Freesoftware 7 - GNU/Linux a komerční software

Diskuze čtenářů k článku

Tomas Banovec  |  30. 06. 2001 16:32

Xel som iba poznamenat, ze OS znamena aj skratku pre operacny system
Teda aspon ja to pouzivam len ako skratku pre operacny system

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kratochvíl  |  03. 08. 2001 09:48


Souhlasím, já bych řekl, že v tomto případě je vhodnější zkratka OSS (Open Source Software)

JK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Banovec  |  30. 06. 2001 16:31

Xel som iba poznamenat, ze OS znamena aj skratku pre operacny system

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  29. 06. 2001 14:38

...software je psána na zakázku? Když se nyní podívám kolem sebe, vidím jen Windows (krabicový software), Office (krabicový software), Linux (krabicový software), StarOffice (krabicový software)....
Myslím, že je zbytečné tady pokračovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAňo F.  |  29. 06. 2001 18:34

Je síce pravda, že veľká časť používaného software nie je vyvýjaná špeciálne na zakázku (čo sa mňa týka tak de facto všetko, čo používam), ale vo veľkých firmách, ktoré tvoria podstatné čísla (vrátane štátu) si musia mnohé veci buď naprogramovať sami alebo dať naprogramovať, lebo jednoducho nijaká krabica nepasuje presne na ich potreby. Napr. v našej firme robíme daňový informačný systém pre daňové úrady v SR. Je to veľký soft a stále sa musí prispôsobovať novej legislatíve, prípadne zvýšeným nárokom na počítačové spracovanie údajov. Personál daňových úradov väčšinu času nestrávi v Office ale práve s naším systémom. I keď ja osobne využívam iba "krabicové softy" (niektoré sa ale v krabiciach nikdy nedistribuujú, len nie sú robené špeciálne na zakázku), ak do toho nerátam zopár utilít, ktoré som si bol nútený vyrobiť a programy na ktorých pracujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  29. 06. 2001 20:09

Dám vám zcela jednoduchý příklad. není to tak dávno, co jsem pracoval ve společnosti CÍGLER SOFTWARE, a.s., která se zabývá vývojem účetního software. S tím také souvisí řada legislativních změn, požadavků od uživatelů, apod. Jejich produkty jsou čistě krabicové a poměrně levná řešení. Jen jejich Win verze už je používáno více než 17 000 licencí. (...a orgány státní správy musí také v něčem účtovat, nemyslíte ?...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  29. 06. 2001 21:34

Nemyslím. Trošku se v rámci svých zakázek pohybuji i po některých úřadech, něco málo o tom vím. Koneckonců si to můžete formulovat takto: může např. finanční úřad účtovat v klasickém účetnictví? Připomínám, že "stojí na opačné straně barikády".
Opravdu je trošku rozdíl mezi účetnictvím pro malé a střední firmy a účetnictvím státního úřadu, který má v tomto ohledu dosti specifické požadavky. Nemoluvě o tom, že nejde jen o účetnictví. A existují i firmy, které se na podobné případy specializují, viz např. jihlavský Gordic apod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke -- autor  |  29. 06. 2001 22:18

Kdyz zajdete do prodejny s krabicovym software a rozhlednete se kolem sebe, nedivte se, ze uvidite krabicovy software.

Je to jako delat pruzkum kolik lidi z CR pije alkohol dotazovanim se lidi o pulnoci v hospode.

To, ze vetsina software na svete je napsana na zakazku je vseobecne znamy fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
František S.  |  29. 06. 2001 14:35

Jsem jen čtenář, tak mne nekamenujte, pokud tomu nerozumím, ale:

v některém z předchozích článků o free sw a open source jsem se účastnil diskuze, kde jsem získal dojem, že pan Hanke zastával pozici, kdy tvrdil, že OpenSource je logickým následovníkem Closed Source, lépe řečeno, že postupně OS nahradí CS a že CS se stane tou zaostalejší větví  vývoje SW.

Nyní mám pocit, že naopak existenci CS do budoucna pokládá za nezbytnou. Kde je tedy pravda?

Pokud se mýlím, omlouvám se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mj  |  29. 06. 2001 19:43

Jsem jen čtenář, tak mne nekamenujte, pokud tomu nerozumím, ale:

  samozřejmě, že open source je logickym nasledovnikem closed source, ale to ze ho zcela nahradi si dnes netroufa tvrdit snad nikdo. V IT se mluvi o budoucnosti tak na 2 roky, max. na 10 let, ale nahrazeni closed source softwaru open source softwarem je otazka takovych 200 let ... :) ... (myslim ted nahradu z 99,5%, ne ze 100%). To, ze closed software je zaostalejsi prece vysvetluje nas Raymond.
  Delam si trochu srandu, ale pravda je proste uprostred mezi dvema extremy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke -- autor  |  29. 06. 2001 22:09

Automobil je logickym naslednikem jizdniho kola = vymazat ze zemskeho povrchu vsechna kola?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hari Prasad  |  29. 06. 2001 12:38

Dostal jsem se na testovací portál firny Oracle http://my.oracle.com. Byl jsem překvapen, když se mi při jedné akci v prohlížečči objevila hláška, že pokud nemám Netscape 6, tak mám smůlu. Podobné to je s online výukou pro produkty Oracle. Těžko podezdřívat Oracle z nějaké smlouvy s Netscape, spíše si myslím, že tam někteří jedinci nemají něco rádi. Pozn: Používám Netscape 4.7 a IE 5.0, prostě proto, že někdy nemohu používat ten druhý prohlížeč, protože tam něco nefunguje správně, nejsem s takovou situací moc spokojený, ale co se dá dělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan Bibr  |  29. 06. 2001 10:34

jen na okraj, ja myslel ze ta firma klekla daleko drive nez vydala NN6, a koupil ji AOL

Jinak super clanek, myslim ze spouste lidem je treba spoustu veci vysvetlit (vcetne tech, kteri tady na Zive tak radi "polemizuji") a Vase clanky to delaji skvele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke -- autor  |  29. 06. 2001 22:15

Ano, ale tohle byl konec jeho nadeji spojenych s browserem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor