Mno zdá se mi, že budu muset za panelákem postavit nějakou elektrárnu, ale nevím co na to řeknou sousedi
bla bla bla .. energie je prebytek, prodava se pod cenou do ciziny ...ale je pravda ze ta karta ma spotrebu jako desetkrat muj notas nebo petkrat muj server
197 W ???děcka ste nomální ? to by snad mělo být považováno za trestný čin né ?
Proc v te tabulce chybi jednoznacny 1-jadrovy kral - GF8800Ultra?
Nemá náhodou 9800GX2 šířku paměťové sběrnice 512 bitů místo zde uváděných 256? Viz http://www.nvidia.com/object/geforce9.html
Hm.. to asi někdo u Nvidie vynásobil dvakrát i něco, co neměl :)Jsou tam dvě jádra, má to 2× 256bitovou šířku, jenže ji jádra nevyužívají společně - každé z nich má svou paměť, ke které přistupuje svými 256bity. Když dáte dvě 8800 GT do sli, taky se jim zázračně nezdvojnásobí paměťová propustnost.Přilepím do článku i parametry z reviewers guide, tam je uváděná 256bitová. Ono je těch zmatků kolem této karty trochu.. víc. Třeba s počty tranzistorů :)
Jasně, už mi to docvaklo, že to počítají takhle [:
Docela by mne zajímalo, proč mají atiny daleko větší počet STream procesorů. Na co to vůbec je dobrý?
Zjednodušeně řečeno - přišlo to s DirectX 10, kdysi se tomu unifikované shadery, a jsou namísto pixel a vertex shaderů. Něco málo je k tomu tady.http://www.zive.cz/default.aspx?article=135926A proč jich má ATI tolik? Počítají to "trochu" jinak, než u Nvidie - u ATI mohou v jednom taktu na jeden stream procesor vypočítat více instrukcí - u řady HD 2000 a HD 3000 jich má být až pět. Jenže je to teoretické maximum, a v praxi je na tom o něco hůř.Naopak 8800 GT pak má papírově prakticky jen třetinu shaderů (jenže s příchodem GF 8800 taktovaných na dvojnásobnou frekvenci, takže se to chová podobně, jako by jich bylo dvakrát tolik).V angličtině je to podrobněji rozebrané třeba tady: http://www.elitebastards.com/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=388&Itemid=31&limit=1&limitstart=3
Zmínka o Clarkovi byla náhodná?
Hadam ze ne - cest jeho pamatce.
Doufam, ze jo.Škoda ho. Velký vizionář a spisovatel.
Cože? Kdože? On?
Dožil sa krásneho veku. Česť jeho pamiatke.
Náhodná nikoliv - ta karta je takový tajemný monolit, a titulek vznikal už včera někdy kolem poledne. O tomhle jsem ještě ani v době, kdy tento článek lezl na světlo, neměl tucha. :( Divná haluz.
Kdyz jsem videl ten titulek, tak jsem hledal ve clanku zminku. Ovsem marne. Takhle mi to vychazi, ze jste si pouse chtel zvysit pagehit.
Titulky se obvykle dělají tak, aby zvyšovaly počet prokliků. Pokud to neudělají, nebo jej naopak dokonce snižují, nejsou to dobré titulky.Titulek vznikal už předtím, než se vůbec tato zpráva objevila (a po pravdě nevím, kdy přesně se vlastně objevila). Ve večerních televizních novinách, které mívám na pozadí puštěné, ještě o tomhle nebyla zmínka, objevila se až na druhý den. Když člověk něco píše, obvykle při tom na druhém monitoru nečte idnes, aktualne a novinky, ale má na něm otevřený reviewers guide a podklady. Ubezpečuji vás, že i kdyby A. C. Clarke nezemřel, mělo by to stejný titulek.Obdobný název to má ostatně i v papírovém Computeru, ve kterém to bylo uzavřeno chvíli po poledni a do tisku šel někdy kolem půlnoci. To, co vidíte, vzniklo z "GeForce 9800 GX2: černý monolit" (v Computeru je to překřtěno tuším na "nabitý monolit". A zmínka o románu A. C. Clarka ve článku je - jen jsem do něj už dodatečně necpal nic o tom, že náhodou zemřel, když už je to notabene v diskuzi.A opravdu nadále nehodlám diskutovat o tom, jestli jsem využil téhle příležitosti, abych z toho vytřískal víc prokliků.
Diskutovat nemusite. Jasno mame vsichni.
Mluvte prosim za sebe.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.