Automobilka Ford se podílí na výzkumném projektu, jehož cílem je včas upozornit řidiče na chodce a cyklisty v okolí. Informovala o tom v rámci akce ITS World Congress 2022, která aktuálně probíhá v americkém Los Angeles. Má se jednat o „cenově dostupnou a škálovatelnou komunikační technologii založenou na chytrých telefonech“.

Automobilka Ford se podílí na výzkumném projektu, jehož cílem je včas upozornit řidiče na chodce a cyklisty v okolí. Informovala o tom v rámci akce ITS World Congress 2022, která aktuálně probíhá v americkém Los Angeles. Má se jednat o „cenově dostupnou a škálovatelnou komunikační technologii založenou na chytrých telefonech“.

Ford uvedl, že technologie využívá řešení 5G Advanced Network Solution mobilního operátora T-Mobile a firem Commsignia, PSS, Ohio State University a Tome Software. Dle automobilky přinese toto řešení i další potenciální využití, včetně možnosti upozornění na probíhající práce na silnici a stavební dělníky ve vozovce.

Ford uvedl, že technologie využívá řešení 5G Advanced Network Solution mobilního operátora T-Mobile a firem Commsignia, PSS, Ohio State University a Tome Software. Dle automobilky přinese toto řešení i další potenciální využití, včetně možnosti upozornění na probíhající práce na silnici a stavební dělníky ve vozovce.

K odesílání upozornění na polohu chodce nebo cyklisty z jeho chytrého telefonu do projíždějících vozidel Ford vybavených nejnovějším infotainmentem využívá technologii Bluetooth Low Energy. Základní myšlenka spočívá v tom, že signál Bluetooth vysílaný chytrým telefonem funguje jako maják, který vozidlo dokáže detekovat.

K odesílání upozornění na polohu chodce nebo cyklisty z jeho chytrého telefonu do projíždějících vozidel Ford vybavených nejnovějším infotainmentem využívá technologii Bluetooth Low Energy. Základní myšlenka spočívá v tom, že signál Bluetooth vysílaný chytrým telefonem funguje jako maják, který vozidlo dokáže detekovat.

Funkce má doplňovat (ovšem nikoli nahrazovat) pokročilý asistenční systém Co-Pilot360. Bezpečnostní balíček zahrnuje funkce, jako je automatické udržování vozidla v jízdním pruhu či sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek.

Funkce má doplňovat (ovšem nikoli nahrazovat) pokročilý asistenční systém Co-Pilot360. Bezpečnostní balíček zahrnuje funkce, jako je automatické udržování vozidla v jízdním pruhu či sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek.

Namísto kamer nebo radarů, které mohou detekovat osoby a objekty pouze v přímé viditelnosti, využívá technologie postavená na Bluetooth LE rádiové vlny. Díky tomu dokáže indikovat chodce či cyklisty i za budovami a jinými překážkami. Ford zatím neposkytl podrobnosti o tom, na jakou vzdálenost může být chodec detekován.

Namísto kamer nebo radarů, které mohou detekovat osoby a objekty pouze v přímé viditelnosti, využívá technologie postavená na Bluetooth LE rádiové vlny. Díky tomu dokáže indikovat chodce či cyklisty i za budovami a jinými překážkami. Ford zatím neposkytl podrobnosti o tom, na jakou vzdálenost může být chodec detekován.

Systém je schopen rozlišovat mezi chodci, cyklisty, řidiči skútrů a dalšími osobami na základě rychlosti jejich pohybu. Dokáže také průběžně vyhodnocovat potenciální riziko kolize sledováním směru jejich jízdy. Aby nápad fungoval, musí mít chodec nebo cyklista samozřejmě aktivní Bluetooth.

Systém je schopen rozlišovat mezi chodci, cyklisty, řidiči skútrů a dalšími osobami na základě rychlosti jejich pohybu. Dokáže také průběžně vyhodnocovat potenciální riziko kolize sledováním směru jejich jízdy. Aby nápad fungoval, musí mít chodec nebo cyklista samozřejmě aktivní Bluetooth.

Tato technologie je již široce dostupná v chytrých telefonech – zpravidla se využívá pro komunikaci s nejrůznějším příslušenstvím, které je nutné spárovat. Ford uvedl, že jeho aplikace může komunikovat s takto vybavenými zařízeními v dosahu bez nutnosti párování.

Tato technologie je již široce dostupná v chytrých telefonech – zpravidla se využívá pro komunikaci s nejrůznějším příslušenstvím, které je nutné spárovat. Ford uvedl, že jeho aplikace může komunikovat s takto vybavenými zařízeními v dosahu bez nutnosti párování.

„Novější vozy Ford, které jsou již vybavené technologií Co-Pilot360, mohou detekovat chodce, cyklisty, jezdce na skútrech a další osoby, upozorňovat na ně, a dokonce i brzdit, pokud řidiči včas nezareagují,“ uvedl v prohlášení výkonný ředitel pro výzkum Jim Buczkowski.

„Novější vozy Ford, které jsou již vybavené technologií Co-Pilot360, mohou detekovat chodce, cyklisty, jezdce na skútrech a další osoby, upozorňovat na ně, a dokonce i brzdit, pokud řidiči včas nezareagují,“ uvedl v prohlášení výkonný ředitel pro výzkum Jim Buczkowski.

„Nyní zkoumáme způsoby, jak rozšířit možnosti snímání vozidel do oblastí, které řidiči nevidí, abychom pomohli lidem jezdit ještě bezpečněji na silnicích, o které se stále častěji dělí s ostatními lidmi používajícími své dvě nohy nebo dvě kola.“ dodal Buczkowski.

„Nyní zkoumáme způsoby, jak rozšířit možnosti snímání vozidel do oblastí, které řidiči nevidí, abychom pomohli lidem jezdit ještě bezpečněji na silnicích, o které se stále častěji dělí s ostatními lidmi používajícími své dvě nohy nebo dvě kola.“ dodal Buczkowski.

Podle údajů Národního úřadu pro bezpečnost silniční dopravy se počet smrtelných dopravních nehod ve Spojených státech amerických v roce 2021 ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 13 %, zatímco počet smrtelných dopravních nehod cyklistů ve stejném období stoupl o 5 % na 1 000. Statistiky za letošní rok již nyní vypadají ještě hůř.

Podle údajů Národního úřadu pro bezpečnost silniční dopravy se počet smrtelných dopravních nehod ve Spojených státech amerických v roce 2021 ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 13 %, zatímco počet smrtelných dopravních nehod cyklistů ve stejném období stoupl o 5 % na 1 000. Statistiky za letošní rok již nyní vypadají ještě hůř.

Ford uvedl, že technologie využívá řešení 5G Advanced Network Solution mobilního operátora T-Mobile a firem Commsignia, PSS, Ohio State University a Tome Software. Dle automobilky přinese toto řešení i další potenciální využití, včetně možnosti upozornění na probíhající práce na silnici a stavební dělníky ve vozovce.
K odesílání upozornění na polohu chodce nebo cyklisty z jeho chytrého telefonu do projíždějících vozidel Ford vybavených nejnovějším infotainmentem využívá technologii Bluetooth Low Energy. Základní myšlenka spočívá v tom, že signál Bluetooth vysílaný chytrým telefonem funguje jako maják, který vozidlo dokáže detekovat.
Funkce má doplňovat (ovšem nikoli nahrazovat) pokročilý asistenční systém Co-Pilot360. Bezpečnostní balíček zahrnuje funkce, jako je automatické udržování vozidla v jízdním pruhu či sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek.
Namísto kamer nebo radarů, které mohou detekovat osoby a objekty pouze v přímé viditelnosti, využívá technologie postavená na Bluetooth LE rádiové vlny. Díky tomu dokáže indikovat chodce či cyklisty i za budovami a jinými překážkami. Ford zatím neposkytl podrobnosti o tom, na jakou vzdálenost může být chodec detekován.
10
Fotogalerie

Ford odhalí cyklisty a chodce v okolí. Auto k tomu přitom nepotřebuje kameru ani radar

Automobilka Ford se podílí na výzkumném projektu, jehož cílem je včas upozornit řidiče na chodce a cyklisty v okolí. Informovala o tom v rámci akce ITS World Congress 2022, která aktuálně probíhá v americkém Los Angeles. Má se jednat o „cenově dostupnou a škálovatelnou komunikační technologii založenou na chytrých telefonech“.

Ford uvedl, že technologie využívá řešení 5G Advanced Network Solution mobilního operátora T-Mobile a firem Commsignia, PSS, Ohio State University a Tome Software. Dle automobilky přinese toto řešení i další potenciální využití, včetně možnosti upozornění na probíhající práce na silnici a stavební dělníky ve vozovce.

Bacha, chodec!

K odesílání upozornění na polohu chodce nebo cyklisty z jeho chytrého telefonu do projíždějících vozidel Ford vybavených nejnovějším infotainmentem využívá technologii Bluetooth Low Energy. Základní myšlenka spočívá v tom, že signál Bluetooth vysílaný chytrým telefonem funguje jako maják, který vozidlo dokáže detekovat.

Funkce má doplňovat (ovšem nikoli nahrazovat) pokročilý asistenční systém Co-Pilot360. Bezpečnostní balíček zahrnuje funkce, jako je automatické udržování vozidla v jízdním pruhu a či sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek.

Namísto kamer nebo radarů, které mohou detekovat osoby a objekty pouze v přímé viditelnosti, využívá technologie postavená na Bluetooth LE rádiové vlny. Díky tomu dokáže indikovat chodce či cyklisty i za budovami a jinými překážkami. Ford zatím neposkytl podrobnosti o tom, na jakou vzdálenost může být chodec detekován.

Systém je schopen rozlišovat mezi chodci, cyklisty, řidiči skútrů a dalšími osobami na základě rychlosti jejich pohybu. Dokáže také průběžně vyhodnocovat potenciální riziko kolize sledováním směru jejich jízdy. Aby nápad fungoval, musí mít chodec nebo cyklista samozřejmě aktivní Bluetooth.

Pozná cyklisty a chodce i za rohem

Tato technologie je již široce dostupná v chytrých telefonech – zpravidla se využívá pro komunikaci s nejrůznějším příslušenstvím, které je nutné spárovat. Ford uvedl, že jeho aplikace může komunikovat s takto vybavenými zařízeními v dosahu bez nutnosti párování.

„Novější vozy Ford, které jsou již vybavené technologií Co-Pilot360, mohou detekovat chodce, cyklisty, jezdce na skútrech a další osoby, upozorňovat na ně, a dokonce i brzdit, pokud řidiči včas nezareagují,“ uvedl v prohlášení výkonný ředitel pro výzkum Jim Buczkowski.

„Nyní zkoumáme způsoby, jak rozšířit možnosti snímání vozidel do oblastí, které řidiči nevidí, abychom pomohli lidem jezdit ještě bezpečněji na silnicích, o které se stále častěji dělí s ostatními lidmi používajícími své dvě nohy nebo dvě kola,“ dodal Buczkowski.

Podle údajů Národního úřadu pro bezpečnost silniční dopravy se počet smrtelných dopravních nehod ve Spojených státech amerických v roce 2021 ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 13 %, zatímco počet smrtelných dopravních nehod cyklistů ve stejném období stoupl o 5 % na 1 000. Statistiky za letošní rok již nyní vypadají ještě hůř.

Určitě si přečtěte

Články odjinud