GeForce2 Titanium vs. ATI Radeon 7500

Diskuze čtenářů k článku

DTC  |  16. 02. 2002 20:42

Kupil som si ATI Radeon 7500 OEM z BGS distribution, pretoze som nechcel Manli a naviac ma zaruku 24 mesiacov.
Kvalita obrazu aj TV-OUT je vyborna. Problem je v tom, ze je taktovana iba na 250MHz a pamate na 183MHz(366MHz) DDR.
Na pamatiach je napisane HYUNDAI HY5DU641622AT-55, z coho usudzujem ze ide ozaj o 183MHz pamate (1:5,5=0,181)

O kolko viac mozem pretaktovat jadro a pamate? Chcel by som este vediet vzorec na vypocet teortickeho vykonu M/pixelov a M/texelov (nieco ako frekvencia cipu x pocet pipelines atd lebo som si nie isty). V 3D Marku my hodila iba okolo 250M/texel single texturing a 550-600M/texel multi texturing.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pablo  |  17. 12. 2001 01:04

som presiel pred tyzdnom z nvidie na radeon 7500 1/- v 2D  je rozdiel neuveritelny - som myslel ze mam novy monitor -2/ v DVD ziadne "kockance" alebo viditelne prechody medzi farbami a podobne pikosky ako na GTS -3/akoze mi je uplne jedno ci mam 120 alebo 140fps v nakej hre - clovek co si pozrie DVD na radeone 8500/7500 si nvidiu nemoze kupit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sarim  |  12. 12. 2001 23:52

Docela by mě zajímalo, jak rychle GF2 Ti běhá s nějakým slabším procesorem. např. s Duronem 1Ghz.

protože uvažuju o tom, že ji koupim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wamp  |  12. 12. 2001 22:08

 Mohli by jste mi poradit jak mám doladit výkon v XPečkách? Já totiž nejsem v tomto moc zběhlý. Předem dík 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  16. 12. 2001 15:30

skus radeon tweaker-y a utilitu TWEAK XP

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shaerun  |  12. 12. 2001 15:38

Co byste dali za grafárnu ke Athlonu1,4GHz(1600+?) Která by tam podávala optimální výkon?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maro  |  12. 12. 2001 09:11

Hodne taky zalezi na vyrobci. Treba takova MANLI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sevensay  |  12. 12. 2001 03:04

No nevyplati jse setrit nejlepsi koupe je pro me Radeon 8500 kvalita v Photoshopu je uzasna prehravani filmu v Divx uzasne problemy s drivery jsem zatim nezaregistroval,ale hry moc nehraji uz jse tesim na praci ve 3d ke ktere snad brzy dojde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 13:14

myslim ze mas pravdu - cena 8500 oproti GF3 je ozaj lepsia, vykon bude porovnatelny a finesy ATI (video, vystupy, 2D....) by to mali prevazit.

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RRP  |  12. 12. 2001 02:35

Ve firme ATi jsou zrejme taky pekni filutove, protoze jsem si koupil ATI Radeon 7000 32 mb DDR, ze ho vemenim svuj GeForce 2 mx a kdy jsem ho dal do kompu, tak jsem z hruzou zjistil, ze je to jenom prejmenovany Radeon VE bez hw. T&L a bez vystupu na dva monitory. Ne ze bych si az tak zakladal na 3d vykonu, ale kdyz se vam skube i obycejny HalfLife, tak je vam potom pekny obraz ve 2d k nicemu. Propad ve 3d marku 2000 z 5000 bodu na 2900 me donutil dat  Radeona pekne do supliku a pouzivat zase starou dobrou GF. Jinak zobrazovani videa je opravdu u Ati 100x lepsi nez u NVidie. Na ten kostkovator u GF se fakt neda divat.... ( bleeh ). Taky hlavne proto jsem si rikal, ze zkusim neco od ATI. A co se tyce Radeonu 7500 a GF2 Ti, tak lepsi karta je urcite ten Radeon, ale stoji o 1700 vice nez GF 2 Ti, takze se zatim nevyplati....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tibor  |  12. 12. 2001 10:07

:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  11. 12. 2001 20:44

.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 13:10

vdaka

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jerrymouse  |  11. 12. 2001 19:24

...ak chcete čo najlepší výkon za čo najmenej peňazí, budete hrať (relatívne) staršie hry, spoľahnete sa na vyladené ovládače a chcete svoju kartu výrazne pretaktovávať vyberte si GeForce 2 Ti.

to je snad blbej vtip, ne ?? tuto kartu vlastnim ( MSI ) a nejde pretaktovat skoro ani o pid...je totiz maximalne vyladena na vykon. to same o ni tvrdi predni hardwareove servery ( tomshardware... )! jinak dekuji za "objektivni clanek" ( 3dmark pro me neni hodnoceni... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  11. 12. 2001 18:39

Sice to tu úplně nepatří, ale cítím potřebu se s vámi, co máte doma ještě nějakou RIVU TNT/M64/VANTA/TNT2/PRO, podělit o nejbombastičtější ovladače k této grafárně, které jsem kdy měl tu čest zkusit. Psalo se o tom kdysi na PCtuningu

Jsou to nějaké Fachmannovy detonatory a na mém celeronu 412Mhz 18MB RAM Riva Vanta 16MB jsem Quake 2 timedemo1 naměřil v 1024*768*16b 51.1fps, přičemž s ofificálními detonatory z nvidia webu byl výsledek 25fps, tedy o 26fps méně !!

Myslím, že tohle fantastické zrychlení bude fungovat asu jen u RIV, protože NVidia se pak soustředila na optimalizaci ovladačů pro geForce a tak to geForcky nejspíš ještě zpomalí, ale kdo ví

tyto ovladače stáhnete na adrese http://sherif.stavoprogres.cz klikněte na Diablo a pak na sekci download

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rovano  |  12. 12. 2001 11:37

Pravdepodobne se jedna o Fachmanovi ovladace, ktere jsou delany z ovladacu verze 2.08. Maji defaultne vypnutou mlhu(ted jsi nevzpomenu jak se ta polozka jmenuje, jelikoz jsem presel na W2000 a ted testuji XP) a zapnuty multitexturing. Proto maji vetsi vykon v Q3Arene.Pouzivam je v W98SE.

PS:Zkousel jsi nove ovladace s pridomkem XP  v  W98?Me nikdy nechodily .

Dik za odpoved.

Rovano

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cico  |  11. 12. 2001 16:16

Zdar, napisem aj ja nieco. Pred tyzdnom som kupil od MSI Geforce2 Ti VIVO a bol som milo prekvapeny kvalitou obrazu. Predtym som mal totiz Matrox G400 a to je referencna kvalita sama o sebe. Na normalnych rozliseniach ma moja Geforce2 Ti uplne zrovnatelny obraz s G400, je pravda ze nepouzivam 1600x1200 ale max 1280x1024. V 3D som nezbadal tiez rozdiely v kvalite, mrzi ma len environment bump mapping, ktory na G400 bol.Kupil som MSI preto, lebo bola od Manli Radeon 7500 o 800Sk lacnejsia a mala video in, co Radeon nemal. Viem ze ten capturing nebude bohvieaky ale lepsie ako nemat nic. A nakoniec vykon je super, v 1280x1024 trojnasobok vykonu G400 Takze resume - ak si kupite VGA od lepsej znacky, tak o kvalitu obrazu nemusite mat obavu

ATI drzim palce, len nech je konkurencia

My PC - PIII 933@1150, 256MB PC150, 40GB IBM 75GXP, MSI Geforce2 Ti VIVO @285/435

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  11. 12. 2001 12:15

Zaujímalo by ma, ci karty GF2 mx400, gf2 ti200 alebo Radeon7500 maju DVI vystup na monitor. Uvazujem o kupe jednej z tychto kariet, ale podmienka je DVI výstup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 12. 2001 14:07

jestli sis vsiml tak na obrazku u ATI7500 DVI vystup byl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  11. 12. 2001 14:20

Dik, nevšimol.   A čo GF2?

Nevie mi niekto poradit, kde by som nasiel dobre drivery na Voodoo Banshee s podporou openGL pre WinXP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 12. 2001 14:56

zkus tohle:

http://www.pc-toolbox.com/x3dfxcommunity.html

nevim jak GF2 TI ale GF3 TI 200 a 500 DVI vystup maj ,GF2GTS od Creative Labs nee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  12. 12. 2001 16:11

Tam su iba na Voodoo 3,4,5 nie Banshee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 13:10

ATI-ny zvacsa maju DVI. rozdiely mozu byt v predajnych konfiguraciach a co ja viem v com este vsetkom.....

+ maju podporu na LCD a dalsie video-finesy

ale aby sa nepovedalo aj karty od nVidie maju DVI. - len si treba dobre vybrat 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mixal  |  11. 12. 2001 11:58

he, mam skusenosti s niekolkymi kartami od nvidia aj ati a tu su moje skusenosti :

nvidia - problemy s exotickymi cipsetmi a doskami, to bolo prve co ma na nvidia kartax stvalo. na niektoryx doskax s cipsetmi via, ali alebo sis alebo (vraj aj) intel lx boli tieto karty skoro nerozxoditelne, mozno zalezitost ovladacov, mozno hw. horsia ostrost obrazu (tyka sa hlavne tnt, ale troxu aj gf). obcas xyby v 3d zobrazeni !!!. inac 3d vykon podla fps v pohode.

ati - zatial som nenasiel dosku na ktorej by mi tieto karty nexodili. zatial som nemal k dispozicii ovladace ktore by mi spolahlivo nexodili. osobne som menil nvidiu za ati k mojej uplnej spokojenosti. velmi ostry obraz 2d aj 3d ! kvalita v 3d zobrazeni - napriklad ostrost textur a kvalita filtrov. menej produkovaneho tepla ako nvidia (mensia spotreba)

ati je pre mna firma ktora je na trhu graf. ac. uz pomerne dlho (odhad 10 alebo viac rokov) narozdiel od nvidie ktora sa paxti len za najlepim 3d vykonom. osobne sa smejem nad sportom majitelov nvidia kariet - stahovat tisic verzii detonatorov a porovnavat s ktorymi ma karta o 50 bodov lepsi mark. pritom ide podla mna vacsinou len o zmenu konfiguracie karty alebo podobne. svoj pocitac pouzivam na studium, pracu a zabavu. niekoho mozno bavi zmieneny sport ale ja xcem pocitac pouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 13:07

suhlasim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shafa  |  11. 12. 2001 11:37

Mam prosbu - koupil jsem si MANLI GF2Ti.Chodi pekne az na maly problem. - Pod DirectX se totalne rozhodi obraz, uplne necitelne.Jinak OPEN GL,..., je v pohode.
Mate nekdo podobnou zkusenost?
Nejnovejsi drivery nepomohli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  11. 12. 2001 11:19

...ak hladate mainstremovu kartu s vysokym vykonom, implementovanymi novymi technologiami vasa volba padne pravdepodobne na Radeon 7500...

Tohle muze byt pro nezasveceneho docela matouci. Radeon 7500 NEMA ZADNE nove technologie oproti staremu "R1". Ma pouze vyrobni technoloogii o.15 mikronu (jak je spravne napsano na zacatku). Pod pojmem "nove technologie" me v prvni rade napadnou HW 3D efekty (nove ma az RADEON 8500) a ne vyrobni technologie. Nevim jestli se nekdo bude radovat z toho, ze ma novejsi (byt rychlejsi) jadro, spis se bude ptat jestli z novych her vyzdime vsechny mozne efekty.

Redaktor-profik ma psat srozumitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mixal  |  11. 12. 2001 11:32

ked podporuje dx 8 tak ide podla mna o nove texnologie na rozdiel od gf2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  11. 12. 2001 21:24

Ok, ze podporuje DX8 jeste neznamena, ze podporuje nove technologie, ktere DX8 prinasi. DX8 ti bude podporovat i stara dobra TNT2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mixal  |  12. 12. 2001 12:26

prave v tom je rozdiel, ati radeon podporuje nove texnologie ktore dx8 prinasa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 13:04

vdaka  

presne tak som to myslel    (II)

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 13:03

vdaka  

presne tak som to myslel

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcelino  |  11. 12. 2001 11:34

no to mas pravdu, ale tu sa porovnava 7500-ka s GF2 a v porovnani s nou MA novsie technologie !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 13:04

vdaka  

presne tak som to myslel    ( III )

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
555  |  11. 12. 2001 10:52

Z clanku vyplynulo, ze sa jedna o identicky  GPU. Pokial viem, ma Ti ma pixel shading a envir. bump. map. Takze teoreticky stavi flshnut bios do akejkolvek GF2, kotra zvlada taktovanie a mame najnovsiu kartu. Tomu hovorim upgrade ala Nvidia  . Nemate niekto link na najnovsi bios, skusim to na necisto  s vgabios?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcelino  |  11. 12. 2001 11:24

no moment , tusim si pletes GF2Ti200 s GF3Ti200 . Envir. bump.map. zvlada dobre len Radeon I a II a GF3 (a pixel shad. GF2 nevie bo je stavana na  DX7 )

... kto chce nadherny ostry obraz v 2D a aj vysoky vykon v 3D + nadherne efekty typu EBM a pod. nema inu moznost ako Radeon resp. GF3 ... (GF2 je z tohto pohladu mrtva... , ale vykon ma stale postacujuci a za dobru cenu ...)

...inak osobne mam Duron700@900 + pretoceny Radeon32SDR a nepocitujem najmensiu potrebu kupit nieco vykonnejsie ... (pouzivam vyhradne 1024x768 32bit v 2D aj 3D) ... mozno az bude nejaka karta za rovnake peniaze (cca 5000,-Sk s DPH asi pred rokom) poskytovat aspon o 50% vyssi vykon ...tak pouvazujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
555  |  11. 12. 2001 12:11

Kdesi ma webe som to cital, ale netvrdim, ze je to 100%. Tiez sa mi zdalo nemozne, aby GF2 zvladala take funkcie pri rozumnom rozliseni. Mam GF2TS s biosom Pro a dotaktene na 270/420 + TB1GHz@1,236 (zatial), takze mi je srdecne jedno, co sa deje na trhu.  Nemam peniaze a aj ked ATi z duse nenavidim, koli ich starym kartam (doma som mal Matrox Millenium II a v robote mach64...), momentalne je technologicky vyrazne lepsie nez Nvidia, ktora meni balenie a predava pomaly 2 roky to iste... GF3 je uz len market. pasca, kde si nabiju huby vsetci, co ju teraz kupia. Osobne ju davam na uroven GF256DDR, ked nastupovali GF2, len jej chyba  rana z milosti. Odhadujem, ze do 3-5mesicov prejde par vyvojarov do ATi a ich ovladace zacnu dosahovat uroven Nvidia a potom zistime, co vsetko sa schovavalo v suflikoch . Neprekvapi ma, ak v juni budeme citat o GF4PlatinumXp 300/600 vs ATi 10 000   .

No spat k teme, v podstate ma ani tak nezaujimaju novsie funkcie, kotre su nevyuzitelne rovnako, ako full AA, len som chcel poukazat na teoreticku moznost mat "najnovsiu" kartu doma, bez toho, aby som otvoril case. Ak to pojde, mozno neodolam a predam je ako Ti a kupim Ati .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macochista  |  11. 12. 2001 21:32

Ja mam pocit ze ty novy karty jsou GF2Ti, GF3Ti200 a GF3Ti500. Jestli se pletu tak mne opravte :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 12. 2001 08:16

Teda me se v 2 D zda ATI o hodne lepsi, prakticka zkusenost v jednom kompu napred ATI pak Nvidia, pak zase ATi behem chvilky. V rozliseni 800*600 prakticky neni ale jakmile se preslo na 1024*768 byl ten rozdil vic nez viditelny co se tyce ostrosti . Nicmene uznavam ze u Geforce hodne zalezi na tom kdo to kompletoval. Nicmene ovladace ATI jsou vetsinou prusvih.

Fakt pokud kupujete zkuste si to. Zalezi co chce clovek delat. Jestli na compu delat ve 2D nebo hrat hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tibor  |  11. 12. 2001 11:02

Budiceeek. Od dob radeonu s ovladaci nejsou zasadni problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 12:54

mas pravdu  - treba sa rozhodnut

alebo dufat ze ATI dotiahne ovladace a nVidia 2D finesy a vyber nam este stazia

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dušan  |  11. 12. 2001 08:12

Jen taková štouralská poznámka. Rozdíl v GTS Pro a GTS Ti je ve frekvenci jádra o 50 MHz a ne paměti jak autor píše.

Radši si koupím Pro a to nataktuju přes jednoduchej 3D Turbo 2000 co je k tomu dodanej a mám Ti a ušetřím.Vyzkoušeno a jede v pohodičce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  11. 12. 2001 18:25

Anebo si koupíš Ti a nataktuješ to pomocí Turbo 2000 na Ti pro ne

Nešlo by to náhodou? Kdovíjak dobře se daj přetaktovat Titania

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  11. 12. 2001 07:14

Mimochodem, výkon ve 3D je prima věc, ale nejen hrama je člověk. živ  ... Nevíte náhodou někdo, jak je to s podporou 2D GUI ve WinXP u ATI? nVidia všude prohlašuje, že její hardwarová akcelerace nových grafických  prvků a animací je dost cool (čemuž rád věřím), ale taky by mne zajímalo, jak je na tom v tomot směru ATI? Pokud jste už někdo tuto situaci zažili na vlastní kůži, nebuďte škrti a podělte se se mnou o své rozumy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lamer  |  11. 12. 2001 17:34

ati radeon nepodporuje v driverech tusim per-pixel alpha blending a nvidia ano... ale pokud ma clovek rychly podklad (1ghz cpu a vice) tak to az zas tak roli nehraje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marko  |  11. 12. 2001 04:01

Milujem tieto testy typu: karta zy je lepsia v rozliseni 1600x1200 o 2.5 fps takze je to lepsia kupa ako karta xy. Ale karta xy je lepsia v 3dmarku o 3.5 fps takze je lepsia na hru qy

Neviem koho to vobec zaujima...najlepsie bolo: v rozliseni 1024x768 je dokonca o 40!!!!!!!!!!!!! fps lepsia nvidia ako keby som sa mal z toho posrat...hlavne ked su aj jedna aj druha daleko cez 100... fakt to znelo bombasticky hehe mozno som uz na toto moc stary...

skor by ma zaujimalo aky je rozdiel v kvalite zobrazenia v 2d aj 3d...co mam z 200 fps ked placem pri monitore jak krokodil nad tou mazanicou...

ohladom kvality sa nesu na internete take referencie ze lepsi obraz ma ati....co vy na to ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maro  |  12. 12. 2001 09:06

souhlasim

 

Mel jsem Radeona a kvalita obrazu je hodne hodne lepsi nez treba na kartach s NVidia chipy.

mel jsem Radeon 32 MB DDR pak GeForce GTS

ted jsem vyhodil z kompu GeForce 2MX a dal tam starou 4 MB Permedii a ouha ostrejsi obraz (17" Sony)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V12  |  12. 12. 2001 13:24

Mas 100% pravdu,Permedia ma super obraz, ktory je porovnatelny s Matroxom, alebo ATI. NVidia jej nesiaha ani po clenky (pardon, po nozicky cipu) po tejto stranke. Ina vec je 3D vykon. GF2MX je fakt 3x rychlejsia v 3D. Ale - skus si spustit AutoCAD - GF2 MX sa na staru dobru Permediu nechyta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zork  |  19. 12. 2001 18:20

nezapomínejme, že MXko je superlevná implementace celkem drahého čipu a někde se prostě šetřit musí! MX  od Herculese (tušim tak +3tis Kč) má daleko lepší obraz než nějaká Manli za 2tis s DPH (bohužel to platí i pro drahou MSI která je svojí mazanicí poměrně známá)

Pokud si koupíte drahou kartu Elsa, Hercules, ASUStek tak máte zaručen kvalitní obraz (přinejmenším kvalitnější)

pokud budete kupovat No-Name šmejdy za cenu manuálu od těch značkových tak od toho nic nečekejte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 12:49

no to je tazke

sam som grafik a pouzivam matroxy a atiny - pretoze mam "pocit" ze maju lepsi 2D obraz (ostrejsi, kvalitnejsi,.......)

ALE problem je v niecom inom.

prakticky NEEXISTUJU testy pre kvalitu 2D ani 3D.... 3D sa da ako tak porovnavat (napr kvalita AA,.....) ale to je subjektivne rozhodovanie

mas pravdu  : ked piseme clanok - potrebujeme sa niecoho chytit. niecoho co sa da odskusat a overit (napr test v 3Dmark-u). keby som vsak cely clanok postavil a tom, ze karta je lepsia alebo horsia na zaklade individ. posudenia tak by ma citatelia "zozrali za ziva"

suhlasim s tebou : rozdiel o nejake to FPS nehra ZIADNU rolu. tiez vykon 200 fps nema bohvieaky zmysel. body v 3Dmarku nie su super-objektivne

ALE je to to jedine co mozme FAKT porovnat

[somtoja]

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cojen  |  12. 12. 2001 17:06

Jasna vec ATI ma rozhodne lepsi obraz a hlavne stabilnejsi. Skuste si dat na Geforce 2 1280x1024 a 100 Hz a zbadate co na vas vyskoci. Neostry a rozkmitany obraz. Ohladne testov v 3D je dobre ze sa robia je v nich vidiet ze ATI sa rozhodne zlepsila a ponuka ovela viac ako nVidia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  11. 12. 2001 02:31

Aha, prechod z Me, nejak jsem to prehledl, ta uvodni otazka je timto irelevantni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  11. 12. 2001 02:27

A z ceho jsi prechazel? Na NT technologii jsou hry pomalejsi, ale hlavnim problemem zde nejspis budou ovladace od ATI, to je bohuzel jejich velmi slaba stranka.

P.S.: NVidia sama poskytuje nejen perfektni ovladace pro Winy, ja sam mam po prechodu W2k -> XP stale stejne vysledky, ale treba i pro Linux. Velmi se mi libi ATI Radeon 8500, ale zatim to spis vypada na GF Ti200, protoze k cemu je perfektni karta bez radne SW podpory . Pokud se toto zlepsi, beru ATI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 12. 2001 11:29

Já měl ATI už od Rage Pro (pravda, vždy na Intel čipsetech), a nikdy jsem nezažil problémy s ovladači (všechno běží hned napoprvé po instalaci). Teď jsem zkusil jako pes s MX400 (karta je OK, ale ty drivery!!!) - taky se vám stává, že v detonatorech za poslední cca půlrok vždycky chybí tak 5-6 souborů, které si tam musím nakopat ze starých??? A to přehrávání videa.. Hnus! To, co ATI přehraje kvalitně i na 1024*768 (video je 320*240), tak má nVidie hnusně kostkované i v 640*480. Tak, teď bych šel zase do ATI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
taky Petr  |  11. 12. 2001 15:32

Tak tys me chlapce pobavil.

1. Nikdy se mi s drivery od nVidie nestalo to o cem pises - zadne soubory tam nechybely.
2. Nevim jak jsi docilil "kostkovaneho videa". Mel jsem doma TNT2, MX, MX400, GTS, GF3Ti200 a video nebylo nikdy kostkovane. Obraz jakehokoliv videa (mpeg, avi, dat,...) naprosto v pohode, vyhlazeny a plynuly v jakemkoliv rozliseni a velikosti. A taky by me zajimalo, v cem se to jako lisi od tradicniho zaklinadla vsech majitelu ATI - tzv. lepsi podpory videa ??? Uz jsem si s tim nekolikrat lamal hlavu a na nic jsem neprisel.

Takze mozna jsi mel tenkrat pri instalaci zapojit mozek a precist si Readme.txt, ktere bylo soucasti vsech baleni s drivery od nVidie, kde bylo krok za krokem uvedeno (i pro naproste magory), jak se maji ovladace instalovat. Alespon bys tady dneska nesiril takove bludy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tibor  |  12. 12. 2001 10:05

"Mel jsem CGA grafarnu a nikdy jsem nemel nedostatek barev. Opravdu nechapu ty tradicni zaklinadla uzivatelu EGA karet... blah blah blah"

Postav si vedle sebe 2 pocitace - ATI a NVidia a pust treba jen mpeg1 video - na hranach bude videt rozdil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 12:34

no zo sw podporou to uz nie je az take zle ako to byvalo - ATI poriadne zapracovala.

je ale rozdiel medzi (ja pouzivam nazov primarnou a sekundarnou kvalitou ovl.

primarne-atiny behaju na vsetkom bez problemov. ziadna nekompatibilita s doskami a cipsetmi (aspon som sa nestretol)

sekundarne - 3Dvykon a finesy to je uz horsie -ale ako vravim ATI sa lepsi. nove drivery vychadzaju priebezne kazde 3-4 tyzdne

Co sa tyka linuxu -mas pravdu - ATI na to ....... a spolieha sa na XFree.... ja sam som cakal pol roka na stabilnu implementaciu pre RADEON. dokonale mi chodi az na mandrake 8.1 (XFree 4)

Radeon 8500 stoji skoro rovnako ako GeForce 3Ti 200 a pri tom poskytuje JEDNOZNACNE VYSSI VYKON.....

[somtoja]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tits21  |  12. 04. 2002 20:56

s tim nekompatibilnim hardwarem bych to nevidel tak slavne:
koupil jsem si novej pocal:MSI-K7T266A Pro,256MB DDR,Atlhon XP 1700+ a ATI Radeon 7500,pod Win XP me to delalo takovej bordel,ze jsem myslel,ze se z teho zjevim-nejdriv se pri kazdym nabihani XP restartoval kompl,tak jsem stahl nejnovejsi ovladace z ati.com...ok, spravilo se to,ALE nedetekoval se me spravne monitor (nastavil jsem ho rucne,to bylo v pohode) a jel me jenom na 60 Hz, coz je celkem drsny pri jakymkoliv rozliseni:(...kdyz jsem vybral v nastaveni jakoukoliv frekvenci,tak si moncl (nebo taky mozna Radeon) jel porad na svych 60Hz,stahl jsem nejakej programek od ATI na fixovani frekvence monitoru,ale monitor nejel uz ani na tech 60Hz,prckal si to na 43 (nebo kolik to je) prokladane - a to bylo o oci uz i pro laika:(...zajimave na tom je,ze na tom samym komplu to jelo pod W98 naprosto bez problrmu...kdyz jsem topo RADEONA nacpal do staryho komplu (pod Win XP) tak to jelo uplne v pohode....a kdyz jsem naopak tam nacpal grafiku ze staryho komplu,tak to jelo taky v pohode,tak nevim co s tim....ze by nekompatibilni hardware???:(((((

jestli nahodou vite nekdo, co s tim (krome prodeje neceho z toho komplu),tak me kdyztak mailnite na tits21@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w@mp  |  11. 12. 2001 00:36

Zdavím, mohl by mi někdo z vás poradit?? Mám Radeon VE 32MB DDR + TV Out, Problém je v tom, že po instalaci Win XP se mi rapidně snížil výkon ve hrách a 3D Mark taky nic mom, propad o 300 bodů. Mám Athlon 1200@1368, 256 MB Ram, Seagate Baracuda III 30GB, zajímalo by mě jestli je to tím, že XP je prostě pomalejší než ME nebo jestli si Radeon s XP nějak nerozumí. (mám stáhlé nejnovější ovladače). Předem díky

P.S. Kdybych kupoval novou grafiku byla by to určitě zase ATI, ale proti NVIDII nic nemám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Starmen  |  11. 12. 2001 10:07

Stahni si od ATI nove ovladace pro RADEON. Ja jsem si je stahl a konecne maji podporu pro OpenGL pod XP a samozrejme dodavaji svoje drivery pro direct 3D. Mj. mi Unreal Tournament pod XP jede stejne ne-li lip jak pod W98. Jine veci jsem nezkousel.

Jo a ma karta RADEON 32MB DDR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hhh  |  11. 12. 2001 16:18

heh tiez som hrava UT hlavne  face mapu. Ale uz ma chytil teraz  wolfenstein demo po inete tak som presedlal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somtoja  |  12. 12. 2001 12:25

Aj ja som mal doma VEcko (myslim ze ho este stale mam v nejakej skatuli) a pokles som zbadal tiez-ale nie taky rapidny (len o 150 b)

Riesenie som nasiel v najnovsich driveroch (tie uz mas) + som nainstalovat TWEAK XP - vyladuje vykon XPciek.

tymto som dostal vykon v 3D marku asi o 50 bodov nad vykon v ME

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor