Google na rozcestí

Diskuze čtenářů k článku

Robert Němec  |  01. 12. 2003 03:02  | 

Sice bych si dovolil s některými drobnostmi nesouhlasit, ale jinak opět špičkový článek.  Za to by se vážně mělo platit. Škoda, že nikdo jiný na českém internetu nedokáže psát tak výborně analytické články.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek  |  01. 12. 2003 09:46  | 

Ježíš Robe, hlavně se z toho lezdoprdelkovství sám nepodělej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  01. 12. 2003 10:18  | 

Nemám důvod, proč bych někomu měl někam lézt. S panem Hlavenkou mě nic nepojí (teda kromě toho, že kupuji od CP knížky a že CP Online je de facto můj konkurent.). Prostě oceňuji výbornou praci. Obecně i když je někdo můj konkurent a je dobrý, uznávám jej. Nemám potřebu každého pomlouvat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek  |  01. 12. 2003 10:57  | 

To si ale nerozumíme . I mě se článek velice líbil a smekám před JH klobouk. Ale od CEO bych čekal, že nebude furt cpát do všech diskusí ve vesmíru svoje zakuklená PR ... viz "CP online je náš konkurent"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  01. 12. 2003 13:54  | 

Promiňte, ale kde je to skryté P.R.? Sám ho nemohu najít, pomozte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 12. 2003 14:13  | 

Jiri, on nemyslel tebe, ale Roberta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.lentus.sk  |  01. 12. 2003 21:25  | 

Kde mate ten online obchod? ;) - URL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martins  |  01. 12. 2003 07:11  | 

uz ma mrzi, ze som zabil 2 minuty citanim tychto zvastov!

konfrontujte si tento clanok o pol roka s realitou a pochopite jednu zasadnu vec - nic z toho o com sa tu pise sa nikdy nestalo

treba sa vratit k clankom o zakladnych doskach, tam sa buducnost, teda nieco comu p. hlavenka nerozumie, nepredpoveda.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  01. 12. 2003 09:12  | 

Víš, blbý je, že sis nepřečetl ty tři věty nahoře - jak se mají psát příspěvky, a o tom, že nějaké bezcílné nadávání typu "mě se to nelíbí, takže autor je hňup" nemá vůbec smysl. Na co je ostatním čtenářům, kteří se chtějí přečíst zajímavou a věcnou diskusi to, že jsi "zabil dvě minuty"? Musíš být asi dost nafoukaný, že máš touhu sdělovat celému světu, že jsi přišel o dvě minuty života.

Já tomu tématu moc nerozumím a zajímalo by mě, proč si myslíš, že jsou v článku chyby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Langer  |  03. 12. 2003 09:31  | 

Martins,

 

lepsie by si urobil, keby si vyhladal Hlavenkovy clanky za poslednych 10 rokov a porovnal ich s s tym, co sa neskor naozaj stalo.

Budes sa cudovat, ako vela Jirkovych predpovedi sa splnilo, napriek vsetkym pochybnostiam ostatnych... Neznam ineho cloveka, ktory vie takto nazerat na IT business a naviac svoje nazory verejno prezentovat. Prepovedat (a dobre) vie vela z manazerov IT firiem (ak nie, neboli by uspesne), ale iba Jirka so svojimi nazormi chodi do medii (lepsie povedane si ich sam vytvoril ) a neboji sa komentarov ako je ten tvoj.

Ak budes nabuduce polemizovat s konkretnymi nazormi a nie iba odmitet slovami "blabol", "zvast", budem mat pocit, ze citanie tvojho diskuzneho prispevku nebola pre mna strata casu.

Pekny den ti praje

 

Tomas Langer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  01. 12. 2003 07:59  | 

Nemůžu se zbavit pocitu že je autori slině vysazen proti Microsoftu a ani se to nesnaží nějak maskovat. Nacož sice má právo, ale aspon by se měl mírnit v článku a zachovat si aspon trochu profesionality. Dokonce se mi zdá že není ani spokojen s Googlem. A to se mi nelíbí, protože já sem s Googlem maximálně spokojen. Možná to bude trošku závist, že zakladatelé těchto firem přišli sněčím v čem se jim daří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  01. 12. 2003 10:00  | 

Vážený pane, možná by stálo za to sledovat obsah vícera článků páně Hlavenkova, než vyřknete cosi o silném vysazení apod. Dále chápu, že se Vám dobře vyhledává v Googlu, mně též. Ale že bych kvůli tomu očekával, že s ním bude spokojen každý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  01. 12. 2003 10:41  | 

No a ja bych vazeny velice rad vedel o vecech, kvuli kterym se Vam Google nelibi v porovnani s ostatnimi. Jinak chci znat duvod proc by meli lide vyhledavat u tendencniho MS a ne u Google?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  03. 12. 2003 09:00  | 

Asi jsme si nerozuměli. Píši, že "...že se Vám dobře vyhledává v Googlu, mně též...", což přeloženo znamená, že v Googlu vyhledávám a rád jej používám. O MS jsem nenapsal ani slovo - šlo o reakci na Firemana, viz thread.

Ve zkratce: Fireman použil zbytečná zobecnění a silná slova. Nic víc, nic míň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  01. 12. 2003 10:22  | 

No jasně, Google tady platí jednu PR agenturu, aby o něm pan Hlavenka kdesi na divokém Východě, o kterém nikdy nikdo neslyšel, psal články ovlivňující jeho postavení na globálním trhu.

Živě by se mělo pochlubit, kolik má přístupů z domény board-of-directors.microsoft.com.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.lentus.sk  |  01. 12. 2003 21:19  | 

Trefne!
Kde mate ten online obchod? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  01. 12. 2003 10:38  | 

No jestli MS koupi Google, tak dojde k
Provider error '8000ffff'
Catastrophic failure
/Article/Show_Article_INC.asp, line 495

Neboli, existuje jedna cesta jak Google pohrbit, a to prodat jej Microsoftu. Predpokladam, ze by se ten proces dal jeste urychlit tim, ze by MS koupil Google prostrednictvim SCO

Nicmene soude dle Brina, kteremu se styska po zlatych casech, kdy se vse tocilo okolo technologie a ne politiky, to muze dopadnout tak, ze Google bude dal privatni firmou, ktera si pojede po svym. Maji totiz nejlepsi predpoklady delat to co delaji nejlip, zadne Yahoo ani MS se jim technologicky nemohou vyrovnat.

A ty uvahy o vyhledavacim stroji na desktopu? Co komu brani pridat do kontextoveho menu vyberu textu 'hledat v google'. A vysledky se budou zobrazovat kde, ve Windows helpu, nebo v cem. Prohlizec je na to idealni, nikdo na tom nic nezmeni. Zadne desktopova vyhledavaci revoluce se konat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LL  |  01. 12. 2003 11:19  | 

Pokud bude Google koupen Microsoftem, bude to jedna z nejvetsich katastrof na Internetu...MS zacne Linuxove servery Google nahrazovat tim svym podivnym softwarem a kde bylo Google....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  01. 12. 2003 11:24  | 

protinámitka zní, že například na českém Internetu stejně 90 % lidí moc o nějaké existenci Googlu neví a nadále vyhledává nesmyslně přes portálové stránky v základním režimu, tj. katalog jako první volba. A to máme doma výborné Jyxo, které napřímo využívá jen úzká elitka.

Je to divné -  asi bydlím jinde, než v české kotlině. Kohokoliv se zeptám, co používá na vyhledávání, 80 % takto otázaných odpoví "...no přece na gůglu..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  01. 12. 2003 15:09  | 

Mozna se to nechce ptat kamaradu, ale vzit telefonni seznam, vybrat firmu delajici treba nabytek a zavolat tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  01. 12. 2003 15:24  | 

Copak jsem Český Statistický úřad?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  01. 12. 2003 20:00  | 

Pak se ale nediv, ze ti vychazi jine vysledky z tveho okoli. Z hlediska celeho vzorku nezajimavy a ze ty a tvych 5 kamaradu pouziva google nezmeni nic na tom, ze temer vsichni cesti uzivatele ho nepouzivaji, ze :)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  02. 12. 2003 08:26  | 

V tom případě ocením kvalitní statistický výzkum celého vzorku (i mimo mé okolí). Jen máš odlišný názor než já, což neznamená, že bych neměl pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.lentus.sk  |  01. 12. 2003 21:24  | 

Ale uvedeom si, ze Ty a Tvoji kamosi ste NEreprezentativna vzorka CZ/SK Netu. Uz len preto ze citate ZIVE (v dobrom) a ze "dokazete" pridat prispevok. Inak by si chatoval na atlase, ci cital noviny / popr. sa preklikval cez centrum/atlas. A prave o tom autor pisal - ze takto to robi 90 (ja si dovolim oponovat 70-80%) CZ NET uzivatelov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  02. 12. 2003 08:25  | 

V tom případě ocením kvalitní statistický výzkum reprezentativne vzorky uzivatelov. To, ze "autor písal"  a Ty s tím souhlasíš také není argumentem. Jen máš odlišný názor než já, což neznamená, že bych neměl pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.lentus.sk  |  02. 12. 2003 09:46  | 

Ano, tiez nikto nikdy nezrovnaval Trabant a Mercedes S (v priamom teste) a nieto pochyb, "kto" vyhra. (ano, daju sa porovnat aspon tech parametre)

Neber to osobne p. Hlavenka sa v clanku tiez "isti", ale zhruba to odhadol dobre (ano, IMHO :).

Argumentami som Ta len xcel "presvedcit", nie "dokazat", ze mam(e) s p. H. pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.lentus.sk  |  02. 12. 2003 13:18  | 

Este najpodstatnejsie:
Odhad "dobreho novinara" (kt. je zalozeny asi tiez aj na znamych a asi aj viacerych) a "top" a podobne "merace" predsa len napovedia viacej ako Tvoj (ci moj) "tip na zaklade:
Kohokoliv se zeptám, co používá na vyhledávání, 80 % takto otázaných odpoví "...no přece na gůglu..."

Nehovoriac o tom, ze v uvahu (zas v tvoj prospech) by sa malo zobrat aj to, ze (vo vseobecnosti) ti co gg pouzivaju su "inetovo vzdelanejsi" = pouzivaju aj viacej inet. Cize hoci tvoria len x% uzivatelov, tvoria mozno az 2x% "pouzivania". (naschval nehovorim o trafficu - ten s tym ma malo spolocne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  01. 12. 2003 11:41  | 

Clanek se mi libil, ale nechapu, proc by se mela prodavat firma, ktera je zdrava a vydelecna. Verim sice tomu, ze by ji Microsoft chtel kvuli technologii, ale pochybuji ze by mu sama bezela do naruci... A pridavam se k nazoru, ze na googlu hleda daleko vic lidi - nekdy me prekvapi, ze i naprosti pocitacovi "ignoranti" suverenne pouzivaji google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  01. 12. 2003 14:15  | 

Nejčastěji se prodávají fimy, které jsou zdravé a výdělečné. Ty, které jsou nemocné a prodělečné, obvykle nikdo nechce ani zadarmo. V normální firmě jsou zvlášť vlastníci a zvlášť manažeři. Vlastník, pokud stojí před rozhodnutím, jestli má z firmy tahat každý rok milión, pokud půjde vše dobře, nebo jednorázově získat do kapsy 20 M a najisto, nemá rozhodování moc těžké. Pro vlastníky nejsou firmy žádné srdeční záležitosti, ale prostředek ke zhodnocení investice (a ty počáteční do googlu byly nemalé).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  02. 12. 2003 00:28  | 

1) Ovsemze u firmy, jejiz majitel, nyni miliardar, byl pred 7 lety student se da predpokladat, ze to nebude jeho zivotni projekt. Pane Hlavenka, kdyby se kazdy choval dle vyse uvedeneho, potom by byl byznys skutecne velmi jednoduchy!

2) Jake byly pocatecni investice do Google.? Nemylim-li se startovali v "garazi" s par starymi desktopy a ta konektivita, i kdyz nebyla zadarmo se poridit dala. Takze, skutecne si myslite, ze pro start Google bylo zapotrebi milionu dolaru? Pokud ano, prectete si jejich historii.
http://www.google.com/intl/cs/corporate/history.html
zmenite nazor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris  |  02. 12. 2003 01:23  | 

Priamo na tom linku máš informáciu o investícii 1mil. USD. A to len "initial". Potom 25 mil. ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  02. 12. 2003 14:56  | 

To je neco jineho, to nebyly penize vlastniku (mozna ten po vsech certech popujcovany milion), ale pristupujicich investoru. Zalezi na rozhodovacim pravu zakladatelu (maji v Google pres 50%?) a vite, ze i v pripade HP/Compaq byl jejich hlas dulezity, a to se jednalo o potomky, nikoliv puvodni zakladatele s mensinovym hlasem. Takze bych rozhodne nebyl tak jistojisty ohledne motivace majitelu Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris Tvaroška  |  02. 12. 2003 18:01  | 

Aj peniaze investorov sú potrebné na rozbeh firmy. Rozbehnúť firmu nie je len vytvoriť produkt.

HP/Compaq a Google sú zásadne rozdielne prípady. Google je privátna firma a tam sú všetci vlastníci známy a väčšina z nich sa na takýchto zásadných transakciách podieľa. HP je verejne obchodovateľná firma a má veľký počet malých akcionárov. Potom sa ľahko môže stať, že 20% je kontrolný balík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 12. 2003 08:41  | 

Je to zajímavá polemika . Ano, když je člověku sedmnáct a začne podnikat, tak je to z čistého nadšení a nemyslí se moc ani na přední, ani na zadní kolečka. Ale lidé se postupně v životě mění, všichni - když je dotyčnému pak o dvacet let víc a je vyčerpaný z dvaceti let bez dovolené a volných víkendů, tak si řekne, že by nebylo tak špatné všechno za pár drobných miliard střelit, aby ho rodina viděla doma aspoň někdy za světla. A dokonce to udělají i ti lidé, kteří jsou stále do podnikání zapálení, protože vědí, že s jejich znalostmi a zázemím jim budou tyto vydělané miliardy dále vydělávat peníze rozumným investováním, se slušnou jistotou a nesrovnatelně menším úsilím.

Firemní historii googlu jsem samozřejmě četl. Ono je to tak vždycky - garážovka investice nepotřebuje, proto je to garážovka, ale jakmile rychle roste, tak ty peníze potřebuje. Dokonce čím rychleji a úspěšněji roste, tím více jich potřebuje, protože tak moc zase její podnikání nevydělává, aby financovala vlastní rozvoj. Google pár desítek miliónů dolarů spolykala, to si buďte jistý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salvador Limonez  |  01. 12. 2003 15:53  | 

Protoze je pravda, ze google tak jak ho zname uz nema prostor pro rust. Bud zacne provozovat i jine sluzby coz se mu nemusi vyplatit, nebo holt bude smrdet na miste az ho za rok, dva konkurence dozene a pak uhyne. Takze mu opravdu zbyva ta burza, nebo sebeprodej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  02. 12. 2003 15:01  | 

Muze rust jako Apache. Po desetinkach procenta. Riziko neuspechu je rozhodne mensi, nez nejaka nahorko usita vlastnicka zmena. Musi ale zabranit soucasnemu prehrivani firmy.

Je pravda, ze uz se jim tezko podari takovy prulom jako v zacatcich, ale co treba vyhledavani netextovych informaci. Penez na vyzkum maji dost a kdyz s tim prijdou prvni, maji na par let opet vydelano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Prokop  |  01. 12. 2003 11:53  | 

Pokouším se pochopit větu: "pokud si na Vltavě platíme na Google klíčová slova jako například „Nohavica“, většina peněz jde Googlu, přestože uživatelé hledají přes nějaký český portál a objeví se jim stránky na českém Internetu," a nějak se mi to nedaří. Mohl by, prosím, autor (nebo i někdo jiný) být tak laskav a vysvětlit, jak je myšlena?
A ještě mám na Vás, pane Hlavenko, jednu otázku. Opíráte své tvrzení, že "90 % lidí moc o nějaké existenci Googlu neví a nadále vyhledává nesmyslně přes portálové stránky v základním režimu, tj. katalog jako první volba," o nějaký faktický průzkum? Podle informací, které mám k dispozici, používá u nás Google přímo mnohem víc lidí než 10 % (asi dvakrát víc) a nepřímo via Seznam a pár dalších portálů ještě víc (minimálně třikrát). Navíc vyhledávání na portálech jasně vede nad katalogem (přibližně v poměru 2:1 až 3:1) a mnimálně na jednom větším portálu je vždy výchozí volbou. Na některých ostatních se pak výchozím může stát v závislosti na konkrétntním dotazu, případně je s vyhledáváním v katalogu kombinováno.
Jinak se připojuji se k těm, kterým se článek líbí. Díky za něj i za odpovědi na mé otázky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAňo F.  |  01. 12. 2003 13:33  | 

Asi to bylo myšleno tak, že když zadám na Seznamu "Nohavica" s omezením na český internet, tak se mi zobrazí stránky na českém internetu, kde bude Vltava na předném místě (protože si to místo zaplatila). Uživatel nemusí o existenci Googlu nic vědět, nicméně většina peněz z dané transakce půjde Googlu, protože Seznam za zobrazení 4 bannerů dostane míň než Google za 1 sponsored link.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  01. 12. 2003 14:21  | 

Možná jsem to nenapsal dost srozumitelně. Některé české portály používají google k fulltextovému vyhledávání, takže uživatel sice zadá to, co chce vyhledat, někde na .cz adrese, ale výsledky, stejně jako výpisy reklam na klíčových slov, dodá Google.

Průzkum znalosti Googlu - mám samozřejmě na mysli český trh, to je snad z kontextu jasné. Neopírám se o žádný průzkum, protože, obávám se, žádný seriózní nebyl u nás proveden. To, co jsem napsal, je kvalifikovaný odhad, založený na některých našich výzkumech (nijak rozsáhlých) a zkušenostech. Nepleťte si prosím "vědět o existenci Googlu" a "vyhledávat na Googlu (například prostřednictvím portálu)". To jsou dvě různé věci. Drtivá většina uživatelů Internetu neví, co to je XML a všichni tuto technologii využívají :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Prokop  |  01. 12. 2003 17:12  | 

Jestliže Google přidává do výsledků vyhledávání na partnerských webech své reklamy (AdWords), pak má partner použití Googlu cenově zvýhodněno (nebo zdarma), což je případ např. Caramby a RedBoxu. Jestliže se jedná o plné licencování technologie jako v případě Seznamu, Google žádné reklamy do výsledků nemíchá.

Co se týče toho, kolik lidí zná Google, z globální statistiky TOPlistu (nemusí být moc přesná, ale je IMHO lepší, než cokoli jiného, co je momentálně k dispozici), ze které jsem shodou okolností vycházel zde na Živě ve svém pátečním článku, vyplývá, že přímo přes Google u nás hledá cca. 20 % uživatelů vyhledavačů. Dalších přibližně 12 % využívá Google na Seznamu, kde je ve výsledcích poměrně výrazně uvedeno logo Googlu, takže ho minimálně polovina (kvalifikovaný odhad lidí těžko přehlédne. Mohli bychom se tedy shodnout, že Google používá cca. třetina a zná ho alespoň čtvrtina českých uživatelů Internetu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  01. 12. 2003 18:15  | 

Jistě, však já jsem nepsal, že to není cenově zvýhodněná varianta pro partnera. To stále nic nemění na tom, že partner z takovéto reklamy nemá ani korunu.

U toho toplistu: toplist by byl fajn, kdyby byl trochu reprezentativnější, stačí se podívat na top ten toplistu, které s top ten českého Internetu nemá mnoho společného... Je tam hodně webů se zahraniční návštěvností, jako jsou např. subtitles.cz, které jsou prakticky "anglické" a logicky odkazované silně z googlu, a mnoho podobných silných webů. Navíc, pokud se nepletu, tak toplist uvádí procento vyhledávání, ne procento uživatelů: obávám se (a opět to berte jen jako můj polo-kvalifikovaný odhad), že pro značnou část, možná pro polovinu uživatelů Internetu se český Internet ztotožňuje se Seznamem, kde nic nevyhledávají, ale jen chodí po tom, co nabízí přímo seznam (podobně, avšak v menší míře i u jiných portálů). Pokud to trochu zveličím: kdyby byl průzkum zveřejňující tržní podíly jednotlivých motocyklových značek a vyšly tam 3% pro Harley-Davidson, tak to neznamená, že 3% Čechů má Harley Davidson. Logo Googlu je uvedeno viditelně, ale pozor, není klikací, takže kdo neví, co to je už předtím, tak to je pro něj jen pár barevných koleček a smyček.

Jinak ale berte, že to je jen názor proti názoru v situaci, kde relevantní průzkum neexistuje, takže se nic neděje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sustek  |  01. 12. 2003 14:27  | 

Pane Hlavenka, nechtěl byste si vytvořit nějaký zvláštní server o e-byznysu?. Myslím, že nejsem sám, kdo chodí na Živě hlavně kvůli takovýmto článkům, a rád bych si v diskusi popovídal s lidmi, kteří v tomto oboru něco dokázali, ale asi uznáte sám, že na Živě na to není zrovna optimální atmosféra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  01. 12. 2003 15:43  | 

No, mám pocit, že už tady kdysi bylo asi tak šest serverů o e-byznysu, a všechny zkrachovaly - je to hodně úzké téma a samo o sobě neuživí časopis. Diskutovat se myslím dá dobře i na živě, to, že tam dva lidi pokřikují - to by pokřikovali vždycky i na tom specializovaném médiu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bvgfd  |  01. 12. 2003 16:35  | 

pokud zanikne nebo bude prodano tak diru na trhu zaplni proste jina firma a nejake dalsi gogle


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  01. 12. 2003 17:44  | 

Mno nevim, berte ne s rezervou, ale rekl bych ze se Microsoft s tim totalnim ovladnutim sveta SW/HW docela louda. S prihlednutim k tomu jaky ma k tomuto obrovsky "potencial". Jedine co ho brzdi jsou ti neprejicni darebaci od monopolniho uradu a to nepruzne verejne mineni, na ktere se musi polehoucku. Ale ono to nakonec pujde,... "Internet?? eh? You mean Microsoft Network."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Illich  |  01. 12. 2003 19:42  | 

Vyborny clanek!
Mimochodem, Microsoft se pote, co probehla ta medialni vlna o mozne koupi Googleu, od vseho distancoval (primo Gates rikal, ze pry o koupi v zadne podobe nejednali).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.lentus.sk  |  01. 12. 2003 21:28  | 

viz SUBJ, len doplnim/poopravim:

mapa se překresluje a Eurasie nikdy nebyla ve válce s Oceánií
Eur*O*asie ;)
Inak OK a suhlas, bohuzial :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris  |  02. 12. 2003 01:31  | 

Nuž zopár vecí sú v článku podozrivé -

1. firmu predať tesne pred vrcholom kopca. Rád by som vedel, ktorá relevantná literatúra to tvrdí. To by mohla byť pravda len ak by predajná cena bola stanovená len na základe výsledkov v jednom danom okamihu. Ale oceňovanie firiem nie je také jednoduché a väčšinou je založené na očakávaných budúcich výnosoch.

2. Partner a konkurent zároveň - "zabyják byznysu" je troška silné vyjadrenie. Coopetition je síce náročný spôsob existencie, ale funguje tak veľa firiem.

3. IPO a vydanie nových akcií. Pri IPO nie je povinnosť vydať nové akcie. Aj keď sa to deje takmer vždy, neznamená to, že to musí urobiť aj Google. Väčšina firiem ide na burzu získať ďalšiu hotovosť a preto vydajú novú emisiu. Pre Google je to skôr strategická otázka, a tak to môže zopár investorov využiť ako exit-opportunity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  02. 12. 2003 08:49  | 

Vtip je v tom, že to, že je firma před vrcholem kopce, vědí prodávající a ne kupující (ale berte to přirovnání trošku obrazně). Zcela souhlasím v tom, že firma se kupuje většinou na základě budoucích očekávaných výnosů (ne vždy! Někdy je důležitá strategická hodnota a pozice, někdy významná aktíva), a v tom případě má skutečně těsně před vrcholem kopce nejvyšší hodnotu.

Coopetition většinou moc dobře nefunguje - výjimky potvrzují pravidla. Je o tom sice dost článků a knih, jak by to mohlo fungovat v coopetivních vztazích, ale ty bývají většinou v praxi hodně bolavé pro obě strany.

IPO: ano, to máte pravdu, ale jsou to skutečně řídké případy. Burza není "strategická" otázka, strategická nezbytnost, ale spíše taktická operace za účelem získání hotovosti "zdarma". Pokud není potřeba hotovost, zůstává spíše firma privátní, protože burza je pro firmu drahý špás a navíc silně ovlivňuje její podnikání směrem k okamžité výkonnosti, od dlouhodobých plánů atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris Tvaroška  |  02. 12. 2003 17:27  | 

Informačná asymetria môže byť v prípade predaja stánku so zeleninou, ale nie pri obchodch o ktorých hovoríme. A potom je Vaše tvrdenie založené na predpoklade, že kupujúci je mierne povedané neschopný. Vzhľadom na to koľko šikovných ľudí sa v M&A pohybuje by som na tom pozíciu nestaval. Predstava o budúcnosti firmy je subjektívna, takže jednotlivé strany môžu mať rôzny pohľad.

Coopetívne vzťahy v absolútnych číslach nefungujú, ale keď pri porovnaní vzťahov medzi nekonkurujúcimi firmami, obrázok je troška iný. Bohužiaľ som ju teraz nenašiel, ale prednedávnom som mal v ruke porovnávaciu štúdiu a jediný podstatný rozdiel bol v počte negatínych PR správ medzi coopetitive firmami. Takže to vyzerá ako také "talianske manželstvo". Keď tú štúdiu nájdem pošlem Vám odkaz.

Pri IPO som len upozorniť na vetu "Musí totiž uvolnit část akcií pro volný trh formou úpisu, tj. „vytisknutí“ nových akcií," prvá časť je OK, druhá nie. Nemusí vytlačiť nové akcie. Ostatne pri IPO sa robí konverzia súčastných akcií a pri tej transakcii môžete urobiť takmer čo chcete (v rámci jednotlivých term-sheet).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  02. 12. 2003 16:10  | 

"... neboť po technické stránce to Microsoft udělá dobře, bude to všudypřítomné a pohodlné..." (zabudované vyhledávání ve Windows)
MS to udělá všudupřítomné, ale ne dobře a ne pohodlně - to je alespoň moje dosavadní zkušenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel k  |  01. 08. 2005 10:42  | 

Me se tento clanek libi...je to jako clanky, ktere vychazi v casopise WIRED (www.wired.com). jen tak dal.
 
Pavel 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest televizí do 25 000 Kč

Nejlepší herní klávesnice

Srovnání správců hesel

Jak upravit fotky pro tisk