Automobilka General Motors představila nový model Cruise - auto bez řidiče, které chystá masivně prodávat už v roce 2019, tedy příští rok!

Automobilka General Motors představila nový model Cruise - auto bez řidiče, které chystá masivně prodávat už v roce 2019, tedy příští rok!

Autonomní vozy již dnes nepřekvapí. Hlavní odlišností od mnoha konkurentů je to, že automobil není vybaven ani volantem, ani pedály, řízení je tak možné pouze skrze interní autonomní systém.

Autonomní vozy již dnes nepřekvapí. Hlavní odlišností od mnoha konkurentů je to, že automobil není vybaven ani volantem, ani pedály, řízení je tak možné pouze skrze interní autonomní systém.

Systém využívá počítačový hardware a umělou inteligenci vyhodnocující data ze senzorů.

Systém využívá počítačový hardware a umělou inteligenci vyhodnocující data ze senzorů.

Pasažéři mají na předních sedačkách k dispozici pouze multimediální a ovládací panel s displejem uprostřed, vzadu je pak k dispozici displej na zadní straně levé i pravé sedačky.

Pasažéři mají na předních sedačkách k dispozici pouze multimediální a ovládací panel s displejem uprostřed, vzadu je pak k dispozici displej na zadní straně levé i pravé sedačky.

Bude se jednat o elektromobil čtvrté generace řady Chevy Bolt s označením Cruise, který se v roce 2019 bude hromadně vyrábět v továrně v Michiganu.

Bude se jednat o elektromobil čtvrté generace řady Chevy Bolt s označením Cruise, který se v roce 2019 bude hromadně vyrábět v továrně v Michiganu.

Protože konkurence je velká, snaží se GM vše co možná nejvíce urychlit, avšak stále s ohledem na maximální bezpečnost.

Protože konkurence je velká, snaží se GM vše co možná nejvíce urychlit, avšak stále s ohledem na maximální bezpečnost.

Automobil technicky jízdu bez řidiče bezpochyby zvládne a do příštího roku se může systém ještě zdokonalit. Budou však chybět lokace, kde bude možné s takovým automobilem jezdit. Byrokracie totiž v tomto případě zaostává za technologiemi.

Automobil technicky jízdu bez řidiče bezpochyby zvládne a do příštího roku se může systém ještě zdokonalit. Budou však chybět lokace, kde bude možné s takovým automobilem jezdit. Byrokracie totiž v tomto případě zaostává za technologiemi.

Autonomní vozy již dnes nepřekvapí. Hlavní odlišností od mnoha konkurentů je to, že automobil není vybaven ani volantem, ani pedály, řízení je tak možné pouze skrze interní autonomní systém.
Systém využívá počítačový hardware a umělou inteligenci vyhodnocující data ze senzorů.
Pasažéři mají na předních sedačkách k dispozici pouze multimediální a ovládací panel s displejem uprostřed, vzadu je pak k dispozici displej na zadní straně levé i pravé sedačky.
Bude se jednat o elektromobil čtvrté generace řady Chevy Bolt s označením Cruise, který se v roce 2019 bude hromadně vyrábět v továrně v Michiganu.
7
Fotogalerie

GM má samořidící auto bez volantu a pedálů, chce ho prodávat už v roce 2019

Plně autonomní automobily jsou už za rohem a svědčí o tom i nová ukázka od americké automobilky General Motors, která představila nový model Cruise - auta bez řidiče, který chystá masivně prodávat už v roce 2019.

Hlavní odlišností od mnoha konkurentů je to, že automobil není vybaven ani volantem, ani pedály, řízení je tak možné pouze skrze interní autonomní systém využívající počítačový hardware a umělou inteligenci vyhodnocující data ze senzorů.

Bude se jednat o elektromobil čtvrté generace řady Chevy Bolt s označením Cruise, který se v roce 2019 bude hromadně vyrábět v továrně v Michiganu. Jak lze vidět na ukázkovém videu, pasažéři mají na předních sedačkách k dispozici pouze multimediální a ovládací panel s displejem uprostřed, vzadu je pak k dispozici displej na zadní straně levé i pravé sedačky.

Protože konkurence je velká, snaží se GM vše co možná nejvíce urychlit, avšak stále s ohledem na maximální bezpečnost. Společnost uvádí celkem 12 sekcí, které se týkají bezpečnostních prvků – například detekce a reakce na objekty, bezpečnostní systémy (airbagy), zabezpečení interního systému, validace situace pro co nejnižší nebezpečí a vyhodnocování případného nárazu, chování po srážce, neustálé nahrávání (dvě nezávislé černé skříňky), zabezpečení systému proti hackerům a osvěta mezi uživateli. GM zatím model stále testuje na běžných silnicích.

Určitě si přečtěte

Články odjinud