Sociální síť Foursquare má období největší slávy dávno za sebou, rozhodně se ale nedá mluvit o tom, že by firma končila. Její aplikace Foursquare a Swarm možná nevyužíváte, datové podklady ale firma dodává do mnoha služeb včetně populárního Snapchatu a dalších.
Aplikace Foursquare nyní slouží k doporučování zajímavých míst, což se může hodit například při cestování do neznámých zemí a měst. Zde ale má obrovskou konkurenci v podobě Google Map a míst na Facebooku, což za poslední roky vedlo i k poklesu uživatelů. Aplikace si také sama příliš nepomohla rozdělením na dvě – populární funkci oznamování polohy svým přátelům, tzv. check-iny, oddělila do samostatného Swarmu. Data jsou sice sdílená napříč, mnoho skalních uživatelů ale změnu nepřeneslo přes srdce.
Aktuální počet uživatelů Foursquare je tak dřívějším dobám mnohem menší, zřejmě to ale stačí pro získání dostatku relevantních a aktuálních dat, která pak firma může v anonymizované podobě prodávat dále. A mezi její zákazníky patří i zvučná jména jako Tinder či Mapbox, který dodává data Snapchatu. Ti pak na nich staví své vlastní služby jako jsou například nedávno představené Tinder Places – ty párují uživatele podle oblíbených podniků a míst.
Jak funguje nové Foursquare?