Mysel_1
13. 2. 2025 • 1:52

Za poslednich par desetileti tu byly tusim tri vlny zajmu o velke nakladni vzducholode. Pokazde si byli vyvojari jisti uspechem a zajmem nejen ozbrojenych sil, ale i privatnich spolecnosti.
Treba to ted vyjde, ale.. nic podstatneho se nezmenilo, takze ocekavam stejny vysledek. ;o)

phoenix36
12. 2. 2025 • 23:37

Yup, ideální plýtvání hélia. Máme ho tak na 300 let, pri dnešní spotřebě. Opravdu, po nás potopa.

frantel
12. 2. 2025 • 18:41

Poslední, co jsem tak nějak zaznamenal, je problém, že když se vyloží náklad, tak ty vzducholodě vystřelí do nebes. Nebo už na to něco vymysleli?

Jozef Lenin
12. 2. 2025 • 15:44

No a az skonci dotace, nebo penize od naivnich investoru tak budou vyvijet neco jineho... treba konsky povoz na baterky...

Petr Mašát
12. 2. 2025 • 14:07

na většinu komentářů tu bohužel platí:
Bůh povídá s anděly a říká: "Zajímavý národ, ty Češi. Škoda že tady nebyli při stvoření světa. Mohli poradit.

intago
12. 2. 2025 • 13:43

On je apríl?
Takové nesmysly!
Kde asi to helium vezmou? USA ho nedá.
Proč se vzducholodě neuplatnily má spoustu důvodu
Nebo tenhle blábol:
poskytnou kombinovaný výkon přes 7600 koňských sil. Každý z těchto motorů váží pouhých 13 kilogramů a dokáže vyvinout výkon 240 kilowattů.

marti777
marti777
12. 2. 2025 • 13:40

Jak taková věc mění svůj vztlak? Když zvedne kontejner o hmotnosti 30t, musí se skokově zvětšit vztlak o 30t. Když ho odloží, musí zase naopak zmenšit vztlak, jinak odletí do nebes... Jak se to řeší?

jirik66
12. 2. 2025 • 13:31

Jen blbněte. Každý ví co může udělat špatné počasí s letadlem, co udělá se vzducholodí si nechci ani představovat.

JJanosik
12. 2. 2025 • 13:25

Takze takato velka krava bude schopna preniest naklad hmnotnosti dvoch lodnych kontajnerov... niekto sa zamyslal aj nad ekonomickou strankou veci? Ci sa islo cestou juj, to je zelene do toho musime natlacit aspon miliardu?

Láďa Tupý
12. 2. 2025 • 13:24

O vzducholodích se píše celý můj život. Velké menší rychlé pomalé.... Ale nikdy se to neprosadilo. Takže by mě osobně víc zajímal článek na čem to vždycky selže?Je to s těmi 100km/h rozhodně rychlejší než kamionová doprava. Nejspíš i lodní, ale tam už to cenově nebude výhodné. Ono obecně, poslední roky je boom s drony na kde co. Ale ještě sem neviděl dron vzducholoď. Vždyť by to neskutečně prodloužilo dobu letu nebo nosnost.

František Kořízek
František Kořízek
12. 2. 2025 • 12:51

Zajímala mě i ta turbína, dohledat jsem, že by mělo jít o generátor na letecké palivo s výkonem 1 MW od firmy Honeywell.

peter.mlich
peter.mlich
12. 2. 2025 • 12:37

Mysli to dobre, ale ambice maji prehnane. Spoustu tech materialu nema moc rado zmenu teploty, vlhkosti a pod.Navic, ty plyny, pokud uniknou, tak jen zvysi sklenikovy efekt, pac helium je nad kyslikem. Jsem docela zvedavy, jak to dopadne. Neslo by treba helium vazat do nejakych pevnejsich materialu jako gely a pod? Misto balonu, ze by se svazali obrucemi nejake heliove tyce. Pripadne je pouzit ke konstrukci kabiny a cele lode. Co to zkusit zadat te nove AI, at zkusi nejake moznosti vylepseni materialu.

Karel Datel Vedoucí
12. 2. 2025 • 12:25

Ne, Francie (stát) opravdu NIC nevyvíjí, vyvíjí to nějakej francouzskej startup. Obvyklý bulvární titulek a článek o ničem (clickbait).

Petr Vojvo
12. 2. 2025 • 12:11

Čerpání dotací v podání Francouzů.

Sislik
12. 2. 2025 • 11:53

Prijde mi, ze v clanku se michaji kW a HP/PS.240*32=7680 kWJako ano, v claku je “pres 7600 koni”, takze technicky to neni spatne, ale to by mohli napsat klidne i “pres 100 koni” a bude to porad spravne 🙂Jinak napad se vzducholodi zajimavej 🙂

Určitě si přečtěte

Články odjinud