Google vyhlášen za značku roku, Apple a Coca-Cola následuje

V Evropě pak vede Nokia, za ní Ikea, BMW a Absolut Vodka.
Známá agentura Interbrand zveřejnila nedávno výsledky svého průzkumu (1315 respondentů) o „značku roku“. Výsledky jsou zajímavé a skoro se zdá, jako kdyby se vracely časy internetového boomu – na prvním místě před všemi značkami tradičního světa se totiž objevila ta nejčistší esence internetového byznysu, jaká může být: Google.

Google byl už loni na čtvrtém místě a letos mu dalo hlas 15 % všech dotazovaných – před značkami automobilů, elektroniky, potravin či nápojů. V soutěži o značku roku nejde o významnost firmy, její obrat či profit, ale skutečně o značku (jméno a logotyp) samotnou, o to, jak významně „sídlí“ ve vaší mysli, jak význačně a neoddělitelně je spojena s produktem, jak dobrý dojem (image) z ní máte. Proč Google zvítězil? Komentář na stránce s výsledky průzkumu praví, že Google je skutečně ten nejlepší nástroj k využívání Internetu; je snadno použitelný, rychlý, příjemný a jeho dokonale čistý design (včetně mimořádně povedeného loga – vtipné, veselé, pozitivní a nepřeplácané) posiluje význam značky. K tomu není co dodat – skutečně je málo produktů a služeb na světě s tak dokonale výlučnou značkou. Na druhém místě je firma Apple, která si skutečně v „čistotě“ značky, jejím důsledném použití a „nešpinění“ dalšími grafickými či textovými prvky s Googlem příliš nezadá. Dále následuje Coca-Cola (netřeba komentovat) a Starbucks, což je největší celosvětová síť kaváren, vynikající rovněž čistotou značky a jí podřízenému designu kaváren a produktů. Na pátém místě je pak Ikea.

V Evropě (ke které byla ve výzkumu ještě neznámo proč připlesknuta Afrika, i když najdeme stěží dva kontinenty s odlišnějšími kulturami) zvítězila další technologická firma – Nokia; za ní následuje Ikea, a význačnou pozici skandinávských firem doplňuje Absolut (vodka). Mezi nimi pak jsou dva automobiloví výrobci – velmi překvapivě britský Mini, který loni měl svůj „re-launch“, a BMW. Na doplnění ještě pohled do Asie, kde rovněž vedou technologické firmy – zvítězil docela překvapivě LG Electronics, firma, která byla dříve známá pod jménem GoldStar a která svou novou identitu (s mimořádně povedeným logem) nese nedlouho. Dále následuje Samsung, PlayStation (zde značka výrobku zastiňuje jméno firmy) a Sony-Ericsson. Asijskému trhu jistě zdálky nerozumíme, stejně ale může překvapit, že korejské firmy vítězí nad japonskými, přitom obvyklý názor je, že korejské produkty jsou oproti japonským „druhořadé“.

Na doplnění – loni bylo celosvětové pořadí: Apple, VW, Nokia, Google, Absolut, Starbucks, Nike, BMW, Sony a Coca-cola, a další značky z oblasti počítačů a Internetu si letos vedly následovně: 13. Amazon.com, 14. Microsoft, 15. PlayStation, 23. Yahoo, 25. IBM, 29. Intel, 31. Dell, 32. eBay, 54. HP-Compaq.

Diskuze (33) | Také AMD snižuje ceny, až o 32 procent u stolních verzí

Témata článku: Google, Apple, Google+, Celosvětová síť, Sony Playstation 3, VW, C/C, Starbucks, Sony Playstation, Coca-Cola, Povedený design, Vodka, Značka, Sony Ericsson, Coca Cola, IKEA, Čistý design, Launch, Tradiční svět, Bmw, Nike

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší