Nebudem sa vyjadrovat k vetam typu - "nic nove z hladiska hardware", pretoze autor ich sam hned o par riadkov nizsie popiera.
Tak isto mi na X ose grafov chyba udaj v com sa to vlastne meralo. Pravdepodobne bude FPS.
Prva stranka - "Říkám částečně, protože XBOX nemá takové výpočetní možnosti jako počítač (Celeron 733 MHz není příliš rychlý) a proto se výkon tohoto grafického jádra využije jen částečně (ale zase jen tady větší optimalizace). "
uff. ocividne odbornik na XBok... ale ze by XBox nebol pocitacom? Ze by 733Mhz Celeron nebol dost rychly na tej architekture aku ma XBox? Ze by pri pouziti vertex shaderov ten celeron tak vela pocital? Ze by na OS XBoxu spustenu hru tak velmi spomalovali ulohy na pozadi ako na PC?
Druha stranka - "NFiniteFX technologie v sobě zahrnuje Pixel a Vertex Shadery, což jsou soubory "instrukcí", které umožňují vývojářům her lépe pracovat s objekty a jejich povrchem, díky tomu můžou vzniknout mnohem krásnější a realističtější scény."
Nie je pravda. Vertex shaders nie su nicim, co by nezvladol hostujuci procesor, su tu iba na to, aby tuto pracu prebrali. Neda sa s nimi spravit nic viac ako s procesorom PC. Pixel shaders - podobny pripad, aj ked ich implementaciou na hostujucom procesore samozrejme "prepneme do software renderingu"
Piata stranka - "Použili jsme nejnovější ovladače od nVidie Dentonator 27.70 a nejnovější oficiální ovladače ATI 4.13.9009. Všechny karty fungovaly na daných ovladačích bez problémů."
Je pravda, ze neexistuju oficialne (WHQL) ovladace pre GeForce4, ale urcite existuju aj neoficialne ovladace pre ATI, takze preco sa pouzili pomalsie starsie oficialne na pomalsom Radeone? Mam sice GeForce, ale tento clanok bol napisany tak, aby Radeon nemal sancu. Trochu som sa bal, ze ATComputers Radeony nema (to by vsetko vysvetlilo), ale jeden ma (preco ho vsak Exkluzivne nepozicali?), takze to je vecou autora a mozno inych okolnosti.
Piata stranka - "Důvodem proč GeForce 4 Ti 4600 úplně neutíká svým soupeřům je prozatímní nepříliš dobrá optimalizace na OpenGL a "slabý" procesor"
Nepriliz dobra optimalizacia pre OpenGL? To je hadam vtip. NVIDIA je v ARB OpenGL a nema prilis dobre vztahy s MS od doby DirectX 8.1, ktore usili pre ATI. Odhliadnuc od toho, ze pre OpenGL uz vela optimalizovat nemusia pretoze verzia 1.2 sa nemenila od GeForce2. Slaby procesor? To je hadam dalsi vtip. Tento benchmark len ukazuje to, ze DroneZ pocitaju vela na CPU a pravdepodobne ako vacsina OpenGL hier nepouzivaju vsetky extensions vyrobcu kariet (tak isto ako Quake).
Siesta stranka - prejavuje sa zaujimavy fenomen. Karta GeForce3 zaostava o pouze 30%, kym Radeon zaostava o "pouze" 24%. Preco tam autor dal uvodzovky, necham na posudenie ostatnych.
Stranka 15 - "Zapomeňte na to, že budete GeForce 4 Ti provozovat na Duronu 700 MHz. Moje doporučené minimum je Athlon XP nebo Pentia 4 od 1,8 GHz (nejlépe Northwood). K GeForce 4 Ti by se nejlépe hodily procesory, které se dnes ještě nedají sehnat."
Duron 700 nie? pretoze to tam nepojde 200FPS? A ze to tam nepojde ani 150FPS? Nevadi, ze ludske oko od 75FPS nerozlisuje? Nevadi, ze vacsina monitorov pri 1024x768 nema ani 100MHz? Ak ma niekto Duron 700 (chudacik), tak ked zapne vysoke rozlisenie a 4xFSAA, tak vytazi kartu bez toho, aby to bolo ovplyvnene vykonom procesoru. Nevraviac o tom, ze vela hier bude optimalizovanych prave na max. vyuzitie GeForce4 a procesorov na frekvenciach 700MHz, aby boli co najlepsie (v zmysle malo dodatocnej roboty) portovatelne na XBox = Money. Vola sa to marketing a hybe to svetom. Takze na co ten velky vykon? K tym procesorom co sa nedaju zohnat.... A to viete ako? Nebude nahodou AGP tym uzkym hrdlom? Alebo pamat?
15 - "Úplně ideální kombinaci zde vidím s procesorem AMD ClawHammer, který určitě výkon GeForce 4 Ti využije na maximum. Jako dobrá alternativa se podle mého názoru ještě zdá Pentium 4 kolem 3 GHz nebo Athlon XP (jádro Thoroughbred nebo Barton) s ratingem nad 2500+."
Tak toto je trochu silne kafe aj na Nostradama. Co este predpovedate, mistre?
K testu na stranke 15 - ake rozlisenie ste pouzili? Preco ste neporovnali aj ine rozlisenia?
15 - "O Athlonu 1,1 GHz darmo mluviti, protože skoro 30 % ztráta je neakceptovatelná."
150FPS je malo? Neda sa to akceptovat? Nieco sa mi tu nezda....
15 - "Test pomocí Quicunx Anti-Aliasingu dopadl velice zajímavě, protože se zde pravděpodobně podepsala cache procesoru"
Vazne? Cache procesoru? Ze by ten Anti-Aliasing robil procesor? Kde beriete tu istotu?
16 - "GeForce 4 Ti 4600 je velmi výkonná grafická karta, která v dnešní době nemá konkurenci. NVidia opravdu vytvořila "monstrum", které se před žádnou hrou či složitou scénou nezastaví. Ovšem také není příliš ohrabaná, protože neobsahuje Pixel Shadery 1.4. Díky své ceně by již mohla mít novější technologie než které "zkopírovala" z Radeonu 8500."
Poznate instrukcie PixelShaders 1.4? Vazne si myslite, ze su tak velmi pouzitelne? A preto je taka neohrabana? K tym skopirovanym technologiam - Na jednej strane je vychadza z GeForce3, ktore definovalo vertex a pixel shaders. Radeon prisiel neskor. Pytam sa: ktore technologie su skopirovane od Radeonu 8500? Ved to nema ani tie pixel shaders 1.4 a preto je to neohrabane...
Moj sukromny zaver - autor alebo nevie co pise (Vertex, pixel shaders, optimalizacia pre OpenGL) alebo viac veri svojim domnienkam alebo pise takto zamerne.