Google pomocí AI ovládá semafory na křižovatkách. Sníží tím emise a doprava bude plynulejší

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 48

Názory k článku

10. 11. 2023 10:52

To v Praze jsou semafory pečlivě a důsledně seřízené tak, aby vás bezpečně zastavily před každou křižovatkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 10. 2023 16:59

Když jedu po městě, tak mi prijde, že ty semafory mají intervaly červených ještě z dob, kdy se tady jezdilo 60 km/h, jinak normální jízdou podle vyhlášky na zelenou nedojedete, ještě před rokem 89 na okruhu kolem měst byly běžné semafory s číslem, které ukazovalo jakou rychostí dojedete na zelenou, tady za těch 35 let nikam moc neposunuli. Ve vyspělém světě mají synchronizaci lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2023 10:10

mesto by melo povinne vyzadovat data o doprave od firem kterym povoli na jejich uzemi podnikat, bolt, rohlik, mhd...tato data konzultovat pri planovani uzavirek
tato data konzultovat pri planovani nove infrastruktury
tato data konzultovat pro optimalizaci mestskych okruhu a rizeni dopravy
tato data konzultovat pri uzemnim planovani
...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2023 08:29

Zaujimavy napad. Napojit semafory na google technologie :) Uz android v novych vydaniach je hroza, google mapy sa skoro nedaju pouzivat, bezpecnost na poslednom mieste v mene spehovania, a takejto firme dame napojit semafory na internet, aby riadila dopravu :) Naozaj vyborny napad. A ked sa nieco pokasle, tak sa to len testuje. Bude to nieco ako tesla autopilot, od google len pride sprava, ze si mal premyslat, a nemal si tupo posluchat svetielka :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2023 07:11

1/ Prorůstání Googlu už i do dopravní infrastruktury mi přijde poměrně děsivé, dají to světu pod GNU/GPL, nebo jim za to budeme platit??
2/ Často mě napadá, kolik emisí navíc má na svědomí absolutní přednost chodců na našich silnicích, neboť má nepopiratelný vliv na plynulost dopravy v obydlených oblastech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2023 06:49

Méně emisí a opotřebených aut by bylo kdyby se napřímilx některé úseky klikatých silnic v polích kde tomu zjevně nic nebrání.. Např. pozice na mapě https://mapy.cz/s/levagakage

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2023 00:16

V nějakém městě v ČR to zavedli (nejsem si jist kde, Liberec?) a jsou na to jen stížnosti. Ta AI nějak blbne ...Jako chodec převážně chodím na červenou, často je to bezpečnější. Jsme takhle s kolegou přešli na červenou a třetí kolega řekl, že počká na zelenou, že se bojí aby ho něco nepřejelo. Přecházel na zelenou a skoro ho srazilo auto A ještě přitom často skládám kostku nebo obrazec. Mám totiž algoritmy zcela automatické a na kostku se přitom ani nedívám, jen po okolí. Naopak mám často problémy, když si chci algoritmy zapsat, protože se mi automatika přeruší a pak tápu ...Používám vlastní notifikaci (základ je vzat z magazínu Logika v kostce), anglická (od největšího teoretika Rubikovy kostky, brita Davida Singmastera) je primitivní ...
(L"Z"R")²S´ - Christmanovy pruhy / I (Christmanovy obrazce = (2 sousední stěny)x2 + 2x protilehlé).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 10. 2023 21:02

pro zvýšení plynulosti dopravy/snížení emisí atd by to chtělo zavést odbočování vpravo na červenou nebo (trochu neortodoxní názor) obecně červenou zrušit. Nechat zelená = indikace že mám já přednost, oranžová = dávám přednost - konec konců plno neřízených křižovatek takto funguje v pohodě a dynamicky prohazovat hlavní/vedlejší by bylo naprosto super.
Červenou nechat jen na nějaký hodně nepřehledný křižovatky, kde opravdu není vidět (5-10% křižovatek) + ve špičce na vytížené křižovatky (kde by se stejně nemlo smysl cpát mimo zelenou).
Ale každý den si XYkrát říkám když stojím na červenou, že prostě proč tu stojím úplně zbytečně, když támhle vidím auto v dálce a stihl bych 5xprojet. Ono totiž ruku na srdce, ale jízda na červenou je vlastně to stejný, jako když máte "dej přednost v jízdě" a nejedou semafory/křižovatka není řízená...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 10. 2023 20:55

Mohlo by se zavést i u nás. Se svojí dýzlovou oktáfkou s vykuchaným DPF nebudu muset čekat na světlech a ještě se zasměju pitomcům v elekrokrámech, kterým se při čekání vybila baterka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 10. 2023 20:43

V Česku bych se toho vůbec nebál. Tady je problém nasadit odpočítavače, nebo synchronizovat zelenou vlnu, natož je naučit myslet... Naposled jsem blbou synchronizaci nahlásil a skončilo to tak, že se tam několik týdnů tvořily dvojnásobné kolony, než to někdo vrátil opět do původního stavu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 10. 2023 19:58

Ono kolikrát stačí semafory mimo dopravní špičku vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor