GeForce GTX 480M: výkonná „Fermi“ grafika do notebooku

Diskuze čtenářů k článku

26. 05. 2010 01:19

Mobilní Core i7, které se ve větších a výkoných NB používají, nemají integrovanou grafiku. Technologie Optimus je u nich tedy nefunkční, není na co přepínat - proč je tedy uváděna?. Nemluvě o tom, že grafika se objeví v počítačích Eurocom nebo Clevo, což jsou DTR postavená často na desktopových Core i7-900 a X58 platformě, takže ohánět se u Core i7 nějakou Optimus technologií, která zde nemůže fungovat, je trochu divné ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  26. 05. 2010 09:29

Mobilni Core i7 maji integrovanou grafiku, resp. nektere maji a nektere nemaji, viz.

http://ark.intel.com/ProductCollection.aspx...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 10:47

Core i7 mám na mysli samozřejmě ty skutečná Core i7 se jádry, ne dvoujádrové náhražky pojmenované Core i7 aby se svezly na stejném názvu ... nedej bože CULV modely, které s výkonem Core i7 nemají absolutně nic společného ...

V dražších NB se téměř výhradně prodávají Core i7 4Q bez grafického jádra a GTX 480M je navíc určena spíše do NB postavených na nebmobilních Core i7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  26. 05. 2010 12:18

Psal jsi "Mobilní Core i7, které se ve větších a výkoných NB používají, nemají integrovanou grafiku". Rikej si co chces, napsal jsi proste blbost, nic vic, nic mene. A za druhe, ty notebooky teprve prijdou na trh, takze ani ty ani ja nemuzem vedet, co tam realne vyrobci nasadi. Takze, kdyz to shrnu, proste jsi rekl volovinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 09:39

Jsem docela zvědavý na skutečné testy této grafiky - tento článek mi přijde jako "přeložený" leták z marketingového oddělení nVidia.

Proč? třebaže se zde prakticky vůbec (a když, tak hodně neurčitě a opatrně) o TDP a spotřebě této "mobilní" grafiky. Nejspíš proto, že v tomto ohledu to bude mezi mobilními grafikami opravdový unikát.

Také vyprávění o použitelnosti 3D technologie (s brýlemi) je dosti přitažené za hlavu. Ještě jsem nepotkal notebook s 120Hz displejem, který je pro tuto 3D technologii nutný. Navíc asi těžko tenhle "zmrzačený" desktopový čip utáhne hry ve 3D.

A co mě úplně dostalo, je podpora SLI. Každý má v notebooku běžně volný PCIe slot pro připojení druhé grafiky.

nechci sahat autorovi do svědomí, ale při překladu letáků, které mu přistály na stole, by to chtělo možná trochu přemýšlet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 26. 05. 2010 11:31

Ve zkratce - marketingové oddělení prezentuje grafiku jako "nejvýkonnější mobilní čip na světě", na potvrzení tohoto tvrzení si však raději počkáme na první testy. Údaj o spotřebě Nvidia neuvádí, pochází z jiného zdroje (až 100 W na jednojádrový čip je skutečně unikát). Pro funkčnost Nvidia 3D Vision je potřeba 120Hz displej, takový má i prezentovaný Asus G51J 3D. SLI je dle Nvidie oficiálně možné, jak to bude v případě možností konstrukce notebooku, to je na výrobcích.

Pokud si myslíte, že se jedná o překlad, podívejte se na oficiální zprávu http://blogs.nvidia.com/ntersect/2010/05/worlds-f... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 13:43

Jsem ochotný uznat, že se nejedná o "pouze překlad" nějaké zprávy nVidie. Ovšem více kritického myšlení při psaní těchto zpráv by neškodilo.

1 ) Je hezké, že to podporuje SLI - ovšem jenom na papíře, kde to pravděpodobně zůstane (notebook, kde jen grafiky žerou 200W, to je nářez)

2) Také super technologie Optimus, která funguje například na Core i7 a i5. Tady by se slušelo, že to funguje POUZE (nikoli například) s těmito procesory, pokud mají integrované grafické jádro. S AMD kousky či staršími Intely to fungovat nebude.

3) 3D Vision na speciálních noteboocích se 120Hz displejem či s externím 120Hz displayem to asi umožňovat bude. Ovšem otázkou je, zda-li má na to karta dostatečný výkon. A to podle parametrů prostě nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 13:53

OMLUVA:

Misím se skutečně omluvit. Hned z kraje jsem nepochopil účet této mobilní grafiky.

Ano, existují notebooky se 120Hz displejem. Ano, existují notebooky umožňující SLI zapojení dvou grafik.

K mému pomýlení došlo díky tomu, že tyto notebooky už skoro nejsou notebooky. Jsou velké, poměrně těžké, celkem drahé, k využití všech funkcí stejně musí být připojené k síti, protože spotřeba je srovnatelná s kancelářským PC.

Takové Maserati mezi notebooky - pro pocit, že mám to nej, je to ideální, pro běžný provoz těžce nepraktické.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2010 16:52

Ani ne tak Maserati, to je spis Lenovo X200.

Tyhle Eurocomy a Cleva jsou spis kamion

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 10:15

Sice zase tak dokonalý přehled nemáš, ale je úžasné jak víš, co budou výrobci v nových NB používat. A také koukám, že plivnout si mušíš. To se ti musí špatně žít, což?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 10:54

No vzhledem k tomu, že jsem jeden z mála lidí, který se v ČR ke skutečným DTR, pro které je grafika typu GTX 480M určena, pravidelně přichází do kontaktu na rozdíl od běžných uživatelů, vím o čem mluvím a přesně vím, jak bude typická konfigurace i ten "mobilní" NB s GTX 480M vypadat :)

Můžeš být v klidu, že bys GTX 480M viděl v nějakém jiném stroji než 17" DTR s tlouštkou 6cm a váhou téměř 5kg s cenovkou začínající na 60tis bez DPH :) Nikde jinde by se totiž nedala uchladit a nemluvě o tom, že cena GTX 480M je stejná, jako stojí 15" stadnardně dobře vybavený NB ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 21:02

DD: No vzhledem k tomu, že jsem jeden z mála lidí, který se v ČR ke skutečným DTR, pro které je grafika typu GTX 480M určena, pravidelně přichází do kontaktu

To si teda dost fandíš. Machra ale dokážeš ze sebe dělat dobře. Ne všichni ti to však baští.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2010 11:00

PS: Já osobně mám tahle DTR a tyhle šélené "mobilní" grafiky rád - je to zajímavá zkušenost a hodně dobrý zážitek mít něco takhle přenosného - je to úplně jiná extratřída proti běžným NB.

Má to jen ten háček, že to prostě nejsou mobilní NB. Váží 5kg minimálně, nabíječka k tomu další 2kg. Chlazení nestíhá, takže to řve, topí a stojí balík. Výhodou je možnost upgradu, ale jinak ve skutečnosti jsou stejně mobilní, jako když desktop naložíš do auta. Tyhle NB se nosit nedají. GTX 480M je grafika přesně pro takové nemobilní mobilní PC a podle toho vypadá, rozhdoně ale nelze popřít, že se mobilní grafika dá udělat lépe ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor