FLASH rychle a snadno 13.

V dnešním článku o Flash si budete moci přečíst něco o praxe používání Debuggeru nebo okna Output.

Menu control

Pokud chceme ovládat přehrávání našeho filmu v testovacím módu, používáme k tomu menu Control. Lze s tím provádět přehrávání (Play), přetočení (Rewind) či posouvání po filmu snímek po snímku (Step Forward, Step Backward) - toho využijeme při prohlížení vlastností a proměnných ve filmu.

Otevření debuggeru

K otevření debuggeru můžeme použít jednu z těchto dvou variant:

  • Zvolíme Control -> Debug movie v hlavním příkazovém panelu flash a tím se nám vyexportuje SWF a zároveň aktivuje testovací mód a panel Debugger.

  • Při samotném testovacím módu filmu můžeme kliknout pravým tlačítkem na film a vyvolat pomocí kontextového menu panel Debugger.

Úprava vlastnosti nebo proměnné v rámci panelu Debugger

  • V okně panelu Debugger vybereme movie clip, jehož vlastnosti chceme upravovat.
  • Ve spodní liště aktivujeme panel Properties pro vlastnosti nebo Variables pro proměnné.
  • Vedle každé vlastnosti a proměnné je pole Value, pokud na něj dvakrát poklepeme levým tlačítkem, můžeme tyto hodnoty měnit a zároveň vidíme změny, které toto provádí ve filmu (pokud se nesnažíme nastavit neměnné vlastnosti jako _totalframes).

Sledování proměnných z různých rámců

Protože záložka Variables umožňuje sledování pouze proměnných ve stejném rámci, musíme při sledování proměnných z různých rámců použít záložku Watch ze spodní lišty, kde se zobrazují vybrané proměnné se svými absolutními cestami v lomítkové syntaxi. My si ukážeme 3 způsoby jak proměnné sledovat.

Přidání proměnné mezi sledované

  • Vybereme na panelu Debugger v okně zobrazení kořenovou časovou osu či movie clip.
  • Vybereme v záložce Variables proměnnou.
  • V pravém horním rohu panelu Debugger zvolíme menu Options -> Add Watch.
  • Vedle proměnné se objeví modrá tečka značící to, že je sledovaná.

  • Vybereme proměnnou na záložce Variables.
  • Pravým tlačítkem vyvoláme kontextové menu a zvolíme Watch.

  • Na záložce Watch klikneme pravým tlačítkem na prázdný seznam.
  • V kontextovém menu zvolíme Add.
  • Zadáme absolutní cílovou cestu k proměnné v lomítkové syntaxi.

 

Odstranění proměnných ze seznamu sledovaných

  • Klikneme pravým tlačítkem na proměnnou v seznamu Watch a zvolíme Remove.
  • V seznamu Variables vyvoláme na proměnném pravým tlačítkem volbu Watch a odznačíme ji.
  • Vyberem v nabídce Variables nebo Watch proměnnou a zvolíme Options -> Remove Watch.

Výpis proměnných a objektů v okně Output

Pomocí okna Output můžeme zobrazit proměnné nebo cílové cesty objektů během přehrávání filmu. Funguje poněkud jinak než "hledání" hodnot proměnných v Debuggeru, vypisuje totiž v testovacím módu řekněme protokol o proměnných, který si pak můžeme prohlédnout.

Výpis proměnných v okně Output

  • V testovacím módu zvolíme v horním menu Debug -> List Variables.
  • Do okna Output se nám vypíší aktuální hodnoty proměnných.
  • Proces můžeme opakovat během přehrávání vícekrát, pokud je to zapotřebí (hodnoty proměnných se mění).

Okno Output se používá třeba při zobrazení stavů polí, na které se podíváme někdy příště. Dále lze využít spolu s funkcí List Variables i možnost List Objects, kterou si příště ukážeme v grafickém provedení v rámci Movie Exploreru:

Na co se podíváme za týden?

Příště dokončíme naše povídání o okně Output a navážeme dalšími užitečnými radami ohledně Movie Exploreru.

Váš názor Další článek: První ovladače pro Matrox Parhelia ke stažení

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,