GeForce 4: Revoluční evoluce? 

Diskuze čtenářů k článku

ART98  |  17. 04. 2004 22:42

Jak mi pude doom trojka na ATI 9200 128DDR .. zatím naní hraju všecko co to dá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nvidia  |  05. 07. 2002 18:16

Mám Geforce 2 Ultra. Má cenu nejen pro doom3 kupovat něco lepšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toran Qain  |  03. 02. 2002 22:52

Nevim kam vsichni spechate, kdyz stejne staci obyc VooDoo 3 2000. Mam k tomu Durona na 1GHz a pul giga ramky, rychlej disk a jsem absolutne v pohode. A ze Doom III bude behat jenom na GF3?? Jestli je nekdo takovej silenec ze vyhodi 10tis jenom kvuli jedny strilecce, tak je mi ho lito...  (nic proti strileckam, taky je rad hraju, ale co je moc, toho je prehrsle...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  04. 02. 2002 01:22

No ja si myslim, ze je to stejne vsechno prehnany.......vykony, podpora, ovladace, technologie...... beznymu hraci jde o to aby to bezelo a netrhalo a nejaky ten detail navic..... pri dobry parbe si stejne moc detailu nevsimnete

vsak cas ukaze co je nej.......... pred par lety porad voodoo a kde je jim konec (myslim na trhu)...... stejne prijde zase neco jinyho , novyho, lepsiho

zatim jde jen o konkurencni boj ktery my tady tlachanim nerozhodneme....... kdo chce a ma na to , at si ji koupi klidne za 30000,- kdo ji chce a nema, tak si musi pockat az spadnou ceny a kdo ji ani nepotrebuje, koupi si treba Radeona a nebo vubec nic.............. brou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  01. 02. 2002 14:47

To rychlé tempo je nanic, ani se nestačí udělat slušné ovladače a už je je tu další generace karet spolu s kampaní, že pro nové hry potřebujete právě tuto kartu..........škoda že tu už není 3dfx, alespoň by to bylo zájímavější na trhu, jak ve výběru tak cenově.

Chybí mi 3dfx, chybí mi glide, a všechny ty zlaté časy, kdynová grafická karta stála cca 5.000,-Kč ( Voodoo 3 )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tosa Inu  |  01. 02. 2002 00:34

 hraji AVP 2 v 640 16bit a max detail to same plati pro Max Pain SIS 300 je srovnatelne s TNT1 jestli neco noveho tak Radeon 8500 hned jak vyjde G4 tak cena poleti doluuuuuu mrknete sem http://www.multiweb.cz/pc%20chips%20m810lr%20t-bird/ a na prvni test vsech grafaren v UNREAL 2 http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1580&p=7  RADEON TO PO SLEVE JISTI 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pergl  |  31. 01. 2002 06:19

Ta bageta byla dobrá....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prodr  |  31. 01. 2002 00:36

Nejen to, ze vyrobci pocitacovych komponentu dostanou jenom cast ceny, protoze mezi nimi a konecnym uzivatelem jsou naklady na reklamu, distribuce > velkoobchod, maloobchod a dane s celnimi poplatky. Navic musi aspon zpocatku vydelavat vic na vyvoj nove technologie, aby se udrzeli mezi spickou. Proto je cena zpocatku hodne nadsazena a je dost lidi, kteri si tyto technologie jsou ochotni koupit za stavajici cenu a nejsou ochotni cekat na jeji zlevneni. V pripade procesoru je zisk amd a intelu generovan hlavne cpu vyssi tridy, prestoze jich prodaji min nez cpu v low-end kategorii. Proto se take snazi prichazet dostatecne casto s technologickymi novinkami, aby nalakali zakazniky ke koupi lepsiho pocitace. Takhle mam pocit, ze to nejak funguje.

Na druhou stranu ja sam pouzivam D600+GeF2MX+158MB+15GB a jsem velmi spokojen. Moje rodice dokonce pouzivaji jeste P100+Cirrusnevimkolik+128MB+1GB a PII266+Intel3d+128MB+2GB a neplanuji nakup noveho pocitace, protoze pro jejich praci (kancelarske aplikace + solitaire) jim tyto naprosto staci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Who?  |  28. 01. 2002 18:46

U popisu obrazku s krabici GeForce 4 MX 460: "Jedná se o první návrch" . Ach jo, co dodat. PC tuning + Jan Dudek dokazi skutecne neuveritelne. Me samotneho ty cestinarske "hadky" take nebavi, ale tohle uz je opravdu vrchol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nib  |  29. 01. 2002 21:28

Jo, holt nekteri lide z PCT maj vzdycky navrch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nalim  |  28. 01. 2002 17:58

Nejak mi to tu zavani vladou jedne strany(NVidia), jako by snad nikdo nemel nic jinyho. Ale zajima me jina vec, existuje nasledovnik Unrealu, parite nekdo novejsi hru podobnou UT? Docela by me to zajimalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rodney  |  28. 01. 2002 16:55

nemate nekdo demo doomaIII rad bych ho doma zkusil jak to fici jeslti jo ozvete se mi na email dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 18:54

... tak s tym este budes musiet chvilku pockat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ada  |  28. 01. 2002 12:54

Teda nevim, ale ja bych si misto graf. karty za 20tis. koupil dozivotni clenstvi v golfovem klubu. A clovek alespon udela neco pro sve zdravi a nebude porad cumet u obrazovky (stejne dnesni hry stoji za kulovy - az na par vyjimek, treba Medal of Honor, ci jak se to pise).

Plno lidi si mysli ze golf je drahy sport. NENI, zalezi na tom kam a do ceho bezne penize strkate. A je pouze na vas jestli si koupite graf kartu za 20tis. (+ k tomu odpovidajici pocitac kolem 40, monitor za dalsich 15 - pripadne dalsi 'potrebny' upgrade kazdy pulrok) nebo...

Me osobne staci D750/256 a KyroII (mel jsem TNT a vahal jsem mezi MX a KyremII - resp. graf. kartou do 3tis. Kc... nakonec jsem si rekl proc nezkusit neco jineho, stejne je ted takova doba kdy se vyplati s koupi vykonejsi graf. karty pockat).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imhotep  |  30. 01. 2002 12:43

nojo, halt kazdyho bavi neco jinyho,
ja bych zase nekam vypad (australie, novej zeland :)

ale fakt se najdou lidi, ktery to potrebujou k praci a kdyz se jim upgrade za 20tis
vyplati, tak nejni co resit.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  28. 01. 2002 12:47

ani na tom bajecnem zapade nemaji vsichni nejnabusenejsi kompy a VGAcka ...

viz. web survey hracu counter strike, kde je trochu videt, na cem vetsina lidi hraje.

http://valve.speakeasy.net/survey/

prece jen 640 tis. lidi uz je docela vypovidajici vzorek majitelu PC

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  28. 01. 2002 20:29

Wow voni maj všichni tak rychlý sítě ?! No to je etda drsný, naprostá většina má síť na 512kbps! Co to ale znamená u těch vdieosběrnic to "unrecorded", to snad existuje ještě něco jinýho než PCI a AGP (že by měli ještě grafické karty do ISA slotu ?!) To samý u CPU-velká část "unrecorded" - copak to může bejt? IDT Winchip, Cyrix, SUN UltraSparc nebo snad Mac G3,G4 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Láďa  |  28. 01. 2002 12:26

Lidi - zajímá mě jedna věc - buďto sem tak blbý,že to nevím nebo proč to tak je?

Ještě nedávno tu byla 0,25um technlogie, teď 0,18 a 0,13 a blíží se 0,09. PROČ ten skok není přímý - tedy třeba z 0,35um na 0,09??? Technologicky to přece možné je - už teď sou CPU na desítkách GHz - vyrobit to de. Je to všechno dáno ekonomicky?? Potom je to ale úplně nesmyslné, protože se přestavují továrny a staví nové každou chvíli ...

KDO VÍ AŤ ODPOVÍ, DÍK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Pirochta  |  28. 01. 2002 12:39


window.open=PrxRealOpen;
Technologie existuje, ale výtěžnost je v sériové výrobě nízká. Například pro armádu se vyrábí čipy, kde je výtěžnost kol promile, ale armáda to zaplatí.

Zaplatil by jsi za kartu zhotovenou technologií 0,09 um 150 tisíc? Waflery nejsou tak levné, jak by se mohlo zdát... Proto se čeká, až se vychytá technologie pro sériovou výrobu. A vychytávky se musí z něčeho zaplatit (a na něčem testovat nové postupy)... Doufám, že stačí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  28. 01. 2002 20:24

Promiň, ale teď jsem asi blbej já! CPU sice jsou na desítkách GHz, ale jak to prosímtě souvisí s mikrony? Já si teda rozhodně nemyslím, že by v době procesorů na 0,35um bylo možné v pohodě vyrábět na 0,09!! :-o Já to vidím jako normální vývoj, prostě se to postupně zmenšuje a to pokud možno takovou rychlostí, aby to stačilo dnešním hrám a programům a aby na tom firmy vydělaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L8M  |  28. 01. 2002 21:38

Hochu to si mě fakt těžce pobavil. Kdyby to bylo tak jednoduche jak to píšeš tak se to samozřejmě dělá. Ale o něco víc než před deseti lety se věřilo, že čipy s dnešním rozměrem struktur se vůbec nebudou dát dělat. Obávám se, že si velice málo lidí dokáže představit kolik intelektuálního úsilí stálo dostat technologii výroby čipů na dnešní úroveň. Fascinuje mě, že se najdou lidi. kteří si podle všeho myslí. že to je brnkačka a jde to samo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  30. 01. 2002 15:39

Moudrá firma si nevyplytva vsechny svy objevy a zlepseni na jednom typu. Na cem by vydelava za rok?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  28. 01. 2002 12:18

uprimne receno, nejlepsi je mit tolik prace, ze na hry neni cas a neztracite tak cas ani penize, spis naopak :)
tak si to uzijte, parani :))))
BTW: obcas zaparim, ale na to me staci duron/GF2MX anmusim rvat tisice do kompa, kdyz musim vybavit byt :)
to vse je jen soukromy nahled, nikoliv zobecneni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 16:44

Nejlepsie je mat pracu programatora v game industry. Potom uz sice nemas cas na nic ine, ale aspon obcas nejaku hru zahras.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lojza  |  28. 01. 2002 10:58

Prohlašovat, že DOOM3 nepoběží na ničem slabším neež je GF3 je kolosální pitomost - tomu říkám marketingové "vytváření neodolatelné osobní potřeby" pro koupi nového výrobku. Víte, kolik lidí má v dnešní době GF3 a kolik slabší řady GF2/GF1 ? Kdyby se k tomu výrobci her stavěli tímto způsobem, tak ze svých produktů prodají s odpuštěním velké prd. DOOM3 pouze na GF3 "začíná", tj. bude podporovat většinu jejích vymožeností, ale na zahrajete si ho bez problémů i např. na GF2MX - jen tam budou chybět některé efekty. Počkejte si na Koumese, ten vám to vysvětlí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  28. 01. 2002 11:14

Niekto tu vyssie pisal, ze Domm3 vide v lete 2003. Takze ziadny problem, vtedy sa bude GF3 Ti500 predavat cez inzerat za 1500-3000SK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 16:09

"Obviously, any game done with the new Doom engine is going to run slower than a game done with Q3 technology. You can make some of it back up by going to the simpler lighting model and running at a lower resolution, but you just won't be able to hit 60+ fps on a GF2. The low end of our supported platforms will be a GF1 / 64 bit GF2Go / Radeon, and it is expected to chug a bit there, even with everything cut down.

There are several more Q3 engine games in the works that will continue to run great on existing systems, and Doom is still a long ways off in any case, so there will be a lot more upgrades and new systems. We are aiming to have a GF3 run Doom with all features enabled at 30 fps. We expect the high end cards at the time of release to run it at 60+ fps with improved quality. This is an intentionally lower average FPS for the hardware cross section than we targeted for Q3, but still higher than we targeted Q2 and earlier games (before hardware acceleration was prevalent)." by J.Carmack

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  28. 01. 2002 10:46

je to ho moc, jenom dva výrobci čipů, každý má ale spoustu čipů vyráběných a prodávaných a každý čip použije ve svých kartách desítka výrobců.

Uvítal bych jinou formu článků a srovnání - udělat srovnání s maximální cenovou hranicí

takže nejlepší síťovka za 2000, nejlepší za 3, nejlepší za 4 atd.

Rozhodovací kritérium u 95% prodejů je cena (tedy "víc než x tisíc za grafárnu nedám"), jen 5% lidí si kupuje okamžitě to nejnovější a nejrychlejší, a živě je server pro masy, specialisti čtou něco jiného

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  28. 01. 2002 14:34

Samozřejmě, Váš nápad je velice zajímavý. A rádi bychom takové články dělali, ale je tady jeden problém. Málo času a moc práve. Počítače jsou tak rozsáhla záležitost a těch témat je tolik, že se plně nedají vystihnout. Chceme se zavděčit všem. Co se týče toho vašeho srovnání, tak pokusím se všaho volání vyslyšet takový článek vyslyšet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  28. 01. 2002 18:07

Ta posledni veta se nam malicko zamotala, ze ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aa  |  28. 01. 2002 10:13

DOOM III vyjde v dobe (leto2003), kdy bude na trhu GeForce 5 (NV30) tak nevim vo co tady jde..  V te dobe uz ani GF3 na trhu nebude...  Na novou hru jako VLK2 vam staci GF2MX za 2000kc - neni co resit. (mluvim o normalnich lidech, kterym staci rozliseni 1024x768)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcelino  |  28. 01. 2002 10:57

suhlasim  

uz som to tu raz pisal.... tiez hram "nove" hry ako NHL2002, ColinMcrae2, MaxPayne, "Vlk2"(RTCW), SeriousSam, + stariny ako Q3,... - vsetko v 1024x768 32bit + max. detaily a slape to bez cukania  na super lacnej konfiguracii Duron700@900 + Radeon32SDR160/160@189/189 , ktoru pouzivam k max. spokojnosti cca vyse roka, takze zatial nevidim dovod nieco upgradovat, a ked uz tak Radeon3, ale na DOOMIII by mal v pohode stacit aj Radeon8500, ktory by mal vdaka svojmu HW rieseniu dosahovat v tejto hre o cca 50% vyssi vykon ako GF3... aspon tak to tvrdia manici , co tu hru spracovavaju ...(ale to je neoverena informacia-kedze som to nevidel na vlastne oci) 

....este k tym GF3 - niekde na nete som zachytil spravy o tom , ze nvidia zastavila vyrobu cipov GF3, aby max. urychlila prichod GF4 na trh ...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 14:25

nvidia zastavila vyrobu chipov gf3, a to kvoli serii Ti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  28. 01. 2002 08:35

GeForce 4 super vykon, uz vidim, jak vsichni bezi pro GeForce 4 za 20 000,-. Podle me se zase tolik magoru, ktery pujdou koupit GF 4 nenajde. A kdyz nepujdou koupit GF 4, stezka bude kdo optimalizovat svy programy (HRY) pro GF 4, firmy, ktery delaj hry chteji, aby se ty hry prodali, takze vetsina her pobezi i na GF 1. Jasne, ze se najde nekolik her jako Sturmovik, ktery potrebujou uz neco lepsiho, na druhou stranu, kolik lidi musi hrat za kazdou cenu Sturmovika?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  28. 01. 2002 08:38

Jo a jeste az budou hry (desitky her) potrebovat GF 4, tak uz tu bude GF 10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sajgon  |  28. 01. 2002 09:33

Jo jo jsou to kecy. Btw porad nekdo musi srovnavat nejakou hru a podezdrivat lidi ze jim tohle nemohlo jet a porad dokola. Jako nevim proc by nemohl hrat Sturmovnika na GeForce 256 kdyz ja jsem hral na GeForce 2 MX 400 taky v 1024x768x32 naproste plynule(ja vim je pomalejsi..ale v DDR tusim neni..uz nevim o:)) A ten Doom III..taky kecy jak prase..jako tenkrat s Max Paynem, ktereho jsem si zahral plynule na plne detaily na TNT2 Pro (Duron 700 a 256 ram). Ale tak jasne..do noveho 3D Mark 2001SE se bude GF4 hodit, ale komu je do nejakeho podelaneho 3D marku? Jde o zabavu ne? see ya

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
one  |  28. 01. 2002 15:23

hmmmmm asi jsi nehral Maxe Payna na nicem jinym ! ja ho hral nejdriv na duronu 800 / 64+128+256 Sdram + GeForce 2 MX a potom na AMD XP1600+ +256+256 DDR  + Geforce 3 (225 / 525 ) a JE TO UPLNE JINY !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  30. 01. 2002 09:38

Nestaci napsat UPLNE JINY. Co je konkretne jiny? Sam sem dohral Maxe na G400 16M + Duron 700@935 a v 800x600x32 se stredne velkyma detailama (neco naplno, neco na prumer) to nijak to neskubalo a vypadalo to hodne podobne jak na GF2MX + Athlon 1200@1333 tak nevim ... mam objednanyho Radeona8500 tak uvidime rozdil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikorr  |  28. 01. 2002 10:50

Nezapomen , ale ze CR neni zeme kvuli ktere ta karta stoji tolik .

To je hlavne pro USA a Jap. a taky trochu pro Evropu na zapad od CR .

Co se proda v CR je oproti jinym statum zanedbatelne , protoze mame jen par milionu (ale spise mene) uzivatelu a ti jeste na to nemaji penize (vetsina) a rychle compy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gforce  |  28. 01. 2002 08:27

ani korunu za ni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ROTE  |  28. 01. 2002 07:15

dal bych 20000 kdybych tu kartu potreboval.Mam porad GF256DDR a jeste jsem nemel nikdy zadnej problem na max.detaily 1024x768x32 u cehokoliv.20000 za to, abych na netu vystavoval kolik mi udela 3Dmark nebo Q3A na to kaslu.A ze u D.II je min.GF3 na to taky kaslu ,protoze az bude tak urcite uz v kompu budu tu GF4Ti  za nejakejch 1500Kc mit, protoze pri tomhle tempu bude za tu dobu nez vyjde GF10Ti.Dal jsem za GF256DDR ve sve dobe 12000, protoze to byla mala revoluce.Dam zase,ale za neco, co za to bude stat a nebo az se nejaka gamesa zacuka. Ale 150fps nebo 70fps koho to zajima?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  28. 01. 2002 07:31

Nevim, co to znamena, ze nemas zadnej problem, ale neverim ti, ze takovy IL2-Sturmovik ti jede v 1024x768x32 v plnych detailech uplne plynule. A jsou i jine hry, u kterych by se tvoje GF1 pekne zakuckala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Janeba  |  28. 01. 2002 09:42

Presne tak... navic u simulatoru je vysoke FPS nezbytne pro hratelnost. Ale pokud ma clovek slabsi procesor, je IMO zbytecne kupovat naslapanejsi kartu, pokud clovek neuvazuje zaroven o novem procesoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  28. 01. 2002 20:11

Pokud IL2 Sturmovik podporuje T&L (asi určitě), tak by asi nové GeForce pomohlo. Moc tomu nerozumím, ale myslím, že neustálé zvyšování fillrate a texelrate je u karet celkem zbytečné, mělo by se hledět hlavně na odlehčení procesoru (T&L apod), protože novější hry mají obvykle mnohem více polygo než ty staré a to je právě největší náhul na procesor a ne na grafickou kartu! To že jsou detailnější textury je zanedbatelné a pomůže tomu větší RAMka nebo větší paměť na grafice. Zkuste si schválně udělat v Q3A timedemo s minimálním detailem textur a s maximálním - zjistíte, že výsledky jsou naprosto stejné (i když možná je to jen fenomén mojí RIVY VANTA ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roxik  |  28. 01. 2002 06:31

Četl jsem v několika článcích, že plně využít výkonu GF3 dnešní procesory nejsou s to využít...jestli je to tak, tak jaký procesor by bylo třeba pro GF4?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  28. 01. 2002 07:28

No bohuzel je to tak, mrknete na http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020117/p4_3000-04.html#opengl_benchmarks

Tam jde jasne videt, ze soucasne procaky nedokazou GF3 roztocit na plny plyn.

Na druhou stranu, kdyz budu mit dva pocitace se stejnym procesorem, ale s rozdilnymi graf. kartami, tak komp s GF3 bude urcite delat vice FPS nez komp s GF2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brandit  |  31. 01. 2002 10:59

To už zase záleží na tom, jak je ta která hra optimalizovaná a pro co...
window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowgaR  |  28. 01. 2002 05:04

vykon, vykon, vykon, vy ste snad ludia jebnuty alebo co...
ved sam pises ze NIESU su hry, ktore by potrebovali nove karty(ja poznam len VELMI malo hier co potrebuju napr. GF3), tak naco GF4?

Tak, ako bola GF3 zbytocna karta v dobe prichodu na trh(ved len ovladace sa robili 5 mesiacov=), a neskor sa stala zbytocnou, ked ju prevalcoval R8500, tak bude nadbytocnou kartou i GF4. Prinesie akurat tak prachy pre nVidiu na pokracovanie vo vyvoji, na udrzovanie si pozicie na trhu a zbieranie dalsich nVidiotov tuziacich mat v compe nieco "naj". Tymi skorymi "releasmi" nVidia skor brnka na nervy ATi(ktora, priznajme si, nieje taka dynamicka), ale ATi aspon nieje taka sprosta a nevydava karty, ktore su pol roka po vyjdeni nanic, a druhy polrok zbytocne

GF5 mozno o niecom bude(mozno urcite), tak ci tak kazdy rozumny clovek ma dnes bud 8500 alebo caka na R300.

tvoje perly nebudem pisat, snad len zopar, tym skracovanim vyrobneho cyklu si ma pobavil

ale nedokázal bych tvrdit jestli budou GF3 poraženy i v DirectX 8 aplikacích jako Doom III.
     tak ale ty si mi iny expert....
Co GeForce 4 Ti 4600 a 4400. Jejich pozice na trhu je poměrně neotřesitelná. Bude se jednat bez debat o nejvýkonnější desktopové grafické karty na trhu, zde bude krátký i Radeon 8500.
 tak toto je hlaska vecera, nemozes klepat clanky do neskorej noci, potom ta trapia nejake tie syndromy ci co

//ja viem ze cakate na Unreal2, vtedy tu uz bude dufam R300, a ak nie, tak sa nezblaznim ak mi antialiased 1600*1200*32 pojde len na cca 100FPS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wertex  |  28. 01. 2002 20:09

Hm jeden zmala nazoru pod ktery bych se podepsal hlawne ten prwni vyrok autora je hustej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Charousek  |  28. 01. 2002 01:24

20000 Kc ?!? Vyrobni cena 3000 Kc. To je normalni fraska a vysmech !!!!! Kde jsou ty zakony, ktere nas maji chranit pred monopolama ?!?!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  28. 01. 2002 01:51

Zakony , ktere nas chranily pred monopolama a stanovovaly cenu byly nejdokonalejsi za socialismu. Tehdy se vyrobil toaletni papir, sesla se statni planovaci komise a po 3 mesicni lhute rozhodla, ze musi stat 1.5 Kc. Bohuzel po svete beha velke mnozstvi kokotu s podobnyma nazorama jako mate vy, tak ze se mozna za par let mame na co tesit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
remet  |  28. 01. 2002 02:09

A ze je vyrobni cena novy oktavky hluboko pod 200000, to nervete? to vyrobne nokia 6210 nestoji ani 3000, to nervete? to ze cocacola kterou si koupite za 24 kacek nestoji ani petikorunu ve vyrobe...

je rozdil monopolem diktovana cena, a prodejni trzni cena. To prvni je treba TELECOM, to druhe je cokoli jineho. Proc by si neprodavali grafickou kartu za 20000 kdyz ji lidi kupujou. To je ta "neviditelna ruka trhu". Kdyz ji ty lidi kupovat nebudou, tak ji ta firma bud zlevni, prestane vyrabet nebo zkrachuje.

Vyjma toho, je tu jeste jedno hledisko, k vyrobni cene kusu je treba pridat naklady na vyvoj a technologii. Vezte, ze aby zaplatili vyvoj te grafarny a zaplatili novou vyrobni linku, tak jich musi vyrobit a prodat moc a moc.

Kdyby to meli prodavat za vyrobni cenu, tak dneska cucite na 286tce na CGAcko, jelikoz by nebylo na to aby nekdo zaplatil vyvoj a technologii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  28. 01. 2002 16:47

Názor, že monopolní cena a tržní cena je něco jiného je zcela správný, ovšem neviditelná ruka trhu je něco krapet jiného, než pomocí průzkumu trhu zjištěna přibližná prodejní cena nového produktu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 01. 2002 03:22

celkom spravna uvaha. okrem toho si este treba uvedomit, ze ani z daleka nejde celych 20000 do vrecka nVidia. Velku cast z toho "zozerie" kanal (importeri, distributori, dealeri,...) a na svoje si bohuzial pride aj stat so svojimi danami a clami. tak sa nVidia dostane v lepsom pripade na takych 8-10 tisic (v pripade celej karty, u chipu je to samozrejme este ovela menej), co mi z hladiska nakladov na vyvoj a vyrobu nepride az take dramaticke...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rodney  |  28. 01. 2002 00:40

Jak pobezi DOOMIII na radeonu 8500? sem o tom nikde necet a celkem by me to zajimalo, jinak mam radeona 8500 proto se ptam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  28. 01. 2002 00:44

Četl jsem nějaký komentář od Johna Carmacka ohledně Radeona 8500. Tvrdil, že Radeon 8500 bude pro Doom III lépe optimalizován než Geforce 3, avšak pravděpodobně GeForce 4 Ti na tom bude lépe. Uvidíme čím náš překvapí NV 30 a R300  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mickey  |  28. 01. 2002 08:02

Pokud si budete chtít zahrát Doom III, tak minimální konfigurací je GeForce 3

To myslite skutecne vazne???
To, ze se svym GF2MX mam asi smulu, bych pochopil. Ale DOOM III skutecne nepojede ani treba na GF2GTS ci Ultra ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirik  |  28. 01. 2002 08:35

Jo todle sae rika porad...

Ale kolik je na tom pravdy,to nevim, ja si na starem dobrem TNTcku jeste zahraju vse co novej trh nabizi (netrhane). Takze me napada jedina vec KA*LU na nove veci,jsou to jen zlodeji!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Janeba  |  28. 01. 2002 09:38

Myslim, ze znam hru, na ktere byste pohorel... Trainz.Ty mi chodej podivne i na GF3. Samozrejme pokud nepovazujeme za "hrani" 640x480 se vsemi detaily dole...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JO  |  28. 01. 2002 11:29

Zkousel jsem Trainz na TNT a hra je evidentne spatne naporgramovan, jinak si to nedovedu vysvetli. Na obrazovce trocha terenu, 4 vagony a sem tam nejaky 12polygonovy baracek. Ale ono se to NEHYBE. Treba takovy FlashPoint je na grafiku daleko slozitejsi a na TNT jede v pohode.

Na dnesni hry TNT staci (kdyz ji nekdo jeste ma), akorat si clovek nevychutna efekty (hlavne svetla). Sice je pravda ze se musi snizit detaily, ale i tak vetsina her jede v 800x600 na medium.

Neveri tomu ze Doom III nepojede treba na Geforce MX400. To jsou jenom takovy keci aby lidi kupovali karty. To same se rikalo o Quake3 (popr. Unreal), ze na to musi byt Buhvi co a jak to dopadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  28. 01. 2002 11:54

DOOM 3 ma mit overdraw az 50x a pri minimalnich detailech bezet 30 fps na GF3. Veskere osvetlovani+stinovani se totiz ma pocitat v realnem case (podle screenshotu to vypada jako predrenderovane intro) a to pri vysokem poctu polygonu a bumpmappingu. Zkousel jsem jedno demo od nVidie na GF2 GTS, ktere delalo neco podobneho ve VELMI jednoduche scene (par rotujicich krychli) a rychlost byla <=10 fps... Tak si to spocitej, jestli ma GF2 MX sanci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JO  |  28. 01. 2002 12:30

Ja jsem v OGL take neco programoval. Take ti udelam 10 krychli 10 svetel a nebude se ti to hybat. Vse zavisi na pristupu a reseni problemu a nafrkat tam 10 svetel je to nejjednoduzsi. Je pravda ze jednou prijde hra co s tim zacit musi, ale to je jeste dlouha doba. Moc bych se nedivil kdyby po pruzkumu trhu (kolik ze lidi to Geforce3 vlastne ma aby si D3 zahral) Dooma III jeste oddalili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 14:19

Co to znamena programovat v OGL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Vanek  |  28. 01. 2002 15:29

OpenGL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 15:51

tak to som nevedel, ze sa V TOM da programovat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pefo  |  28. 01. 2002 16:23

:)))

to mas tak aj hudba sa da programovat :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 16:25

Tych 50x si odkial nabral?

"The standard lighting model in DOOM, with all features enabled, but no custom shaders, takes five passes on a GF1/2 or Radeon, either two or three passes on a GF3, and should be possible in a clear + single pass on ATI's new part. "

50x overdraw by znamenalo:

- otrasnu kvalitu obrazu pri 8 bit/color blendingu

- mizerny vykon, ved uz aj pri mode 640x480x(32+24+8) bol datovy tok do framebufra okolo 3.5 GB/s (30 fps), a nezapocital som veci ako color buffer read, depth test, stencil test, texture read, atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  28. 01. 2002 21:44

Ten overdraw 50x je pouze extremni pripad na nekolika malo pixelech, ale oproti soucasnym enginum je to az desetinasobny rozdil. Jinak pro ty, co rikaji, ze pokud to bude vyzadovat GF3 tak, si to nikdo nekoupi: vite kolik se GF3 karet uz prodalo ? Hodne pres milion. A to nepocitam Radeony 8500, ktere se pry nestihaji vyrabet... Jinak se uz objevily benchmarky noveho Unreal enginu (az 100 000 soucasne zobrazovanych polygonu, ale zakladni svetelny model jsou pouze lightmapy) a cokoliv pod GF2 GTS / Radeon 1 si ani nevrzlo ! A to se na optimalizaci pracuje jiz rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pg  |  31. 01. 2002 00:12

..s vyjimkou Kyro II, ktere dopadlo v porovnani s dalsimi kartami ze stejne cenove kategorie velmi dobre. Viz www.anandtech.com

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  28. 01. 2002 14:00

Mne na TNT2 ultra taky chodi vsechno, v Q3 mam neco okolo 130FPS v obou demech (timedemo)
I kdyz treba comanche 4 mi taky nejde (tak 3-10 FPS), takze bych rekl ze je spatne naprogramovat jako trainz :O)

Jinak pokud doom ma overdraw 50, tak je (bude) spatne naprogramovan. A jestli bude potrebovat GF3, tak si to moc lidi nekoupi ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  28. 01. 2002 14:22

Keby si mal potuchy o programovani real-time grafiky a o vyuzivani najmodernejsich technologii, nepustal by si blbe keci typu "doom3 je spatne naprogramovan". :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  28. 01. 2002 14:30

Chtěl bych lépe vyjádřit nutnost geForce 3 pro hraní Doom III. Je avizováno, že Doom 3 a dokonce i nyní programované hry (třeba i od Illusion Softworks) budou vyžadovat DirectX 8 funkce - tzv. vertex a pixel shadery, reálné stíny atp. Bude to nutnost. Nevylučuji, že Doom III nepujde spustit na GeForce 2, ale myslím, že to bude stejné jako pouštět hru v softwarové módu. Hra pojede hooodně pomalu a budete ochuzeni o většinu překráísných 3D efektů. Proto říkám, že nejlepší věc na GEForce 4 je, že zamíchá s cenami radeonu 8500 a GeForce 3 Ti 200. Obě karty jsou super a pokud se dostanou na hladinu kolem 5000 Kč, budou poměrně zajímavým kupem, který vám vydrží do budoucna.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Palatinus  |  28. 01. 2002 22:47

Unreala hraju na S3 Trio3D 2xAGP :)). Ne, ze by to slo nejak extra, ale hratelne to je... Asi to drzi procesor. Jinak se mejte a neuparte se - jsou i lepsi veci . Treba programovani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nitro  |  30. 01. 2002 00:07

DOOM na GeForce2GTS i na GeForce2Ultra pojede!!!!!!! (asi...,možná)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  28. 01. 2002 15:55

Dve poznamky: Pre GeForce3 na rozdiel od GeForce2 je mozne priamo napisat aplikaciu, tj. je to nieco ako pocitac v pocitaci pre ktory sa da napisat napriklad novy algoritmus pre svetla a pod. GeForce2 ma iba svoje hardwareove funkcie a hotovo - v podstate je to len velmi rychla karta ako TNT alebo starsie. Preto sa GeForce3 oznacuje ako "revolucna". Navyse tento sposob umoznuje odlahcit procesor, pretoze graficka karta si vie vela veci vypocitat sama - ak je program napisany spravnym sposobom a vyuziva tuto moznost.  Ak nejaka hra vyuziva nejakym sposobom moznosti Ge3, tak to na starej architekture nepobezi (alebo len obmedzene)
Na tomto je zalozeny aj Xbox, kde vela ludi kritizuje volbu Celeronu 733Mhz a oznacuju ho ako pomaly. Ak bude hra pre Xbox vyuzivat hlavne moznosti grafickej karty (zalozeny na GeForce3) , tak 773Mhz kralovsky postacuje pre hry.
Pre uzivatelov je to dobra sprava-hry sa budu portovat najskor na Xbox a potom na PC (architektura je velmi podobna), co znamena, ze uz si nebudeme musiet hry instalovat, ale bude stacit vlozit DVD do mechaniky a pobezi to samo - tak ako pri Xbox alebo PSII. Taktiez si koli hram nebudeme musiet kazdy polrok kupovat novu graficku kartu - pretoze nove funkcie sa budu dat "doprogramovat".
Momentalne hram GTA3 na PSII a ta hra ma skvelu atmsferu, je rychla a ma napad. PSII ma 32Mb operacnej pamate a relativne zastaraly graf.cip.

Programatorovi ktory v tomto roku napise hru, ktora pobezi len na GeForce4 s 128Mb na P4 s 512Mb operacnej pamate a viac - treba na vystrahu polamat prsty a rozslapat okuliare. Howgh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  28. 01. 2002 19:58

Naprosto souhlasím! Lidi by si měli lépe uvědomit, v čem vlastně spočívá "revoluce" GeForce3, protože už se nemůžu dívat na to jak každá nová karta vyhlašuje úžasnej T&L, všelijaký Bum-mappingy a kdovíco ještě za funkce a přitom to mnohdy podporuje pouze nějaký technologický demo!! Mám pocit, že 3D hry se skoro nemění a štve mě, že ty všelijaké grafické blbinky co dnešní grafárny umí vlastně skoro vůbec nevyužijeme! Ve hrách se akorát zvětšuje detail textur (více paměti na grafárnách), zvyšuje počet polygonů (rychlejší procesory) a jinak si nic úžasnýho neuvědomuju! Jmenujte mi prosímvás nějakou hru, která by podporovala třeba bump mapping (viděl jsem to v 3D marku, je to skvělý, ale ve hře snad nikdy) nebo ten slavný Giga Texel Shader (GeForce 2GTS). Podpora Transform&Lightning je tuším celkem rozšířená a spousta her to využívá (otázkou ovšem je, jestli se vypnutí a zapnutí T&L [pokud to jde] projeví na výkonu). Jestli si tedy programátoři konečně uvědomí. Myslím, že nejen já mám pocit, že kupovat nové grafárny už od vydání TNT2 nemá smysl, protože využití nových fcí je ve hrách zanedbatelné a výkon pořád ještě na 15'' monitor stačí, proto doufám, že si to konečně nějaká herní firma uvědomí a udělá hru, která by opravňovala všecky ty Radeony a GeForcky k existenci! Snad to bude právě DoomIII, který konečně koupi nejnovějších herních želez dostatečně odůvodní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Archenemy  |  03. 02. 2002 18:48

Return to Castle Wolfenstein podbporuje BUMP-Maping

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor