Google připravuje reklamní AdSense systém pro hry

Podle mnohých odborníků je reklama ve hrách jednou z budoucností reklamního průmyslu. Jak zakomponovat systém AdSense do digitálních světů?
Google připravuje reklamní AdSense systém pro hry

Nepopiratelná internetová jednička současnosti, Google, aktuálně testuje svůj nový reklamní systém, který bude moci pružně reagovat na dění v počítačových a konzolových hrách. Systém AdSense, který se velice dobře etabloval na aktivních webových stránkách, se tak dočká dlouho diskutovaného rozšíření.

Zástupci společnosti prozatím nebyli v popisu problematiky nijak konkrétní a nechtěli ani sdělit, jak přesně by měla služba fungovat. Údajně se ale například jedná o variantu, kdy se po určité chvilce hraní na obrazovce objeví cíleně zvolená reklama. Chvilkou hraní se prý rozumí především například úspěšné dokončení herní úrovně apod.

Reklamní agentury a inzerenti si do videoherního průmyslu hledají cestičky už několik let. Mnoho her například zobrazuje zaplacené reklamy jako svoji součást. Proto je možné vídat virtuální reklamní billboardy, reálné značky oblečení a spousty dalších. Podle slov odborníků na reklamu jsou tyto kroky nutné a logicky navazují na vývoj moderní reklamy. Cílová skupina aktivně hrající videohry totiž velice často nahrazuje touto zábavou klasické televizní vysílání, díky čemuž klesají zisky a samozřejmě u účinnost.

Podle mnohých odborníků angažovaných v herní branži se dá očekávat, že reklama v blízké době hry naprosto pohltí. Otázkou však zůstává, do jaké míry. Hráči diskutující na internetových fórech tvrdí, že pokud bude reklama součástí „textur“ ve hře a nebude nikterak narušovat chod, je i vítaným osvěžením. Distributoři navíc tvrdí, že by mnoho herních titulů mohlo být díky vkládané reklamě k dispozici zcela zdarma.

Mnoho odborníků se rovněž domnívá, že tzv. product placement ve hrách dosáhne ještě větší míry než je tomu například u filmů. Právě na stříbrném plátně se mnozí inzerenti snaží zviditelnit pomocí aktuálního dění a vhodnému umístění své značky. Z IT společností se tyto aktivity nejvíce daří americkému Applu, jehož počítače a multimediální přehrávače se staly synonymem stylu a luxusu.

„Jak by to mohlo fungovat? Jednoduše v Mass Effectu přijdete do baru a místo nic neříkající textury zde bude viset reklama na Pepsi, Budvar nebo Red Bull,“ říká jeden z odborníků zabývající se moderní reklamnou. „V Half-Life pak nebudete demolovat jen tak ledajaký automat na plechovky s pitím, ale automat s nápisem Coca-Cola,“ dodává. Google se toto všechno však bude snažit inovovat tak, aby reklamní obsah byl plně aktivní a fungoval velice podobně, jako AdSense na webu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Product placement je v dnešních hrách poměrně častým jevem -- vloženou reklamou údajně disponuje už přes 70 herních titulů. Herní AdSense od Googlu by však měl přinést stejný koncept, jako jeho verze na webu

Reklamy ve videohrách se prý dočkáme na všech současných herních platformách. Samotný Google si od této oblasti slibuje jeden z největších nárůstů v budoucnosti. Už jenom například proto, že se v herní branži ročně proinvestuje a vydělá podobný obnos penež, jako ve filmové produkci.

Osobní komentář

Jak známo, webový AdSense zobrazuje reklamu na dané stránce díky výskytu určitých klíčových slov v obsahu a bude opravdu velice zajímavé sledovat, jak obdobnou proceduru Google implementuje i do her. V případě MMORPG je poměrně jednoduché si představit, že takovýto systém bude fungovat, horší to však bude u klasických her pro jednoho hráče.

Google v tomto směru bude muset výrazně spolupracovat přímo s vývojářskými studii. Napadá mně prozatím pouze jedna možnost, jak by herní AdSense reklama mohla fungovat. V průběhu hraní by se vytvářel hráčův určitý psychologický profil, na základě kterého by se pak na konci herní úrovně zobrazila přiřazená reklama. Jako příklad zmiňme třeba akční FPS hru. Hráč, který během jednoho levelu ustřelí oponentům více noh než rukou, bude mít v databázi Google AdSense přiřazen určitý psychologický profil, který ho předurčí k zobrazení daného typu reklamy. Slučování činů a výsledků reklamy by probíhalo asi ve smyslu: „Proč střílí zrovna do nohou a ne do hlav? To musí být určitý typ člověka, na kterého zapůsobí tato a tato reklama.“ U RPG her by to mohlo fungovat ještě lépe a mnohem košatěji.

Další možností je samozřejmě i nutná registrace před začátkem samotného hraní. Hráč by zde vyplnil nejen své klasické údaje, jako je věk, jméno atp., ale zároveň by vybral i své největší koníčky, oblíbené filmy apod. Zde by se reklama přiřazovala poměrně snadno, avšak bylo by nutné počítat s tím, že ne každý vyplní jakýkoli formulář správně.

V diskuzi pod článkem určitě přivítám vaše názory k danému tématu.

Diskuze (22) Další článek: Akcionáři Yahoo na valné hromadě podpořili současný management

Témata článku: Google, Byznys, Hry, Reklama, Billboard, Hraná hra, Videoherní průmysl, Častá diskuse, REK, Akční film, Častý jev, Pepsi, ADS, Diskutované téma, Největší obrazovka, Automaty, RPG, Herní obsah, Google AdSense, Hra, Typ reklamy, Red Bull, Product Placement, Coca Cola, Google+, Herní počítač na Mall.cz


Určitě si přečtěte

12 netradičních map České republiky, které jste ještě nikdy neviděli

12 netradičních map České republiky, které jste ještě nikdy neviděli

** Tušíte, kolik je u nás hřbitovů a jak jsou velké? ** Dokážete si představit mapu českých řek a potoků? ** Udělali jsme to všechno za vás nad daty ČÚZK

Jakub Čížek | 10

Galerie: Podívejte se na čínský Linux, se kterým to na svých PC zkusil i Huawei

Galerie: Podívejte se na čínský Linux, se kterým to na svých PC zkusil i Huawei

** Huawei se loni dostal do křížku s USA ** Začal to proto zkoušet s konkurenčním operačním systémem ** Jmenuje se Deepin a před pár dny se dočkal nové verze

Jakub Čížek | 46

Otestovali jsme nový Apple MacBook Air. S retinou a nižší cenou

Otestovali jsme nový Apple MacBook Air. S retinou a nižší cenou

** Test MacBooku Air v provedení pro rok 2020 ** Cenově dostupný notebook překvapí výkonem ** Výborné je celkové zpracování a klávesnice

Martin Miksa | 42

Je to dobré, cetky z AliExpressu budou nejspíše relativně levné i v roce 2021

Je to dobré, cetky z AliExpressu budou nejspíše relativně levné i v roce 2021

** V roce 2021 začneme platit DPH i u laciného zboží z asijských e-shopů ** Daň ale budeme většinou platit už na e-shopech ** Nemusíte se bát zdlouhavého a drahého celního řízení

Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest SSD s kapacitou 1 TB

Srovnávací test robotických vysavačů

Vybíráme nejlepší telefony na trhu

Jak zlepšit zvuk televize