No já nevím, ale ani běžné řešiče typu wolframalpha spoustu úloh uspokojivě nezvládají, a pochybuji že google lens na to bude lépe... A na vyčíslování máme kalkulačky dávno.
Tak kupříkladu pár typů úloh z té spousty, které Wolfram nezvládá ? Fakt by mě to zajímalo.
Zpaměti toho bohužel moc konkrétního nevytáhnu - typově to jsou úlohy typu zjednodušování (dostatečně divných) výrazů, vykreslování ploch daných rovnicemi (avšak nevyjádřených jako funkce), hledání analytických řešení pro problémy s větším symbolických parametrů, divnofunkce s kreativně použitými mocninami... Ono ne že by výsledky nebyly formálně správně - jen jsou v praxi k ničemu - někdy z toho důvodu že člověk potřebuje vyřešit pouze jistou relaxaci daného problému a nebo potřebuje získat vyjádření které půjde rozumně přepsat do kódu ač třeba jako postup o více krocích místo jedinného výrazu.(Část problému je jistě mezi klávesnicí a židlí a wolfram by byl použitelnější kdybych ho uměl lépe používat - bohužel to už ale vyžaduje odbornost na téma "vědět na co a jak se zeptat", což se dostáváme do úplně jiné domény problému než jaký je nadhozený v článku.)
Další recyklát?
Škoda, že tento bude umět zobrazit jen výsledek. Na ověření dobrý, ale když se člověk ztratí při postupu, je tohle vcelku useless. Nejlepší k tomuhle účelu mi zatím připadá Symbolab.
Dobrý je také Photomath. Řeší rovnice, Logaritmy, funkce... A to i s podrobným popisem.
Takhle vznikají Turboštudáci, kteří to tu jednou zplundrují, až se dostanou do politiky.Číňani čekají...
Nastává doba všeobecného poklesu vzdělání?Brejle místo studia.
To samý si určitě říkali v 70-80 letech, kdy se začly rozšiřovat kalkulačky 😀
... a měli pravdu! 😀
Ta nastala v okamžiku kdy se ze vzdělávání stal kšeft
Na hloupé počty je technika lepší než člověk. Výzvou je upravit systém vzdělávání tak, aby používání techniky nebylo na překážku. V čem mají počítače pořád problém ( a i studenti) jsou slovní úlohy. Vyřešit rovnici zvládne cvičená opice nebo kalkulačka, ale sestavit správnou rovnici, která vede k řešení daného problému, to není jen tak a bez pochopení problematiky to nejde udělat.
Co jsou to hloupé počty?Právě tady je lepší vlastní hlava, případně v nejhorším tužka a papír - protože technika nemusí být vždy k dispozici.
To tvrdí někdo každou chvíli. Nejspíše má částečně pravdu, ale neznalost toho co se stalo v roce 1212 ještě sama o sobě není problém pokud dotyčný ví, kde a jak tu informaci zjistí a tady se lidi dělí na několik základních skupin:1. tahle skupina to ví a její velikost se neustále zmenšuje2. tahle skupina to neví, ale ví kde to zjistit3. nejproblémovější skupina a podle dotazů na různých severech i docela velká. Tahle skupina to neví, ale ani není schopná si to zjistitV zájmu našeho školství by nemělo být nacpat všechny do 1. skupiny, ale nacpat lidi ze 3. skupiny do té 2. což se bohužel neděje:-/ A takovým lidem ani sebelepší aplikace nepomůže, protože stejně nebudou vědět co s ní dělat a kde to zjisit...
Zrovna 1212 je jeden z velice mála letopočtu, které znám 😀
Tak problém dřívějšího školství byl, že každej sice věděl, že "Zlatá bula sicilská", ale málokdo tušil co je to bula a proč sicilská a to jako byla ze zlata? Pragmatická sankce. Jaká sankce a co na ní bylo pragmatickýho? Ve skutečnosti tenkrát i v tý matice se spousta lidí naučila postup výpočtu jako recept, aby to za 14 dní totálně vypustila.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.