FLASH rychle a snadno 14.

Trace, hitTest, detaily o Movie Exploreru a mnohé další si dnes ukážeme v našem dalším povídání o Flash.

Sledování proměnných v okně output

Minule jsem si začali povídat o možnostech globálního sledování všech proměnných v rámci našeho filmu, dnes se podíváme na další aspekt kontroly proměnných – co dělat, když potřebujeme znát v konkrétní chvíli na daném snímku vlastnosti konkrétní proměnné? Představme si třeba, že sledujeme pozici míčku a nechceme se zdržovat příkazem List Varibles. Právě od toho tu máme akci trace. Ta posílá z daného snímku v testovacím módu výpis uživatelské zprávy do okna Output. Uživatelskou zpráv se pak rozumí námi vytvořený výraz, takže výpis souřadnice X našeho míčku bychom vytvořili třeba takto:

trace("Pozice míčku na ose X: "+micek._x);

Potom by takto vytvořený zápis:

Klepněte pro větší obrázek

vyvolal takovýto výpis:

Klepněte pro větší obrázek

No není to komfortní?:)

Zobrazení výrazu v okně Output

My si využití akce trace ukážeme ještě u monitoringu podmínek ve výrazu – to nám napomáhá zjistit, proč se některé proměnné mění když by neměly. Při našem postupu, kdy budeme zkoumat pozice dvou objektů, využijeme metody hitTest, která nám zjistí, zda je hodnota true nebo false.

  1. Vytvoříme movie clip a jeho instanci na scéně pojmenujeme jako objekt.
  2. Vyrobíme další movie clip a na scéně jeho instanci pojmenujeme prekazka.
  3. Zvolíme objekt a panel Actions -> onClipEvent -> enterFrame.
    Klepněte pro větší obrázek
  4. Dále vložíme Actions -> startDrag.
  5. Do pole Target zadáme this.
  6. Zaškrtneme políčka Expression a Lock mouse to center.
  7. Vložíme poslední akci Actions -> trace.
  8. Do pole Message zadáme výraz: this.hitTest(_root.prekazka)
  9. Zaškrtneme políčko Expression.

Klepněte pro větší obrázek

Nyní nám výpis v okně Output řekne, jestli náš objekt koliduje s prekazkou, pomocí hodnot true – ano – a false – ne. Celý příklad je ke stažení TADY.

Klepněte pro větší obrázek

Požívání Movie Exploreru

Pro vizuální sledování prvků našeho filmu se používá panel Movie Explrer. Můžeme se s ním podívat do našeho ActionScriptu, grafiky, konkrétního snímku. Může selektivně zastupovat prvky filmu a tak se lze třeba snadno dozvědět informace o vrstvách či zobrazit kód ActionScriptu. Díky hierarchickému zobrazení si také můžeme ujasnit vztahy jednotlivých elementů filmu:

Klepněte pro větší obrázek

Pokud bychom si popisovali ovládání panelu Movie Explorer, základem je jeho aktivace ze scény:

Klepněte pro větší obrázek

Tlačítko + v něm znamená zabalené další údaje a tlačítko – zase to, že už jsem je rozbalili. V horním části panelu nalezneme tlačítka pro filtr zobrazených dat a pod nimi je pole pro vyhledávání, o němž si povíme o něco později.

Jedna z důležitých vlastností Movie Exploreru je jeho obnovování v reálném čase – jakmile uděláme úpravu ve filmu, panel se podle ní upraví. Jedno z využití tohoto panelu je tedy jak bylo předesláno při hledání prvků našeho filmu. Takto lze třeba najít všechny instance movie clipu a podívat se na ně zblízka. Navíc nám panel Movie Explorer umožňuje úpravy jmen symbolů či obsahy textů přímo v rámci svého zobrazení. Díky tomu je užitečným nástrojem, který se přizpůsobuje přesně tak, jak bychom potřebovali. Nyní si probereme základní možnosti filtrů pro jeho zobrazování.

Zobrazení různých kategorií prvků

Z rozbalovacího menu z pravého rohu vybereme:

  • Show Movie Elements – zobrazí všechny prvky filmu a uspořádá je podle scény
  • Show Symbol Definitions – zobrazí všechny prvky ve spojení s instancemi symbolů na scéně
  • Show All Scenes – zobrazí všechny prvky filmu ve všech scénách

Klepněte pro větší obrázek

Filtrování zobrazených kategorií prvků

Jak už bylo výše zmíněno, v horní části panelu nalezneme filtrovací tlačítka, nyní si je postupně popíšeme:

  • Show Text – zobrazí skutečné řetězce v textových výběrech, jméno a velikost fontu a vstupních proměnných a dynamických textových polí
  • Show Buttons, Movie Clips and Graphics – zobrazí jména symbolů tlačítek, movie clipů a grafiy na scéně a jména instancí clipů
  • Show ActionScript – zobrazí akce přiřazené snímků, movie clipům a tlačítkám
  • Show Video, Sound and Bitmaps – zobrazí jména importovaných videí, zvuků a bitmap na scéně
  • Show Frames and Layers – zobrazí jména vrstev, klíčových snímků a návěští snímků filmu
  • Customize which items to Show – zobrazí dialogové okno pro výběr toho, co chceme zobrazit

Klepněte pro větší obrázek

Na co se podíváme za týden?

Za týden si povíme jak hledat a upravovat prvky pomocí Movie Exploreru či jak s ním hromadně měnit určitý font. Dále se podíváme na práci s textem.

Váš názor Další článek: Odstranění textu u betaverze SP1 pro WinXP

Témata článku: Software, Video, Programování, Flash, Movie, Show, Elements, Užitečný filtr, Zobrazený prvek, Clip, Textové pole, Horní okno


Určitě si přečtěte

Týden Živě: On fakt dnes ještě někdo stahuje filmy z Ulož.to?

Týden Živě: On fakt dnes ještě někdo stahuje filmy z Ulož.to?

** Kauza Ulož.to a proč my dva už (moc) newarezíme ** Windows 10X existují, ale nabízí se otázka proč ** Nissan ukázal vizi kanceláře v podobě karavanu

Jakub Čížek, Vladislav Kluska | 152

Jakub ČížekVladislav Kluska
Týden ŽivěVideo
Lépe bylo bez Googlu, přiznal s odstupem bývalý šéf Waze
Markéta Mikešová
WazeGoogle
Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
Lukáš Václavík
VodafoneUPC
Japonská MANA může být 80× výkonnější než sebelepší tranzistorový procesor

Japonská MANA může být 80× výkonnější než sebelepší tranzistorový procesor

** Tranzistory současných počítačů vyzařují při přepínání teplo ** Na Tokijské univerzitě proto vyvíjejí adiabatické procesory ** Využívají supravodivost a jsou 80× úspornější

Jakub Čížek | 48

Jakub Čížek
TranzistoryProcesoryTechnologie
Avast Omni: Krabička, která vám hackne síť a promění se v unikátní antivirus

Avast Omni: Krabička, která vám hackne síť a promění se v unikátní antivirus

** Počítač dnes ochrání kdejaký antivirus ** Drobná krabička Omni se postará rovnou o celou domácí síť ** Bude ji odposlouchávat, analyzovat a blokovat útoky

Jakub Čížek | 120

Jakub Čížek
AntivirusIoT
Nešťastný vývojář ukazuje, proč není dobré být závislý na Googlu
Lukáš Václavík
InternetGoogle
Superinteligenci nedokážeme ovládat a nejspíše se nedozvíme, že už tam někde je

Superinteligenci nedokážeme ovládat a nejspíše se nedozvíme, že už tam někde je

** Firmy i organizace včetně EU připravují etické kodexy pro A.I. ** Vědci z Madridu zkoumali, jestli je budeme moci aplikovat na A.I. 2.0 ** A je tu háček, superinteligence pro nás totiž bude neuchopitelná

Jakub Čížek | 84

Jakub Čížek
Umělá inteligence
Dalším gigabitovým hráčem bude ČEZ. Internet již poskytuje prvním zákazníkům
Lukáš Václavík
Poskytovatelé internetuPřipojení k internetu

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest rychlých Wi-Fi 6 routerů

Jak ztišit počítač

Velký test mATX skříní