Najít něco v e-mailové schránce na Gmailu nebývá úplně jednoduché. Místy se snad ani nechce věřit, že provozovatelem této poštovní služby je tatáž firma, která stojí za v současnosti patrně nejlepším vyhledávačem Google. Vývojáři však pracují na postupném vylepšování.
Koncem července tohoto roku se na blogu Google Workspace Updates objevil článek Lepší možnosti vyhledávání a návrhů v Gmailu. Uživatelé se tehdy dočkali přesnějších a kontextovějších návrhů vyhledávání s lepším přizpůsobením díky novým modelům strojového učení.
Další vylepšení vyhledávání v Gmailu
Červencová aktualizace také vylepšila našeptávání kontaktů tak, aby s větší pravděpodobností odpovídaly tomu, co chce uživatel zadat. Návrhy byly personalizovány podle toho, jak často si píšete s jednotlivými příjemci – na předních místech tak například začaly nabízet kolegy z práce, se kterými býváte v kontaktu.
Parametry, které můžete použít při vyhledání v Gmailu
- Label – vyhledá všechny zprávy se zadaným štítkem.
- From – najde všechny zprávy od zadaného odesílatele.
- To – vyhledá e-maily odeslané na uvedenou adresu.
- Attachment – najde zprávy s přílohou, případně je možné definovat její typ.
- Date – vyhledá zprávy odeslané či přijaté k určitému datu nebo v daném časovém rozmezí.
- Is unread – vyhledává v rámci nepřečtených zpráv.
- Exclude calendar updates – vynechá z výsledků pozvánky a aktualizace kalendáře.
„Při používání služby Gmail na webu jsou nyní k dispozici lepší výsledky vyhledávání založené na vaší nedávné aktivitě ve službě Gmail. Díky tomuto vylepšení vyhledávání jsou výsledky relevantnější a kontextovější,“ uvádí aktuální příspěvek s přehledem novinek ke 25. listopadu.
V praxi to znamená, že Gmail nově analyzuje vaše předchozí vyhledávací dotazy. Na základě této analýzy chce zlepšit způsob, jakým vrací informace, když něco hledáte ve své schránce. Výsledky by měly lépe odpovídat představám a požadavkům uživatelů.
Gmail také umožňuje rychlejší vyhledávání tím, že během zadávání klíčových slov doporučuje relevantní výrazy. Nabídka se opírá o informace ze zpráv, kontaktů, štítků nebo předchozích hledání. K zúžení výsledků vyhledávání lze použít také filtry.