Google testuje radikální změnu: výsledky hledání v černé barvě

  • Odkazy ve výsledcích vyhledávání na Googlu byly vždy modré
  • Nyní Google experimentuje s černou barvou
  • Mohlo by to mít razantní dopad na prokliky
Google testuje radikální změnu: výsledky hledání v černé barvě

Google má několik zažitých pravidel, které ho dělají Googlem – například žádná reklama na titulní stránce, čistě bílé pozadí, 10 výsledků hledání na stránku a modré odkazy. A právě s barvou odkazů ve výsledcích hledání teď Google experimentuje. Co kdyby byly černé? 

Změna odstínu odkazu ovlivní klikání

Černou barvu odkazů Google zapnul jen malé části uživatelů, jedná se nicméně o veřejný test. Cílem je zjistit, jaké reakce změna vyvolá. Jak upozorňuje britský The Telegraph, reakce jsou zatím vidět spíše ty negativní. Překvapení uživatelé si stěžují na nový vzhled a požadují zpět ten původní. 

Klepněte pro větší obrázek 
Výsledky hledání s černými odkazy

Jenomže prvotní reakce několika překvapených konzervativců nejsou tou stěžejní zpětnou vazbou. Barva odkazu totiž může ovlivnit to, jak se na něj kliká. A s tím už má Google bohaté zkušenosti.

Před několika lety Google experimentoval podobně, i když to nebylo tak okaté. Ladil totiž optimální odstín modré. Akce interně nazvaná „50 odstínů modré“ testovala ve skutečnosti 41 různých odstínů a formou A/B testování zjišťovala, jaký efekt má na prokliky. A zjistilo se, že nemalý. Změna odstínu modré prý Googlu vydělala odhadem 200 milionů dolarů, uvádí The Telegraph. 

Lidská psychika je snadno ovlivnitelná a přestože může změna odstínu odkazu vyvolat jen velmi mírnou změnu, při počtu návštěvníků a vyhledávacích dotazů už je to množství, při kterém se sebemenší změna může skutečně projevit v milionech. Mimochodem, jako „klikavější“ se jevila modrá s velmi lehkým nádechem do fialova. 

Zatím jen experiment

Nově se tedy testuje černá, což bude představovat daleko drastičtější změnu. Samotná adresa zobrazená vždy pod odkazem přitom zůstala zelená a je teď tedy daleko výraznější. Dá se čekat, že teď mnohem častěji přiláká ke kliknutí. Ale co samotný odkaz? Uvidíme, tedy přesněji v Googlu uvidí...

Klepněte pro větší obrázek 
Porovnání černého a modrého pěkně vedle sebe (zdroj: Mashable)

Nový vzhled se nedá nějak zapnout, museli byste mít štěstí a být zařazeni v testovací skupině. Pokud snad černý Google máte a chcete změnu vrátit zpět, prý stačí se odhlásit od svého Google účtu a znovu přihlásit. 

Google se k experimentu vyjádřil webu Engadget, který se ptal, zda změna přijde pro všechny uživatele: „Stále provádíme mnoho drobných experimentů s designem stránky výsledků hledání. Nejsme si zatím zcela jisti, že černá je nová modrá“. 

Témata článku: Google, Web, Vyhledávače, Černá barva, Hledání, Reakce, Hashtag, Mashable, Google+, Stěžejní cíl, Zelený experiment, Veřejný test

Určitě si přečtěte

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

Včera | Stanislav Janů | 146


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji