Z firem.cz se stala černá díra na peníze. Možností zařazovat firmy do více libovolných kategorií vznikl v katalogu tak hustý guláš, že se v něm ztratí úplně všechno. Pokud předmět vašeho podnikání nezní úplně přesně jako název některé z předdefinovaných kategorií, máte v podstatě smůlu. Ani první místo v ČR v kategorii, která je vám nejbližší, totiž zdaleka neznamená, že se zobrazíte jako firma byť jen na první stránce vyhledávání (o prvním místě si nechte zdát). Systém vyhledávání podle klíčových slov, která jsou ale pevně připojena ke každé kategorii a nemůžete je ovlivnit, totiž s výsledky zamotá tak dokonale, že byste museli nastavit peněžitou kampaň prakticky do všech možných kategorií, což samozřejmě dost zahýbá s rozpočtem. V původních firmách.cz se za 7500 ročně (cca 20 Kč denně) dalo spolehnout, že vás zákazníci najdou aspoň podle klíčových slov obsažených ve vašem popisu. Teď ani s 5x vyšším denním rozpočtem nejsme k dohledání, dokud zákazník nenapíše přesně název naší kategorie s placenou kampaní. Popis firmy už při vyhledávání nehraje žádnou roli.Zkrátka, asi necháme doběhnout stávající kredit a další prostředky tam nepřisypeme. Efekt placené a neplacené služby je pro nás momentálně stejný: tj. prakticky nulový. Za 14 dní k nám přes nové firmy.cz kliklo na web 8 uživatelů. Dříve jsme přes firmy.cz měli cca 5 návštěv denně.
Za to, co udělali s Lide.cz, jim za každou službu bude nakopáno do pytle, ostatně hodnocení Seznamu na Firmy.cz je toho důkazem. Takže si sáhnou tak akorát na dno. Táhni z internetu Sezname 🙂 2014 máš pohřeb.
No dobre. Jeste dnes existuji firmy a soukromnici, ktere si mysli, ze kdyz zaplati vypalne ubozakum blouznicim o SEO, tak jim titiz pomatenci budou moci ukazat lepsi kolace o referencich na jejich firmu. Na to, kdy zkrachuji, to bohuzel tak uplne vliv mit nebude.Mozna by bylo lepsi takove vsivaky hnat bicem.Osobne, kdyz hledam instalatera, hledam nekoho, koho mi doporuci znamy a na jehoz praci se mohu podivat, a to, ze bych se podival nekam na web, jak mnoho ten ktery neumetel zaplatil za propagaci seznamu, mne uprimne ani nenapadne.Vas ano ?
Ja jsem napr. hledal tapetare. Problem byl, ze nikdo z mych znamych a v mem okoli si tapety nenechal davat firmou, ale kazdy si to delal sam. Pak se takovy clovek co tu sluzbu nabizi slozite hleda mezi znamymi, kdyz nikdo jiny toto nevyuzival.Navic mam uz X-krat overeno to, ze dobra reference na remeslnika neznamena stejne dobre odvedenou praci u mne. Nechal jsem si delat nejake veci u cloveka, ktery u vice lidi odvedl dobrou praci, bohuzel u mne ne. Takze zdroj znami jsou pekni, ale je to dost maly vzorek na to, aby to neco extremniho reklo. Urcite voditko ano, ale ze bych na tom vylozene stavel to ne.
Za kopou slov od Seznamu o tom, jak je to pro lidi a firmy uzasne je cela zmena jen proto, ze katalog firmy.cz byl poslednim mistem, ktery byl zdrojem pomerne malych prijmu Seznamu a bylo treba to razantne zvysit. Po spusteni novych firem a tim, ze se preferuje vyhledavani misto katalogoveho stromu je pro firmy zbytecne byt v desitkach kategorii. Zaroven cena za ziskani stejne pozice jako pred zmenou je 4-8x vyssi, nez byla. Zaroven i pres ziskani takove pozice je pokles navstevnosti cca 2-4x. Takze pro firmy je soucasny stav daleko horsi, nez byl. Pro seznam naopak vyrazne lepsi.Ale ja to respektuji, je to jejich projekt a mohou si s tim delat co chteji. Jen to nemuseli motat do takove krasne omacky o blahu lidstva, ale mohli jasne napsat o co jim jde.Samotne provedeni katalogu mi nijak nevadi, je dobre a libi se mi.
Dobrý den,zápis jsem nastavoval cca. 10-12 klientům co mám a první data vypadají dobře. Jen 2 jsou z opravdu velmi konkurenčního prostředí, ale za výrazně nižší částku se zobrazují v TOP 3, což bylo kdysi pasé, přestože klienti platili šílené ceny. Lidi zatím neumí efektivně nastavit kampaně a pracovat s tím, málokdo ví, že ve 22hod končí aukce, že se dá nastavit např. 200 Kč na den ale přesto to stojí třeba 90 Kč podle příhozů pod daným zápisem... Takže u těchto "větších" klientů jsme získali za nějakou cenu daleko více muziky. O 40% kreditu zdarma k dobití ani nemluvě. Krásně se dají propagovat pobočky, které následně pomáhají i centrále. A zdarma se dají prezentovat projekty a pobočky, které by se nevyplatilo placeně propagovat.U malých klientů typu penzion, živnostníci a menší regionální firmy naopak už za 10 Kč/den se zobrazujeme poměrně slušně v daném regionu ve všech sekcích. Sice placeně je 1 sekce, ale platba nás posune výš i v ostatních nad bezplatné a třeba taková vložená akce to ještě zlepšuje. Najednou jsou desítky zobrazení profilu denně za 10 Kč. Dříve tito lidé platili zápis praktik za cca. 7500 Kč, dnes tedy zaplatí 3500-4000 Kč a když vezmu v potaz ještě bonusový kredit co Seznam dával, tak v hlavní sezóně firmy se dá inzerce výrazně posílit.U konkurenčních oborů je paráda, že TOP 3 se dostanou do fulltextu na velmi krásné pozice!Jediné co může mírně klesnout je počet přístupů na web i přes větší zobrazení vizitky, ale to je dáno tím, že ta vizitka dnes opravdu ukazuje hodně informací a lidé nemají moc potřebu jít na web. Stejně na web jde většina lidí aby zjistila co firma dělá, viděla nějakou fotku a kontakt. I to se ale dá výrazně změnit, jen je třeba vhodně nastavit akci, udělat zajímavý popis ne jen pro dohledatelnost, ale také pro CRT.Mimochodem mám i 2 zápisy e-shopů, co jsou zcela zdarma v několika sekcích a už to přineslo jednotky konverzí, žádný zázrak, ale dříve zdarma nebylo skoro vůbec nic.
Firmu jsem nikdy nikam nezapisoval, ale z toho co po Vas ctu mi to prijde opravdu jen jako nastroj jak dostat z firem vice penez. 7500 byla jednorazova platba? Pokud ano "10 korun denne" se muze prodrazit. Jinak jak uz nekdo psal, omacka o blahobytu vseho ziveho...
Konkurence Foursquare? LOL!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.