Foxit Reader: alternativní prohlížeč PDF

Diskuze čtenářů k článku

ichtylos  |  27. 09. 2006 19:45

... až na to, že skutečně neumí vybírat text např. po sloupcích, tak jak to dělá Adobe Reader. Proto je pro mě nepoužitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truss  |  24. 09. 2006 22:41

co nějaký PDF reader pro PDA ? ne od ADOBE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VasekB  |  24. 09. 2006 21:02

posledni verzi AR7 se vsemi updaty jsem nainstaloval na vsechna PC v praci. rikal jsem si at je vse aktualizovane. uzivatele se zacali ozyvat, ze jim PDF startuje hrozne dlouho.
hledal jsem kde je problem a zjistil ze 1) AR zere hrozne RAM 2) startuje takove blbosti, jako je HLASOVE CTENI TEXTU (zkouseli jste to nekdy... neni tomu rozumet ani EN text ;o)
navic ma 130MB a priserny instalator (to muze vymyslet snad jen Adobe, ze jeden instalator zabali do druheho instalatoru a az ten instaluje vlastni program ;o)
takze jsem zacal zkoumat vsechny alternativy a samotny AR. nakonec jsem jako jediny prijatelny nasel AR5.0.5, ktera je mala (posledni verze, kde neni navic 100MB "hlasoveho cteni textu"), rychle se spousti, nezere tolik RAM, je CZ ... foxit, xpdf, a jeste asi 4 dalsi meli vzdy nejaky problem, proc nesel nasadit hromadne pro usery.... jeste zkusim ten GSVIEW, na nej jsem uplne zapomnel.. ale pro usery to take moc nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe  |  24. 09. 2006 22:30

Používáte instalaci určenou pro individuální stažení a instalaci z webu Adobe. Ta je celá zabalená do jednoho souboru, který se před spuštěním vlastní instalace nejprve rozbalí. Pokud instalujete Reader v rámci firmy, je lepší instalovat Enterprise verzi Readeru. Liší se právě tím, že má jiný instalátor a je jej také možné pomocí Install Shield Tuneru upravit podle vašich požadavků.
Není mi úplně jasné, z čeho jste usoudil, že hlasové čtení textu má 100MB. Nemám strukturu velikosti Readeru nijak zvlášť načtenou, ale ten plug-in má asi 1MB. Čtení se odkazuje na systémové služby Windows.
Můžu se zaptat, jaké počítače mají vaši uživatelé? Podle mých zkušeností většina stížností na rychlost Readeru se týkala hlavně verze 6.
Michal M.
Adobe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ubuntu user  |  24. 09. 2006 19:46

Po přečtení článku i diskuze pod ním jsem si stáhnul a ninstaloval AdobeReader 7.0.8 pro linux. Ačkoliv instalační balíček (TAR.GZ) má přes 40MB, po instalaci přes 110MB a je pouze v angličtině, musím přiznat, že mě rychlost nabíhání programu mile překvapila. Dost se zlepšil od doby (verze), kdy jsem jej naposledy používal a nejspíš se k němu opět vrátím. Xpdf, evince, apod. jsem upřednostňoval především kvůli menším paměťovým nárokům a rychlosti. Nyní mám však dostatek RAM i místa na HDD a rychlost AR se rovněž již nezdá být takovým problémem. Ubuntu na NB Asus A6JC, 1.5GB RAM. Rozhodně doporučuji nejprve vyzkoušet a až poté kritizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe Systems  |  23. 09. 2006 16:11

Dobrý den,
chtěl bych se vyjádřit za Adobe ČR k několika komentářům, které zde padly.
1. Rychlost spuštění
Adobe Reader byl skutečně velmi pomalý do verze 6. Od verze 7 došlo ke kompletní změně architektury a program se spouští velice rychle (během méně než 1 sekundy).
Je to způsobeno tím, že Reader  má modulární architekturu a spouští pouze moduly, které v dané chvíli potřebuje. Tj. Pokud nepotřebujete vyplňovat formulář, nemáte v paměti funkce na formuláře, pokud nevalidujete elektronický podpis, atd.
Startuje velice rychle i v případě, že odstraníte Speed Launcher ze startup aplikací.
U nově přicházející verze 8 je rychlost ještě o něco vyšší.
2. Velikost aplikace
Reader je opravdu rozsáhlý program (core aplikace má asi 13MB a další moduly to ještě zvyšují). Je to ovšem způsobeno také rozsahem úloh, které Reader jako takový umí provádět. Jeho součástí jsou anotační nástroje, nástroje na vyplňování formulářů, nástroje elektronické podpisy, korektory pravopisu, moduly umožňující dynamicky vytvářet fulltestové indexy pro rychlé vyhledávání, atd, atd. Přesto si myslím, že 70M místa na disku není v dnešní době až tak kritické.
3. PDF formát
- PDF je uzavřený formát zpouze v tom smyslu, že Adobe určuje jeho rozvoj. Je ale vždy kompletně dokumentovaný a dokumentace je volně uveřejněná. Není tedy pravda, že firma Foxit nemůže zobrazovat PDF dokumenty správně z důvodu, že nemají přístup k dokumentaci. O plné dokumentaci svědčí i to, že z PDF vychází iso normované standardy, jako je PDF/X nebo PDF/A.
4. Ostatní
Adobe Reader je velice silný klient, který umožňuje řadu činností od prohlížení PDF dokumentů, jejich rychlé a efektivní prohledávání (můžete prohledávat v mnoha dokumentech současně), kvalitní a spolehlivý tisk.
Navíc umožňuje řadu dalších činností, jako je vyplňování formulářů, má rozsáhlý poznámkový aparát, validuje elektronické popdisy v dokumentech, atd.
Ve verzi 8, kterou jsme uvedli minulý týden, můžete navíc dokumenty podepisovat a velice se zlepšil komfort práce. Uživatelské rozhraní se hodně zjednodušilo a Reader nemá tendenci zabírat příliš pracovního prostoru na obrazovce (a to ani pokud je spuštěn uvnitř browseru).
Pokud bystem měli nějaké dotazy nebo připomínky, rád je budu zodpovídat buď zde nebo e-mailem (mmetlick@adobe.com)
Zdraví vás
Michal Metlička
Adobe Systems s.r.o.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  23. 09. 2006 16:40

Jak je to s integrací do Firefoxu/IE? otevřou se mi internetová pdfka v IE nebo se spustí v samostatném okně (=vopruz)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  23. 09. 2006 16:52

u FF záleží na vašem nastavení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Vyskočil  |  23. 09. 2006 17:21

Moc hezké, až si příště pustím Adobe Reader na Linuxu, budu se moci hřát myšlenkou, že ten software, co se spouští dvakrát déle, než OpenOffice.org, má krásnou modulární architekturu, díky které se tak rychle spouští. Ještě že tak, jinak by ten start taky mohl trvat třeba půl hodiny

Škoda, že popplet neumí poznámky (nebo o tom nevím).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Vyskočil  |  23. 09. 2006 17:22

Popplet jsem já, myslel jsem samozřejmě poppler

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe Systems  |  23. 09. 2006 18:15

O které verzi mluvíte? Zkoušel jste na Linuxu verzi 7?
Michal Metlička

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  23. 09. 2006 19:30

Ja z Midnight Commanderu poustim gsview pro prohlizeni pdf i ps fajlu, ktery je ze vseho nejrychlejsi. Ted jsem to i zmeril, a to takto:
1. time prohlizec soubor.pdf
2. okamzite po zobrazeni cele stranky zmacknout Alt-F4
a to cele zopakovat nekolikrat. Pouzity soubor.pdf ma 340 KiB a 6 stranek, procesor 1.6 MHz, SUSE 10.0.

Vysledky:

gsview:
real 0m0.8s
user 0m0.4s

xpdf:
real 0m1.1s
user 0m0.2s

kpdf:
real 0m1.6s
user 0m1.2s

Acrobat Reader 7.0.5:
real 0m3.8s
user 0m3.3s

Casy pro FoxIt Reader -- pouze spousteni, z prikazove radky nezobrazi predany soubor (bug???)
real 0m0.8s
user 0m0.4s

Takze, AR 7.0 startuje o vice nez 2 s dele nez vsechny ostatni prohlizece.
Ja ho poustim hlavne na prezentace (celoobrazovkovy rezim a plna implementace vcetne pruhlednosti aj.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Vyskočil  |  23. 09. 2006 19:38

Ty časy se mi nezdají, protože u mě to nabíhalo neskutečně pomalu. Core Solo na 1,66MHz, 512MB RAM, disk 5400ot/s a Ubuntu Dapper. Nic, zkusím to potom změřit, ale fakt se mi to nezdá ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe Systems  |  23. 09. 2006 20:16

Díky, tohle je opravdu konkrétní
Uznávám, že Reader je na Linuxu z prohlížečů nejpomalejší, ale ještě by asi stálo za úvahu hodnotit současně kvalitu zobrazení. Reader při zobrazování aplikuje vyhlazení textu i vektorové grafiky, takže je text čitelnější (zvláště při použití patkových písem). Vzhledem k tomu, o kolik komplexnější služby Reader nabízí proti ostatním prohlížečům mi časový rozdíl nepřijde nijak kritický. V žádném případě se podle mě nejedná o kritickou pomalost. Jak rychle nabíhá Open Office? 
Ale stejně doufám, že se nám rychlost spuštění u Readeru 8 podaří ještě trochu zvýšit
Přeji hezký víkend.
Michal M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Vyskočil  |  24. 09. 2006 20:19

Hmm, tak to jsem se hezky ztrapnil . Nic, acroread je i na Linuxu rychlý. Akorát by mě zajímalo, proč mi to předtím startovalo asi 55 sekund.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  24. 09. 2006 20:29

Vyhlazování je kvalitní i v ostatních prohlížečích. Rozdíl je v tom, jak říkáte, že Reader má i spoustu dalších služeb, takže je velký bumbrlíček, a čisté prohlížeče tedy budou vždy rychlejší.

Reader by už ale konečně měl implementovat správné chování při aktualizaci (nebo výměně) prohlíženého souboru. Uživatel musí soubor zavřít a otevřít. Tím je Reader nepoužitelný při práci s pdf(la)texem. Ostatní prohlížeče mají např. "Auto Redisplay" nebo stačí zmáčknout "r".

A taky je překvapující, že rychlost "acroread -openInNewWindow
fajl.pdf" se nezlepší, jede-li už jeden Reader. Kdyby uměl aspoň něco jako "server" mode, jako třeba nedit nebo emacs, tak by to bylo lepší.

Zkuste to na ústředí prosadit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IMRvére  |  23. 09. 2006 18:03

Me nevadi, ze PDF je "uzaverny format" Me vadi hlavne formaty MS (ktere nejsou dostupne vubec)
Ale pouzivam foxit, protoze potrebuju jen otevrit nejake PDF a nepouzivam ostatni fce (Adobe jsem pouzival v letech 96-03 a vzdy me vadila jeho rychlost)

Ale potom jsem hledal neco zakladniho, bez zbytecnych "blbustek"
Stejne tak pouzivam misto ICQ 5 jako alternativu QIP
Naco instalovat neco kdyz mam trchu jine pozadavky a nejsem narocny

To Adobe Reader:
Mohla by byt nejaka odllehcena verze LITE jen pro prohlizeni a tisk, bez zbytecnych modulu.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mgl  |  23. 09. 2006 22:01

Najdi si Adobe Reader SpeedUp, tim jdou vypnout/zapnout pluginy Adobe Readeru tak, jak potrebujes, celkem to urychli, hlavne verzi 6...

Foxit Reader je rozhodne fajn na rychle prohlizeni, navic je krasne prenositelny na flash disku, na tisk je lepsi Reader od Adobe..

Jak tady v diskuzi nekdo zminoval problemy s ceskymi znaky, tak taky zalezi, v cem bylo to pdf vytvoreno, nektere aplikace (treba nektere virtualni tiskarny) nejak nezvladnou ulozit ceske znaky do pdf jako text, ale nacpou je tam jako bitmapu (vetsinou je to videt pri nekolikanasobnem zvetseni)

Co by me zajimalo, jak vyexportovat pdf do textu nejakou davkou, nastroje typu pdf2txt, pdf2html se mi nikdy nepovedlo prinutit, aby vyexportovali i ceske znaky

Opravdu nechapu ty problemy z rychlosti, to je fakt tragedie, jestli se mi aplikace spousti 1s nebo 3s, zvlast v pripade prohlizece, ve kterem budu pravdepodobne cist nejaky dokument dele, nez ty 3s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe Systems  |  23. 09. 2006 23:30

Od verze 7 už Reader SpeedUp nemá smysl. protože dělá pouze to, že vypíná některé pokročilejší funkce Readeru, které se ovšem u verze 7 také načtou až v případě, že je chcete použít.
Reader má export do textu - funkce Save as text, který česky normálně umí. Problém je občas u dokumentů, které byly vytvořeny některými 3rd party nástroji na tvorbu PDF, které příliš nepočítají s tím, že svět existuje i mimo USA a západní Evropu. Mají tendenci nekorektně kódovat české znaky - jsou zobrazeny správně, ale vnitřně mají přiřazen špatný symbol. To samé se může stát, pokud byl původní dokument vyvtořen písmem, které bylo amatérsky zlokalizováno. Stává se totiž, že lokalizátor písma si otevře západní font v nějakém editoru a na pozici, kde má být časký znak přemaluje původní západní, ale už nezmění jeho název. V takovém případě export nemůže proběhnout v pořádku.
Ještě k exportům - rozsáhlé exporty do txt, RTF, HTML, XML, atd. umožňuje plný Acrobat včetně dávkového zpracování. Pokud se někdo chcete podívat, můžete si stáhnout tryout. Možná bych ovšem počkal až na verzi 8.
Michal M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  23. 09. 2006 23:25

Tak takovouto odpověď od jednoho "ze zodpovědných" je nutno ocenit. To jsem opravdu nečekal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  24. 09. 2006 12:32

Tak tak... Chtěl bych také panu Metličkovi poděkovat za jeho přístup - není tu moc lidí, co by byli schopni a ochotni poskytnout oficiální firemní informace, přestože se vlastně skoro každý článek na živě nějaké ITC/IS firmy týká.
 
Opravdu moc díky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 13:45

I já se připojuji. A na důkaz dobré vůle jdu a foxit vyzkouším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  24. 09. 2006 00:30

Vážený pane z Adobe,

sebechvála smrdí, mám tady Foxit Reader 2.0.912 a Adobe Reader 7.0.1 na WinXP Prof a Adobe startuje odhadem tak 10x pomaleji a to mám navíc Foxit nainstalován na síti na serveru pro jednodušší instalaci. Všichni ve firmě používají Foxit a zatím si nikdo na nic nestěžoval. Naopak všichni se po začátku používání (asi před rokem) divili, proč se jim PDF zobrazují najednou tak rychle. Místo slov by za Adobe měly mluvit činy. Adobe se podařilo prosadit meziplatformní formát, ale Reader jim to dnes celé zazdí. Věřte, že z toho nemám nijakou radost, protože obvykle z takových chyb nakonec těží Microsoft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 14:10

Toto je ale nádhera ! Ten poutavý popis příběhu ze skutečnosti o nasazení Foxitu do ostrého provozu ! To skvělé používání slov "všichni" a "nikdo" podle potřeby ! A to jak nám všem nakonec otevřel oči a odhalil kdo za to vlastně za všechno může!

Adobe, dá rozum, si myslel, tsche, a jak to dopadlo no, no ? Vidíte ? Celé to byla chyba ! A nakonec z toho ještě bude možná aji těžit Microsoft !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 14:46

Jako tohle je fakt skvost, nevydržel jsem ti to nenapsat, je to perfektní, od "Vážený pane z Adobe," až po "Microsoft", člověče, fakt bezesrandy klobouk dolů, dostal si mě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe  |  24. 09. 2006 22:09

Jestli mé reakce vyzněly jako sebechvála, tak to se omlouvám. Nebyl to záměr
Pouze jsem chtěl vysvětlit, že Reader je podstatně komplexnější prohlížeč, který toho umí s PDF podstatně více. foxit je z tohoto pohledu pochopitelně rychlejší. Zajímalo by mě jaké byly u vás absolutní časy spouštění. Pokud se Foxit spouštěl během 0,1s a Reader během 1s, tak to nepovažuji za nic kritického.
Přizpůsobená síťová instalace je možná i u Readeru, i když vy asi myslíte spouštění ze serveru bez instalace.
Hezký zbytek víkendu přeje
Michal Metlička
Adobe Systems

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas kouba  |  27. 09. 2006 17:11

Ano myslel jsem spouštění aplikace bez instalace - jsem velmý příznivcem tenkých klientů Jinak na druhou stranu musím přiznat, že se mi líbi, že na kritiku odpovídáte - to vůbec není obvyklé.

Mějte se hezky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sten  |  25. 09. 2006 11:33

Jen se chci zeptat, kde se da sehnat Adobe Reader verze 8. Na Adobe strankach je pouze verze 7.08. Nemyslel jste spise Adobe Acrobat 8.0, ktery je vsak placeny program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe  |  25. 09. 2006 12:41

Dobrý den,
Reader 8 bude ke stažení až s uvedením Acrobatu 8, což by mělo být někdy v druhé polovině října.
Michal Metlička

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  26. 09. 2006 08:30

ad 1: ta rychlost 7ky je automaticky po nainstalovani nebo se musi neco konfigurovat? Mě to běží stejně pomalu jako 6ka )
ad. 2: všechno chápu, ale 99% uživatelů pouze potřebuje prohlédnout resp. vytisknout PDF, takže i tak je to zbytečný záběr paměti. 70M na disku ještě beru
ad. 3: souhlas, jde spíše o komplikovanost některých částí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  23. 09. 2006 15:02

Foxit jsem po jednom podobném článku zkusil, a zase smazal, PDF dokumenty prostě zobrazuje hůř než Adobe Reader, něco nezvládne vůbec. Pak je mi fakt, že má desetinovou velikost a startuje desetkrát rychleji celkem k ničemu, pokud je pro vás aktuálni Adobe Reader moc náročný zkuste radějaji nějakou starší verzi Acrobat Readeru. Na druhou stranu je škoda, že Adobe nedokáže udržet požadavky pouhého prohlížeče na nějaké rozumné úrovni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  23. 09. 2006 14:27

Když to zde čtu: Docela nechápu, proč někdo, kdo požaduje po prohlížeči pdf rychlost a malou velikost nesáhne po Acrobat Readeru 5? Je snad celkem jasné, že pokud je pdf uzavřený formát, tak asi ho přece jen dokáže nejlépe přečíst program od firmy, která ho vyvinula a zná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dta  |  23. 09. 2006 17:14

PDF právě není uzavřený formát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Vyskočil  |  23. 09. 2006 17:17

To je sice vcelku jasné, až na to, že je PDF otevřený formát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qido  |  23. 09. 2006 14:02

Hlavni vyhoda Foxitu je, ze s nim otevru vsechny PDF dokumenty. Mam dokumenty, ktere Adobe Reader neprecte - asi jsou nejake zmrsene, ale proc se s tim patlat, kdyz to Foxit precte v pohode. Dokonce asi ve dvou pripadech jsem ty dokumenty i tisknul, a naprosto v pohode. Na druhou stranu, jednou jsem ve Foxitu vyplnoval formular, a po vyplneni cele A4 mi pri tisku Foxit spadnul - to samozrejme nastve.

Kazdy at si pouziva co chce, ja mam jako default Adobe Reader, pro konverze GhostView, a pro otevreni vsech PDF, kdyz to v AR nejde, mam Foxit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 13:40

Ehm, tedy já nechci prudit, ale mám pocit že přesně tohle se vyčítá IE - že zobrazí i to co nemá. A tady je to najednou argument pro. Zajímavé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff, Markoff  |  23. 09. 2006 11:51

to je vazne taky problem si nainstalovat ARSU a povypinat zbytocnosti? ked si mam vybrat medzi softom ktory zobrazi vsetko bezchybne a nema ziadne problemy s tlacou a softom, ktory nema oproti nemu ziadnu killer funkciu + zobrazuje chybne dokumenty + ma problemy s ich tlacou, tak mam vazny problem si z nich vybrat
 
inak uz na tieto flame AR vs Foxit nemam naladu, kedze su tu pravidelne na Zive kazdych par mesiacov, tak z min. decembra sem skopcim svoj prispevok:
"tak som si schvalne oba testol, od kliknutia na pracovnu verziu prepravneho poriadku ZSSK z 21.11. 713KB po nacitanie v programe (3 casy):
Foxit - 2.25s,  2.10s, 1.86s
AR7 s ARSU - 5.25s, 1.31s, 1.60s (pak este T-MO cennik 517KB - 1.3s)
 
tak neviem, tuto skusenost mam s AR, ze 1. spustenie mu trva dlhsie (ale nic tragicke s ARSU) a dalsie spustenia su uz bleskove, rychlejsie dokonca ako Foxit, pozeral som procesy a nebol tam, ale pravdepodobne musi niekde neviditelne visiet inak si to rychlejsie spustenie neviem vysvetlit"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe Systems  |  23. 09. 2006 23:38

Dobrý den,
docela by mě zajímalo, o kolik pomaleji se stratuje Reader 7 bez speedUp. Mohl byste to vyzkoušet? Podle mě by ten rozdíl měl být v celku zanedbatelný vzhledem k tomu, jak byl Reader předělán.
Michal M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aidamos  |  23. 09. 2006 11:40

Já používám už dlouho Foxit Reader. Adobe Reader v. 7 je rozhodně skvělý a rychlý (až na to že zavádí při startu rezidentní spouštěč), ale PDF jen zobrazuju, netisknu, takže o problému s tiskem ve FR ani nevím. Všechny PDFka se mi zatím zobrazila naprosto v pořádku. Rychlost, malá velikost, čeština, pluginy, ... Mám ho neustále i na flash disku. Doporučuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SlovakSoft, SlovakSoft  |  23. 09. 2006 10:45

Áno, Foxit má problémy – tá rýchlosť je ale nenahraditeľná. Dokonca mám verziu Pro, kvôli možnosti vkladať komentáre do PDF. Takže ho mám predvolený. Integrácia do Firefoxu sa dá spraviť (http://foxitsoftware.com/bbs/showpost.php?p=5259), ale aj tak sú s ňou problémy – PDF radšej otváram do okna Foxitu. Podľa toho ako pracujú na vývoji to bude iste čoskoro v poriadku.
Keď už Adobe Reader, tak použiť aspoň Adobe Reader Speed-Up (http://www.tnk-bootblock.co.uk).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krtenek, krtenek  |  23. 09. 2006 10:20

Onehdy jsem převáděl pomocí PDFCreatoru soubory z DOC do PDF. Ty jsem otevřel ve Foxitu, ale zobrazení bylo k ničemu - tak ze 30 % byla totálně zmršená diakritika. Takže jsem ho smazal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIrka Adámek  |  23. 09. 2006 10:17

15 min a už jsem vrátil zpět Adobe Reader. Neumí pracovat s češtinou ani po instalaci pluginu CZ. Např. "č" nekopíruje ani nenajde. Jinak je skvělý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  23. 09. 2006 10:57

Nevím, jak to děláte, ale mně "č" i jiné specificky české znaky bez problémů najde! Verze 2.0.0922 bez instalátoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 13:37

Taky by mě zajímalo jak to ten člověk dělá že mu ten program nezobrazuje Č když vám to Č zobrazuje bez problémů ! Rozhodně to ten člověk nějak dělat musí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  23. 09. 2006 09:39

Prohlížím spoustu pdf souborů a tak potřebuji rychlý prohlížeč - na to je Foxit nejlepší.
Tisknu však zásadně v Adobe. Pokud soubor vypadá ve Foxitu divně, otevřu jej v Adobe.
Myslím, že to je jediné rozumné řešení.
Na Foxit nedám dopustit, přesně splňuje k čemu je určen Nic víc, nic míň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  23. 09. 2006 08:57

Co já jsem se v Adobe vyvztekal jakej je to šnek a občas se kouše. Foxit mě zatím přesvědčil i na slabém PC mi najíždí okamžitě a úžasně rychle jde i prohlížet soubory. Zkusil jsem všechny možné PDF co mám na disku a zatím žádný problém, takže u Foxitu asi zůstanu. Těch 1,5MB je super Taky se mi líbila instalace jazykových balíčků přímo v programu. Fakt hezky udělaný. Občas tedy je ještě chybka v překladu, označování textu má jinou logiku než jsem zvyklý, chybí pár drobností co má Adobe, ale za cenu minimálních nároků a rychlosti to obětuji.

Co se týče chybějící integrace do prohlížeče, to vidím spíš jako výhodu. Nevidím důvod proč by se měly izí aplikace integrovat do prohlížeče. Nehledě na to, že třeba Firefox se po spuštění videa v prohlížeči občas kouše. Acrobat se občas po ukončení v FF i v IE neuvolní z paměti, takže je to asi stejně problematická věc...

A poslední myšlenka, co víc od prohlížeče PDF? Vytvořit PDF můžu i v jiném programu než v molochu od Adobe a další features jako formulářovou podporu, digitální podpisy atd. stejně skoro nikdo nepoužívá (a doufejme že nebude). Nebo snad ano? (Žádná podatelna si s tím neporadí a ana formy je lepší Filler 602)

Mějte se a díky za tip!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  24. 09. 2006 07:16

Filler602 má jednu zásadní chybku. Jeho klienta, na rozdíl od Adobe Readeru, skoro nikdo nemá. A šance, že by se masově rozšířil je mizivá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  26. 09. 2006 08:23

Samozřejmě v něčem máte pravdu, Adobe je celostětový gigant, kterému asi nejde konkurovat i s jeho hroznou licenční politikou. Produkty Adobe jsou za svoji dobu existence nebo získanými akvizicemi špička a rád je používám (snad kromě Acrobatu, který na mém PC běží úžasně pomalu). OK
Co se týče Filleru602, tak to je trochu o něčem jiném než Acrobat. Filler řeší především data z pohledu zadání, zpracováním, přenosů a standardů, a za ty dva roky existence udělal velký krok ve funkcionalitě a i v penetraci na všechny možné úřady a ministerstva a v ČR je již nyní standardem pro elektronické formuláře. Chtě nechtě je to tak. Adobe formuláře bohužel za celou dobu co existují, z důvodů které přesně nevím, nedosáhly skoro žádného využití. Jak říkám, je to škoda, každý chce mít jeden program na vše...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jpsef  |  24. 09. 2006 07:30

A navíc Filler602 běží myslím pouze na Windowsu. Jestli se dobře dívám, nikdo tu zatím nezmínil GhostScript/GhostView... Pohoda, hezkký den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  26. 09. 2006 08:14

Mám za to, ze 602ka tvrdila něco o portovaní na Linux, ale nevím v jakém je to stadiu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pete, pete  |  23. 09. 2006 08:19

Jak tady ctu, kolik problemu mate s Foxit. Zkusil jste nekdo napsat tvurcum, jaky mate problem? Ja to udelal, a v pristi verzi vsechny nedostatky opraveny. Blbe to zobrazovalo PDF, zmatene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 13:34

Jejda ti vyrobci musi mit radost kdyz prijde bugreport "Blbe to zobrazuje, zmateně, nejde tisknout ale jinak vynikající program."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  23. 09. 2006 07:17

Fojit je bezesporu vynikajici program - bez instalace, maly a rychly. Pouzivam jej jiz skoro rok. Ale v praci mne necekane potkal neprijemny problem s nemoznosti tisku, Foxit vypise, ze nejde tisknout z bitove kopie a hotovo. Drive vse chodilo presne jako doma. Nepomohla "reinstalace", takze nastoupil nabubrely AdobeReader Pokud vyresim problem s tiskem, opet se k nemu rad vratim... toz tak nejak me zkusenosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 13:33

Ejhle, program bez instalace ... a kupodivu "reinstalace" nepomohla To jako ze si ho stahnul znova a spustil, jo ? Zrejme pouzivas na stahovani nejaky podobne "vynikajici" program ktery stahuje rychleji nez "nabubrele" ostatni programy (protoze obcas nejaky ten kilobajtik holt vynecha)



Jinak je foxit skutecne program bezesporu vynikajici - tou nemoznosti tisku. Tim rozhodne vynika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vltavín  |  23. 09. 2006 04:34

Když jsem před časem nainstaloval Foxit Reader, byl jsem doslova nadšený. Rychlý, žádné čekání než se načtou komponenty, prostě paráda. Jenomže nedávno jsem potřeboval vytvořit pár dokumentů v pdf formátu přes virtuální tiskárnu (mimochodem, kdo potřebuje, vřele doporučuji program Cute Pdf - free i pro komerční užití, rychlý a bez reklam)a pak dva dny hledal v nastavení různých programů proč proboha se neukazují výplně ploch v grafice. Chyba byla ve Foxit Readeru - prostě je nezobrazil. Po otevření v Adobe Readeru bylo vše OK. Takže Foxit - děkuji, sbohem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  23. 09. 2006 06:31

Ja mam naintalovan jak FoxIt, tak Adobe reader. Pomoci Foxit prohlednu 95% PDF, se kterymi se setkam, na zbytek pustim Adobe Reader.
Myslim, ze ty 4MB zabraneho mista na disku programem FoxIt navic nikoho nezabiji a odmenou je bleskovy start.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  23. 09. 2006 06:47

Proc mit 50 programu na PDF? Proste pouziju Adobe Reader a neresim problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vyhny  |  23. 09. 2006 12:42

Protože někoho může otevírání v Adobe Readeru zdržovat. Ten start Foxit Readeru je narozdíl od Adobe bleskový

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  25. 09. 2006 14:54

Adobe taky muze startovat rychle, staci vypnout vetsinu plugunu pri nabihani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  23. 09. 2006 13:21

Proto, ze firme Adobe je zatezko venovat zdroje na napsani dobreho prohlizece.
Jeste nejake dotazy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quasimodo  |  23. 09. 2006 19:13

Zajimave, ze s tak mizernym prohlizecem se pdf format rozsiril natolik, ze dnes patri mezi pet nejbeznejsich formatu pro dokumenty v elektronicke podobe. Nebo ze by nebyl az tak mizerny? Pokud muzu, tak budu s dovolenim pouzivat original.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  24. 09. 2006 15:59

To uz tak byva - cim vacsi shit, tym je to rozsirenejsie. Windows, Office, Acrobat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 13:29

Cili to ze zobrazuje vse spravne jak ma byt... proto to jako neni dobry prohlizec, jo ? A nejaky foxit co tiskne a vykresluje blbe je... dobry prohlizec ? Ergo kvalita = rychlost startu, jo ? Co se clovek jeste od tech mimonu nedovi...


P.S. Cloveka ktery takto posuzuje software odmitam oznacovat jinak nez "mimoň"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
map, map  |  24. 09. 2006 22:46

Co se týče toho bleskového startu tak vřele doporučuji na Adobe Acrobat aplikovat utilitku Adobe Reader SpeedUp (http://www.tnk-bootblock.co.uk/software/), která z něj eliminuje všechny zbytečnosti (volitelně).

Osobně to používám již několik let k maximální spokojenosti a nepotřebují žádné alternativní prohlížeče s "problematickým tiskem a vykreslováním písma". :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adrique  |  25. 09. 2006 13:45

Presne tak, 95% dokumentov Foxit Reader bezproblemov otvori a vytlaci. Pre tych 5% posluzi Acrobat Reader 6 CE (verziu 7 som mal nainstalovanu asi 5 minut - pomalost tohto softu bola uzasna).
Foxit Reader ani nemam nainstalovany, je len jednoducho nakopirovany na disk a k nemu je priradena pripona PDF. Okrem toho lepsie (a najma rychlejsie) vyhladava v dokumentoch - Adobe Reader niekedy nenajde hladane slovo, ani ked ho mam na obrazovke pred ocami!
Problemy s tlacou kazdym buildom rychlo miznu (za posledny 1/2 rok si pamätam len jeden dokument, ktory nebol vytlaceny koser).
To, ze nie je integrovany do FF vidim, ako vyrazne pozitivum - okrem toho, ze sa FF nespomaluje, ako pri Adobe Readeri, je mi podstatne pohodlnejsie, ak mam otvarany subor v novom okne.
Nedostatky ktore badam: nestabilita pri tlaci a problemy s tlacou, chyby pri vykreslovani textu a problemy pri copy/paste. Všetky tieto problemy velmi zriedkave. Zaujem o zlepsovanie Foxit Readeru je zjavna - pri reportovani chyb vzdy promptne odpovedaju, pripadne niekedy odpovedaju v akom stadiu stadiu riesenia chyby su.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomahawk  |  23. 09. 2006 02:46

taky tuhle věcičku doporučuju.. dokumenty prakticky netisknu a velikost a rychlost je užasná ....(takhle jsem dřív pěl i nad Firefoxem, ale když on pořád roste :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  23. 09. 2006 08:03

Pripajam sa. Foxit mam uz nejaky ten mesiac a musim len odporucat. je maly, rychly, pri spusteni nezahlti ramku a pri ukonceni nezostava spusteny v procesoch. Maly, sikovny, uzitocny. Pre moje potreby je to plnohodnotna nahrada za acrobat reader

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Soustruh  |  23. 09. 2006 01:30

pěkný článek o vynikajícím programu - na rozdíl od 70 MB molochu od Adobe je tento program bleskově rychlý a miniaturní (rozbalený cca 3 MB), a i když má bez diskuzí drobné potíže s tiskem a zobrazováním, každá novější verze tyto nedostatky postupně řeší bez výraznějšího nárůstu velikosti... nemohu než doporučit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  23. 09. 2006 09:00

Tak tohle je super prispevek ... sice dokumenty nezobrazuje spravne a tisknout se to v podstat neda, ale pouziva ho jenom kvuli tomu ze "to neni ten debilni Adobe, ktery sice zobrazuje a tiskne naprosto spravne, ale je to 70 MB moloch" :))) Misto toho radsi bude stahovat a kazdou chvili instalovat novou verzi, protoze "co kdyby ta nova verze uz mohla tisknout v poradku" Boze ty lidi ... Ale zadny flame-war :) Diky, ale tvoje doporuceni nevyslisim ;-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vyhny  |  23. 09. 2006 12:39

Ne všichni ale chtějí dokumenty tisknout, stačí jim pouhé zobrazení (i s drobnými chybami).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  23. 09. 2006 13:19

nevzpominam si, kdy jsem naposledy neco tisknul (a jiste zbytky pameti mam :o)
je tootresna aplikace - krome toho, ze je tragicky pomala, se teprve pomalu zbavuje letitych otravnosti typu 'OK-dialogbox nejde zavrit ESCapem' apod.
byt Adobe Reader od Microsoftu, dostane to pekne sezrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  24. 09. 2006 15:57

A geni(t)alna verzia 6.0 sa neda zavriet Alt+F4 Otvori sa namiesto toho hladanie (ktore je uplne pri*ebane)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  24. 09. 2006 13:12

Přesně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admxx  |  23. 09. 2006 00:41

no nevim..foxit jsem pouzival asi 2 mesice a nakonec jsem se stejne vratil k adobe. Lepe zobrazuje dokumenty, je inegrovany do firefoxu (coz muze pro nekoho byt i nevyhoda), celkove se mi adobe lip ovlada a naroky na system nehledavam nijak vrazdne...da se to..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  23. 09. 2006 00:27

... protoze Adobe Reader (ci jak se to zrovna jmenuje) muze za to, ze nenavidim PDF (stejne jako jsem diky prehravaci dlouho nesnasel MOV)

Ad chyby ve vykreslovani - udajne je v PDF kazde pismeno umistovano zvlast a nema zadnou jednoduchou vazbu na pismeno predchozi resp. nasledujici. Mimochodem proto pry napriklad neni uplne trivialni PDF (programove) prohledavat.
Hadam, ze by to mohlo souviset s temi "nahodnymi" chybami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
apple1  |  23. 09. 2006 12:34

To je holy nesmysl. Otevrete si PDF v Acrobatu a muzete text pohodlne editovat. To, co pisete, mozna platilo pred 15 lety, kdyz se objevila 1. verze pdf. O tom, ze jde stale o text, svedci i bohate moznosti exportu z Acrobatu do textovych formatu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  23. 09. 2006 13:12

A co ze je holy nesmysl?
Nemluvil jsem o praci S HOTOVOU APLIKACI; mluvil jsem o tom, ze (jak jsem slysel) neni ulozeni textu v PDF prave obvykle (jiste to ma sve duvody). Jiste si vsimnes toho slovicka "programove" v mem prispevku.
Mozna jsou me informace nepresne, ale ty mluvis o necem jinem. Vic se snaz a cti pozorneji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelisss  |  23. 09. 2006 15:02

Neni to holy nesmysl, staci si pdf otevrit treba do Illustratoru. Text je "nasekany" po jednom a vice znaku. S tou editaci to rovnez neni tak jednoduche, zalezi na tom jak je pdf vytvorene - zda jsou v nem zahrnuty kompletni znakove sady nebo jen pouzite znaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička - Adobe Systems  |  23. 09. 2006 23:34

Tohle není úplně pravda. Textové bloky jsou v PDF ukládány jako text, ne po jednotlivých znacích. Výjimkou jsou situace, kdy autor původního dokumentu měnil mestandardně kerning (meziznakové mezery). Pak se může stát, že textzačne být interpretován jako samostatné bloky. Acrobat s tím ovšem počítá a byl optimalizován, aby dokázal takový text interpretovat správně.
Michal Metlička

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
colos  |  23. 09. 2006 00:18

Foxit jsem musel dát pryč z důvodu, že když jsem potřeboval vytisknout oubor tak se mi tiskly černý stránky a různý divočiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor