Společnost Alphabet včera oznámila finanční výsledky za poslední čtvrtletí minulého roku. V něm zvýšila tržby o 13 % na 86,3 miliardy dolarů. Čistý zisk stoupl o 52 % na 20,7 miliardy dolarů.
Největším penězovodem zůstávají reklamy, ty se na tržbách podílely více než 65 miliardami dolarů, z toho 48 miliard připadlo na reklamy ve vyhledávání, 9,2 miliardy na YouTubu a 8,3 miliardy vygenerovaly reklamy na webech a službách třetích stran. Dalších 10,8 miliardy pochází z přímého prodeje zařízení, aplikací nebo předplatného, 9,2 miliardy má na svědomí cloudová divize.
Výkonný ředitel Alphabetu Sundar Pichai se v konferenčním hovoru s novináři a analytiky hodně věnoval právě předplatnému. Firma už je blízko k hranici 100 milionů abonentů Google One kombinující cloudové úložiště pro soubory a e-maily, VPN a další bonusy. Výrazně prý roste i počet předplatitelů YouTube (Music) Premium, tam ale žádná absolutní čísla neuvádí.
Předplatné se už ale na celoročních tržbách podílí 15 miliardami dolarů, což je pětkrát více než v roce 2019. Celkové tržby za rok 2013 ale činí 307,4 miliardy, takže předplatné tvoří stále jen 5 %. Drtivou většinu příjmů mají a budou mít na svědomí reklamy.
Pichai také zmínil, že Google brzy spustí Gemini Ultra, velký jazykové model, který má být lepší než GPT-4. Inženýři už ale zároveň pracují na nové generaci AI, která má schopnosti posunout ještě dál. Ve svém cloudu navíc hostuje neuronové sítě partnerů. Z nich nejznámější je Claude od Anthropicu, který soupeři s Bardem nebo ChatGPT.