Firma proslulá jako „značka pro fandy“ si zvýšila obrat o 12 % a zisk o 36 %.
Americká firma Gateway patří do první pětky domácích producentů počítačů a docela tvrdě šlape na krk firmám, jako je Compaq, Dell či HP. Obrat Gateway za poslední čtvrtletí činil 2.14 miliardy dolarů (+12 %), zisk pak na hardwaráře vynikajících 122 mil. dolarů (+36 %) a prodalo se o celkem 39 % více počítačů než ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Gateway tak dlouhodobě zůstává jednou z nejúspěšnějších amerických počítačových firem a je s podivem, že se zatím tato značka výrazně neetablovala mimo USA. Známá, i když trošku šablonovitě vypadající byznysová poučka totiž tvrdí, že kdo chce sahat na medaile na americkém trhu, musí generovat aspoň 40 % svého obratu i z jiných zemí – jenom tak získá dostatečné prostředky pro další technologický a obchodní rozvoj. Gateway ovšem zatím toto pravidlo úspěšně potírá.
Možná si to málokdo pamatuje, ale firma skutečně kdysi působila i v ČR: na domácí trh ji před – nepletu-li se – sedmi lety přivedla firma Oasa Computers, kdysi česká notebooková jednička, která ovšem postupem času z trhu vymizela. Stroje od Gateway si získaly docela nadšené recenze a poměrně právem: firma je totiž známá jako producent strojů pro „fandovskou“ část obecenstva, její počítače měly vždycky spoustu různých vylepšení hlavně směrem k atraktivnímu designu a vylepšené ergonomii, Gateway byla čímsi jako „Applem mezi pécéčky“.
Není vyloučeno, že se dočkáme druhého příchodu Gateway. Firma se v poslední době silně bratří s America Online: plánuje se společná výroba zařízení pro využívání Internetu a společný marketing, a je skoro jisté, že se AOL dříve nebo později prodere přes šumavské hvozdy i k nám. Firma samotná ale na internetový prodej paradoxně moc nesází: v USA totiž otevírá jeden kamenný obchod za druhým, už jich má v zemi 287 a na celém světě 349. Internetová stránka Gatewaye je však hodně bohatá, nabízí nesmírně mnoho informací, cest k objednání produktů a zákaznickou pomoc – firma se tak napůl žertem, napůl vážně označuje za „click-and-mortar“ společnost („click“ symbolizuje Internet, „mortar“ je z „brick-and-mortar“, čili „kamenný obchod“).