Google hledá už i ve vašem počítači

Diskuze čtenářů k článku

maťo  |  26. 10. 2004 14:26

http://www.zive.sk/h/Spravy/AR.asp?ARI=110569&CAI=2107

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek (Frogo)  |  19. 10. 2004 02:42

Neco podobneho uz delala AltaVista nekdy kolem roku 1997, jmenovalo se to AltaVista Personal a docela zajimavy clanecek i s funkcnim odkazem ke stazeni je zde: http://aroundcny.com/technofile/texts/bit071298.html. Od chvile, kdy jsem to testoval uz uplynulo mnoho vody, ale mam ten dojem, ze to umelo indexovat i PostScript a PDF. Proste v podpore formatu je i dnes staricka AltaVista Personal mozna lepsi. eXtension 97 dokonce pry obsahoval i podporu cestiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kpt. BOBR  |  19. 10. 2004 18:27

Ano, ano, už jsem o tom psal do diskuze včera, viz výše, měl jsem to na svém PC dlouho nainstalovane, a bylo to vyborne. Pak jsem ale o tom již přestal slyšet. Myslím, že to bylo tak někdy 95-97 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Bobek  |  18. 10. 2004 21:10

Zkusil jsem a používám. Na prohledávání (nejenom) e-mailů je to naprosté požehnání, protože hledat v MS Outlooku cokoli je utrpení. Je to pohodlné a výkonné, má práce je efektivnější. Zní to trochu jako klišé, ale je to přesně tak. Docela lituju těch co si to nevyzkoušeli a mají plnou pusu moudrých řečí že to nepotřebují. Doporučuji nainstalovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hykal  |  18. 10. 2004 21:44

Search v Outlooku je sice uplne na pytel, ale uz davno nastesti existuje Lookout, ktery funguje podobne jako Google Desktop Search (ale pro Outlook mnohem lip, protoze se integruje primo do nej).
 
Viz http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=09b835ee-16e5-4961-91b8-2200ba31ea37&am p;displaylang=en

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  19. 10. 2004 11:52

Tak jsem si GD nainstaloval a Lookout je pro proheldávání Outlooku mnohem zajímavější záležitost. Google Desktop toho zatím moc neumí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  18. 10. 2004 17:08

Sice chapu, proc Google pristoupil k tomu, ze spousti lokalni webserver a vyhledava pres browser (chteji, aby to vypadalo tak, na to co jsou lide zvykli a mozna take chteji byt multiplatformni), ale nelibi se mi to. Proc s jejich potencialem nenaprogravat hezkou nativni klientskou aplikaci? Stacilo by to pro Windows, Mac a GTK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček, Ivo Mareček  |  18. 10. 2004 17:21

Je to zbytečné - takhle stačí otevřít okno webového browseru, zadat www.google.com a můžete vyhledávat ať už na lokále, tak na webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  18. 10. 2004 17:54

Pre Mac to je zbytocne, az pride Tiger a Spotlight, tak ukaze, co to znamena vyhladavanie na zaklade metadat v systeme.

http://www.apple.com/macosx/tiger/spotlight.html
http://daringfireball.net/2004/07/spotlight_on_spotlight

Pre tych co nevedia, ale poznali BeOS, tak za tymto stoji prave Dominic Giampaolo, ktory vytvoril najsilnejsi na metadatach zalozeny filesystem v BeOS. Predtym pracoval okrem spolocnosti Be aj v SGI a Google.

Ked som prvykrat videl predvadzanie Spotlightu, padla mi sanka. A mnohym este len padne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bsa  |  18. 10. 2004 15:15

S tím ať jdou laskavě do (píp). K vyhledávání na svém počítači nepotřebuju googola, ale můži si vyhledávat sám!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  18. 10. 2004 15:32

no možná by jste si měl zkusit ten rozdíl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  18. 10. 2004 14:32

vzhledem k tomu, ze to nespolupracuje s lokalne nainstalovanym nod32, je to pro me vysoce nepouzitelne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A  |  18. 10. 2004 14:42

Na to jsem taky narazil, ale uz se jim to poslalo jako notifikace, snad to opraci ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M@jo  |  19. 10. 2004 18:30

Vraj na Eset uz spolupracuje na odstraneni problemu s vyvojarmi z Google, takze, ako tu uz bolo spominane, mame sa vo finalnej verzii na co tesit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kpt. BOBR  |  18. 10. 2004 13:55

Toto již kdysi (pamětníci vzpomenou) uměla na lokálním "pecku" také slavná legendární AltaVista... Měli softík pro takovéto pěkné a výkonné lokální vyhledávání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  18. 10. 2004 18:07

Ano, myslim, ze sa to volalo Altavista Query Search. Ale nebolo to na lokalnom pocitaci, bolo to nasadene na server a umoznovalo to vyhladavanie na pocitacoch v RAMCI lokalnej siete, alebo na tom serveri

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kpt. BOBR  |  19. 10. 2004 18:23

Ale ne, ne, mel jsem to nainstalovane na svem PC, na zadnem serveru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miho  |  18. 10. 2004 13:32

Zere to 14MB pameti a 170MB diskoveho prostoru a to mi prijde jako docela dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pkm  |  18. 10. 2004 23:37

Jo? Tak se podívej, kolik ti žere ICQ nebo Firefox. A že má index gigabajt? No a co, je to jedno procento kapacity disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LPK  |  18. 10. 2004 10:18

zcela souhlasím, jak mám GOOGLE jako vyhledávač rád, tak si nemyslím, že tato aplikace je až tak velkej trhák. Vzhledem k tomu, že to poběží jako rezident je to docela zbytečný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  18. 10. 2004 09:25

Nevim jak Vam, ale mne pripada neustale zduraznovani potreby kvalitni indexace dat na lokale jako zpusob jak si udelat tema. Nezpochynuji jeho potrebu, ale zrovna tak si nemyslim, ze by se jednalo o nejakou killer aplikaci. Pokud nekdo citi potrebu indexovat svuj stroj, muze to jiz drahnou radku let delat, existuji na to nejruznejsi nastroje. A je mi podezrele, kolik pozornosti se venuje indexatoru, ktery bezi na jedne platforme, s jednim postovnim klientem a jednim messengerem. To by tak odpovidalo studentskemu projektu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JN  |  18. 10. 2004 10:06

Az budes mit tisice emailu a stovky dokumentu, tak pochopis, ze to JE "killer aplikace"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  18. 10. 2004 14:10

Jses z tech co neco zaslechli a budou to papouskovat. Doted to nebyl mainstream, ale ted je tu GOOGLE Desktop search, tak hura do stada a vsude to vykricet, abys byl in! Muj mailbox ma cca 30.000 emailu a stejne nechapu, co tak zasadniho to prinasi. Vyhledavani v emailech by mel mit na starosti postovni klient, ostatne ty tisice emailu by nemely byt na desktopu vubec ulozeny, od toho jsou specialni servery (MS) a protokoly (IMAP), ktere v sobe problematiku prohledavani emailu resi. Ja se ale stejne tak pozastavuji nad tim, ze pro lokalni vyhledavani neni potreba zadne nove technologie, zadneho noveho HW, zadneho nove OS a presto si nepamatuji, ze by to tu nekdo s vyjimkou pripadu WinFS na Longhornu a Google resil. Neresil, to proto ze o tyto aplikace az zase takovy zajem neni - ac existuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smok  |  18. 10. 2004 16:00

- hodnotis bez toho aby si ho poznal
- preco nepouzivat jednotny system?
- ludia nepoznaju indexovanie : ano a preto je dobre
ze Google vyuziva svoj marketingovy potencial a dava
ludom nieco dobre, co moze zlepsit ich zivot
- specialne servery a IMAP protokoly... a co vyhladavanie
v 30.000 IMAP mailoch? dost bolest, nie?

- vyhladavanie v emailoch: klient, na disku : OS, na webe : google.

je to dost veci, pritom clovek zrejme chce iba VYHLADAVAT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm, Rdm  |  18. 10. 2004 18:22

mno ale "mala" aplikace ktera potrebuje pro svou instalaci 1GB na disku, nemaly kus RAM a funkce ktere jsou spise prdolelezectvim do vypaseneho zadku MS mi az tak zivot nezlepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JN  |  18. 10. 2004 17:04

A nebo taky naopak: ty jsi jeden z tech, pro ktere je kazda zmena zbytecna. "K cemu instalovat WXP, kdyz W2K mi funguji docela dobre. Proc zacinat s Officem 2002/2003, kdyz treba smart tags vubec nepotrebuji, stejne nikdo poradne nechape k cemu to je, muj Office 97 mi pro to co delam docela vyhovuje"
 
Jestli mas 30000 emailu a chces v nich obcas neco najit podle klicoveho slova, tak neznam existujici program, ktery by to dokazal v rozumnem case. A rict, ze neni potreba nova technologie na lokalni vyhledavani je docela smesne - ilustrace? viz internet pred 5 lety: kazdy si budouval svoje zalozky. Dneska? drtiva vetsina spoleha na vyhledavace jako google/altavista/atd - proc si neco archivovat, kdyz to lehce najdu.
A je sakra rozdil, jestli nejakou dobrou aplikaci nabizi mala sotva znama firmicka nebo nekdo jako Microsoft/Google/atd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  18. 10. 2004 17:18

Ty si vyvracel mou vytku, ze to neni killer aplikace, takze prosim neposouvej vyznam tohoto threadu nekam jinam.
Ja nepopiram potrebu kvalitni indexace dat, prosim precti si muj prvni prispevek.

A je sakra rozdil, jestli nejakou dobrou aplikaci nabizi mala sotva znama firmicka nebo nekdo jako Microsoft/Google/atd
Ano je v tom rozdil, v prvnim pripade rozhoduje kvalita, ve druhem marketingove oddeleni a miliony tech, kteri jim to ochotne vykrici do sveta!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček, Ivo Mareček  |  18. 10. 2004 17:23

Také je třeba vzít v potaz, že jde jen o betaverzi. Nikdo neříká, že v konečné verzi bude stále jen podpora Outlooků a AOL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  18. 10. 2004 07:00

Po nainstalovani jsem zjistil, ze po prihlaseni jako jiny uzivatel program nefunguje. Funguje jen u uzivatele, ktery program nainstaloval. Vzhledem k tomu, ze nejsem blazen, abych delal beznou praci jako admin, jevi se mi program jako absolutne nepouzitelny

Jakub

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milanc  |  18. 10. 2004 08:31

A kde je problem? Nainstaluj si ho pod uzivatelem kde pracujes (Run As...).
Milan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kombajn  |  18. 10. 2004 08:36

na to asi nema pravo... to je takova linuxova uchylka (vcelku rozumna - uz kvuli virum a trojanum), ze jako bezny uzivatel nepotrebujes bezne instalovat, zapisovat do jistych oblasti disku a podobne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  18. 10. 2004 08:48

urcite by stacil poweruser ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček, Ivo Mareček  |  18. 10. 2004 17:12

A pokud nevyhovuje ani jedno řešení, je tu přece Feedback. Třeba si v konečné verzi budete moci vybrat, jestli instalovat jen pro konkrétního uživatele, nebo pro všechny používající počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dzanny_213, dzanny_213  |  18. 10. 2004 03:07

Chvíli se píše o "poštovním klientovi", chvíli o Outlooku. Hledá ve všech poštovních klientech nebo jenom v Outlooku? (a kterém?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček, Ivo Mareček  |  18. 10. 2004 17:10

V článku je uvedeno, ve kterých klientech vyhledává - zatím pouze Outlook a Outlook Express. Jedna celá sekce se tomuto věnuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sch  |  18. 10. 2004 02:51

Podle nadpisu jsem na první pohled myslel, že ten klasickej netovej google začal vyhledávat ve všech právě připojenejch soukromejch PC k netu. A místo takový senzace je tu úplně nudnej (můj názor) článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček, Ivo Mareček  |  18. 10. 2004 17:09

Myslíte něco na způsob p2p? To není špatný nápad - zkuste to napsat do Feedbacku, třeba se to chytne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trebus  |  18. 10. 2004 18:14

To se nechytne. Nedovedu si predstavit, ze by nekdo cizi vyhledaval v mych soukromych dokumentech, emailech, atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček, Ivo Mareček  |  18. 10. 2004 20:44

Samozřejmě, že nechytne. To by si RIAA přišla na své

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  18. 10. 2004 21:13

A jak by asi tak moh vyhledavat na tvem PC? To leda, ze bys mel povoleny takovy ty vysoce "bezpecny" MS technologie diky kterym se siri polovina viru a trojanu. A to muze mit povoleny s prominutim jen blazen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VitasLoWang, VitasLoWang  |  25. 10. 2004 14:34

Xakru dyť todleto vůbec nezávisí na nějakým nastavení IE! Zkrátka když si do počítače nahraju nějaký program z internetu, tak nemůžu mít vůbec jistotu, že nekomunikuje někde s nějakým serverem a už vůbec si tím nemůžu být jist u google vyhledávače!
To bych musel logovat veškeré odchozí pakety a sledovat, jestli neobsahují data o mých naindexovaných souborech. To, že třeba program funguje i offline vůbec nic neznamená. Jsem možná paranoidní, ale proč by výsledky indexace nemohl poslat třeba později, až se připojím k netu? I pokud bych ale třeba sledoval veškerá odchozí data z mého PC, tak v nich asi těžko najdu nějak zašifrované data z googlího indexovače!
Lidi buďte trochu nedůvěřiví, když se jedná o vaše data xakru!
http://www.google-watch.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laco  |  18. 10. 2004 00:24

Mám s kolegou počítače spojeny síťovým kabelem s tím, že kolega pracuje stejně jako já se soubory uloženými na disku mého počítače. Lze aplikaci naučit zaindexovat i data v jiném počítači lokální sítě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TomK  |  18. 10. 2004 15:27

IMHO lze, pokud si namapujete cizi disk jako podadresar do "sveho" filesystemu (nezkousel jsem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor