Firmy TDK a Calimetrics dokáží ztrojnásobit kapacitu optických disků CD a DVD

Diskuze čtenářů k článku

Martin Farmačka  |  20. 04. 2001 19:33

Uplne by stacilo, kdyby ste vymysleli, jak pripojit k PC minidisk. Je to male, stacila by 3,5" pozice a dobre chranene. Nejake extremni velikosti? Na audio CD je to nepouzitelne (ktery plejer to prechroupe?) a na data? Nez nashromazdim potrebnych 30GB s rozumnym SW, uplyne par let. Dokud to nebude standard, nema to cenu (nikdo to neprecte, nevypali). Zlata CD-R...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  20. 04. 2001 19:33

Minidisk ma 140MB. To mozete rovno pouzivat ZIP100, ZIP250 alebo LS120.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  20. 04. 2001 19:33

Chci jedine. Mechaniku write once read many (to je v podstate CD-R) s kapacitou asi 100GB za cenu 200$ a mediem do 5$. Nic vic nezadam. CD-RW se mi stejne nikdy neosvedcilo, protoze pri beznem provozu na nem vzdy vzniknou skrabance a pak muze putovat jen do kose. K cemu vam taky je, kdyz si zazalohujete data, A oni ne ze by nebyly citelna. Oni jsou dokonce pozkozena a zadnou chybu pri cteni nenahlasi!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pep  |  20. 04. 2001 19:33

a co ty nove disky se 150 GB, co uz nejaky patek nejaka spolecnost avizuje? mam dojem, ze jsme o tom cetl pred pul rokem, ale pak to nejak slezlo z newsu.
pep

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Back  |  20. 04. 2001 19:33

Jak to vypadá, tak se ledy konečně pohly od 650 MB.

Rozhodující bude dosáhnout velikosti 4.7 GB. Levné medium 4.7 GB bych viděl asi na rok 2004.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:33

Ja vidim problem predevsim v bezpecnosti/citelnosti medii. Uz pri soucasne kapacite jsou dost casto problemy s citelnosti media. Casto je poskrabane, plne daktylek a prachu atd. Zvysovani kapacity je pekna vec, ale aby to nevedlo k tomu, ze kdyz pak nemohu neco precist, tak aby to nebylo 200 MB najednou. Proc nejsou CD v nejakych pozdrech? To se lidstvo nepouci? Vzpomente si na diskety - nejdrive 8", pak 5,25" a nakonec 3,5" a jak se postupne zvysovalo ukryti media...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czap  |  20. 04. 2001 19:33

Nepochybně se do té zvětšené kapacity vejdou i dokonalejší opravné kódy pro čtení. Ale návrat ke caddy? Čím by se pak kromě metody zápisu lišilo médium (základní kapacity) od 2GB Jazzu? V tomhle to asi také bude. Levně vyrobitelné médium se snadnou, přestože trochu riskantní manipulací má šanci na větší rozšíření než bezpečnější, ale mnohem dražší řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Klidně si vzpomeňme na diskety, protože u nich šlo o zmenšování fyzické velikosti v první řadě. Stejnou cestu (i když v něčem obrácenou) vykonal i digitální optický disk. Vedle 12 cm CD existoval i 30 cm video disk (jako LP deska velké CD). Bohužel nepovšimnut zůsta formát, kterému se říkalo CD-single, protože ve své době měl nahradit vinylové singly. S dnešními technologiemi by se i na tento 8 cm disk v růměru vešel i 1 GB dat.

To co navrhujete tu již jednou bylo - vzpomeňte na Caddy systém. CD médium je natolik levné, že se to zkrátka nevyplatí a nadruhou stranu pokud je uživatel rozumně opatrný, nestane se s médiem díky velké odolnosti nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:33

Medium sice levne je, ale data na nem ulozena levna nejsou. Nevim jak vy, ale ja bych si klidne tech 10,- Kc priplatil za lepe chranene medium. Na Caddy sistem vzpominam moc rad - doma mam vypalovacku s timto resenim a nemuzu si ji vynachvalit (prestoze je jiz dosti letita). Jenze Caddy tento problem neresi - medium se z nej vyndava a pak je velice zranitelne. Samozrejme mate pravdu, ze pokud se k mediu clovek chova slusne, tak s CD nejsou problemy. Ale jak to chcete napr. zajistit ve vetsi firme, kde si CD kazdy pujcuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  20. 04. 2001 19:33

Tak to zalohuju 2x. Jedno se poskodi a mam jeste jedno. A tak si vytvorim dalsi kopii. Jestli mam dat 10,- za Caddy nebo 15,- za nove medium?? Jeste jedna vec. CD lze z Caddy vyndat a je mozne ho poskodit, ale v pripade dvojiho zalohovani je mozne poiskodit jen jedno medium (jestlize druhe nebudu pouzivat a bude radne ulozene)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Ve větší firmě, kde si CD každý půjčuje, existuje plno možností. Jednou je například mít to CD-čko na podnikové síti (když je to CD-čko tak frekventované).

Pokud to nejde a CD jde z ruky do ruky, tak bych klasicky půjčoval kopii či lépe kopie, aby se lidi nehádali a originál by byl pěkně v trezoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:33

Mám trochu obavu z toho, že se některým firmám nemusí hodit do krámu levné médium na které se vejde celý celovečerní film.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Doufám, že tuhle éru, kdy hudební průmysl diktuje celému světu nejen ve svém oboru, ale třeba v oboru počítačů, co nejrychleji překonáme a že DVD a dělení na šest zón nebo změny zákonů v mnoha zemích byl poslední velký počin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor