Škoda ho: https://www.intel.com/content/www/us/en/newsroo... 🙁
Kdyby to bylo v EU, tak by Evropská komise Mooruv zákon nařídila všem firmám, jako snižování CO2, a pak by se divili, že to nefunguje.
Bohužel to vyhrál nejhorší procesor (x86 / Intel) a nejhorší OS (MS DOS / Windows). Zatímco ostatní uměli skutečný multitasking a nedělalo jim problém přehrávat hudbu současně s dalšími úkoly na 6 MHz, Intel procesory s OS Windows se při přehrávání zakuckávají na 100 MHz, ale občas i na vyšší frekvenci. Proč vždycky vyhraje to nejhorší?
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 1. 2019 19:27
To si ale historii trošku přibarvuješ ne? Nesrovnáváš náhodou přehrávání samplované hudby na Amize (která na to navíc měla specializovaný čip) s přehráváním mp3?
Jen drobný detail: v IBM si pro své PC nevybrali i8086. To by byla velmi špatná volba, protože ten procesor byl o moc horší než konkurence. Oni si vybrali procesor jiný, i8088. Ten měl oproti konkurenci jedinou, zato obrovskou výhodu - fungoval s existujícími periferiemi. Velmi jednoduše řečeno - nemuseli jste vyvíjet a vyrábět nový HW, stačilo vyměnit 8bitový procesor za i8088 a prakticky všechen HW (diskové mechaniky, tiskárny, terminály atd.) fungoval.Procesor i8086 nikdy žádný velký úspěch nezaznamenal. Velký úspěch měla jeho mladší "očesaná" sestra i8088, která byla HW kompatibilní se staršími 8bity. A pak až mladší a výkonnější bratříček v podobě i80286, kterýl byl pro změnu SW kompatibilní s i8088. Oba úspěšné ze stejného důvodu - šetřily náklady, protože nebylo potřeba pro ně dělat zároveň nový HW i SW.
Výborný článok, ďakujem. Je to skvelý začiatok roka :) Všetko dobré v roku 2019.
Caltech je opravdu vyznamnejsi nez Stanford pokud jde o mlade vedce ? neplati to spis pro inzenyry a tam souperi s MIT ?
Moorův zákon přestal platit kolem roku 2003. Máme rok 2016. Není mi jasné, proč někdo tenhle dávno neplatný nesmysl stále dokola vytahuje na světlo.
On nějak platí, akorát se postupně upravuje definice, aby platil 🙂. Původně se snad mluvilo o zdvojnásobení počtu tranzistorů na plochu za 18 měsíců, počet se nahradil výkonem a doba už taky nesedí. Časem to upraví na "vždycky se dá ještě něco časem zlepšit".
Máš k tomu nějaká data? Podle tohodle:https://www.youtube.com/watchbyl v období po 2013 dokonce několikrát realitou překonán
"Bez Moorea by svět byl chudší nejen o jeho zákon, ale pravděpodobně i o firmu Intel. A to by bezesporu byla nejen škoda, ale pro vývoj a výrobu počítačů i dost zásadní problém."A to jako proč?
Taky mě to překvapilo a nechápu mínusáře. Kdyby PC nezvolilo x86 standard, tak by místo toho nejspíš byl 68k vod Motoroly. Kdyby tady nebyla Motorola byl by to National Semiconductor, Texas Instruments, HP ... Koneckonců i IBM mělo svůj vlastní standard, ze kterýho se později vyvinul Power.
Protože to, v jakých podmínkách jsou (osobní) počítače teď, je vlastně zázrak. Kdyby nebylo tohohle boje mezi firmami, možná by dnes existovala jediná nejrozšířenější uzavřená platforma a byli bychom v řiti. Open source by asi nevzniknul, kdyby všechno fumgovalo např. po vzoru applu. Buďme rádi za to, co máme
Kdyby nebylo Intelu, tak by nejspíš vzniknul standard IBM PC, akorát by jako CPU měl Motorolu 68k, což je CPU, který zvažovali. Nebo od nějaký jiný firmy. Takže standard PC by byl, akorát by měl jiný (a pokud by to byla Motorola 68, tak i lepší) CPU.
každý týden se množství uprchlíků zvětšuje 2 násobně, je vidět že to funguje,jako v madarsku: nejdříve šel po poli jednotlivec, pak 2, 4, 16 . . za chvíli 1024, 2048 . . 😁ten pán to všecko perfektně přepověděl a nejen u pc technologií to zjevně fungujemoorův zákoník = = stejnou rychlostí se šíří AIC
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2016 21:27
Toto uz je diagnoza - takzvana refugitiva.😀
Článek pěkný zajímavý, ovšem ten Mooreův rozesmátý obličej na snímku vedle kalkulačky (s kotoučkem) jasně vysvětluje jakou cenovou politiku Intelu® nyní zažíváme. Je to salámová metoda, něco implementujeme, vylepšíme > další si necháme. Proč jít technicky kam až můžeme, když nás konkurence netlačí. A to se vyplatí, skoro bych se vsadil, že místo očí má $$ jako strýček Skrblík.🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2016 20:51
Je celkem zajímavé, že AMD nikdo nevyčítá, že nepřichází s žádnými revolučními nápady a že výkon a efektivita jejich čipů stoupá jen pozvolna...ale jak se jedná o Intel tak je to ten zlý moloch, co z nás chce sedřít kůži
Paralela s Applem? 🙂
AMD momentálně vyvíjí co se dá. Pomáhal s HMB. Díky jeho api Mantle se rozjel vývoj directu. Ještě mě napadá např freesync. Je napřed před nvidii v 14nm i když má asi tak 20% prodaných grafik oproti nvidii. Intel má neskutečný finanční prostředky pro vývoj a stagnuje a rejzuje prachy. Je neuvěřitelný že má tenhle rok vyjít nová Zen platforma taky na 14nm a dohání Intel...
On nebude tlak ani od spotřebitelů. V domácnostech Skylake bohatě stačí, hry ho naplno nevyužijí, render videa se mi dokončí rychleji, než je délka videa, na serverech jsou Xeony nejlepší v poměru cena/výkon. U nVidie zase nejde až tak o brutální výkon, jelikož je většina her stejně jen port ze relativně slabých konzolí, ale nVidia hraje spíš na komfort v podobě dobrých ovladačů a one click nastavení her. AMD sice má "relativně" lepší technologie, ale neumí je využít, protože kdyby jo, nemá 55% hráčů nVidii.Nebo je také možné to, že technologické firmy si uvědomují příchod jiných technologií a do těhle "starých" neinvestují.
Nvidia má dobrý prodeje díky skvělému marketingu a lhaní viz. GTX 970 s 3,5 GHz, 224 bit dodnes prezentována jako 4 GHz a 256 bit.. Nedávno na CESu prezentovali svoje nové chipy PASCAL ale přinesli si tam starý 28nm MAXWELL..
Skvělý marketing funguje možná tak u Apple, kdyby hráči zaregistrovali, že jsou karty pomalé, zastaralé nebo nefunkční, tak by je nekupovali, viz AMD. Hráčům je jedno, kolik co má GHz nebo jakou to má sběrnici, výsledkem všeho je stejně FPS ve hrách a rozhodující pro koupi je jednak jak poměr mezi FPS/cenou tak i funkčností a komfortem a to prostě AMD zanedbává (určitě tu funkčnost a komfort)
" jelikož je většina her stejně jen port ze relativně slabých konzolí"Dnesni vyvojarske nastroje umoznuji vyvijet jednu hru jak pro PC, tak I pro konzole. Tam k zadne konverzi z jednoho vysledku na druhy neprobiha. Dokonce i puvodne 'PC only' tituly migruji na konzole.Zatim nevime jiste, jake cipy budou pohanet konzole od Sony a Microsoftu, tipnul bych si opet na AMD.
Ono to dovoluje AMD přežívat. Pro Intel může být výhodnější mít většinu trhu než kompletně celý. V USA takové monopoly radí rozbíjejí (AT&T se muselo rozdělit v r.1982 na 2 společnosti, Microsoft tomu unikl o vlásek kolem r.2000 ) a v Evropě pokutují.
pretoze kapitalizmus je brzda rozvoja.
nejvice inova i vzdy prichazelo z vychodniho bloku to je jasne !
A kdy podle Moora, ten jeho zákon přestane platit?Již v roce 2025 bychom měli být pod 2 nm.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2016 20:47
V clanku to mas napisane :) (v 2005 vravel, ze zakon prestane platit do 10 az 20 rokov)
Podle cen RAM už dávno neplatí. Kapacita RAM je přímo úměrná počtu tranzistorů a ten má při zachování ceny zdvojnásoben každých 18 měsíců. Nyní jsou RAM skoro 2x dražší než před pěti lety, přitom měly podle toho "zákona" být 8x levnější.
Výrobní cenu neznáš. Prodejní cena paměti je určená situací na trhu - poptávkou a nabídkou a s výrobní cenou může mít pramálo společného a není na tom nic divného.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.