Google | Vyhledávače

Google chystá nový způsob výpisu výsledků vyhledávání. Je to nezvyk

Google testuje nový způsob zobrazování výsledků ve svém vyhledávači. Test probíhá na vybraných uživatelských účtech, a to i mezi uživateli z Česka. Zásadní změnou je, že se řádek s informacemi o webu posouvá nad řádek se samotným nadpisem stránky. Na důležitosti mu ještě přidává zobrazení favicony a výraznější písmo. 

Doposud byl řádek s názvem webu a strukturou umístění stránky zobrazen až pod nadpisem nalezené stránky, a to méně výrazným zeleným písmem. Nadpis se tak přirozeně stal tím nejdůležitějším a nejviditelnějším, má navíc písmo větší a tmavě modré. 

Nyní jsou informace uvedeny černým písmem a na začátku řádku je ještě výrazná barevná ikona webu. Aby nadpis stránky nezapadl, designéři jej zvýraznili sytějším odstínem modré, který se více přibližuje (avšak zcela neodpovídá) odstínu modré barvy v novém logu Googlu. 

Ačkoli se může opticky jevit, že je nové zobrazení více roztažení, ve skutečnosti zabírá nová verze stejně místa jako ta stará. S velikostí písmen nebo mezer mezi řádky se nehýbalo, jen se vystřídaly první dva řádky a změnila barva písma. 

Zobrazení výsledků s výrazným modrým nadpisem, pod ním zeleným řádkem s názvem webu a následně se dvěma řádky dalších informací ze stránky černým písmem se stalo letitým standardem, který již okopírovali například i Bing nebo Seznam. Současná novinka Googlu proto vizuálně působí velmi neobvykle. 

Diskuze (29) Další článek: Nová generace Windows se jmenuje 10X. Přinese zcela nové rozhraní a ovládání

Témata článku: Google, Vyhledávače, Bing, Nezvyk, Řádek, Vyhledávání, Výpis, Zobrazení, Česká republika, Nadpis, Písmo, Nový způsob, Novinka Googlu, Výsledek vyhledávání

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 21 grafických karet

AMD poráží Intel už i v notebooku

Jak vytvořit 3D fotky v mobilu

Nejlepší fotoaparáty do 30 000 Kč