Google Stadia | Streamované hraní

Google Stadia na iOS zamíří také oklikou přes web a prohlížeč Safari

Vyhodíte je dveřmi, oni se vrátí oknem. Apple dal před pár měsíci najevo, že v ekosystému iOS nemá o streamované hraní zájem. Nebo má, ale bude muset každou jednotlivou hru dostupnou v cloudu schvalovat on sám, s čímž zase mají problém provozovatelé služeb. Ti si teď ale našli cestu, jak pravidla Applu obejít – přes prohlížeč a progresivní webové aplikace.

První vlaštovkou byla nově spuštěná herní služba Luna od Amazonu, která hned po startu zamířila i na iOS skrz prohlížeč Safari. Krátce nato zareagoval Microsoft, že s xCloudem udělá totéž. Od včerejška funguje na webu v iOS také GeForce Now od Nvidie.

A ve stejný den přislíbil podporu také Google se svou Stadií. Ta ostatně prostřednictvím prohlížeče (byť Chromu) běží už dnes. Verze pro iOS bude hotová v řádu dnů či týdnů. Posledním z velkých cloudových hráčů, kdo ještě na iOS není a ani o tom nemluví, je Sony. PlayStation Now má ale více problémů než jen nedostupnost na jablečné platformě.

Applu mimochodem vadí pouze streamované hraní z cloudu, ale to domácí z počítače nebo konzole ne, tam hry schvalovat nepotřebuje. Proto nemá problém s aplikacemi Remote Play pro PlayStation ani Xbox, povolil i Steam Play či neoficiální Moonlight využívající technologii Nvidia GameStream.

Výkon v cloudu aneb jak se hraje přes internet:

Diskuze (1) Další článek: V Praze začal Smart Health Hackathon. 40 týmů hackerů bude řešit výzvy ve zdravotnictví

Témata článku: Google, Microsoft, Apple, Internet, Cloud, Nvidia, Web, Amazon, Chrome, Sony, iOS, Safari, Playstation, Xbox, Google Stadia, GeForce Now, Streamované hraní, ZEC, Remote play, Oklika, Stadium, Add, Playstation Now, Steam Play, Prohlížeč

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5