Google | Předplatné | Média

Google zjednoduší médiím zavádění předplatného na webu. Propojené bude i s vyhledáváním

Google představil novou službu pojmenovanou jednoduše – Subscribe. Ta má pomoci vydavatelům získat nové předplatitele jejich obsahu a zjednodušit celý proces registrace. Vše je totiž vázáno na Google účet, díky čemuž se články ze zakoupeného předplatného zobrazují i v rámci vyhledávání.

Základní fungování je pro uživatele velmi jednoduché – v případě navštívení stránky s paywallem je vyzván k volbě předplatného. Díky napojení na Google účet není nutné vypisovat své údaje pro registraci ani platební kartu, vše je zjednodušeno na dva kliky. Kdekoliv jste pak přihlášeni v Google účtu, automaticky vás přihlásí i na stránkách daného média. Při vyhledávání zpráv se pak ve výsledcích objeví samostatná sekce s výsledky v rámci předplatného.

Z hlediska vydavatelů se může jednat o zajímavý způsob jak získat nové předplatitele. Navíc nemusí sám o sobě řešit platební brány, o vše se postará Google. Systém navíc umí počítat i s určitým počtem článků zdarma předtím, než se výzva k platbě uživateli zobrazí. Na druhou stranu, zadarmo to určitě dělat nebude, procenta, které si z platby nechává (pokud nějaká), ale nezveřejnil – zde zřejmě bude záležet na konkrétní dohodě s mediálním domem.

Prozatím jsou v rámci projektu zapojeny zahraniční média jako The Telegraph, The Washington Post, Financial Times a další. Vývojáři a vydavatelé se mohou pro podrobnosti podívat na stránky Google News Initiative, kde jsou k dispozici podrobnosti ohledně fungování programu.

Diskuze (1) Další článek: První mezihvězdný asteroid ʻOumuamua přiletěl ze soustavy dvou sluncí

Témata článku: Google, Internet, Google Pay, Vyhledávače, Předplatné, Média, Bude, Druhá strana, Google účet, Telegraph, Předplatitelé, Základní fungování, Určitý počet, Vydavatel, Platební brána, Zajímavý způsob, Zahraniční médium, Platební karta, Financial Times, Mediální dům, The Telegraph, Zavádění, Nová služba, Zakoupené předplatné, Pro