Jebu vám na kolo,auto je auto👍
Ve francii pry tvrde bojuji proti nacipovanym elektrokolum. E-kolo bez cipu je celkem k nicemu, takze to lide asi nechteji, takze to zacali dotovat?
Klasicky bicykel ekologicky nie je ? Alebo je cielom telesne degenerovat sucasnu populaciu ?
Jezdit na kole pro zábavu a jezdit na kole denně do práce a zpět jsou dvě rozdílné věci. Zákazník by ze mne asi úplně nadšený nebyl, kdybych k němu přijel na klasickém kole upocenej a pak bych mu tam nastavoval ve dresu závodníka míru domácí AP....
No, samozrejme to pre kazdeho nie je rovnako ako ako pre kazdeho nie je ebike. Ale ludia jazdili do prace na bikoch davne pred elektrobicyklami. Urcite by to slo aj dnes, brani im v tom akurat pohodlie :)
Na elektrokole jezdím po městě do práce a na chatu již 12 let a nevyžaduji žádnou "dotaci", páč dotace obecně jsou populistická zlodějina, až na pár výjimek jako jsou dotace pro hendikepované adt.Co bych uvítal jsou lepší cyklostezky v Plzni a možnost se bezpečně dostat po městě z bodu A do bodu B na kole, aniž bych ohrozil sebe, chodce, nebo prudil řidiče.
Neviem si to predstavit ako si zoberie 2 tyzdnovy nakup z Carrefouru na bicykli
V dnesni dobe, kdy lide chteji spis cerstve potraviny, neznam nikoho, kdo nakupuje na 14 dni dopredu. A pokud nakupuji drogerii ve vetsim, tak i tak jezdi / chodi pro jidlo jednou za par dnu....
Tak pokud by se to rozsirelo a "ridici" lidi na kole apod. nesrazeli, tak to pomohlo.
Dokud lidi na kole/kolostojce budou jezdit neosvetleny, bez helem a podobne, tak je ridici budou srazet, protoze jednak jezdi jak blbci a druhak nejsou oproti motorkarum a autum vubec videt
To je tak typicky francouzské (čti hloupě levicové) řešení, že tomu dávám životnost rok, maximálně dva. Ale bude to stát mraky peněz, to zase jo...
Alespoň tam nebudou mít mraky elektrokol ve dne v noci zaparkovanejch v těch stojanech půjčoven. U nás ve městě to tak je, stojí to tam, nikdo na tom nejezdí, nikdo si to nepůjčuje, nikdy jsem neviděl na tom někoho jet. Brzy to půjde asi do kytek.
Naprostá blbost zaplacená z penez všech. Tohle přerozdělování nesnáším. Je to stejne jako s dotacemi na vytapeni a fve... totalni blbost.V tomto modelu existují vždy tři skupiny. Prvni na tom vydělá, protože čerpá dotaci, druhá na tom extrémně vydělá, protože poskytuje službu první skupině s přirážkou zaplacenou dotací a treti skupina to celé zaplatí a kdyby si chtěla nahodou koupit to stejné a nedosahla na dotaci, zaplatí navíc vysponovanou cenu zpusobemou dotací.Jsem pro zrušení dotaci. Kdyz na to nekdo nema, tak at si na to šetří déle.
Naštvanej jsem proto, že jsem si chtěl nechat nainstalovat FVE, ale nezaplatím firmě za dva dny instalace (soused: jeden den to celé ve čtyřech nainstalovali, druhý den to sám technik nastavil během dvou hodin) a vyřízení dotace 210 tisíc. To je prostě zlodějina.Tak jsem si 3 měsíce sháněl někoho, kdo mi udělá samotný projekt (ctrl+c -> ctrl-v), na jehož základě dostanu dotaci a následně mi na to dá revizi a neřekne si za to bambilión.Nyní jsem ve schvalovacím kolečku na úřadě, plánovaná úspora 140 tisíc. oproti FVE bez dotace. Mnohem raději bych to měl pro všechny bez dotace a svěřil to firmě.
rodinny elektrobicykl midto auta, to je velice zajimava predstava. Kam na ty blbosti chodi
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2022 21:42
typickej cechackovskej nazor...cely tyhle elektro- auta/kola/motorky jsou o jizde po meste, do prace. (u aut je prostor pro zvyseni dojezdu a pro male zeme jako je CR bude mozne jezdit uvnitr statu bez omezeni teda tohle bude za "par let" - mozna desetileti - jak se rika "vyvoj nezastavis" a jednou ta rope stejne dojde).bohuzel vy z toho hned udelate, ze nekdo pojede na rodinnou dovolenou do chorvatska na kole - snad to nestavite do situace, ze lide JSOU NUCENI jezdit na rodinnou dovolenou do Chorvatska na elektrokole?Vite kolik lidi nikam autem na dovolenou nejezdi? A pokud jedou na dovolenou tak na letiste se dostanou taxikem (teda aspon podle zapadni evropy, u nas ve vychodni je to porad pro nektere nedostupne, i kdyz moc nechapu proc).ano, tento bonus neni vyhodny pro vsechny - chapu, ze vy si myslite, ze vsechno musi byt pro vsechny - ted jenom premyslim, od koho jsme to kdysi slychavali...zkuste trosku chvilku premyslet nez napisete nejakou blbost.P.S.: pro me by to stale bylo vyhodne, koupil bych si elektrokolo na kterem, bych mohl dojizdet do prace (do 20km), elektrokolo bych samozrejme vyuzival i na neco jineho nez jen na cestu do prace. A i kdyz cestuju autem docela dost po Evrope, i tak by to pro me bylo vyhodne. Dalsi problem je ten, ze na kola je dnes dlouha cekaci doba.
Ty urcite budes ten ony.... intelektual... 😀
Placas nesmysly. Pokud z nekoho penez dotuji nekomu jinemu vyhody, tak to je prave socializmus. To ale hloupa levicacka luza jako ty nemuze nikdy pochopit.
"ano, tento bonus neni vyhodny pro vsechny" To u podobných "benefitů" které vzejdou z úchylné mysli levičáků bývá. Když chcete přerozdělovat, tak musíte nejprve někde krást. "Nové Německo" za Adolfa taky nebylo pro všechny...
to je to Macronovo :Blahobyt končí a přijde zvrat k horšímu ?
To bude ono. Jen nedokaze priznat, ze tomu sam aktivne napomaha.
Zajímalo by mě, jak se takové kolo za 3000€ v Paříži parkuje. Mám e-bike za stejné peníze a při cestě na hory mám problém odejít i od auta na benzínce, natož ho nechat stát ve městě, kde se to hodně černá.
zajímavé je, že cyklokrámy se kradou v jednom kuse, i ty bez motoru, a na druhou stranu motorky v násobně vyšší ceně se kradou daleko méně.
Lip se to pak prodava.
Příspěvek bych dával jenom na normální kola. Elektrokolo je jenom pro t, co majou shnily nohy. Aji stařečci a stařenky u nás na dědině nemajou elektrokola, dobrá pár výjímek potvrzující pravidlo je toť. Srovnéte ekologická stopa normální kolo vs elektrokolo.
Normální kolo pro "normálního" člověka skončí hozený ve sklepě, protože to nedá skrz fyzičku nebo např. to, že by do práce jezdil upocenej jako prase.Elektrokolo člověku pohyb neznechutí a pomůže mu se nezpotit.
Jn, to pocení je problém, zvlášť v kopcovitých oblastech.
To že vy jste líný, ještě neznamená, že i ostatní jsou. Ano, když sportujete, tak se zapotíte. To je prostě fakt. Pokud se na tom elektrokole nezapotíte, tak to znamená jednoduše to, že jste prostě nesportoval. Každý den kolem sebe vidím hromady sportovců ne e-kole (prostě tam sedí a jedou 40) a na e-koloběžce (prostě tam stojí a jednou 40 - v horším případě po chodníku) a všichni se tváří jako velký sportovci. Nedivil bych se, kdyby měli většina z nich zapnutou aplikaci na měření pohybu a pak se večer kochali, kolik toho nasportovali.
Tenhle článek ale není o příspěvku na sportovní náčiní ale o příspěvku na dopravní prostředek.
Oni cykloaktivisti to nerozlisuji. Pro ne je kolo soucasne svatost, sportovni nacini i dopravni prostredek. A nejsou schopni pochopit, ze kolo v roli dopravniho prostredku pro vetsinu lidi neni vhodne (a uz vubec ne jako nahrada za auto).
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 8. 2022 19:03
Popletl jste si sport s dopravou. 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 8. 2022 09:21
U nás? To určitě. To bychom se od naší vlády něčeho dočkali. Se na to Bartošáka zeptejte. Bude se kroutit jako vývrtka. 😀
Uz tak nesmyslne rozhazuji penize az dost. Fakt by nicemu neprospelo, kdyby chteli kopirovat tenhle nesmysl z Francie.
Ja bych teda byl naopak rad, aby vlada prestala konecne rozhazovat. Nevidim duvod, proc by se nemohl treba zdravotne pojistit kazdy sam, podle sveho uzvazeni, nebo si sam setrit na duchod. Kvuli vyzirkam, ktere chteji vsechno v nejvyssi kvalite a zadarmo, se jedou akorat cim dal vetsi dluhy.
Duchod a zdravotni pojisteni jsou jedna vec, ale vyhazovani penez oknem pod zaminkou podobnych dotaci, to je vec uplne jina.
Nemyslim, ze by se to nejak lisilo treba od zrusenych regulacnich poplatku u doktora a v lekarne, nebo od proplaceni prvnich dni nemocenske. Libiva, ale priserne draha libustka.
Elektrokola by měla být zakázána s výjimkou pro starce a invalidy. Případně když už ne, tak buďto omezit Vmax na 15km/h, nebo ponechat na 25, ale dramaticky snížit zrychlení, klidně progresivně, aby odpovídalo průměrnému cyklistovi mechanickému.V současnosti to blázni využívají na cykloinfrastruktuře jako jakési enduro.
Auta koneckoncu taky. Zakazat, nebo aspon zpomalit na 25 km/h. Prekazi ve mestech i zaparkovane na chodniku, prepravuji se v nich lupici, pachaji se v nich prestupky - jenom tech mrtvejch kazdy tyden, priserny.. 😀
Urcite - hlavne co nejvic debilnich zakazu, zbytecne buzerace a absurdnich dotaci (z cizi kapsy) vyvolenym. Jinak bysme ty rudozelene svetle zitrky nevybudovali.
Snazis se diskutovat s tupym trollem.
naco elektro bicykel? do prace chodim normalnym bajkom. je este ekologickejsi ako elelktricky a kupodivu aj lacnejsi. idealna kombinacia.
Na co mhd/kolo/auto ... cokoliv? Chodit pěšky je ještě ekologičtější a kupodivu i lacnější. Ideální kombinace 🙂
Kdyby to bylo idealni, Francie uz by to prece dotovala, ne?Nebo by na to byl nejaky prispevek z brusele.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2022 18:16
treba dotovat pracu z domu. a vsetci, bez vynimky. natahajme sustruhy do domacnosti, usetrime prirodu.
To, že ty můžeš jezdit do práce na normálním kole je super, pro tebe i pro ekologii.Nicméně, bylo by dobrý uvědomit si, že ne všichni lidi jsou ty a že i ta jejich situace je jiná než tvoje. Někomu je třeba 50 a do práce jezdí 20km a těch 40 denně prostě nedá a tak jezdí autem. Takže pak to rozhodování je zredukované mezi elektrické kolo a auto, kde mi teda přijde to kolo lepší jako menší zátěž na životní prostředí a jestli jsi biker, tak bych čekal, že to budeš podporovat.Mě není ani 40, celý zivot jsem sportoval, ale kvůli špatný genetice a zraněním můžu na normálním kole ujet tak 5km bez následků a po 10 už mám problém další den chodit. Jezdím na něm na nakupy a na poštu, což je pár km. Jezdit denně 20km do práce na kole pro mě určitě neni realistická možnost. Byl bych rád, kdybych mohl. Na elektrokole by to možná šlo. A ani si nemyslím, že bych udělal něco špatně, kromě toho, že jsem si vybral rodiče se špatnou genetikou.
Moj oco ma 55 a do prace nie sice vzdy, ale casto chodi na bicykli. Je to sice cca 18km, nie 20, ale aj tak. Nie je to ziaden aktivny sportovec, uz vobec nie cyklista. V zime lyzuje, v lete robi okolo domu. Bicykel si kupil aby mal viac pohybu. Je to MTB Haibike, asi za 500eur, cize low-cost, relativne tazky so sirokymi plastami. A ide to v pohode.Ja popravde tiez nerozumiem tou posadnutostou elektrobikami. Samozrejme su ludia a situacia kde sa to hodi, ale robit z toho nejaky zlaty standard ... zase len degenerujeme.
Do práce chodím když to jde pěšky 5 km. Auto mám, abych si mohl odvézt věci a psa na zahradu a abych mohl jednou za dva týdny na víkend za 75 km daleko bydlící přítelkyní, tam fakt na kole se psem za hodinu nedojedu a cesta autobusem, kterou bych upřednostňoval by cestování protáhla na 3 hodiny, vlakem, který bych bral ještě víc, bych se tam dostal v sobotu ráno po 5 hodinách cesty. V pondělí by taky nebyli v práci rádi, když bych dorazil na oběd. Ale ve chvíli, kdy začnou jezdit autonomní elektromobily meziměsto, vezmou mi i psa a na zahradu mulčovací kůru nebo motorovou kosu a celé to vyjde na méně jak 30 tisíc na cca 6 tisíc Km, tak rád vezmu těch sto litrů a vzdám se řízení. Co ekolo-idealisté nechápou, je to, že stará ojetina má menší uhlíkovou stopu, jak nový elektromobil.
viete ake je najekologickejsie auto? to nevyrobene ...
To same plati i o elektrokolech a normalnich kolech.
Tak si v takovym aute zkus dojet do divadla. 😃
Do nepostaveneho divadla se nevyrobenym autem jezdi skvele.Nejekologictejsi divadlo je prece nepostavene divadlo.
Jo jo ale tak je Francouzi chtěli zavést pobídky na opravu jízdních kol. Protože se jim po městě začalo válet větší množství neopravených kol o které původní majitelé už nemají zájem. Jelikož Francie už patří k těm zemím kde zboží není tak drahý jako služby, tedy opravář.10000 běžně teda na ulici nenajdu Ale stejně je to tak jedna desetina, možná jedna osmina nějakého solidního elektrokola.
Prodám nějakému Francouzovi, nebo Arabáčovi svoje kolo s elektrickým dynamem a světlem za 1200 a o dotaci se šábnem napůl.
Francie dotuje elektrokola. 10 tisíc pro každého, 100 tisíc, když se vzdáte auta.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------Co tam berou za svinstvo Frantíci !Na vesnici naprosto nemyslitelné !
co berete vy? 10k pro důchodce někde na Znojemsku, aby dojel na elkole 2 km do sámošky je příjemný bonus. A to zbavení se auta není povinné, fakt to není povinné, takže ten kdo to nevyužije o nic nepřijde a může fungovat s autem jako doposud.
Povinné to sice není, ale jasně do toho nutí, proč by jinak omezovali rychlost auta na limit 30 km/h...
Kolo místo auta? Ano, to je vážně pokrok. Už chybí jen výměna bytu za jeskyni. To zatím nikdo nedotuje?
Norsko takovou dotaci má už roky. :) a vse funguje, nikdo si nestěžuje, konec světa nehrozí... Smiřte se s faktem, že tam jsou mnohem chytřejší lidé než vy anebo já a vědí co dělají.. :)
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2022 14:06
😁))) top
takze nie su taki uvedlomeli ako by sme si mysleli, ale su za tym peniaze B-]B-]B-]
V Norsku? Vy ste dobre mimo.
Ziju tam, vím.
Šroty z východní Evropy nejspíš zažijí tržní boom v západí Evropě 🙂
Už podruhé ti dneska říkám, začni opět brát své léky.
Jak fungují elektrokola v dešti a větru, nezničí se? A dá se jezdit komfortně na elektrokole, pokud bude hnusné počasí, tedy zima, déšť se sněhem a vítr? Pro někoho může být dost stresující. Jakože ještě je tady další alternativa, tedy elektrokoloběžka.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2022 12:55
Každý normálny bicykel je stavaný aj na zlé počasie - samozrejme aj ebike.Komfort záleží skôr na oblečení a na nastavení v hlave. Pre niekoho je nepredstaviteľné sa spotiť na chrbte a inému nevadí jazda v lejaku.Nemám ebike ale na klasickom bicykli je mi málokedy zima - vždy sa človek ako tak zohreje šliapaním. Elektrokolobežka bude na tom najhoršie - jednak sa na nej človek skoro vôbec nehýbe a po druhé má mizerné jazdné schopnosti po daždi a snehu.
Posypová sůl zničí každý kolo.
Z hľadiska použitých materiálov je dobrý bicykel odolnejší ako bežné auto.
Hmm, vyzkoušej to a pak napiš, jestli si musel měnit řetěz. To je tak první zlikvidované.
Řetěz stejně měníš nejčastěji ze všech součástek a na EL kolech ještě častěji. Dnešní řetězy obzvlášť duťáky nevydrží nic. Můžeš si klidně koupit elox kterej ti nerezne ale stejně ho vytaháš.
"Rekreačnému cestnému cyklistovi vydrží tisíce kilometrov a aktívnemu MTB jazdcovi, ktorý sa s tým moc „nepára“, iba niekoľko stoviek km. Tak nejako podobne to vychádza aj mne. U cestného biku sa výdrž v priemere pohybuje okolo 3 - 4 tisíc km a pri mojom štýle MTB (náročný terén, maratóny), je to približne 800 - 1 000 km. "Mne reťaz nikdy nezhrdzavie ale vždy ju natiahnem.
Když kolo projedeš po posypaný silnici, nezbyde ti nic jinýho, než ho pořádně umýt, namazat. A to je v takovým počasí lahůdka. A beztak furt ho ničíš zásadně rychlejším tempem.
nic take nerobim a bajk ide roky rokuce.
Ano, to je pravda - nastříkám to VDčkem, utřu hadrem, a znovu nastříkám. Za 3 minuty hotovo. 😉
A? Každá věc chce svoje. Na motorce taky musíš čistit a mazat řetěz. Tak každých 300-500km, podle okolností. A stejně se časem musí vyměnit celá řetězovka, tj. řetěz s oběma ozubenými koly. V autě musíš přinejmenším občas měnit nebo doplňovat nejrůznější kapaliny, přezouvat atd. atd.
Já jezdím i v zimě. Ale zatímco v létě klidně jedu na mnohahodinový výlet, tak v zimě dám maximálně hodinu a mám dost. I když se člověk šlapáním zahřeje, tak ten mráz je nepříjemný. A, samozřejmě, pokud je sníh, tak je to dost o hubu.
Úplne súhlasím - ale koľko je v roku takých mrazivých dní? Určite 3/4 roka sa dá jazdiť.
aj viac
Nemusí úplně mrznout, už pod pět stupňů je nepříjemné. A když má člověk jezdit ne pro zábavu, ale do práce / z práce, tak to je pod pět stupňů ráno klidně polovinu roku.
Tak komfortně se na tom celkem logicky v zimě a dešti jezdit nedá, na to snad člověk přijde i sám 🙂
Jojo, já to mám jako doplněk k firemnímu autu. Myslím el. koloběžku. A výjezdy si plánuji, když má být hezky. Většinou se trefí do druhého dne 😀. Jen by mě zajímalo jak pak budou vozit nějaký větší náklady a tak, to nedává moc smysl 😀
Sileny. Jeden sestnactiletej autistickej spratek znicil celej kontinent... :-/
Tebe sa vidí trend s automobilovou dopravou v mestách ďalej udržateľný? Väčšina áut obsadená len vodičom... Nahradil som auto bicyklom a 8km trasa cez mesto mi trvá plus / mínus rovnaký čas. Ušetrené peniaze za palivo a parkovné + lepšia kondícia.
+ přijet do práce zpocenej jak prase = k nezaplacení
Jo, ono je to fajn v létě, když je slušné počasí a ne úplné parno. Ty 2-3 měsíce v roce je příjemné jet do práce na kole, taky to občas dělám. Jinak ano, trend s automobilovou dopravou se mi jeví zcela udržitelný a kolo není alternativa. Auto je univerzální, kolo ani omylem.
Mimochodem, to srovnání času je samozřejmě nesmysl, auto je rychlejší i v městském provozu. Já to mám to práce 20km, autem to dávám za 25-30 minut a na kole mám zatím rekord hodinu a tři minuty. Pravda, že nejsem žádný sportovec, jen rekreační cyklista. A to vůbec neberu v úvahu, že taky potřebuju cestou občas na nákup, něco převézt atd. Kolo je fajn zábava, občas ho vezmu i do práce, ale rozhodně to není náhrada auta, to ani omylem. Nemluvě o tom, že když je hnusné počasí, tak to je prostě jen otročina, nic jiného.
imho zalezi na konkretnych okolnostiach. Vo velkomestach moze byt tych "zopar km" na bicykli do prace ovela rychlejsich ako kysnut s autom niekolko hodin v dopravnych zapchach.
V meste mam mhd
v takom pripade by som bral elektricku kolobezku, bicykel je dost neskladny, kolobezku vezmes do vytahu a zaparkujes vedla stola
ale v tom aute porad sedilm v prijemnem a komfortnim prosteri, coz se o presunu na kole rict neda...
Tyhle báječný představy o udržitelnosti končí ve chvíli kdy máš po konci pracovní doby půl hodiny na to abys vyzved děcka ze školky než ji zavřou.
Takhle - znici boomerum jejich vnimani sveta 😀
Ak by tých 4000€ dali aj na nie elektrický bicykel tak to beriem všetkými desiatimi! Pravdupovediac už dávno najazdím ročne viac km na bicykli ako na aute.
To budou mit francouzsti hasici radost. B-]
Myslim, ze jsi jediny, kdo by ke kolu volal hasice.
Takže když ti v domě chytne kolo, tak necháš ten dům shořet?
To se ti stalo? Nebo ony ted hori, kvuli kolum, domy nejak casteji? 😀Kdyz mi chytne kolo, tak uhasim kolo. Stejne jako kdyz mi chytne autobaterka, telefon, nebo cokoliv jineho, co sice normalne nechyta, ale lidi zblbli internetem s tim klidne muzou takto pocitat 😉
Už vám něco takového doma hořelo? 😝https://www.facebook.com/watch/
A uz vam bouchnul telefon? 🙂https://www.youtube.com/watchJestli jeste porad mate telefon, tak vidim dve moznosti. Bud ho rychle pujdete hodit do kyble s vodou (OK, i WC staci), nebo se prestanete desit facebookovyma zpravama.Koneckoncu, FB by mel byt zakazany vsem boomerum 😀
Máte tam překlep, mělo tam být: "Francie krade každému 10 000 a jen poslušným je vrací. Extra poslušným dá více."V normálním světě by se o dotace snížil výběr daní a lidi by si vybrali co chtějí.Procento příjmu odevzdaného ve formě daní určuje stupeň komunismu. U nás je výběr daní aktuálně 70% příjmu. I zde je 70% komunismus a 30% kapitalismus.
To je nejak moc, ne? Den danove svobody je nekdy v lete, cca 170 dni od zacatku roku..
Ten den "daňové svobody" nezapočítává všechny berně: daně z nemovitosti, daně do zdravotního systému, daň za psa, kolky za úřední úkony, atd... To s čím stát manipuluje a přerozděluje tvoří 2/3 bohatství co pleb vyprodukuje.
Vzhledem k tomu, ze se pocita z GNP a verejnych vydaju, tak o tom dost pochybuju. Zadne dane se v nem nescitaji, natoz aby dan do zdravotniho systemu (co to je?), nebo dan za psa (neexistuje, za psa je mistni poplatek). A i kdyby se to jako dane scitalo, tak tyhle polozky by byly kdesi kolem urovne zaokrouhlovaci chyby.
Tak nepracuješ 365 dní, ale jen 252 dní ročně. z toho 170 padne na stát, tak to je 67% pracovních dní makáš na stát, zbytek na sebe. Takže jo, 70% práce ti vezme stát.
Smarja.... 😀Den danove svobody se pocita z penez, ne z pracovnich dni. Pomer penez, ktere clovek odevzda vs. ktere mu zustanou, se prepocita na pomer dni pred dnem danove svobody a po nem. Kolik je kde vikendu, to je uplne jedno 🙂
A navíc, den daňové svobody se počítá s celkového průměrného daňového zatížení, tzn, z čísla, které každý , kdo žije ze státního důchodu, nebo dávek, snižuje.
Naopak. Kdo zije z duchodu, ten statu zpusobuje vydaje, ale na GNP se nepodili. Cili vyslednou hodnotu, logicky, zvysuje.
Dalsi rudozelena kikotina ve FR?Oni s Nemci ocividne soutezi, kdo bude za vetsi idioty.
A je větší idiot ten, co ty blbosti vymýšlí a nebo ten, co ho poslouchá? 😀
Tezko rict. Ale ja bych za nejvetsiho idiota povazoval volice tehle zelenych imbecilu.
Hmmm, koupit starou plečku ... nechat sešrotovat, vykešovat dotaci... koupit nové auto. Mně to přijde cajk...
Mne to prijde spis jako podvod.
na to asi budu mysliet, ten, co zobral prispevok asi nebude moct nejaky cas registrovat auto, ale auto sa da kupit este na manzelku, dieta, clena rodiny atd.
Tak konečným cílem je zbavit se 1 auta, ne? To se splní. Nebo je cílem to, aby to toho konkrétního člověka co nejvíce bolelo? Tak to potom jo - dokládat, že to auto vlastnil aspoň 10 let předtím a přísné kontroly, že si auto už nikdy v životě nepořídí.
Zapoměl jste na ekodaň z té plečky.
EU na dovoz elektrokol uvalila clo, tak to Francie začala dotovat 😀😀😀 Jako na co šáhnout, to zlikvidují, energetická perestrojka už zafungovala tak jako každý socialistický hospodaření, teď automobilový průmysl. K tomu různé drobnosti průřezově, tu zákaz, tu nějaký předpis. Letos se hodně lidí bude divit, kam jsme to v EU "dobudovali".
Ano, z Francie pochází mnoho věcí a učení, na základě kterých lze zničit civilizaci. Komunismus je ten nejznámější, ale je jich mnohem víc... 😉
Copak jsme měli na základce z dějepisu? Nebo jsme si nevzali prášky? Jako u mnoha jiných idelogií byli největší teoretici komunismu samozřejmě němci. Francouzi měli pouze první pokus o komunistickou revoluci která ovšem přežila pouze cca měsíc.
Mínusáři samozřejmě mohou vyjmenovat ty francouzké teoretiky komunismu před Marxem a Engelsem. Jsem docela zvědav.
Tak si přečti wikipedii https://en.wikipedia.org/wiki/Communism
Hmm, Francouzi nic, jen složili jednu písničku 😃 Francie je mecca socialistů a komunistů, i teď. Nebylo to jen o Marxovi.
No a teď se podívej na datum vzniku té písně... Boha jeho lidi nemůžete si ověřit aspoň základy než začnete vypisovat blbosti?
Takže podle tebe vymyslel komunismus/socialismus Marx? Podle mě tyhle myšlenky se táhnou z doby daleko dřívější, v podstatě od antiky, nosnou myšlenkou bylo odstranění chudoby a nerovnosti. Zrušení nevolnictví, francouzské revoluce, tam všude byla nosná myšlenka odstranění útlaku a rovné příležitosti a zrovnoprávnění, odstranění nerovnosti v bohatství, vykořisťování, společné hospodaření na majetku vlastněném společností nikoliv jednotlivci atd. Jinak odkazuji na Thomas More a jeho román Utopia, který vyšel někdy 16 století. Francie je samozřejmě leader socialistických ideologií.
Podle mě ne, podívej se do učebnic. Myšlenky se nám táhnou už od starověku, v moderní historii jsou za otce zakladatele pokládáni Marx a Engels.
Jako zelinář jsem pro to, aby se dávali dotace na nákup brambor. Třeba 200,- na každý pytel. A pokud člověk přestane nakupovat u pekaře, tak bych dával dotace 2000,- na pytel brambor! Kterého politika mám pozvat na konferenci, kde dostane půl mega za přednášku o tom, jak pečivo škodí zdraví?
Začal bych u ministra zemědělství a ministra průmyslu a obchodu. Možná zjistíte, že jsou u nás mnohem bizarněší nápady a jsou na ně formuláře.
Jako zelinář bys měl vědět že je pěstování brambor dotováno.
Ale evidentne malo, kdyz nekteri jedinci dal tvrdohlave zerou pecivo.
ale o mluví o dotacívh na nákup brambor 😀, to je další dotace. Já jsem pro, podle mě je to fér a volič si to zaslouží 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2022 12:01
Kdybych bydlel ve městě, nebo jeho okolí zněla by nabídka zajímavě. Protože ale bydlím v kopcovitém terénu a do práce to mám autem půl hodiny, ani si nekokážu představit, že bych každý den šlapal ty kilometry na kole. Ještě k tomu část cesty po silnici 1. třídy.A ty nákupy? Uff. Mimoto nemáme ve studni vodu s kvalitou pitná a tak každý týdem vozím od příbuzných 6x 5l kanystrů vodovody. To by se taky provezlo.
Určite to nie je pre každého ale niekoho to asi osloví.
Kazda z padlych civilizaci azteci/mayove/rimani se dostala do bodu ze se mela tak dobre, zacala resit ptakoviny a dojela na to. Vitejte v Evrope v pozdni fazi jeji existence. V ramci zelene vypatlanosti bych navrhl vypnout Temelin/Dukovany a do vedeni ministerstva prumyslu/financi bych po vzoru nemecka dosadil zeleneho filosofa 😉
za gulku do vlastnej hlavy sa vo fr kolko dava? pretoze nic ekologickejsie ako neexistujuci clovek neexistuje.
To zni jako vyzva. Rekni za kolik do toho jdes a my se tu domluvime, jestli se ti na to treba neslozime 🙂
Už vidím ten obchodní model:1) koupím ojetinu, čím větší šrot a nižší cena tím lépe.2) přihlásím si jí na sebe3) nechám sešrotovat4) koupím drahé elektrokolo s velkou dotací5) prodám elektrokolo trochu pod cenou a pak si užívám profit.
No, v Česku by to fungovat nemohlo, to je fakt.
A ve Francii jsou všichni čistí jak lilie?? To si nemyslím.
v česku má většina lidí myšlení nastaveno tak že primárně hledají vyčůrané způsoby jak si přilepšit na úkor jiných nebo státu. Na západě většina lidí má naprosto jiný mindset. Takže model který někde fungovat může a bude ho zneužívat třeba jeden z deseti, tak u nás fungovat nemůže neboť u nás by dotaci 90% procent lidí zneužilo nebo by byla potřeba armáda uředníků kteří to budou kontrolovat.
Toto už dávno neplatí, ale chápu, že přejímáme obraz z 90. let, kdy jsme nechápali, proč němci vyhazují starý vysavač, když se dá opravit a oni zase nechápali jiné věci.
Já to trošku nechápu pořád. Proč vyhazovat věci, které se dají opravit?
Protoze se poradne opravit nedaji, nebo je to nesmyslne nakladne.
"model který někde fungovat může" A mohl bych takové místo vidět?
Mluvíte hlavně o sobě a svém známém okolí, předpokládám? 😉
Tak zrovna ve Francii je plno Arabu, kteri jsou vychcani jak dira do snehu a proti nim jsme uplne vzorni poctivaci. 😀
a vo fancuzsku taki nie su? minimalne je tam kopec pristahovalcov
A co jiného je vzít si dotaci než přilepšení na úkor jiných?
Dojeni statu je ve FR uplne stejne bezne jako v CZ. Dokonce jsou tam k tomu lepsi podminky (coz ostatne potvrzuje i tento clanek).
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 8. 2022 19:32
Víš jaké jsou ve francii ekodaně z ojetin?
Ja myslim, ze to bude proti podvodnikum osetrene. Tak abys nakonec neskoncil bez dotace, se sesrotovanou ojetinou 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2022 19:39
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.