Google vylepšil zobrazování reklam v Gmailu

Google ve své freemailové schránce Gmail zobrazuje reklamu od samého začátku. Snaží se s ní ale uživatele příliš neobtěžovat, nabízí proto tzv. „kontextovou reklamu“, která souvisí s texty na stránce.

Při zobrazení e-mailu se vám Gmail snaží nabídnout reklamy, o které byste teoreticky mohli mít při čtení e-mailové zprávy zájem. Pokud čtete e-mail, ve kterém je zmínka o narozeninách, tak spíše vás bude zajímat reklama na květiny, než na květinové věnce nabízené pohřební službou. Z toho plyne, že u kontextové reklamy je nejdůležitější správné zacílení na obsah.

Google se snaží neustále algoritmy pro zobrazování reklam vylepšovat, a nyní přišel s další novinkou. Pokud k e-mailu neexistuje žádná vhodná reklama, tak vám Gmail nabídne reklamu, která souvisí s nedávno přijatými e-maily. Ve výsledku se tedy zvýší pravděpodobnost, že se zobrazí reklama, která by vás mohla více zajímat.

Google dále ubezpečuje, že „Pro zobrazování této reklamy Google systémy nepotřebují ukládat žádné informace o uživateli navíc ... Proces je plně automatizován, do výběru reklamy nevstupují žádné osoby a žádné informace o emailech nebo uživatelích nejsou sdělovány inzerentům.“.

Diskuze (17) Další článek: Firefox 3.6: rychlejší, barevnější, ale žádné wow

Témata článku: , , , , , , , , , , ,