GeForce 7800 GTX – technologie, první fotky a benchmarky

Diskuze čtenářů k článku

LubosD, LubosD  |  22. 06. 2005 15:39  | 

>Rasterizace trojúhelníka
Nepíše se spíš "trojúhelníku"?

A k frekvenci GeForce 6800 Ultra - mám pocit, že asi většina výrobců dodává tuhle kartu na 425MHz, ne 400 MHz (i když 400 je asi oficiální...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  22. 06. 2005 15:57  | 

frekvence normalni je 430 MHz a ultra ma 550 MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  22. 06. 2005 16:22  | 

550 MHz? Co je to za blbost? Já mám GeForce 6800 Ultra a je na 425 MHz a při přetaktování dosáhnu max. 450 MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  22. 06. 2005 16:38  | 

550 MHz? to myslite pameti ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš, Jan Kuneš  |  22. 06. 2005 15:58  | 

používají se oba tvary

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boryš Bohata  |  22. 06. 2005 20:08  | 

Správně Kuneš !!! Bod pro tebe , potlesk pro tebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  22. 06. 2005 16:39  | 

V tabulce je NV40 uvedena na jare 2004, tzn. AGP, tech je vetsina 400/1 100. Naopak pro PCIe je vetsina s vyssim taktem, nejcasteji 425/1 100, ale neni to myslim nejake doporuceni nVidie ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaaaaaa  |  22. 06. 2005 22:13  | 

Mam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaaaaaa  |  22. 06. 2005 22:13  | 

Mam 2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaaaaaa  |  22. 06. 2005 22:16  | 

Mam 2 GeForce 6800 v SLI modu a napr. po  ukonceni hry Battlefield2 je teplota prvni 76stupnu a druhe 46. Zda se me to celkem hodne..... Cim to stahnu dolu,pokud je to vubec treba? Krome vodou ..... lol Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxx  |  23. 06. 2005 09:48  | 

76 stupnu je  fpoho.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  22. 06. 2005 15:59  | 

Teď jsem mimo obraz, tak nedovedu posoudit pravdivost článku. Ale něco mě tam opravdu pobavilo:
"Jedna vertex shader jednotka dokáže provést v ideálním případě pět operací za sekundu (opět stejné jako u NV40), což v součtu osmi jednotek dává celkem čtyřicet operací za sekundu (pět operací, dvě instrukce, celkem 10 FLOPS na prováděcí jednotku, osm prováděcích jednotek, tedy 80 FLOPS za hodinový kmitočet)"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Qva  |  22. 06. 2005 16:07  | 

Jojo, těch 80 operací za sekundu mě taky trošku zarazilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  22. 06. 2005 16:12  | 

Jasne, mate pravdu, takt, omlouvam se za vicero takovych veci, psal jsem to v uzaverce Computeru pres celou noc a ted uz ani nevidim, snazil jsem se, snad to brzo vychytame, aby to byl uzitecnej clanek ...

Ten prvni graf byl PSU-limited 400 W Nexus nestacil, ted tam je 460 W HiPro a staci zda se i na SLI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boryš Bohata  |  22. 06. 2005 20:11  | 

Prostě stojí za hovno , ten tvůj článek. Tak se za to nestyď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Booster13, Booster13  |  22. 06. 2005 21:37  | 

Si magor Borys Bohata. Ked si taky frajer, pis sam a obohat nas o Teba ako redaktora Nie aby si nieco vytvoril iba pindas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Příjmení a jméno  |  23. 06. 2005 11:31  | 

Kam to zvyšování spotřeby povede? Větší finanční zátěž pro uživatele, větší globální energetická zátěž. Nic dobrého z toho nekouká. Kdyby tak někdo chtěl přijít s nějakou technologií na snížení spotřeby u VGA. Duální Prskott a 7800 ve SLI a aby člověk měl na dvorku menší jadernou elektrárnu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  22. 06. 2005 16:18  | 

stahnete si tuhle prednasku a asi v 10 minute je to vysvetlene
ftp://share.sh.cvut.cz/Prednasky_FEL/36PAR/Low_quality/36PAR-2003-2004-prednaska_13-1-lq.avi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  25. 06. 2005 19:34  | 

Poslal jsi spravny soubor? Stahnul jsem to, prohlidnul cely, ale - spis sem se dozvedel o vyhodnosti paralelizace algoritmu nez o "FLOPS demagogie"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  22. 06. 2005 16:54  | 

s Riva TNT2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  22. 06. 2005 17:02  | 

neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  22. 06. 2005 17:26  | 

pak by to mohla být ještě velmi obstarožní řada Victoria Erazor a čip Riva128 (cca rok 98), ale to se fakt z tak malé fotky a velkého pasivu (což je snad jediné vodítko ) nedá odhadnout (profil karty byl u Elsa výrobků dost podobný)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  22. 06. 2005 17:33  | 

prostě nějaká vykopávka  Elsa těch karet a subverzí taky dělala jako máku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Švihis  |  22. 06. 2005 18:08  | 

Není to Elsa Erazor 3 Pro ??? Ja bych řek že jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  22. 06. 2005 18:25  | 

No muj nazor - musi to byt nejaka novejsi karta, ma zarez na tom pinoutu (ten prvni zarez smerem ke konci krabice). Nevim, od jake doby se to tak delalo, TNT je na to jeste stara, dalsi karty, co jsem videl, uz na AGP4x byly... (resp. nevim, jestli to je znak AGP4x, ale urcite to s tim ma neco spolecneho - deska, ktera neumi starsi napajeni, tam ma pricku, takze karty s touhle mezerou se tam nenacpou). Desky s AGP8x/4x ji tam maj, desky s AGP1x/2x/4x ji nemaj. Nejaka verze AGP1.0 snad podporovala rychlosti 1x,2x ; AGP2.0 1x,2x,4x ; AGP3.0 4x,8x - nebo tak nejak... na grafiku tu sou jiny lidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  22. 06. 2005 18:27  | 

Proc to rikam - nedavno jsem chtel udelat benchmark vsech grafaren co mam na dosah. Bohuzel jsem tu TNT nenacpal do nejnovejsiho pocitace s AGP3.5(?) - tak jsem to musel narvat do starsiho s AGP2.0 a AXP2400+ - jinak www.volny.cz/zsojka/bench

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  22. 06. 2005 19:00  | 

i kdeže, TNT "zářez" měla.. je to hlavně znak nižšího napájení z AGP a tímto se to klíčovalo, aby nešlo strčit grafiku na 3,3V do slotu s 1,5V

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  22. 06. 2005 21:05  | 

jojo, urcite to melo neco spolecneho s napajenim. Jen mi prijde divne, proc je takhle zabezpeceno vkladani karty s vyssim napajenim do slotu s napajenim nizsim. Asi tam byly i jine rozdily, ktere by mohly kartu nebo MB poskodit.

No a ten zarez tam urcite neni - mozna bylo vic verzi, ale v te, co mam, urcite neni. Pro foto bych musel rozebirat pocitac...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bugege  |  23. 06. 2005 23:08  | 

Ze by P = U x I 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  07. 07. 2005 10:07  | 

Bravo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans Steinek  |  22. 06. 2005 19:59  | 

Je to Elsa GLoria II, mám ji taktéž ve sbírce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moas  |  23. 06. 2005 07:09  | 

Hm... nenapada nekoho, proc je tahle rachotina vyfocena spolu s nejnovejsi GeForce? Nejak mi unika smysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans_Steinek, Hans_Steinek  |  23. 06. 2005 08:27  | 

ber to jako nostalgickou vzpomínku, jelikož před asi 5 lety byla tato karta maximální špičkou (především pro AutoCAD aplikace)
PS: Zase taková rachotinka to není, měl jsem možnost ji otestovat ve hře Morrowind a vedla si nadmíru dobře i v rozlišení 1024x768

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans_Steinek, Hans_Steinek  |  23. 06. 2005 08:32  | 

pozn. jedná se GeForce 256 (NV10GL), to zní lépe než "rachotina"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  23. 06. 2005 08:54  | 

no a předtím to byly S3-ky Značky jako Elsa, Diamond, Matrox (a hlavně jejich spešl ovladače) .. to byly v té době "šlupky"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  23. 06. 2005 10:08  | 

.... uz to prozradim, nevim, jestli to nekdo psal, myslim, ze presne to netrefil nikdo (taky ten pasiv zakryl vetsinu karty, na originale je asi 2x mensi).

ELSA ErazorX A32 (GeForce 256 SDR)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans_Steinek, Hans_Steinek  |  23. 06. 2005 11:18  | 

http://www.elsa.com/EN/Products/detail.asp?newsid=192
ale ta podoba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  23. 06. 2005 15:02  | 

A co je na ty karte tak slavnyho? Ja sem to meno nikdy neslysel...
BR (Manli Radeon 8500 64MB, Matrox G450 16MB, nVidia Riva TNT PCI 16MB, number9 S3 Trio 1MB)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
User_69  |  23. 06. 2005 20:58  | 

Taky na té kartě nevidím nic slavného, nikdy jsem o ni neslyšel. To jste tam radši měli dát S3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans_Steinek, Hans_Steinek  |  23. 06. 2005 23:54  | 

Ale ano, ve své podstatě je něčím významná...jedná se o první GPU s T&L od nVidie určený výhradně pro profesionální práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
User_69  |  24. 06. 2005 08:29  | 

Ó tak to pardon, nejsem profesionál a proto kupuju komerční věci jako S3, MX440.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  24. 06. 2005 08:49  | 

Ale ona byla dost komerční ... šlo mi hlavně o to, že je to GeForce 256, až v druhé řádě o Elsu, ale řada Erazor byla stejně (možná se pletu) hráčská a i u nás sem viděl konkrétně na tuto kartu vícero inzerátů.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20000124/geforce-01.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  22. 06. 2005 17:39  | 

Když se tak dívám na tu tabulku, počet tranzistorů a spotřebu, pomalu mi nVidia vs. ATI připomíná Intel vs. AMD.

Panebože, už aby se na AMD dělaly slušné čipsety a na atiny pořádné ovladače. Jinak je to všechno v čudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR-  |  22. 06. 2005 17:49  | 

Podle testu na Tom's Hardware GF7800GTX žere míň, než GF6800Ultra i ATI X850XT PE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
leppard  |  22. 06. 2005 18:19  | 

No, podle specifikaci, ktere jsou "venku" u ATI R520, tak tento GPU tech tranzistoru bude mit taky pozehnane...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  22. 06. 2005 22:01  | 

Co se ti nelíbí na Catalystech?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nivico, Nivico  |  26. 06. 2005 08:45  | 

Ge Force 4 SLI (Ultra atd.) není slušnej čipset ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlasta  |  22. 06. 2005 20:20  | 

... Ati a nVidia v cestě za slávou začínají blbnout, zvyšují počet renderování místo toho, aby se vydali jinou cestou stejného výkonného grafického efektu s co nejmenším počtem tranzistorů a spotřebou - jiný způsob tvoření obrazu .... , ale když jim to někdo žere a vyhodí za SLI desetitisíce, jeho věc.
Čekal jsem 2 roky na Driver 3, nakonec graficky žádná bomba, tmavý DOM 3 mě nanadchl, tolik opěvovaný a vynášený do nebes HL2 ... je to pěkné, ale do grafické špice ... ???.
Tak proč vyhazovat peníze za nejnovější grafiku - pro kterou zatím současný procesor nedokáže dodat dostatek dat ... ???
Games-profici jsou jiného názoru - já jim ho neberu, přeji pěkné střádání do presátka.
Mějte sa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  22. 06. 2005 21:26  | 

vykon cpu je dostatecny
vsechno brzdi pomala pamet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlasta  |  22. 06. 2005 22:17  | 

Možná máš pravdu, tak hluboko do toho nevidím - já jen co píší "testmani" na zahraničních webech.
Dnes jsem si pustil trailer z Alan Wake, grafická nádhera, jenom jaká grafika to vykreslí v praxi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ixo  |  23. 06. 2005 10:00  | 

ps3 a xbox2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  23. 06. 2005 16:17  | 

ps3 si se svou 256 MB "velkou" RAM muze o necem
takovem nechat jenom zdat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  22. 06. 2005 22:03  | 

Tak vymysli něco lepšího.
Jestli myslíš voxely tak ty už by měla 6800 podporovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlasta  |  22. 06. 2005 22:24  | 

To už snad je na vaší generaci, my jsme vám vymysleli počítače a využití mimo jiné i pro gamesy.
Tvoje generace to ve velkém študuje, tak namáhejte trochu mozečky. Kdyby človíček nepřemýšlel, tak jsme ještě na stromech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martas  |  22. 06. 2005 20:46  | 

Je uz v prodeji nejak zakladni deska ktera ma 24 pixel a 8 vertex pipeline .Dik za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  22. 06. 2005 22:04  | 

Nějak nechápu na co se ptáš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  22. 06. 2005 22:06  | 

Dá se někde stáhnout to demo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hooah  |  23. 06. 2005 00:32  | 

Unreal Engine 3 neni hra, ale pouze nastroj pro vytvareni her, da se stahnout na udn.epicgames.com - login na tu stranku ziskas za 750 000 dolaru . Jinak se po netu vali videa z tech jejich pripravovanejch her viz Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KZ  |  23. 06. 2005 09:05  | 

No když to na tom testovali tak to techdemo snad musí existovat, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hooah  |  23. 06. 2005 10:49  | 

Nedomnivam se, ze by envidia to demo pustila na net jako kdysi ATI DooMa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  23. 06. 2005 19:13  | 

ja to videl vcera v televizi (NBC na satelitu - predvadecka Geforce7800 na UE3) a vypadalo to fakt hoooooooooodne dobre (jel tam nejakym vozitkem takovym mestem, pak nekam dojel a kamera zacala to mesto a more zabirat z vysky)
podle me, nez ps3 vyjde, bude mit pc takovy moznosti taky (nebo lepsi, ale na to je brzo predvidat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ruzenka  |  23. 06. 2005 08:20  | 

Bude do budoucna i v AGP verzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VerteX  |  23. 06. 2005 09:26  | 

Hezkej clanek, Mirku Snad jen "Ke každé shader jednotce přibyla po vzoru ATI jedna mini ALU"... oni tam ty mini-ALU byly uz i u NV40, akorat je nVidia neukazovala na svych schematech. Jde o nejaky pozustatek GeForce3, proste ALU s podporou PS1.4 modifikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  23. 06. 2005 10:33  | 

Diky, to sem nevedel a koukam v jinych pramenech, ze to tak je. Opravim, napravim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  23. 06. 2005 13:32  | 

Priznam se, ze me opravdu mile prekvapila technicka uroven clanku. Drzim palce k dalsim textum psanym s nadsenim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  23. 06. 2005 13:59  | 

A pokud byste (asi ve spolupraci s jinymi autory) byl schopen napsat clanek "Jak to vsechno funguje" o renderovani, osvetleni, detekci kolizi atd..., urcite by me potesil. Tedy nejen me!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  23. 06. 2005 14:39  | 

Neco takovyho pisu jako serial do papirovyho Doupete, takze aspon nejakou chvilku to nevyjde na netu. Samozrejme je to ale cerpani ze zahranicnich materialu (white papers na ati, nvidia a powervr apod.), sam umim jen zaklady OpenGL.
Ale docela dobre materialy se daji najit na tom odkazu na FI MUNI a jeste vice doporucenihodna je knizka Moderni pocitacova grafika za nejakych vzhledem k rozsahu a kvalite smesnych 399. Skoda, knizky jako GPU Gems nebo ShaderX 2 u nas asi nevyjdou (maly trh).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GegL  |  23. 06. 2005 13:42  | 

Kdy přijdou na trh výkonější, popř. méně výkonné verze této graf. karty???
Jaká by byla jejich předběžná cena???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  23. 06. 2005 15:01  | 

oneclick

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  23. 06. 2005 16:01  | 



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DoDo  |  23. 06. 2005 16:54  | 

Cus,
Nevite nekdo, zda-li se da nekde ten 750MB PressKit stahnout?
Docela by me zajimalo, jak to vypada
Diky za info
-= DoDo =-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  24. 06. 2005 00:03  | 

No, na těch materiálech je Confidential, takže asi tak.

Jinak se to pokusím přiblížít:
Pár dní před představením G70 poslal PR nVidie pro střední Evropu redakcím, na něž má kontakt odkaz na FTP, kde je zhruba toto:
140 MB obrázků z dem (JPG, TIFF pro tisk)
100 MB obrázků z nových her ve vysokém rozlišení (JPG, TIFF, Serious Sam 2, Age of Empires 3, DAZ, Battlefield 2 a Starship Troopers)
430 MB loga (zase JPG a TIFFy + nějaké PDF s návodem, jak je používat, platí hlavně pro krabice s grafikami a katalogy)
50 MB fotek karty, čipu a waferu (JPG, TIFF)
30 MB drivery 77.62
4 MB Reviewer's Guide PDF (teda, jak ji recenzovat, jaké čekat výsledky, co měřit a co neměřit, ale toto dělají i jiné firmy)
12 MB PDF technologie
2 MB PDF CineFX 4.0 a UltraShadow II
6 MB PDF GF7 prezentace, hodně marketingová (jestli jste viděli klip z ohlášení PS3 + nVidia RSX z E3, tak víte o čem mluvím)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asty  |  23. 06. 2005 18:03  | 

Na webu je sice informaci dost, ale udelat souhrn do jednoho clanku a v cestine je rozhodne zasluzna cinnost. Jen tak dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  23. 06. 2005 19:30  | 

Super clanek. Jinak na tu tajemnou grafickou kartu si vzpominam Pamatuju si jak jsem si ji chtel koupit ale pak jsem se rozhodl pro RIVA TNT2 ULTRA s TVOutem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  27. 06. 2005 13:31  | 

bude geforce 7800 gtx i do agp 8x ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch