Google | Hodinky | Fitbit

Google k akvizici Fitbitu: „Jde nám o zařízení, nikoliv data“

Google by chtěl letos dokončit oznámenou akvizici Fitbitu, za něhož nabídl 2,1 miliardy dolarů. Obchod ale stále visí na antimonopolních úřadech, které jej budou muset povolit. Podle agentury Reuters teď Google Evropské komisi slíbil, že „nebude zlobit“.

Uživatelé i spotřebitelské organizace jsou totiž napjatí, jestli Google nechce fitness, zdravotní a finanční data posbíraná náramky, hodinkami a dalšími produkty Fitbitu využít pro reklamní účely. To však Google popírá, jde mu prý o zařízení, nikoliv data.

Tento příslib by mu podle Reuters měl pomoci získat povolení k nákupu Fitbitu. Pro americkou společnost by šlo o rychlý výtah mezi elitu v oboru nositelné elektroniky. Sám sice vyvíjí hodinkový systém Wear OS, ale koncové produkty pod svým jménem nevyrábí. A samotná platforma je ve srovnání se systémy od Applu, Xiaomi, Samsungu nebo Huaweie malá.

Otázkou ale zůstává, nakolik se slib Googlu týká pouze doposud prodaných zařízení Fitbitu a jak bude nakládat s daty nově prodaných. Jen těžko si lze představit, že Google bude prodávat nové hodinky či náramky, které nebude chtít propojit s vlastním ekosystémem. A co jednou propojí, to použije v reklamě.

Diskuze (3) Další článek: Bývalý vysoký manažer Googlu ukázal robota Stretch RE1. Vysaje, utře prach a stojí jako nová škodovka

Témata článku: Google, Byznys, Nositelnosti, Akvizice, Hodinky, Fitbit, Wear OS, Fitbit Pay