Gmail na vlastní doméně? Proč ne

Diskuze čtenářů k článku

maro  |  23. 02. 2006 02:05

Ja by som este medzi cielove skupiny zahrnul napr. kluby, spolky a podobne zdruzenia, ktore su ako-tak organizovane a su schopne pravidelne si platit za existenciu vlastnej domeny. Kazdy clen potom moze mat vlastnu klubovu adresu bez hostingovych obmedzeni, ako napr. 20 adries na domenu a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keff  |  17. 02. 2006 11:10

Jeste jsem se u zadne hostingove firmy nesetkal s nicim ani vzdalene komfortem pripominajici GMail, ale autor mi samozrejme muze poradit u ktere firmy pracuji takovi geniove...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peep  |  18. 02. 2006 12:26

Myslim ze debata je opravdu o MX zaznamech. Kazdy normalni clovek, ktery ma aspon jednu domenu, si nechava postu preposilat prave na GMail.

Jinak samozrejme nejlevnejsi reseni je zaplatit si za $5 dolaru domenu, picnout si ji na freehosting a presmerovat domenovym kosem na GMail.

Pipni rulezzz :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
James  |  15. 02. 2006 10:30

Pro malé firmičky, které nechtějí využít groupwearové fce možná dobré. Ale proč nevyužít Exchange ? Třeba i pro jednotlivce ? www.eoutlook.cz . Ceny od 149Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš - ptomes@gmail.com  |  14. 02. 2006 14:27

"i nějaký ten hostingový program, který nabídne jistě pokročilejší funkce než Gmail."

Já bych spíš řekl, že komplex funkcí a možností Gmailu stěží najdete jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowgaR  |  15. 02. 2006 23:07

PRESNE toto ma napadlo pri citani clanku, a uz som bol skoro na poslednom komente a po prehrabani sa v obvyklych -zive sra#$ach- sa (cuduj sa svet) nasiel aspon ky daky normalny koment. Super sluzba, GOOGLE GO GO GO! V dnesnej dobe nieje casu byt paranoikom, clovek si nestiha SAM citat vlastne maily nieto mat pocit ze ma niekto iny cas mu ich citat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jr  |  14. 02. 2006 10:45

Ja pouzivam pro pristup k mailum web klienta (pristupuji minimalne ze dvou, spise ze tri pocitacu, kazdy den, nemluve o cestach) - maily mam na webhostingu, ktery ma jen php+mysql atd. (pouzivam spise jako odkladiste pro sdileni vetsich veci nez pro nejaky web), ssh nema, resp. bylo by to pro me neunosne drahe, tj. pine (ktery mi az na problemy se zobrazenim priloh ve wordu zcela vyhovoval) nepripada v uvahu. Pouzivam http://www.horde.org/imp/, protoze to tam ma webhoster nainstalovane - ale kdyby mel misto toho gmail, klidne bych si za to nejakou malou castku k hostingu priplatil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreeBSD_Radikal  |  14. 02. 2006 10:40

stejne je nejlepsi reseni rozjet si doma postfix, clovek aspon vi komu ma nadavat za nefunkcnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  14. 02. 2006 13:22

ano za predpokladu, ze mas doma internet a verejnou ip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreeBSD_Radikal  |  14. 02. 2006 13:45

njn, ale ma to i dalsi nedostatky. treba ted sem byl par dni v nemocnici a vypadnul me modem ze zasuvky...
ale zatim me pride ze klady prevazujou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  14. 02. 2006 15:11

mel jsem vlastni server s mejlem, web serverem apache, ale uz se mi o to nechtelo
starat tak jsem rad, ze jsem svou domenu presunul na hosting. a mam klid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
camilo  |  14. 02. 2006 17:49

mame wifi siet, vlastnu domenu + stranky, ale cas na spravu vlastneho mail servera a ani zbytocne peniaze na hw nie su,k hostingu nie je tolko priestoru, a pre par userov sa to neoplati ani robit, takze si myslim ze je to pre nas ako stvorene...hodil by sa cisto len mail hosting, na sk-cz, vie niekto o niecom ? vdaka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  14. 02. 2006 20:20

mail hostingu pro vlastni domenu je hafo:
http://www.profiwh.cz/mail-hosting.html 29 kc/mesic
http://www.czechhosting.cz/mailhosting.aspx?exe=1 20-110 kc/mesic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
camilo  |  17. 02. 2006 11:30

jo vdaka, kuknem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
diverman  |  16. 02. 2006 02:28

Mám WiFina za 500kc mesicne s verejnou IP, no data limit (drzim to do 20 GB mesicne), rychlost down max 300kB/s, up max 150-200kB/s, ano, ctes dobre KILOBAJTU, ping na ntp.cesnet.cz v prumeru 60 ms. (od lokalniho komercniho poskytovatele). S radostí jsem si koupil domenu .cz a nasmeroval ji tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hh  |  27. 02. 2006 15:40

Mám ethernet za 300kc mesicne, dve verejne IP, no data limit, ryhclost down max 4MB/s, up max 4MB/s, ano ctes dobre MEGABAJTU ping na ntp.cesnet.cz v prumeru 4ms.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
angel333  |  29. 11. 2006 15:25

Mam ADSL - 64kbps up, 64kbps down, prvni 1 GiB mesicne 512kbps/128kbps, ano ctes dobre KILOBITU, 1 verejna IP, ping na ntp.cesnet.cz v prumeru 35ms, to vse jen za 470 Kc mesicne a pozor, mam k tomu i telefoni linku, ze ktery sice nevolam, ale hodi se mit doma telefon, kdyz je to jen za 350 Kc mesicne. A ted at si nekdo neco rika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Angelovič  |  14. 02. 2006 10:10

Je to lákavá varianta pro ty, kdo využívají výhradně webmailové rozhraní. Těm nemají webhostingové společnosti moc co nabídnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  14. 02. 2006 06:52

Mám zaplacenou doménu, hosting teda free, abych nekecal, a spolehlivost gmailu je řádově vyšší než na tom hostingu. Osobně si dokážu velice živě představit, že tu službu používám jako jednotlivec i jako menší firma. Větší firma už asi bude chtít Exchange nebo něco podobného, ale místo normálního mailu by to bylo super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  14. 02. 2006 07:33

ak ti nepojde webhosting (alias na google) tak ti mail nepride ani na najspolahlivejsi google na svete :) cize takto to poriesis tak ze bude spolahlivost zalezat od webhostingu + googla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  14. 02. 2006 08:12

Proc webhosting?
Musi fungovat jen DNS a v nem spravny MX zaznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  14. 02. 2006 15:10

jak je videt MX zaznamy pro zminenou sit jaguars.sjcc.edu
ukazuji na google:

jaguars.sjcc.edu. 3600 IN MX 5 alt1.sapmx.l.google.com.
jaguars.sjcc.edu. 3600 IN MX 5 alt2.aspmx.l.google.com.
jaguars.sjcc.edu. 3600 IN MX 10 aspmx2.googlemail.com.
jaguars.sjcc.edu. 3600 IN MX 10 aspmx3.googlemail.com.
jaguars.sjcc.edu. 3600 IN MX 10 aspmx4.googlemail.com.
jaguars.sjcc.edu. 3600 IN MX 10 aspmx5.googlemail.com.
jaguars.sjcc.edu. 3600 IN MX 1 aspmx.l.google.com.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  14. 02. 2006 10:40

kdy naposledy nejel google??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
void  |  14. 02. 2006 10:46

Včera. Mezi 6 - 8 pm byl gmail několikrát nedostupný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  14. 02. 2006 14:59

Ta sedla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonyk, tonyk  |  14. 02. 2006 09:06

Na free hostingu kromě nižší spolehlivosti navíc bývá limitován počet emailových adres, Google takový limit nepoužívá.

Jako ideální službu si takový email dovedu představit pro realitní kanceláře, které často mají vlastní doménu přesměrovanou na nabídku nemovitostí na realitním serveru a využívají v podstatě pouze email.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_Tom  |  14. 02. 2006 06:03

I kdyz autor clanku v casti "Komu se to vyplati" odborne identifikoval 3 skupiny potencialnich uzivetelu, ale je bohuzel trochu mimo. Mala firma - investice do hostingu a potazmo serveru neni vysoka. Skoly - rozpoctove organizace. ALE Toto reseni je naprosto idealni pro home business / small business, zivnostniky, podnikajici jednotlivce, kteri si treba umi zaregistrovat domenu, ale nechteji platit hosting  jen proto, aby meli svuj e-mail ve formatu neco@mojefirma.cz / com atp. A take samozrejme se jedna casto o lidi, kteri nemaji potrebne znalosti ke sprovozneni mailu. Idealni napr. pro zivnostnika novak@calounik.cz, novak@pravnik.cz (jen priklad, omlouvam se panu Novakovi, jestli nejaky existuje) Ale jinak se domnivam, ze je to presne to co na trhu chybi. My cesi jsme na to nejen neprisli, ale ani nepozname na co to je dobre... a to je furt  ten rozdil. Bohuzel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  14. 02. 2006 11:31

ale ciste emailove hostingy na vlasnej domene som uz videl davno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zeryk  |  14. 02. 2006 12:10

Nechteji platit hosting.....

tohle je placena sluzba, zadarmo je jen testovaci provoz, za ostry provoz se bude platit a urcite vice nez nejakych 50 korun co je u nas nejlevnejsi hosting.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macek  |  14. 02. 2006 21:52

Divný, za 0 Kč to mám na pipni.cz (5 + DK), ale možná se mýlím, třeba to není tak spolehlivý jako Gm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemo  |  14. 02. 2006 00:37

Vzdyt muzete Gmail uz ted pouzivat tak, ze se pri odesilani bude tvarit jako jina adresa. Takze pres rozhrani Gmailu budete moct odesilat e-maily s adresou treka kuratko@seznam.cz na seznamu pak staci akorat dat predavani vsech zprav na Gmail...
 
Podrobnosti zde: http://repose.blog.cz/0512/gmail-vychytavky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  14. 02. 2006 01:16

Tady jde ale o adresu na vlastni domene, to je trosku neco jineho... pomoci tehle vychytavky uz neudelas email@tvojejmeno.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lobo  |  14. 02. 2006 06:01

ale urobis, das si domenu a na domene vsetok mail forward na gugla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  14. 02. 2006 09:25

Což ovšem předpokládá, že už na té doméně budu e-mail mít. Mám za to, že ta nabídka Google je právě to, že nebudu muset na té doméně žádný e-mailový program mít a vše poběží přímo na serverech Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  14. 02. 2006 11:58

Já mám u svého poskytovatele všechny hovory přesměrovány na gmail a na gmail nastaven můj forward mail. Takže to prostě funguje takto už nyní. Samozřejmě že poskytovatel musí takovou funkci podporovat, ovšem to umí naprosto každý mail server a neznám poskytovatele, který by to nenabízel, zařízení je otázkou 20 vteřin přes webové rozhraní nebo jeden e-mail na admina. je to tedy daleko menší překážka, než jakékoliv jiné změny na msn či gmail, převod MX atd. Nicméně pro velké firmmy je to skvělá věc, vyplatí se to i google

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glutton  |  14. 02. 2006 17:06

Vůbec jsi to nepochopil. Jde o to že si můžeš udělat mail Jmeno@jajsemaleborec.cz a bude opravdu fungovat jako mail (ty budeš mít registrovanou doménu jajsemaleborec). pochybuju, že něco takovýho teď uděláš. uděláš to pouze s doménama který už poskytujou mailový služby. Ale udělat si mail na VLASTNÍ doméně teď nemůžeš. A to je oč tu běží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macek  |  14. 02. 2006 21:50

Taky ne :)
Například na Pipni si zaregistruji domenu a vezmu si hosting za 0 Kč, mám automaticky 5 emailových schránek kdokoliv@mojedomena.cz a pak stačí forward na gugla a je to. Dokonce to má i doménový koš. A gugl dodá WEB rozhraní. Prosté....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  23. 09. 2006 16:19

Zdravim,

ja pouzivam taky Pipni, ale jen z duvodu dobre administrace DNS, MX a CNAME zaznamu (sice by tam mohli mit delsi TTL ale to uz je jedno) - jinak samotnou domenu kupuji na Ignumu, ktery je podle me nejlepsi v CR, ale to ja jen tak mimo.

Bavite se tu o klasickem e-mailu na Gmailu a tzv. aliasu. Jasne, muzete si koupit valstni domenu, nebo pouzit adresu z seznam.cz, centrum.cz a pod. kde si nastavite presmerovani na Gmail, v kterem si zridite alis (a ten jeste muzete nastavit jako defaultni).
Ma to jeden minu, pokud budete posilat z defaultniho aliasu na Gmailu mail nekomu, kdo pouziva napr. Microsoft Outlook (Express), ukaze se mu, ze to posilate z uctu @gmail.com ale odpoved se ma zaslat na !
Dalsi vec, pokud zvolite moznost zakoupeni domeny a usidlit ji treba na Pipni.cz, kde zvolite FREE hosting, a zridite si v administraci maily nebo aliasi, tak vam veskera posta pujde pres FREE server, a zrovna ten server neni zas tak dobre dostupny, muze se stat ze vam nejaka posta nemusi dojit. Take je jedna e-mailova scvhranka omezena na max. 50MB (poprad mluvim o Pipni.cz).
Ale pokud v administraci zmenite MX zaznamy, a date TTL na nejdelsi dobu, tak i kdyz spadne FREE server ci jiny server kde bude usidlena domena, tak posta presto dojde.

Zatim co s Google Apper je to podle me vice najisto (ale zatim je to BETA, takze se muze stat cokoliv).

Zrizoval jsem to par firem, a uprime je to hodne dobre, ale fakt to uplatni vetsi spolecnost, ktera spravuje vice e-mailovych uctu. Me samotnemu by to bylo na nic, pouzivam jen Gmail s par aliasu.

Pro vyzkouseni to Google schvaluje vsem, ale jen do 25 schranek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lobo  |  15. 02. 2006 05:55

takto - domeny neposkytuju mailove sluzby , tie poskytuje server(program)

v DNS zazname je MX record, ktory urcuje ktory server(pocitac) sa zaobera mailami pre danu domenu
napriklad tu su 3 mailservery pre hocijaku.domenu.com

MX 10 mailserver.pokus.com
MX 100 mail.zalozny.com
MX 200 mail.uplne.posledny.com

a ked posles mail na hocijaku.domenu.com tak ide dotaz na mailserver v MX recorde s najnizsim cislom v priorite tj. mailserver.pokus.com a ked ten nie je dostupny, tak pokracuje v zozname dalej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freezer  |  14. 02. 2006 11:37

tys asi vubec nepochopil, o co zde kraci, vid?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  16. 02. 2006 11:36

kdyz pominu to, ze tady jde o uplne jinou sluzbu, tak si zkus neco poslat z gmailu z jine adresy a pak to zkus prijmout pres Outlook (ja mam 2003 nevim jak je to u tech nizsich), bude to vypadat takhle:

from: tvoje_gmail_adresa@gmail.com on behalf of [tvoje_jina_adresa (v tvym pripade seznam)]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor