Formát XPS se blíží, bude podporován Office 12

Diskuze čtenářů k článku

ja  |  04. 11. 2005 00:11

a ked to v roku 2010 budu pouzivat uz vsetci, tak rovnako ako v pripade FAT sa microsoft prihlasi so svojim patentom a vyhlasi ze kazdy, kto bude dalej XPS pouzivat, musi zaplatit 1 dolar za vyuzitie. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  03. 11. 2005 23:18

Uz se tesim, az nam klienti budou nosit "grafiky" z wordu v tomhle silenym formatu a budou cekat zazraky. Aby se s tim dalo pracovat, stejne si to budeme muset prevadet do pdf. Navic jsem zvedavy, jak ten M$ format bude zachazet treba se CMYKem a kompresi bitmap. Neverim, ze to bude pouzitelny format pro profesionaly. Ale na druhou stranu ocenuji otevrenou specifikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 11. 2005 13:34

To zni snad az prilis idealne - ta pasaz o heterogennim prostredi - uvidime kde bude zakopan pes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal_Ruzicka, Michal_Ruzicka  |  03. 11. 2005 09:33

Skoro tomu nemůžu uvěřit. Že by M$ zplodil první multiplatformě použitelnou a užitečnou technologii? Jsem moc zvědavej, kde bude háček. Nebo že by strach z jiných operačních systémů a otevřených formátů byl až tak velký? Jiné vysvětlení, proč v M$ konečně začali používat intelignetní formáty, mě totiž opravdu nenapadá. No, doufejme, že to vydrží a M$ konečně vstoupí do světa, kde se jednou vytvořené dokumenty budou dát přečíst i za deset let a budou dokonce vypadat stejně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  03. 11. 2005 10:01

Háček je v tom, že Microsoft nechce podporovať Open Document štandard, tak ako ho podporuje Open Office. MS si vytvoril vlastný štandard a je otázne, čo urobí MS v ďalších verziách Officu. Možno tam vloží niečo čo iné programy nebudú vedieť používať alebo bude vedieť čítať iba súbory, ktoré vytvoril MS Oficce, atď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unknown  |  03. 11. 2005 11:25

ja tipujem, ze M$ pocka, kym sa to dobre rozsiri a potom to zatazi licencnymi poplatkami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dmz  |  03. 11. 2005 13:36

MS se uchýlil k tomu kroku díky tlaku zvenku. Státní správa a samospráva jak z USA, tak z dalších zemí začala postupně odmítat proprietární formát a požaduje formát otevřený (není to jev, pravda, masový, ale i tak byl MS nucen reagovat). Díky tomu bude za čas (konečně!) možné přistupovat k dokumentům z MS Office bez nepříjmených potíží.
Daniel M. Žák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enki  |  04. 11. 2005 14:08

Bez opendocu má šanci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enki  |  04. 11. 2005 14:08

Bez opendocu má šanci jenom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enki  |  04. 11. 2005 14:08

u nás...kua co to je s tim fórem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  03. 11. 2005 09:30

Mame spoustu jinych pouzitelnych formatu, a proto si udelame jeste dalsi, standardy se nas netykaji.. Jen premyslim jak to zaonaci, aby casem nastaly problemy potrebne k tomu, aby se lidi pretahli na wokna..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  03. 11. 2005 09:55

mohl bys z té spousty jmenovat alespoň pár?
je prakticky jen jeden formát a to je PDF a ten upřímně řečeno nestojí za moc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pereko  |  03. 11. 2005 13:03

pdf, ps, dvi, open document

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  03. 11. 2005 19:15

:)))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benjamin  |  03. 11. 2005 20:25

[cite]pdf, ps, dvi, open document[/cite]

ad open document,dvi: u 90% lidi, ktere mam v kontaktech jsem si skoro jisty, ze by si prilis nepocetli
ad ps: nekteri z vyse jmenovanych mozna nejakou stastnou nahodou maji nainstalovano neco, v cem by si to bez problemu prohledli, na druhou stranu - tento format zrovna nevinika kompaktnosti
ad pdf: Jedina smysluplna varianta, ale taky ma svoje mouchy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instantni nudle u nosu  |  03. 11. 2005 21:40

Zadny z tech dokumentu citelny pro cloveka, nebo si snad otevres jen tak pdfko bez readeru?
ja bych ani o XML jako o human-readable formatu moc nemluvil, i kdyz se to tak uvadi. Jeden rozdil je kdyz je strutura kde jsou zanorene tri elemnty, neco jineho je kdyz je kazdy element okorenen namespacem a velikost dokumentu se pohybuje v radu stovek kilobajtu a vyse, coz u tak "uzvaneneho" formatu neni takovy problem.
Dobrou chut vsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  04. 11. 2005 08:38

Pokud human readable, tak jen pure ASCII.
Ale i to ma sve mouchy, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kefa  |  03. 11. 2005 12:32

Souhlasim s tim, ze "univerzalnich" formatu moc neni... mno, napada me pdf a pak zase pdf, takze vitam nejakou novinku. Uvidime, co prinese MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Zich  |  03. 11. 2005 02:16

Doufejme tedy, ze dostaneme neco, co se da lepe generovat nez PDF. Pokud jste si nekdy zkouseli cist specifikaci PDF a neco podle toho programovat (nebo jen nad tim premyslet), tak snad vite, na co narazim. Vetsinou pak takova snada konci tim, ze je clovek nucen pouzit nejakou hotovovou utilitu nebo knihovnu, ktera stejne ale nikdy neudela presne to, co chcete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  03. 11. 2005 07:03

a od kdy je PDF otevřenej formát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fry  |  03. 11. 2005 07:19

Od te doby, co Adobe zverejnilo jeho specifikaci pro volne uziti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  03. 11. 2005 07:56

Od te doby, co ma otevrenou specifikaci, kterou muze kazdy volne a bezplatne pouzit pro implementaci vlastniho programu pracujicim s pdf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  03. 11. 2005 07:57

Zapoměl jsem na odkaz.
http://partners.adobe.com/public/developer/pdf/index_reference.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joer  |  03. 11. 2005 09:03

Hm a v com ako je problem ze sa neda generovat PDF? Zatial som nemal nikdy problem, pokial som mal spravne data, pripadne spravny postscriptovy subor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor