Google v červnu zablokuje ve svém reklamním systému propagaci kryptoměn a souvisejících produktů, upozorňuje Reuters. Oficiální stanovisko Google vydal na stránce podpory a nijak zvlášť ho nezdůvodňuje, reklamy tohoto typu prostě nesplňují aktualizovaná pravidla reklamního systému AdWords. Inzerenti mají nyní dost času dokončit naplánované kampaně.
Konkrétně se Google zaměřuje na finanční služby spojené s nabídkou kryptoměn. Ty mají nezřídka charakter hazardních her a mnohé se již ukázaly jako podvodné. Google chce proto eliminovat riziko, že by na nějakou takovou službu svým reklamním systémem upozorňoval. Certifikovaní inzerentní partneři Googlu pak dostanou výjimku a budou moci některé typy finančních služeb propagovat.
Google v tomto směru není ojedinělý, ke stejnému kroku se už v lednu odhodlal Facebook, který rovněž zablokoval reklamy na vše kolem bitcoinu a kryptoměn. Zákaz se týká i binárních opcí.
Eliminace reklamy by mohla ovlivnit šíření povědomí o kryptoměnách mezi veřejností. Pokud se o téma sami nebudou zajímat, bude o něco méně vidět. A to by v důsledku mohlo oslabit i celý trh.
Je možné, že ten na aktuální zprávu ihned zareagoval propadem ceny bitcoinu z cca 9000 dolarů na 8500, ale těžko odhadovat, zda bylo příčinou skokového pádu zrovna toto. Poslední dobou je kurz bitcoinu opět hodně divoký a velké propady zaznamenává častěji.
Oznámení přichází společně se statistikou „špatných reklam“ za minulý rok. Těch Google odstranil na 3,2 miliardy, což je poměrně velký nárůst oproti 1,7 miliardám v roce 2016. 79 milionů z nich pak nabádalo ke stažení malwaru a 48 milionů se snažilo donutit uživatele ke stažení nevyžádaného softwaru. I přes tato vysoká čísla odstraněných reklam ale stále poměrně velké množství projde a nebývá problém na ně narazit na webu.