Mclane87
23. 8. 2013 • 13:52

Má to jednu výhodu do budoucna, nebudeme číst o dopravních nehodách, které způsobily buchty co kouřily řidiče za jízdy. 😁

Petr Buno (ThinkDeep)
Petr Buno (ThinkDeep)
22. 8. 2013 • 23:20

Tak mě napadá, že by to silničáři měli implementovat už teď 😀
Nebyly by výmluvy, že zase zaspali, prostě by si auta z netu (meteorologický stanice) stáhly data o počasí a frčely by podle potřeby B-]ovšem těžko podle zasněžených silničních pruhů, nebo nahozených značek, či při vanici s viditelnosti menší než 2 metr 😀

Nargon
22. 8. 2013 • 22:42

A já jen čekám až v nějakém zpravodajství uslyším reportáž:"Šokující zprávy! Velká dopravní nehoda na D1 (nebo spíš někde jinde). Při nehodě se srazily stovky aut. Desítky mrtvých a spousta zraněných lidí. Nikdo neví proč se to stalo, všechny auta byly vybavené inteligentním systémem na automatické řízení, který by podobným situacím měl předcházet. Podle předběžné analýzy vyšetřovatelů nepravděpodobnější příčinou nehody jsou šílení lidé, kteří se odvážili řídit MANUÁLNĚ a nezvládli svůj vůz. Několik podobných šílenců se již v minulosti objevilo, ale nikdy nezpůsobili takovou katastrofu. Vyšetřovatelé uvažují nad možným teroristickým útokem nebo nad nějakou sektou silničních závodníků."
... (další den)
"Nemožné se stalo skutečností! Včerejší dopravní katastrofu nezpůsobila sekta závodníků jak se předpokládalo. Podle specialistů za dopravní nehodou stojí počítačový virus, který systému řízení posílá falešné údaje ze senzorů a vozidlo před sebou vidí prázdnou vozovku. Tento velice nebezpečný virus byl označen jako Car/Mass.Crasher.A "

dada.cudla
22. 8. 2013 • 19:27

Akorát auto které prezentujete bohužel není googlu - je to auto berlínského vývojového oddělení - více viz zde.: http://www.autonomos.inf.fu-berlin.de/...
Také ostatní výrobci těchto systémů jsou poněkud dále než je psáno v článku, DARPA již v roce 2003 vyhlásila soutěž o toto chytré auto dokáže postavit a už v roce 2005 (při druhém ročníku) několik aut zvládlo nástrahy a dokázalo dojet do cíle (více zde: http://archive.darpa.mil/grandchallenge/... ) Tudíž hromada firem měla několikaletý náskok před Googlem. Ovšem stále zmiňovaný Google je zatím první o kom se píše, protože jej každý zná.

appofiss
22. 8. 2013 • 16:18

By me zajimalo, na cem google bude vydelavat. Auto pojede samo a ridic bude mit spousty casu sledovat reklamy na obrazovce.😀 ???

Jan Matúšek
Jan Matúšek
22. 8. 2013 • 15:25

Aneb další pohádka, podobně praštěná jako ta Muskova vyfoukaná, vlaková roura, která skončí v propadlišti dějin. O těchto systémech bezpečné dopravy mi můj děda vyprávěl před 25 lety. Lidi musí něčemu věřit, žel Bohu povětšinou věří naprostým bludům a nesmyslům.

David Ruml (Rumlik)
David Ruml (Rumlik)
22. 8. 2013 • 14:56

KITTe přijeď 🙂

Janke
22. 8. 2013 • 14:08

Chytrá autaby tořebovala komunikace, na kterých by jezdily poze chytrá auta a žádná auta řízená lidmi, protože čověk je element nevypočitatelný, neukázněný a chybující.

Radek Michalčík
22. 8. 2013 • 12:19

Vize autonomních vozítek se nezdá být zase tak daleká k realitě. Stačí se zamyslet nad tím jak rychle jde technologický pokrok dopředu, jak vypadala auta před 20-ti lety, před 10-ti lety a nyní... Co nás čeká za dalších 10 nebo dvacet let? 🙂 Když se toho dožijeme asi se nebudeme stíhat divit a budeme jen s úsměvem vzpomínat...
Ohledně vize mobility budoucnosti a především autonomní mobility Vám doporučuji shlédnout záznam přednášky pana Martina Hausenblase právě na toto téma na Mobility kongresu v Praze 04/2012 - více na http://youtu.be/iTQJS68kv8A...
A přicházejí i první projekty na zefektivnění dopravy především ve městech, které změní způsob jakým se lidé kdekoliv na světě přepravují z místa na místo. K dosažení cíle lze v již v dnešní době velmi efektivně využít aplikací ve smartphonech... Umím si celkem živě představit, že si přes smatphone objednám přesně takové autonomní vozítko, které v tu chvíli potřebuji a přitom za zlomek cenu co mě stojí zajištění mé mobility v současné době... Za jedním z takových projektů, který je na úplném začátku a může dát celému světu z malé ČR něco velkého, stojí právě pan Martin Hausenblas, více na http://www.liftago.com/cs/passenger/KJNQd...
Díky předem za Vaše názory, přeji pohodový den.

Kragork
22. 8. 2013 • 10:48

Mě zajímá, jak bude rozumět dopravním značkám s dodatkem. Třeba vjezd povolen pouze zásobování od 18.00 hodin...

dolph1888
dolph1888
22. 8. 2013 • 10:35

Nezájem, veterán a max. co snesu je posilovač řízení, lépe bez. V autě musí být slyšet dokonale seřízený motor, který přímo hraje a také vůně benzínu. Dnes už opravdu auta neexistují, jsou to vozítka pro slečinky na nákup hadříků a babské posezení, hrůza. Až přijdou jen elektro auta, už to ani auta nebudou, právě zvuk motoru a ruční řazení dělá auto, autem, pak už to bude jen jako autíčka na autodráze a zvuk, jako když odjíždí trolejbus / tramvaj, bože ... :-O

ziki
22. 8. 2013 • 10:00

Už vidím ochotu českých řidičů řadit se na dálnici do vláčku řízeného autobusem jak je to na obrázku, ještě že tam nenakreslili jako řídící auto rovnou kamion, který přece také řídí profesionální řidič 😀. Mně se ten nápad s vláčkem celkem líbí, ale osobně by mi asi nervy nedovolili se nevěnovat řízení a nebo si dokonce za jízdy zdřímnout 😀.

Thi Huong (z_o_o_m)
22. 8. 2013 • 9:41

to mi pripomina novy inteligentni prazsky okruh ... uz to funguje? 😀

milan123
22. 8. 2013 • 9:26

Už aby to bylo!Ještě by to chtělo udělat novou soutěž F1, kde by řídily počítače a proto by se nemusel brát ohled na životy řidičů. Všechna ta umělá omezení vyhodit a udělat z toho zase tu původní zábavu, kterou to bylo kdysi, kdy se opravdu závodilo a běžně nasazovaly průkopnické nápady.

fatman
22. 8. 2013 • 9:02

Mně by se to líbilo. Stejně – kde si dneska zajezdíte, leda na trochu prázdné okresce. Jinak buď stojím nebo popojíždím v koloně ve městě, nebo jedu po lepší silnici/dálnici víceméně konstantní rychlostí. Nedávno jsem se projel (asi 500 km) v automatu a příští vůz si koupím taky automat. Zase – po městě je to 1-2-3-zastavit pořád dokola a venku na nejvyšší stupeň furt. Automat řadí už velmi slušně, ze začátku jsem měl tendenci si vynutit dřívější podřazení, ale po chvíli jsem přišel na to, že to je zbytečný. Takže možnost na delší nudné cestě sundat pracky z volantu a číst si by se mi vééélmi líbila.

Tony Stark
Tony Stark
22. 8. 2013 • 8:43

"Těžko říct, jak se bude řešit situace, kdy automaticky řízené vozidlo způsobí dopravní nehodu – kdo bude viníkem."Jak kdo? Vždyť pokaždé jde jenom o peníze – o náhradu školy. Takže je potřeba jen zjistit, kdo nehodu způsobil a ten bude viník a penize se vezmou z pojistky. Nic noveho. A jen odpadnou tresty pro ridice – jejich smyslem je osobne potrestat ridice, ze zpusobil nehodu, jel rychle, nedal prednost atd. aby to neudelal priste.

Dama Bero (damabero)
22. 8. 2013 • 8:10

Řekněme rovnou, že primárním cílem je všechny všude stále a nonstop sledovat, to by tak hrálo, aby si plebs jezdil kam ho napadne.

Určitě si přečtěte

Články odjinud