Flickr

Flickr připravuje velké změny. Zaměří se na placené účty 

Svůj charakter se postupně snaží změnit úložiště pro fotografie Flickr, které letos koupila společnost SmugMug. Služba oznámila, že se chystá vyřešit několik problémů, s kterými se potýká, včetně spamu, přihlašování přes Yahoo, zákaznickou podporu a především mění strukturu svých účtů.

Nově tak bezplatný účet nebude nabízet 1 TB volného úložiště, ale dostane limit 1000 fotografií. Majitelé placených účtů Pro zase budou moci využít neomezený prostor.

Volný 1 TB dat pro bezplatné účty začal Flickr nabízet v roce 2013. Tehdy web doufal, že tím naláká více uživatelů. Jenže s nástupem iCloudu od Applu a Google Photos, které jsou přímo integrované v současných telefonech, uživatelé čím dál častěji přecházejí k uchování fotek na tato úložiště.

Takto velké bezplatné uložiště navíc přilákalo špatný typ uživatelů, tvrdí nyní Flickr ve svém oznámení. „Bezplatný 1 TB dat chtěli jen lidé, kteří hledali volný úložný prostor a neměli lásku k fotografování. Tím se celkově změnil charakter naší platformy, který byl původně určený pro fotografy,“ vysvětluje v textu viceprezidentu produktu Flickeru Adrew Stadien.

Jinými slovy to znamená, že Flickr by se chtěl opět stát komunitou vyhledávanou zejména lidmi se zájmem o fotografování.

Dále Flickru vadí, že jelikož nabízel tak velkorysé služby zdarma, znamenalo to, že se musel snažit co nejvíce vydělat na reklamě. Novým cílem je, aby se byznysový model více posunul k předplatnému, které sice již funguje, ale tolik lidí jej nevyužívá. Majitelé účtů Pro proto nyní dostanou neomezené úložiště, žádné reklamy, pokročilé statistiky o svých příspěvcích, automatické zálohy a slevy na produkty od Adobe, Blurb, SmugMug a Priime.

Flickr také začne podporovat rozlišení fotografií až 5K a všechny moderní barevné embedované profily v nejpoužívanějších internetových prohlížečích, zařízení a displejích, plus nahrávání fotek by mělo být méně chybové.

Nakonec projde změnou uživatelská podpora, do které společnost najme nové zaměstnance a proti šíření spamu na stránce začne bojovat společnost HackerOne, jež bude pravidelně testovat obranné mechanismy webu. Přihlášení již rovněž nebude nutné jen skrze účet Yahoo, kterému Flickr patřil dříve.

Diskuze (4) Další článek: Na WhatsApp míří první reklamy. Bylo to nevyhnutelné

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,