To, že někdo vymyslí nový algoritmus, nic neřeší... Problém je v systému a cenové politice. Na věci nehmotné a hmotné se nedá nahlížet pomocí stejných právních modelů. Je to totéž, jako s CD. Zatím NIKDO nevymyslel 100% nepřekonatelný systém ochrany proti kopírování, vždy se našel někdo, kdo ochranu (často v době minimální) prolomil. Stejně jako si hudební kameníci neuvědomují, že lidi ke kopírování motivuje především neúměrně vysoká cena, knižní kameníci si neuvědomují, že relativně vysokou cenou ve spojení s omezováním spotřebitele si své zisky neochrání. Naopak, připravují tím živnou půdu pro pirátství - někdo knihu převede do nekryptovaného formátu a ta se bude bez kontroly vydavatele šířit po síti. Pak je spotřebitel postaven před otázku: koupím si knihu a budu mít omezené možnosti, jak s ní nakládat, nebo si jí stáhnu pirátsky ZADARMO a budu si s ní moci dělat co chci?
Sám jsem ochoten zaplatit TVŮRCI knihy, hudby atd. s tím, že na tom někdo bude mít přiměřený profit, tj. ne jako v současné době, kdy většinu zisku sežere vydavatel - parazit. Bude-li hudební album stát <200Kč, koupím si ho, bude-li kniha stát dle rozsahu 20-200Kč, také beru. Samozřejmě v elektronické podobě. Pokud bude stát několikanásobně více a zároveň se bude snažit omezovat má práva, sáhnu po "pirátské" kopii, nebo si svoji legálně zakoupenou knihu dekóduji, abych jí mohl plnohodnotně používat - půjčovat, kopírovat si z ní pasáže, vytvořit si záložní kopii (prodat ji dále bohužel nemohu). Se mnou to učiní mnoho jiných podobně smýšlejících lidí.
Vím, že s vašimi pokřivenými názory to nejspíš nepohne, ale po pravdě řečeno, je mi to jedno. Nejprve jsem přemýšlel, jestli příspěvek od někoho takového vůbec stojí za odpověď, ale nakonec jsem se rozhodl odpovědět kvůli ostatním v této diskuzi. Pokud věříte tomu, co píšete, je mi vás upřímně líto.