Google vyhlášen za značku roku, Apple a Coca-Cola následuje

V Evropě pak vede Nokia, za ní Ikea, BMW a Absolut Vodka.
Známá agentura Interbrand zveřejnila nedávno výsledky svého průzkumu (1315 respondentů) o „značku roku“. Výsledky jsou zajímavé a skoro se zdá, jako kdyby se vracely časy internetového boomu – na prvním místě před všemi značkami tradičního světa se totiž objevila ta nejčistší esence internetového byznysu, jaká může být: Google.

Google byl už loni na čtvrtém místě a letos mu dalo hlas 15 % všech dotazovaných – před značkami automobilů, elektroniky, potravin či nápojů. V soutěži o značku roku nejde o významnost firmy, její obrat či profit, ale skutečně o značku (jméno a logotyp) samotnou, o to, jak významně „sídlí“ ve vaší mysli, jak význačně a neoddělitelně je spojena s produktem, jak dobrý dojem (image) z ní máte. Proč Google zvítězil? Komentář na stránce s výsledky průzkumu praví, že Google je skutečně ten nejlepší nástroj k využívání Internetu; je snadno použitelný, rychlý, příjemný a jeho dokonale čistý design (včetně mimořádně povedeného loga – vtipné, veselé, pozitivní a nepřeplácané) posiluje význam značky. K tomu není co dodat – skutečně je málo produktů a služeb na světě s tak dokonale výlučnou značkou. Na druhém místě je firma Apple, která si skutečně v „čistotě“ značky, jejím důsledném použití a „nešpinění“ dalšími grafickými či textovými prvky s Googlem příliš nezadá. Dále následuje Coca-Cola (netřeba komentovat) a Starbucks, což je největší celosvětová síť kaváren, vynikající rovněž čistotou značky a jí podřízenému designu kaváren a produktů. Na pátém místě je pak Ikea.

V Evropě (ke které byla ve výzkumu ještě neznámo proč připlesknuta Afrika, i když najdeme stěží dva kontinenty s odlišnějšími kulturami) zvítězila další technologická firma – Nokia; za ní následuje Ikea, a význačnou pozici skandinávských firem doplňuje Absolut (vodka). Mezi nimi pak jsou dva automobiloví výrobci – velmi překvapivě britský Mini, který loni měl svůj „re-launch“, a BMW. Na doplnění ještě pohled do Asie, kde rovněž vedou technologické firmy – zvítězil docela překvapivě LG Electronics, firma, která byla dříve známá pod jménem GoldStar a která svou novou identitu (s mimořádně povedeným logem) nese nedlouho. Dále následuje Samsung, PlayStation (zde značka výrobku zastiňuje jméno firmy) a Sony-Ericsson. Asijskému trhu jistě zdálky nerozumíme, stejně ale může překvapit, že korejské firmy vítězí nad japonskými, přitom obvyklý názor je, že korejské produkty jsou oproti japonským „druhořadé“.

Na doplnění – loni bylo celosvětové pořadí: Apple, VW, Nokia, Google, Absolut, Starbucks, Nike, BMW, Sony a Coca-cola, a další značky z oblasti počítačů a Internetu si letos vedly následovně: 13. Amazon.com, 14. Microsoft, 15. PlayStation, 23. Yahoo, 25. IBM, 29. Intel, 31. Dell, 32. eBay, 54. HP-Compaq.

Diskuze (33) Další článek: Také AMD snižuje ceny, až o 32 procent u stolních verzí

Témata článku: Google, Apple, Nike, Povedený design, Starbucks, C/C, Vodka, Cola, Celosvětová síť, Launch, Značka, Sony Ericsson, Sony Playstation, Čistý design, Google+, VW, IKEA, Coca Cola, Coca-Cola, Sony Playstation 3, Tradiční svět, Bmw

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů