Sedm let po Gimpu 2.10 a pět od prvního testovacího sestavení trojky konečně vyšla finální verze Gimpu 3.0. Bitmapový editor sloužící jako open-source náhrada za Photoshop je k dispozici pro Windows, macOS i Linux.
Roky trvající vývoj a několik odkladů byly způsobené tím, že se nepřidávaly jen nové funkce, ale měnily se i knihovny a frameworky v pozadí, na kterých program běží. Autoři například přešli na grafický toolkit GTK3, díky kterému si Gimp už rozumí s HiDPI obrazovkami, lépe podporuje tablety, má rozhraní upravitelné pomocí CSS a v Linuxu nativně podporuje Wayland.
Uživatele ale zajímají hlavně funkční novinky. Gimp již konečně po vzoru jiných editorů podporuje nedestruktivní efekty vrstev. Rozostření, křivky, barevné úpravy a jiné filtry se neaplikují rovnou na obrázek, ale zůstanou jim parametry, které lze i dodatečně upravovat. V přehledu vrstev se tyto úpravy indikují ikonkou Fx.

Nově je také možné najednou vybrat více vrstev, kanálů nebo cest. Kreslícím nástrojům přibyla funkce, aby se vrstvy automaticky zvětšovaly, pokud budete kreslit za jejich hranice. Když něco zkopírujete, tak se při následném vložení vytvoří nová vrstva.
Tvůrci vylepšili editor textu, kompatibilitu s photoshopovým formátem PSD, bohatší je správa barev, takže se konečně pohnulo s podporou AdobeRGB a CMYK. Přibyl nový přivítací dialog při spuštění programu. Gimp má také novou ikonku s přepracovaným maskotem Wilberem.
Na další velkou verzi si už nemá čekat několik let, ale Gimp 3.2 prý vyjde do roka. Obdrží štětec pro výběr (zatím je jen jako experimentální funkce), pracuje se na podpoře vektorových vrstev nebo animací. Kompletní seznam novinek v Gimpu 3.0 najdete na oficiálním webu. K dispozici je i roadmapa budoucích funkcí.