Za poslednich par desetileti tu byly tusim tri vlny zajmu o velke nakladni vzducholode. Pokazde si byli vyvojari jisti uspechem a zajmem nejen ozbrojenych sil, ale i privatnich spolecnosti.Treba to ted vyjde, ale.. nic podstatneho se nezmenilo, takze ocekavam stejny vysledek. ;o)
Yup, ideální plýtvání hélia. Máme ho tak na 300 let, pri dnešní spotřebě. Opravdu, po nás potopa.
Poslední, co jsem tak nějak zaznamenal, je problém, že když se vyloží náklad, tak ty vzducholodě vystřelí do nebes. Nebo už na to něco vymysleli?
To už vymyslel pan Zeppelin.
Ne. Je to problém
Mám pocit, že se našlo snadné řešení - plyn přečerpat do tlakových nádob, nebo zatížit vodou(načerpat). Obecně se mi vzducholodě líbí, v čem bych ale problém viděl, jsou častejší bouře. Nějak nám to již souvisí se změnami, které místní divnolidi odmítají přijmout.
Nereálné
Dnes se výhradně používá přečerpání helia z balonetů do tlakových nádob. Zeppeliny používaly obě možnosti. Změna objemu nosného plynu je nutná nejen pro přistání a vyložení nákladů, ale i pro korekci výšky.
Kde jsou? Ve vzducholodi zatěžují protože musí být na velký tlak.Na zemi být nemohou. Jedná se i gigantické objemy a kompresor hodně váží..Blbý nápad
No a az skonci dotace, nebo penize od naivnich investoru tak budou vyvijet neco jineho... treba konsky povoz na baterky...
na většinu komentářů tu bohužel platí:Bůh povídá s anděly a říká: "Zajímavý národ, ty Češi. Škoda že tady nebyli při stvoření světa. Mohli poradit.
Vzducholodě tu byly před letadly ale protože jejich vlastnosti nebyly vyhovující bylo vynaloženo značné úsilí k vytvoření létajících strojů těžších než vzduch. Situaci by změnilo nějaké převratné technické řešení ale to tu není. Silnější motory jsou sice fajn a určitě zvýší užitné vlastnosti vzducholodě ale zásadní slabina vzducholodí je v jejich základní konstrukci, nikoliv v pohonu. Ano, pro sportovní, rekreační a reklamní účely fajn, tak jako balóny. Ale pro přepravu nákladů? V některých specifických případech dejme tomu, ale že částečně nahradí běžnou nákladní dopravu je jen zbožné přání. No ale třeba se mýlím a vzducholodě brzy běžně uvidíme plout nad našimi hlavami. Nechme se překvapit 😉
On je apríl?Takové nesmysly!Kde asi to helium vezmou? USA ho nedá.Proč se vzducholodě neuplatnily má spoustu důvodu Nebo tenhle blábol:poskytnou kombinovaný výkon přes 7600 koňských sil. Každý z těchto motorů váží pouhých 13 kilogramů a dokáže vyvinout výkon 240 kilowattů.
Není rok 1935, helium už umí získávat i jinde na světě.
A za kolik?
Co já vím, patnáct dolarů za krychlový metr? Jaká je teď cena helia?
Jak taková věc mění svůj vztlak? Když zvedne kontejner o hmotnosti 30t, musí se skokově zvětšit vztlak o 30t. Když ho odloží, musí zase naopak zmenšit vztlak, jinak odletí do nebes... Jak se to řeší?
Neřeší. Helium není kam dat
Jen blbněte. Každý ví co může udělat špatné počasí s letadlem, co udělá se vzducholodí si nechci ani představovat.
Takze takato velka krava bude schopna preniest naklad hmnotnosti dvoch lodnych kontajnerov... niekto sa zamyslal aj nad ekonomickou strankou veci? Ci sa islo cestou juj, to je zelene do toho musime natlacit aspon miliardu?
Když třeba poletí v tryskovém proudění, tak může letět v pohodě až 300km/h, někdy i více bez nutnosti použít jakékoliv palivo. Třeba dneska by taková vzducholoď doletěla z New Yorku do Paříže bez použití paliva za necelých 30 hodin a k obletu celého světa po 40 rovnoběžce by potřebovala zhruba 140 hodin. Ekonomický přínos je jasný, můžu klidně letět delší cestou, nepotřebuji k tomu palivo a bez překládání doručím náklad až na místo. Letadlem přepravovat náklady také není zrovna levné. Za Antonov An-225 Mrija si účtovali 30 až 40 tisíc dolarů za letovou hodinu.
Tohle n bylo nasobne víc.Jen ty gigantické hangáry. Na opravy a kontroly...
O vzducholodích se píše celý můj život. Velké menší rychlé pomalé.... Ale nikdy se to neprosadilo. Takže by mě osobně víc zajímal článek na čem to vždycky selže?Je to s těmi 100km/h rozhodně rychlejší než kamionová doprava. Nejspíš i lodní, ale tam už to cenově nebude výhodné. Ono obecně, poslední roky je boom s drony na kde co. Ale ještě sem neviděl dron vzducholoď. Vždyť by to neskutečně prodloužilo dobu letu nebo nosnost.
Zajímala mě i ta turbína, dohledat jsem, že by mělo jít o generátor na letecké palivo s výkonem 1 MW od firmy Honeywell.
Mysli to dobre, ale ambice maji prehnane. Spoustu tech materialu nema moc rado zmenu teploty, vlhkosti a pod.Navic, ty plyny, pokud uniknou, tak jen zvysi sklenikovy efekt, pac helium je nad kyslikem. Jsem docela zvedavy, jak to dopadne. Neslo by treba helium vazat do nejakych pevnejsich materialu jako gely a pod? Misto balonu, ze by se svazali obrucemi nejake heliove tyce. Pripadne je pouzit ke konstrukci kabiny a cele lode. Co to zkusit zadat te nove AI, at zkusi nejake moznosti vylepseni materialu.
Helium ani vodík nejsou skleníkové plyny, jen vodík má tu nepříjemnou vlastnost, že blokuje odbourávání metanu z atmosfery, napomáhá tvorbě přízemního ozonu a vodní páry ve stratosféře. Proto mě zaráží, proč klimatická církev tolik trvá na budoucnosti energetiky a průmyslu založené právě na vodíku.
gely? Nadnáší hlavně objem ... srazit objem balónu do malé tyče je dobré jen pro převoz hélia na náklaďáku, ne na lety.
Ne, Francie (stát) opravdu NIC nevyvíjí, vyvíjí to nějakej francouzskej startup. Obvyklý bulvární titulek a článek o ničem (clickbait).
Čerpání dotací v podání Francouzů.
Prijde mi, ze v clanku se michaji kW a HP/PS.240*32=7680 kWJako ano, v claku je “pres 7600 koni”, takze technicky to neni spatne, ale to by mohli napsat klidne i “pres 100 koni” a bude to porad spravne 🙂Jinak napad se vzducholodi zajimavej 🙂
Ne zajímavý ale hloupý
Hloupý je tvé působení v diskusich.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 2. 2025 15:07
Pilotní průkaz mám od 1976. Učil jsem teorii i praxi létání jako instruktor.Co ty?
a to automaticky znamena, ze rozumis vzducholodim? :) to je husty co se dneska na tech skolach pro piloty uci ty jo..
Fyzika vzducholodi je proti aerodynamice letadel jednoduchá
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.