GeForce 7800 GTX od Leadteku – podrobný test

Uvedení GeForce 7800 GTX zamíchalo kartami a nVidia drží v ruce esa. Po shrnutí technologických inovací jsme pro vás připravili podrobný test prvních karet prodávaných u nás, s nimiž si jako obvykle pospíšila firma Leadtek. Do boje jsme přizvali i další karty zvučného jména: Radeon X850 XT PE, GeForce 6800 Ultra a Radeon X800 XL. Neochudíme vás ani o výsledky grafik v režimu SLI.

Battlefield 2, Painkiller: Battle Out of Hell, Far Cry

Battlefield 2

Výrobce: Electronic Arts
Vydáno: červen 2006
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: high detail, AF zapínám v ovladačích, pro ATI aktivuji anti-aliasing v aplikaci, pro nVidia v aplikačních profilech v ovladačích
Ke stažení: Demoverze hry

O benchmarkování v Battlefield 2 už bych pomalu mohl sepsat knihu. Používám velmi pěkné demo i nahranou kameru od Dušana Šimonoviče (díky!), ale testování v této hře je opravdu maximálně nepříjemné. Pokud si nějaké demo nahrajete, je třeba ho spuštět speciálním příkazem a vždy se pouští a zase končí celá hra. To je při její paměťové rožezranosti pak opravdu na dlouho a to nemluvím o peripetiích s anti-aliasingem a konfigurátorem, který klidně nastavuje video.con demoverze hry, i když je spuštěn z adresáře hry plné.

Anti-aliasing je pak už jen poslední kapkou, která vám zajistí, že mnohokrát měříte zbytečně. Chcete-li totiž anti-aliasing se současnými ATI Catalyst, nesmíte (!) jej vynutit v ovladačích, jinak nepojede i když ho zapnete v konfiguračním souboru hry. Funguje pouze kombinace, kdy v ovladačích necháte AA na aplikaci a ve hře jej zapnete. U nVidia karte je vše zase jinak a anti-aliasing se dá spolehlivě ovládat jen pomocí profilů v ovladačích.

Je také zajímavé, že SLI režim pomůže GeForce 7800 jen málo (tím myslím vyšší rozlišení s anti-aliasingem, ne tam kde je limitována procesorem), kdežto u GeForce 6800 funguje docela dobře. Ta je však sama o sobě v této hře slabá a má problémy i s Radeonem X800 XL. Jak Catalyst 5.6, tak ForceWare 77.72 po zapnutí anti-aliasingu nekorektně zobrazují textury nízkých zdí.

Painkiller: Battle Out of Hell 1.62

Výrobce: Dreamcatcher/People Can Fly
Vydáno: prosinec 2004
Rozhraní: DirectX 9.0c
Nastavení: max detail, AF i FSAA zapínám v ovladačích, testuji příkazem timedemo jmeno_dema v konzoli ("~")
Ke stažení: Testovací timedemo

Far Cry 1.3

Výrobce: Crytek
Vydáno: březen 2004
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: high detail, AF i FSAA zapínám v ovladačích
Ke stažení: Uložená pozice, testovací timedemo a nastavení hry

Testování ve Far Cry začíná být zajímavé až v nastavení 1 600 × 1 200 s 4× AA. Všimněte si, že Radeon X800 XL je opět na stejné úrovni jako GeForce 6800 Ultra

 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,