Google | Vyhledávače

Google reaguje na námitky vydavatelů. Změnil vzhled při vyhledávání zpráv

Google reaguje na námitky vydavatelů. Změnil vzhled při vyhledávání zpráv

Google je hlavně v Evropě pod neustálou palbou velkých vydavatelství, které po něm vyžadují, aby začal platit za používání titulků a útržků z jejich článků. Nyní přichází poměrně zásadní redesign, který zvýrazní u zpráv médium a titulek.

Nový design, který bude dostupný při vyhledávání zpráv (tedy ne v klasickém vyhledávání, ale jedné ze záložek), využívá Material Design, který Google postupně dává do všech svých služeb. Největší změnou je zvýraznění titulků, s čímž souvisí i menší důraz na část textu samotného článku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Před a po. Google zvýraznil titulky a názvy médií.

To ostatně bylo trnem oku některých médií, které tvrdily, že uživatelům stačí si přečíst útržek na Googlu a poté již nemají důvod přejít k nim na web na celý článek. Zvýraznění se dočkaly i názvy médií, které se ukazují i s faviconou. Společně se mnou ale dochází k tomu, že jednotlivé zprávy zabírají více místa a tak se jich na stránku vejde méně, což může vést k celkové menší čtenosti.

Novinku plánuje Google postupně nasazovat v následujících týdnech.

Do vyhledávání Google nedávno přidal i 3D modely:

Zdroj: Thurrott

Diskuze (1) Další článek: Jak neuvařit mobil při cestě na letní dovolenou

Témata článku: Google, Web, Internet, Vyhledávače, Evropa, Material Design, Média, Útržek, Námitka, Vyhledávání, Zvýraznění, Článek, Titulky, Vydavatel, Vzhled

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky