FLASH rychle a snadno I.

Diskuze čtenářů k článku

roman striš  |  24. 03. 2002 20:19

proč se mi na místech obrázků nic neukazuje? Na IE nemám nic vypnuto  roman striš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klepeto  |  20. 03. 2002 18:54

Flash považuji za jednu z nejodpornějších věcí, osobně ji mám odfiltrovanou a odmítám se na to koukat. Stejně v tom jsou jen nechutný reklamy nebo amatérské pokusy na efekt. Nikdo neudělá seriózní stránku na flashi, a když, tak to prostě vidět nemusím. Myslím, že "skutečně pravý webdesigner" (jak je uvedeno pod titulkem) se projevuje spíš snahou, aby to chodilo všude a bylo rozumné i pro pomalé spojení. Spíš než nějaká pouťová stránka nacpaná vším možným mě zaujmě hezká jednoduchá stránka, s věcnými informacemi, která se rychle načte. Copak stránka bez flashe nemůže být hezká? Ptal jsem se kolegů, správců sítě, co oni si myslí o flashi - výsledek byl ten, že se nakonec zeptali, jak to filtruju, aby si to udělali taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bla bla  |  28. 02. 2006 23:30

Bla Bla bla.
A máme tady dalšího rejpala
Pokud někoho flash tak strasně s... tak má dvě možnosti :
1. Přestat chodit na net
2. Prostě se s nim smířít protže jiná možnost jak se s nim nepotkat než /1 neexistuje (Nepočítám s možností filtrace. To je jako jít do dospody a chtít odfiltrovat ostatní ožraly. To už si rovnou můžu doma otevřít lahváče a nikam nechodit)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  20. 03. 2002 10:22

Proc jsou tady nektere obrazky delane ve flashi??? Je to sice hezke, ze je to interaktivni, jenomze ja bych si tento clanek rad vytisknul a to jaksi nejde. Co takhle myslet i na uzivatele, kteri se nemuzou pokazdy pripojit na net, aby si to precetli !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  20. 03. 2002 15:31

No, připadá mi to vcelku jednodušší nepopisovat ty jednotlivé ovládací prvky obrázky, ale takto, dokonce to asi ani nezabírá tolik místa jako by měly ty popisky nebo šipky k nim a taky to nějak vypadá, ale pokud jde o možnost tisku, bude u většiny dalších článků vždy screenshot, popis jevů v něm aplikovaných a funkční flash jako ukázka asi, takže to už bude více user friendly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rogiK  |  20. 03. 2002 22:00

Ono s tým ďalším použitím informácií z webu to nie je až také jednoduché. Mám silný dojem, že aj tu platia autorské práva. Nezdá sa Vám, že niektoré stránky sa navzájom až moc podobaju? Iný príklad, nenašli ste už svoj obrázok, grafiku či podobné dielko v niektorých tlačených médiach najmä inzertných? Samozrejme vždy bez vašeho súhlasu a patričnej odmeny! Pri použití Flash už ten proces "krádeže" nie je až tak jednoduchý. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rogiK  |  19. 03. 2002 22:52

Už asi mesiac hladám zdroje o výuke Flash nakoľko som si kúpil balík Web Tools za akciovú cenu. Bohužiaľ neovládam angličtinu a tak mi zoznámenie s produktami Macromedia trvá trochu dlhšie. Tento serial vyzerá ako slubná pomôcka.

Ďakujem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  20. 03. 2002 00:58

Není zač! A doufám, že nejen tímto seriálem Vám s Flash na stránkách Živě pomohu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CyBorg  |  19. 03. 2002 16:59

To už bude plácat ve FLASH kde kdo... To se toho blábolu asi nikdy nezbavíme...
Jak se mám dostat na informace, které jsou jen ve FLASH?
Jak mám tu "flašku" rozbít, když autoři jsou dost často "hovada" a neuvedou alternativní odkazy... ZNIČIT KRTKA... ehm FLASH!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  19. 03. 2002 22:02

Nerad se zapojuji do akademických diskuzí, ale myslím, že by nebylo od věci dodat, že pokud někdo nemá kompatibilní prohlížeč s Flash 5.0 (tj.má zastaralý prohlížeč a nechce si stáhnout plugin) nebo má jakkoli manuálně deaktivován příslušný plugin v prohlížeči, nemůže se pak divit, když nevidí na stránkách flash. A dělat všechny flash produkty speciálně i v DHTML by asi nebylo 2x efektivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron Jeremy  |  20. 03. 2002 11:04

Co je to kompatibilní prohlížeč s Flash 5.0? (Být extrémista, ptám se, co je to vlastně ten Flash a kde je definován jeho standard, chtěl bych číslo RFC a tak...) A že někdo nevidí na stránkách Flash, myslím, že o nic nepřichází. V 99% případů se jedná o připitomělé reklamní animace, ve zbylém procentu se jedná o "ozdoby" stránky, která s nimi vypadá jako pouťová atrakce (jen lochneska a řetízkáč většinou chybí ). Můj pocit je, že většina lidí nehledá na stránkách opičárny, ale informace - ty jsou ve Flashi naprosto nepoužitelné, protože se v naprosté většině případů nedají zkopírovat do schránky. A pokud si někdo VYNUCUJE, abych si nainstaloval na počítači nějakého parazita, o kterého vůbec nestojím, ať jde do ... pryč. Neexistenci alternativní, byť jen textové navigace považuji za naprosté diletantství a bezohlednost.
P.S. Moje zkušenost navíc je, že k Flashi se uchylují lidé, kteří pořádně neumí HTML, často jsou to různí studentíci a polovzdělaní "smoliči" webových stránek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  20. 03. 2002 11:23

S vasim nazorem skoro plne skouhlasim jen si nemyslim ze flash je . samozrejnme je na nic kdyz hledam spravy a tam na mne vyskoci "reklama" na twist nebo blikajici gif a on to flash ..tyto veci mne naprosto znechucuji Flash a odrazujise ji vubec ucit. Ale taky je ve flesi moho spickovych veci napriklad i v cechach nekdo umi Flash puzivat "rozumne" pr: www.flashfun.cz tady je videt dobre nasazeni flash. Je to sice extrem =ftipy..ale 5M tahat kazdou stranku pres modem snad neni? pokud by se flash pozival na kdejakou ptakovinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  20. 03. 2002 15:48

Pokud se ve flash deifnuje textovým polím selectibilita, jde text v něm vypsaný označit a zkopírovat. Ale flash j především multimediálním skokem, který umožňuje podávat grafické řešení jinou než klasickou formou mimo hranice "omezených" možností interaktivity dalších webových prostředků. To, že se používá na dělání bannerů je pravda, ale má to svůj důvod, takovéto bannery mají o to větší účinnost, o kolik díky flash provedení zaujmou návštěvníka stránky reklamu obsahujících. Stejně tak se pomocí flash dělají velikostně ne příliš náročná působivá menu stránek, prostě proto, že je to lehčí a hezčí, nic víc, nic míň. A pokud jde o zábavní využití flash, tak pokud si zpoměrujete uživatele sítě internet a ty, kteří by se na něm nikdy nechtěli pobavit..

PS: Pokud jde o mě, přiznávám, že jsem pouhý studentík který umí pořádně tak maximálně HTML,JavaScript,CSS,PHP,MySQL a Flash + VB, ASP, které moc nepoužívám, ale pokud mi bude kdokoliv tvrdit, že HTML je něco jiného než sada ustálených příkazů W3C pro reprezentaci dat formou stránek HTML, které se může s dovolením naučit i svičená opice, tak bych se zasmál. Neznám nikoho, kdo by se HTML nemohl naučit a narážky na to, že Flash se učí lidé, co nemají ani na HTML..tak maximálně grafici a i kdyby, tak to snad může být každému jedno, jestli někdo umí nebo neumí HTML, to u mě není žádným kritériem pro hodnocení osobnosti, možná u Vás ano..Navrhuji ukončit bezvýsledné plácání na téma nelíbí se mi tento seriál, protože kdyby v TV nedávali seriály, ve kterých hrají herci, kteří se mi nelíbí, bylo by to nádherné, ale to se prostě kvůli jednomu(nebo třeba deseti) lidem nijak nezmění, a ti, kteří se na ty pořady budou chtít dívat se dívat budou a ti ostatní si prostě..už tento seriál nebudou číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
scorpi  |  20. 03. 2002 16:55

Myslim, ze se Lukasi mylis - to, ze HTML neni zase tak jednoduche se naucit, dokazuje skutecnost, ze na netu najdes vetsinu spatnych ci chybnych HTML stranek - a taky kolik lidi pouziva pro tvorbu html vizualni editory... Kdyby to bylo tak jednoduche, asi by to vypadalo jinak, ne? Na tom se asi shodnem. Ono naucit se zakladni strukturu HTML jiste neni slozite, ale delat to dobre, to uz vyzaduje urcite cas (zakladni schopnost, pily, dosad si dle vlastniho hodnoceni) a trochu premysleni. Navic ti nestaci jenom pouhe html, musis mit sirsi rozhled o ostatnich technologiich - to ty treba jiste mas, ale skutecnost je takova, ze s Flashem opravdu dost casto delaj ruzny grafici a jiny typy (nic proti nim), ktery tyhle sirsi souvislosti neznaj a vysledkem jsou "arogantne-ignorantni" stranky...darmo mluvit o tom vic, prikladu je mnoho.
Jestli nekdo umi nebo neumi HTML nesouvisi s osobnosti, ale ten, kdo HTML neumi a dela Flash vyrabi dost casto ty nepouzitelny stranky, proto je poukaz na znalosti HTML zcela relevantni.
Ale samozrejme, tahle diskuse uz neni ani tak o Flashi, jako o souvislostech...zajimave ovsem je, jak takovyto clanek, ktery ma byt uzce zameren na praci s Flashem, vyvolava mnohem vice diskusi o tech souvislostech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  20. 03. 2002 17:24

Samozrejme ze stranky, ktere jsou pouze flash nejsou 2x nejohleduplnejsi, ale jde taky o to, komu jsou urceny:), pokud jde o souvislost kolem flashe, je jasne, ze pokud nekdo vyuziva internet ciste jako zdroj informaci a jakakoliv nevyzadana reklama ho silne irituje, v kombinaci s flash to asi neni nejprijemnejsi, ale odsuzovat proto Flash jako celek ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  19. 03. 2002 15:19

Nevite nekdo, jak tuhle sracku zakazat v internet exploreru? Kdyz zakazu activeX, tak pak nechodi vubec nic, a kdyz to povolim, tak to skoro na kazde strance rve chyby, ze to chce stahnout jinou verzi. A o chyceni viru opravdu nestojim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  19. 03. 2002 22:05

Flash není potencionálním přenašečem virů a pokud Váš prohlížeč nepracuje v jeho přítomnosti správně, není nic jednoduššího než si stáhnout na internetu plugin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  19. 03. 2002 23:45

Ja si nemam zajem stahnout nejakou novou nepouzitelnou sracku, ktera akorat zere CPU a pamet a vytvari moznost nove bezpecnostni diry. V 90% pripadu je obsah techto stranek stejne necitelny. V rozliseni vetsim nez 800x600 je vzhledem k nemoznosti zvetsit font jaksi nepouzitelny. Coz plati i o nekterych strankach, u kterych neprilis inteligentni navrhari nastavili natvrdo konkretni velikost fontu, ale jsou metody, jak to obejit. Ja jenom chci, abych si nekde mohl zaskrtnout funkcni volbu Flash nestahuj, nezobrazuj  a uz me s tim neotravuj. Zvlast v okamziku, kdy to nekteri chytraci zacinaji cpat do reklamnich banneru. Vcelku by me zajimalo kolik procent lidi ma opravdu zajem aby na ne ze stranky vyskakovaly kolecka, trojuhlenicky, jezdily tam texty a podobne pitominky. Zvlast v okamziku, kdy se diky temto pitominkam nemuzou dostat k informacim, ktere je zajimaji. Nehlede na to, ze slusne udelane HTML stranky si klidne prohlidnete i v textovem rezimu.

Co treba dat na zive anketu. Pokud si muzete vybrat prohlizite radsi variantu stranky s flash nebo bez flashe. A to jeste rozdelenou dle kategorii: informace o firme, homepage firmy, informace obecne. Docela by me zajimal vysledek takove ankety a mozna bych nebyl sam.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  20. 03. 2002 00:52

No, je málo známá skutečnost, že pravým tlačítkem lze při kliknutí na flash vyvolat menu, jehož součástí může být, a implicitně je, možnost zoom in a zoom out - a popisovat tyto funkce myslím nemusím. Opravdu mi připadá zbytečné přesvědčovat některé zarputilé anti flashaře o kvalitách flashe jako celku, ale uvidíme, jestli to za mě neudělá postupem času tento seriál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri.krivanek  |  20. 03. 2002 08:49

nevite o cem mluvite....
jste stejny jako ty linuxari...(nic proti nim nemam) co maj hafo reci na widnows,a opodstatneni ? zadne ( ehm...u te bezpecnostni diry..dovolte abych se zasmal) nevim co s tim ma flash spolecneho...je to zalezitost clientske casti:) tak vidite ze nevite o cem mluvite.
jiri.krivanek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orictes  |  20. 03. 2002 11:10

Na odpornej Flash používám Proxomitron, i když teď se mi stává, že to někdy znovu otravuje. Budu si muset ten Proxomitron zaktualizovat. Jinak s tebou souhlasím, Flash je prostě hnus, už proto, že se tak vnucuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  20. 03. 2002 16:08

To rozhodně. Tak moc se vnucuje až to Macromedii donutilo vydat Flash MX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  08. 04. 2002 15:19

Zkus se podivat na stranku

http://mujweb.cz/www/litovel/plan.htm

ktera je udelana FLASHem a rekni mi jak pozadovane funkce vyhledavani v planu mesta nahradit  priomo HTML atd.

http://www.hyperlink.cz/litovel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Turek  |  19. 03. 2002 14:24

Myslím, že FLASH verze 4 a 5 jsou v tuto chvíli rozšířenější a finančně dostupnější (hlavně 4ka). Proto nevidím nic špatného na tomto seriálu - jen dál.

mt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri.krivanek  |  19. 03. 2002 20:43

nejde tu o rozsirenost,30 denni trial jen na macromedii
ale o prostredi,je jine,. a co chudak zacatecnik kdyz se uci 5tku a prejde na 6? nezbude mu nic jineho nez se ucit IDE znova.coz je zbytecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  19. 03. 2002 22:10

No není všem dnům konec, už jsme předeslal že i na nový Flash se brzo dostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri.krivanek  |  19. 03. 2002 08:48

ucit flash 5 a jeho prostredi je hloupost kdyz v 6 je to jinak a nekdy i s jinym pojmenovanim.
kdyz uz ucit.tak rovnou ver. 6

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Zemek  |  19. 03. 2002 09:19

Určitě souhlas. Učit něco, co už je zastaralé. Třeba systém formátování písem doznal v MXku velkých změn. Rozhodně tento článek spíše uškodí, než pomůže. V tuto dobu již není možné si downloadnout verzi 5... Opravdu mi to uniká.

Pokud autor chtěl, udělat článek s vědomím, že bude načasován na vydání MXka, mohl pracovat s nějakou betou, které se dalo sehnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  19. 03. 2002 14:52

Dobrý den.

Všechny čtenáře ujišťuji, že Flashi se již brzo začne živě věnovat mnohem obšírněji než tímto seriálem a jediné, co bych k tomuto novému projektu dodal je to, že inspirací se mi stal flashland.sk. Zatím popisuji flash 5, protože je opravdu značně rozšířený, ale nebude to dlouhu trvat a dosaneme se i k MX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dagger  |  19. 03. 2002 08:37

Pokud má být nový seriál opravdu přínosný, neměl by se autor dopouštět nesprávných a zavádějících tvrzení:

...musíme počítat s tím, že uživatel si je také bude muset z internetu stáhnout. A to tak že naráz, protože flash je mimo jiné založen i na tom, že se nejprve nahraje celý jeden film, snímek .swf, a teprve potom je funkční nebereme-li v potaz preloader, tedy děj ve flash v době, kdy se snímek načítá....

A to je co? Poučený vývojář zná (a používá)  příkaz loadMovie - právě proto, aby si uživatel nemusel stahovat všechna data naráz, ale jenom ta, která ho v danou chvíli zajímají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  19. 03. 2002 22:18

Nepovažuji za nezbytně nutné zabývat se v úvodním díle k Flash všemi alternativami řešení jeho načítání natož pak příkazy action skriptu, každopádně to autor myslel v té nejjednodušší rovině. Snad jsem tím nikoho příliš nemystifikoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor