Genius G-Note 7000: Elektronický kopírák na přednášky

Diskuze čtenářů k článku

baracuda, baracuda  |  22. 10. 2006 19:38

Muzu se zeptat, jake naplne jsou do toho pera? Respektive, jestli neni problem sehnat v papirnictvi ty tuhy. A zkousel to nekdo s onenote?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  21. 10. 2006 18:13

Nevite nekdo o nejakem reseni, jak prenaset rukou psane poznamky do pocitace jako plain text? Napada me maly tablet A5 a nejaky OCR program. Mate s tim nekdo zkusenosti?
Kdyz se totiz snazite delat poznamky behem slozite diskuze, kdy se musite soustredit na pochopeni odborne problematiky a vystihnout dulezite momenty, tak je pohodlnejsi psat rukou na papir nez tukat na notebooku do klavesnice, i kdyz vsema 10ti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TomK  |  23. 10. 2006 08:32

Rozpoznani rukou psaneho textu OCR programy neumi. Existuji sice speciality (ICR na rozpoznani rukou psanych pismen ve formularich), nicmene vzdy je to problematicke.
Asi nejpouzitelnejsi reseni je naucit se "graffiti" a pouzit nejaky SW na nej. Ale rychlost psani?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  25. 10. 2006 08:15

Existuje program pro PalmOS (neznám z hlavy název), který umožňuje psát v podstatě plynule a bez graffiti. Pokud člověk píše slušně (není můj případ) a tiskacím (to píše hodně lidí), tak si myslím, že by to neměl být takový oříšek pro OCR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  11. 12. 2006 17:41

Acecad DigiMemo A501, elektronicky blok A5, funguje stejně jako G-note, ale neumí se chovat jako tablet, na druhou stranu k němu ale lze dokoupit za < 1000Kč sw ACECAD MyScript Notes Handwriting Recognition, který převádí ručně psaný text na plain text. CZ verze sw není, takže bez české diakritiky. S běžným písmem si prý poradí celkem slušně. Pokud ten sw čte na vstupu běžné grafické formáty (bmp, jpg, gif apod.), je to použitelné univerzálně. Já nevím, ještě jsem to nezjišťoval, ale asi to umí načíst jen soubory z DigiMema :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  20. 10. 2006 14:12

Můj telefon v pohodě rozpozná ručně psané české písmo (tiskací) . S texťákem pak lze již dělat cokoliv. Pro malování obrázků je ale nutné spustit jiný program (Draw). Na přednášky to bohužel moc není, displej má 320x240 bodů .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hubert  |  20. 10. 2006 13:00

Pokud byste meli štěstí, kupte něco jiného. Tohle je jen pouhá kopie.
Někdy před pěti lety IBM vymyslela TransNote. Je to kombinace notebooku, tabletu a digitálniho zápisníku jako je tady. U nás téměř neznámý, neprodával se tu, ale občas ho někdo prodává, a po těch letech už za rozumnou cenu.

Je v kůži, vypadá jako portefeuille, rozložený má velikost 2x A4. Tady je pro představu informační video:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?site style =ibm&lndocid=MIGR-45986

Pro psaní poznámek, kresby, prezentace, atd. ideální. (Samozřejmě současně použitelný jako notebook.) Do notebooku se přenášejí automaticky nebo po zapnutí notebooku.
IBM použitou technologii ThinkScribe uvolnila, jak jsem někde četl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juura  |  20. 10. 2006 12:25

Mno nevím, ale není jednodušší si ten papír oskenovat, než mít něco takového?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  20. 10. 2006 12:43

Jak se to vezme, oscanovany papir da jako vysledek velkou bitmapu a bez dalsiho zpracovani se blbe kompresi..
Pokud by to 'tohle' dokazalo dat v nejakem rozumnem formatu.. Krom toho scanner sebou clovek vlacet nebude,
a podlozka pod papiry do krouzkovyho bloku, co sebou clovek nosil na prednasky, neni zas tak od veci a moc
mista to nezabere..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  20. 10. 2006 18:51

Ne - viz výše. A potom je taky třeba mít buď obyčejný scanner, ale kdo by se s tím s prominutím s*al nebo scanner s podavačem, který je dražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SCANNER  |  21. 10. 2006 13:30

Preco nie scanner? Vydeli ste Docupen RC800? http://planon.com/docupen_rc800.php . Takyto scanner je omnoho praktickejsi ako nosit nejaky neohrabany blok umelej hmoty formatu A4, ktory tak mozno ma byt takou nahraskou nez TabletPCs nezlacneju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  21. 10. 2006 15:44

Kde se to dá koupit a za kolik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SCANNER  |  22. 10. 2006 05:28

Vsak otvor si ten link a tam si to mozes rovno aj kupit. Cena je 350$ ale maju aj starsie verzie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  22. 10. 2006 11:59

Ale kde se to dá koupit u nás? Mimochodem stojí to třikrát tolik než ten "krám".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SCANNER  |  24. 10. 2006 01:52

To uvas neznam. Tam asi hodne veci nebudu mat. Si to kup na internetu. Okrem toho nemusis si hned kupovat plnofarebny scanner. Maju tam aj BW verziu za 100$. Ten "kram" je tiez len BW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  24. 10. 2006 17:40

Aha, takže budu objednávat odněkud z tramtárie pochybnej krám. Ne díky, to mi ten recenzovanej blok přijde rozumnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SCANNER  |  25. 10. 2006 03:13

Nuz to je tvoje rozhodnutie. Mas kopec moznosti ako si overit kvalitu firmy. Jednou z nich je aj kupit to doma v kramu za dvojnasobnu cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  24. 10. 2006 17:40

Aha, takže budu objednávat odněkud z tramtárie pochybnej krám. Ne díky, to mi ten recenzovanej blok přijde rozumnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  25. 10. 2006 08:11

Nesmysl. Když scanner, tak normální plošný A4 (nebo i větší). Stojí zlomek ceny Docupenu a práce s ním je daleko pohodlnější. Tyhle ruční scannery jsou dneska už mimo. Nevěřím tomu, že se dá s Docupenem dosáhnout srovnatelného výsledku při srovnatelném úsilí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SCANNER  |  25. 10. 2006 16:09

Zalezi na pouziti. Ak si vzdy, to co chces oskenovat mozes odniest domov, tak stolny scanner je pre teba to najlepsie rieseni. Ale ak z casu na cas chces oskenovat nejaku tu pasaz z casopisu ci knihy, ktora sa ti prave niekde na ceste dostal do ruk, tak nieje nad docupen. Ovsem pouzitie scanner na digitalizaciu prednasok ako aj pouzitie tej samotnej dosky o ktorej je tento clanok, je uplne na dve veci. S oboma musis po prednaskach zabit vela casu na presuvanie prednasok do pcdla, upravu do vhodneho formatu a ulozenie do nejakeho schopneho SW ktory ti v tom bude drzat poriadok. Mozno to cloveka zo zaciatku bude bavit, ale po case zisti ze to nestoji za tu namahu. Tak ci tak tie prednasky uz su na tom papiery, tak naco. Tak ze podla mna su to vyhodene peniaze. Radsej si treba trochu viac nasetrit a kupit rovno TabletPC. Tam si prednasky hned mozes pisat do toho finalneho SW a potom, co je vlastne hlavnym dovodom tohoto usilia, si zobrat ten notebook zo sebou na hocijake miesto na svete. Nejaky ten starsi tablet PC sa uz teraz da zohnat do 25000-30000 Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sneer  |  20. 10. 2006 11:03

Tak jelikož zatím na dotazy k recenzentovi žádné reakce, tak jsem pořádně mrknul na stránky Geniusu. No a na barvy je tam G-Note 7100. Umí modrou, červenou (obě default) a modrou (asi třeba dokoupit). Navíc je v kůži atp. Prostě takový "frejer" v porovnání se 7000. Ale o tom SW, jak jsem se ptak výše, jsem tam nic nenašel. Co se týká formátu (jeden z dotazů), tak tam psali, krom jiného, JPG a BMP, ale moc moudrý jsem z toho nebyl. :-\

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jt  |  20. 10. 2006 09:40

Do jakých formátů je možné na PC uložit to, co jsem napsal?
Když se to převede do formátu TOP, funguje to jako bitmapa nebo je možné posouvat, mazat adt. jednotlivé nápisy, písmena?
Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan Lukáš  |  20. 10. 2006 16:56

Bohužel už přístroj nemám v ruce, abych ověřil všechny formáty, do nichž lze ukládat napsané stránky. Nicméně program standardně vytvoří TOP soubor, který pak v doprovodném softwaru můžete přeuložit do několika grafických formátů, všechny ale jako celistvou bitmapu, tedy bez možnosti samostatně hýbat s jednotlivými objekty. Na to už je nutné použít grafické editory. Nicméně i v doprovodném programu samozřejmě můžete ručně mazat části textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sneer  |  20. 10. 2006 09:17

Zdravim, budto jsem to v textu minul, nebo to tam neni, ale zajimalo by me, jestli ten SW, co se k tomu dodava, ma v sobe rozpoznani textu. Jako na maluvky OK, ale kdyz takto napisu text, tak bych rad ten text i jinak, nez jako obrazek. Je sice pravda, ze to mohu asi provest jinde, ale rad bych kompletni reseni. Dik za info, ci odkaz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan Lukáš  |  20. 10. 2006 16:52

Rozpoznávání textu program neumí, to už by byla cena produktu asi trochu jinde. Napsaný text ukládá vždy jen jako obrázek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olivieri  |  20. 10. 2006 09:14

Dobry, ja sa tak zamyslam nad tymi negativami a pytam sa:) :

a ako si predstavujete ze by mal byt ten tablet citlivy na tlak? ved ked pisete perom, tak ciara hrubsia nebude ked pritlacite, ako potom viete ked pisete na papier, ako hrubu ciaru ste napisali? ja by som take nexcel, by som nextiac tlacil silnejsie, a napisal by som zhluk hrubyx ciar co sa prekryvaju ... a ani by som o tom nevedel, a to iste aj s tou gumou, z toho papiera by sa to malo teoreticky tiez vymazat - ved aby som vedel kde mozem pisat, kde je to uz vygumovane a kde nie,ale to by malo byt spojene s atramentom potom a zmizikom :)) ja len tak, na zamyslenie (inak sa mi to nepaci, najma ze tie nahradne naplne spotrebujem zaxvilu ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  20. 10. 2006 10:14

Pane Bože, dostat tak na chvíli do ruky toho vola, co si vymyslel jak je strašně skvělý psát x místo ch, tak bych mu s chutí zafackoval uši do hlavy. Pak to každý opakuje a to se nedá číst. A koukám, že Shift na klávesnici taky nemáme, co... Ani dlžne a mäkčene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  20. 10. 2006 10:54

A už je to tu zase. Ještě lepší je, když někdo nepíše jenom x místo ch, ale snaží se být zajímavý a píše takové ty číselné kraviny. 4 místo A, 3 místo E a podobně. To je taky na ..... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matto  |  20. 10. 2006 17:49

1. je to daleko ryxlejsie pouzivat x a nepouzivat diakritiku a kazdy NORMALNY clovek to vie precitat
2. 4 namiesto A a 3 namiesto E, + alebo 7 namiesto T... to sa naziva leet alebo aj 1337 alebo aj 13e+
a to pouzivaju fakt len ty co xu byt zaujimavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  20. 10. 2006 18:22

To je docela zvláštní, protože s diakrytikou píšu stejně rychle, možná že i rychleji jak kdybych psal bez a hlavně to můžup oužít i v oficiáplní komunikaci. Neby vy máte napsaný profesní životopis bez diakrytiky a s x místo ch?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iva  |  07. 12. 2007 11:44

diakritika !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Ptáků z Wilsoňáku  |  20. 10. 2006 18:31

Každý normální člověk to umí přečíst, ale ŽÁDNÝ NORMÁLNÍ člověk tak nepíše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  25. 10. 2006 08:00

Přesně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  08. 02. 2007 07:53

Kdo říká, že středověcí písaři ve skriptoriích byli normální? Nicméně „x“ kdysi „christ“. (Xanus, Xmas…) Ale to už po tisíci letech málokdo pamatuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olivieri  |  23. 10. 2006 08:36

preco riesite moje pisanie? x je foneticka nahrada za ch - to si vybavuj s jazykovedcami, zvykol som si tak pisat, je to naozaj len ryx(ch)lejsie a v smskax(ch) sa menej naklikam. A tu diakritiku hadam ako vycitku nemyslis vazne, ja by som zabijal tyx(ch) co pisu v diakritike a potom ked je zle kodovanie sa to VOBEC neda citat. A aby som neostal dlzny ... mam PISAT RADSEJ VSETKO SHIFT? kazdy pise ako chce, a radsej budem teda nenormalny :) (matto dik) Takze poprosim .... k veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  25. 10. 2006 08:01

Možná kdybys vyhodil svoji stařičkou Nokii 3110 a pořídil si něco, co umí T9, tak by ses naklikal daleko míň a nemusel se uřit tyhle kraviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  25. 10. 2006 08:03

učit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olivieri  |  26. 10. 2006 08:37

nemam starucku nokiu, t9 nie je to prave orechove ked xces mat volnost v pisani, ale to je len dalsie z podrivani tu na zive, reagovat uz teda nebudem. zdravim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iva  |  07. 12. 2007 11:47

Kristepane to X je debilita.

Stejně hovadské je W místo V.....

Pochopím to maximálně v SMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozd  |  20. 10. 2006 08:28

teda nechci kafrat...ale zda se mi ze je tlakove senzitivni. aspon dle obrazku. podivejte se treba na srafovani vykricniku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan Lukáš  |  20. 10. 2006 16:46

Tlakově senzitivní pero opravdu není, maximálně v textu najdete nějakou zdvojenou čáru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  20. 10. 2006 00:32

něco ve formátu A4 - ten A5 křáp z Alzáče se právě kvůli formátu nedá použít. Každopádně jako nejlepší variantu pořád považuji scanery od canonu s technologií LIDE kdy jede vše napájeno kompletně z USB portu. Dá se použít jakýkoliv papir nehledě na možnost "krást" cizí přednášky do el. podoby. ještě aby existoval sw který mi podepíše onen PDF dokument a hned bych začal tlačit na státní správu pro častější komunikaci. Přece jenom jejich současné e-podatelny jsou děs a hrůza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mn  |  20. 10. 2006 23:55

To je věc názoru, já bych si spíš vybral tu A5, nerad sebou tahám A4 blok, raději používám A5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor