Google testuje radikální změnu: výsledky hledání v černé barvě

  • Odkazy ve výsledcích vyhledávání na Googlu byly vždy modré
  • Nyní Google experimentuje s černou barvou
  • Mohlo by to mít razantní dopad na prokliky
Google testuje radikální změnu: výsledky hledání v černé barvě

Google má několik zažitých pravidel, které ho dělají Googlem – například žádná reklama na titulní stránce, čistě bílé pozadí, 10 výsledků hledání na stránku a modré odkazy. A právě s barvou odkazů ve výsledcích hledání teď Google experimentuje. Co kdyby byly černé? 

Změna odstínu odkazu ovlivní klikání

Černou barvu odkazů Google zapnul jen malé části uživatelů, jedná se nicméně o veřejný test. Cílem je zjistit, jaké reakce změna vyvolá. Jak upozorňuje britský The Telegraph, reakce jsou zatím vidět spíše ty negativní. Překvapení uživatelé si stěžují na nový vzhled a požadují zpět ten původní. 

Klepněte pro větší obrázek 
Výsledky hledání s černými odkazy

Jenomže prvotní reakce několika překvapených konzervativců nejsou tou stěžejní zpětnou vazbou. Barva odkazu totiž může ovlivnit to, jak se na něj kliká. A s tím už má Google bohaté zkušenosti.

Před několika lety Google experimentoval podobně, i když to nebylo tak okaté. Ladil totiž optimální odstín modré. Akce interně nazvaná „50 odstínů modré“ testovala ve skutečnosti 41 různých odstínů a formou A/B testování zjišťovala, jaký efekt má na prokliky. A zjistilo se, že nemalý. Změna odstínu modré prý Googlu vydělala odhadem 200 milionů dolarů, uvádí The Telegraph. 

Lidská psychika je snadno ovlivnitelná a přestože může změna odstínu odkazu vyvolat jen velmi mírnou změnu, při počtu návštěvníků a vyhledávacích dotazů už je to množství, při kterém se sebemenší změna může skutečně projevit v milionech. Mimochodem, jako „klikavější“ se jevila modrá s velmi lehkým nádechem do fialova. 

Zatím jen experiment

Nově se tedy testuje černá, což bude představovat daleko drastičtější změnu. Samotná adresa zobrazená vždy pod odkazem přitom zůstala zelená a je teď tedy daleko výraznější. Dá se čekat, že teď mnohem častěji přiláká ke kliknutí. Ale co samotný odkaz? Uvidíme, tedy přesněji v Googlu uvidí...

Klepněte pro větší obrázek 
Porovnání černého a modrého pěkně vedle sebe (zdroj: Mashable)

Nový vzhled se nedá nějak zapnout, museli byste mít štěstí a být zařazeni v testovací skupině. Pokud snad černý Google máte a chcete změnu vrátit zpět, prý stačí se odhlásit od svého Google účtu a znovu přihlásit. 

Google se k experimentu vyjádřil webu Engadget, který se ptal, zda změna přijde pro všechny uživatele: „Stále provádíme mnoho drobných experimentů s designem stránky výsledků hledání. Nejsme si zatím zcela jisti, že černá je nová modrá“. 

Témata článku: Google, Web, Vyhledávače, Stěžejní cíl, Veřejný test, Bílé pozadí, Zelený experiment, Černá barva, Google+, Reakce, Mashable, Hledání, Hashtag

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu