Už 17. března uvede AMD novou generaci technologie FSR neboli Fidelity FX Super Resolution, která je schopná pomocí chytrých algoritmů poskytnout ostrý a vyhlazený obraz a zároveň přitom snížit náročnost scény díky nižšímu rozlišení. podrobná prezentace se rovněž chystá na GDC 2022 a to 23. března.
Druhá generace přinese další zlepšení kvality obrazu v různých úrovních a optimalizované vyhlazování. Kvalita se má zlepšit ve všech úrovních a rozlišeních a to bez nutnosti používat specializovaný hardware pro akceleraci strojového učení (stačí shadery), takže nejsou potřeba ani žádné specializované obvody v grafickém čipu. Druhá generace by se kvalitou měla rovnat DLSS 2.0, protože už používá „temporal reconstruction“, tak uvidíme, jaká bude realita. Architektura se má podobat TAAU, kterou nabízí Unreal Engine 5 a na jejímž vývoji se AMD podílelo.
Dle prvních uniklých materiálů by mělo být možné navýšit fps ve hrách klidně i na dvojnásobek (v režimu Performance) a to i při použití ray tracingu a rozlišení 4K. Jednou z hlavních výhod oproti DLSS 2.0 je podpora nejen u grafických čipů AMD, ale i konkurence v podobě Nvidie a Intelu.
FSR 2.0 je skvělou zprávou nejen pro počítačové hráče, ale i pro herní konzole, jako jsou Xbox Series X/S, PlayStation 5 nebo nový Steam Deck. Všechny totiž používají integrovaný grafický čip na bázi současné architektury RDNA 2, takže budou perfektně kompatibilní.
Bližší detaily se tedy dozvíme za pár dní a stejně tak by AMD mělo uvést technologii RSR (Radeon Super Resolution), která je sice jednodušší než FSR, ale funguje na úrovni ovladačů a tedy automaticky ve všech hrách.