Firmy mají e-mailové adresy, ale nejsou schopné na ně odpovídat

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Špaček  |  20. 04. 2001 19:15

Dost často něco potřebuju a mejlíkování pro ten účel považuji za perfektní, protože se mi onen človíček na druhém konci může věnovat, když má čas. Z poloviny na to adresáti kašlou a většinou potom jinou cestou zjistím, že ani nejsou na svoji schránku moc zvyklí a prostě ji vyberou tak jednou za deset dní. Musím tu ale pochválit naší šestsetrojku - pardon - šestsetdvojku. Kdykoliv jsem něco potřeboval, většinou týž den nebo následující den jsem měl odpověď. Že nebyla uspokojující, to už je jiná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Airwolf  |  20. 04. 2001 19:15

Jak koukám je to všude stejný. Zkušenosti mám asi takové...z Taiwanu /Abit/ odpověděli, z Impact Computers ještě ne /česká firma/ - nefunguje ani doména...která je inzerovaná /????/ tak nevííím...ale bude zajímavé...až se bude po Inetu telefonovat...s obrazem !!! to bude šok pro firmy...to už nebudou stíhat vůbec...zatím totiž ne každý si dovolí zatelefonovat o pomoc do Ameriky... :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeff  |  20. 04. 2001 19:15

ibm.cz - nic, a kdyz jsem si na to telefenicky stezoval, tak mne slecna zprdla, ze jsem nevyplnil ten formular, kde pozaduji adresu, pracovni zarazeni a pomalu i prijem a cislo kreditky (ja vul to priznal) - ale ja NECHCI, aby mi posilali nejakej f*** buletin o IBM RS janevijaksetojmenuje, ja mel jednoduchy technicky dotaz, na ktery jsem chtel jednoduchou odpoved a na ktery tam namji zadny formular!
At jdou do hajzlu! (fuj to sem se zas nastval jen sem si na to vzpomnel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos Janek  |  20. 04. 2001 19:15

Je to tak, ale myslim si, ze treba prave podle toho se da o firme leccos poznat. Jeste se mi nestalo, aby mi na primy dotaz zahranicni firma odpovedela - jak vidi domenu CZ, asi rovnou macka Shift+Delete. Zato automaticky generovanych odpovedi typu Dekujeme za vasi navstevu chodi pozehnane ... V CR mam zkusenost takovou, ze 70% firem neodpovi, u firmy renovujici podlahy se to da pochopit, horsi je to u Jihomarovskych plynaren, i kdyz chapu, ze uvnitr jsou nekde v letech 1985, ale ze i samotny velky, mocny a vsemi milovany Computer Press trvale ignoruje moje emaily tykajici se zavirovaneho CD u knihy Adobe Photoshop5 a to i na adrese knihy@cpress.cz, kterou v tistene knize uvadi jako kontaktni, to je vskutnu k popukani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mel.kor  |  20. 04. 2001 19:15

No mne prisla odpoved od japonske Yamahy! Za dva tydny... fundovana... dokonce priklad CGI skriptu na streaming VQF...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka M.  |  20. 04. 2001 19:15

Je to tak, já např. čekám na odpověď na můj e-mail od Paegasu již 4. měsíc.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
danT  |  20. 04. 2001 19:15

Nečetl jsem příspěvky přede mnou, ale stejný problém popisovaný v článku se týká i Computerpressu. Zkoušel jsem cca 3x mailovat ohledně volných prac. míst v C. pressu a odpověď jsem nikdy nedostal, takže jde patrně o hodně rozšířený neduh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macháček M.  |  20. 04. 2001 19:15

Tak to mám opačnou zkušenost.
Odpověděli mě do druhého dne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pdb  |  20. 04. 2001 19:15

Mé zkušenosti jsou takové, že jsem odpověď dostal druhý den a teď tady dokonce prscuju :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harry  |  20. 04. 2001 19:15

Milovany Napster je v pytli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marteen  |  20. 04. 2001 19:15

Mám stejné zkušenosti s velkými obchodními domy u nás. Vždy jsem se domníval, že už u nás začalo platit, že na prvním místě je zákazník. Omyl, na prvním místě jsou peníze, zákazník je jenom bezvýznamný prostředek k jejich získání.
Nebojte, nespletl jsem si rubriku, jen popisuji moji zkušenost s e-poštou OD Bauhaus, kde jsem je upozornil na zjevné porušení Zákona o ochraně spotřebitele, část II., par.8, odst. 1 na mé osobě, a žádal alespoň vysvětlení či omluvu. Za dva měsíce nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slávek Rydval  |  20. 04. 2001 19:15

Asi před měsícem jsem kontaktoval 35 společností, zabývající se výstavbou, investováním či prodejem nemovitostí, konkretně byty, aby mi poslaly nabidku. E-maily byly ve specializovaném časopise právě na tuto problematiku. Většina těcho společnosti má status a.s. Z techto 35 společností mi odpověděly 3 (slovy tři). Kromě toho, že neodpovídají, jsou jejich weby a potažmo reklamy naprosto lživé, když uvádějí to co uvádějí (například byty od 1+kk) a když člověk zavolá, tak říkají, že to už je dávno prodané, že nejmenší jsou 3+1. Od těchto rádoby společností ruce dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing.Jan Slabý  |  20. 04. 2001 19:15

Náš vlastní projekt Vizuální paměť da-nou problematiku z části řeší tzv. standartizací. Vpodstatě zprovozňujeme různé standardizované odpovědi, múžete vyzkoušet. Expanze myšlenek je však li-mitována refinancemi. S úplně novým zej-
ména myšlenkovým pochodem stále naráží-me na stereotyp myšlení lidí - věc pod-vědomí. Např. od roku 1995 je 21 řádek
našeho ceníku napsáno: informace v sou-
vislostech - nový pohled na myšlení.
Děkujeme za pozornost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan vlcinsky  |  20. 04. 2001 19:15

Podivejme se na to ale trochu z prakticke stranky provozu tech firem.

E-mail existuje a kdekdo jej pouziva. Ovsem pro ne to casto znamena dalsi kanal, ktery musi radne osetrit.

Opravdu je az typicke, ze na strankach vyznamnesjich firem NENAJDETE E-MAIL kontakt, takze ani pri pokusu poslat pripominku webmastrovi nemate sanci (nejhorsi byla iomega, nejen ze nemaji dobre fungujici stranky, neni tam uveden e-mail, ale pri pokusu sdelit jim, ze stranky nefunguji jsem mohl vyplnit formular pro pripominky, ktery take spadl - uaaaaa)

E-mail je pro firmy nebezpecny ze dvou duvodu
a) prilis snadno se zasila a hrozi velke mnozstvi prace s vyrizovanim nepodstatnych reakci.
b) Je obtiznejsi zjistit, kdo je na druhe strane.

Uvedomte si, kolik firem vas zasadne neseznami s klapkou na sve lidi (nar. Microsoft v Irsku, ale i jine velke firmy). A ma to svou logiku, musi sve vykonne pracovniky chranit pred rusivym vlivem hald kontaktu, ktere jim zabrani delat skutecnou praci (ktera spociva v komunikaci s temi pravymi zakazniky).

Firmy se musi naucit i v oblasti e-mailu totez co v jinem styku, tedy
1) technicky je zvladnou u vsech svych zamestnancu
2) i pro e-mail sjednat pravidla delegovani
3) Zajistit, aby i zakaznici dodrzovali pravidla delegovani (pokud mi totiz reditel firmy jednou odpovedel osobne, asi nemam narok jej otravovat ve vsech dalsich problemech primo, ale musim i vedet, na koho se tedy obratit)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
leo  |  20. 04. 2001 19:15

Muj zazitek je ode dvou, kterym jsem poslal emila.
1/ Netscape v CR : nasel jsem dve firmy, co maji v CR delat zastoupeni. Napsal jsem pred vice jak mesicem ohledne zajmu o jejich server. Dodnes neprisla ani radka. Asi maji tolik zajemcu a tak neutuchajici zajem o sve produkty, ze si to mohou dovolit. At zije Microsoft. Netscape uz nikdy vice. Oni maji neco spolecneho se Sunem,ze? Uz to tu nekdo psla o schopnostech Sunu.
2/ Mame pobocky ve vsech okresech. Pres pracovni urady jsem chtel najit po jednom pracovnikovi do kazdeho okresu. Napred po znicujicim usili jsem nasel vsech cca 90 emilu a na vsechny napsal mou zadost v domeni, ze statni sprava kdyz tedy jiz ma elektr.postu, bude ji take rychle pouzivat. Schvalne, typnete si kolik okresnich uradu prace jsem nakonec musel obeslat pisemne, tedy pomoci skvele Ceske Posty, po trech mesicich cekani. Kdo uhadne, poslu mu treba vsechny adresy tech UP.(pokud je nekde jeste najdu)
At zije Ceska Posta!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Tomek  |  20. 04. 2001 19:15

Email je to same jako ustne, takze to tak i beru a nespoleham na nej prilis. Ale zkusenost se spolehlivosti emailu mam prave v Cesku velmi dobrou. Kdyz jsem nekam psal treba na helpdesk v nejake sluzbe zadarmo, odpovedeli mi slusne a vetsinou hned ten den. Jednou jsem psal na zkousku i oficialni zadost o informaci na jeden ustredni urad a uz jsem myslel, ze to bylo na nic, ale za dva dny mi volali, ze se omlouvaji, ze tam ten pracovnik nebyl a ze mi to posilaji postou. A prislo to. Nerad to rikam, protoze jsem skeptik, ale tohle celkem fungoval, co jsem se ja s tim setkal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Pospíšil  |  20. 04. 2001 19:15

To je asi obecnější problém. Firmy byly zvyklé mít své lidi na telefonu atd., teď, když přibyl e-mail, je daleko snazší někoho kontaktovat. Telefon, fax nebo dopis přeci jenom působily jako jistá komunikační bariéra. A firmy mají svůj zákaznický servis dimenzovaný (pokud vůbec) na tyto staré komunikační prostředky - zjednodušeně řečeno, těch pár telefonátů denně se zvládlo. Pak ale přidaly další způsoby, jak je kontaktovat (e-mail, web), aniž by předem stanovily interní pravidla pro odpovídání na maily, aniž by se staraly o to, že na tuto činnost mají dostatek pracovníků (a tedy i peněz - dokonalý zákaznický servis prostě něco stojí). Navenek se tváří, že kontaktem po Internetu vylepšily služby zákazníkovi, ale na webu už nikdo neuvidí, že za tím nestojí dostatečná INFRASTRUKTURA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilkanič  |  20. 04. 2001 19:15

Ano ,souhlasím . Technické oddělení fy Bosch se také předvedlo, i po urgenci neodpověděli na dotaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Pospíšil  |  20. 04. 2001 19:15

Souhlasím s tímto článkem... Docela mě naštvalo, že česká odnož SUNu (SUN.CZ) mi také neodpověděla - a to už bude asi 4 měsíce. To asi není dobrá vizitka, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  20. 04. 2001 19:15

Pobavil me brnenskej Herold (PC komponenty).

Maji pekny objednavkovy system na Internetu - fakt celkem povedeny, prehledny - proste pekny.

Objednal jsem si tam asi deset veci, zatrhnul "Osobni vyzvednuti na pobocce v Brne" ci co tam bylo a vyrazil do prodejny. Nejenze jsem tam nic nemel nachystano, ale prodavaci dokonce vubec NETUSILI, ze nejaky takovy objednavkovy system fugnuje!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikola Tepper  |  20. 04. 2001 19:15

Myslím si, žže zejména u menších firem funguje odpovídání na maily o něco lépe.

Jsem majitelem PDA typu Palm a mnohokrát jsem psal do mnoha SW firem (min. 20), které na něj tvoří SW s různými dotazy. Zatím se mi ještě nestalo, že by nějaká odpověděla později než do druhého dne.
A byly to odpovědi erudované, ne nějaký automatický systém.

Jednou mi dokonce jedna firma poslala jejich SW v příloze, když jsem napsal, že ho nemůžu stáhnout kvůli špatnému linku

Musím říct, že alespoň v této oblasti, mám s vyřizováním mailů jen ty nejlepší zkušenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Humpolec  |  20. 04. 2001 19:15

... ale mně neodpověděla asi polovina firem, na které jsem se obrátil s faxovou žádostí o nabídku, na jejímž zaslání jsme se nejdříve telefonicky dohodli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpixel  |  20. 04. 2001 19:15

Ve firmě zavede např.správce sítě e-mail. Nikdo ho ale samozřejmě třeba dva roky nečte. Pak se někdo ve firmě probubudí a začne ho číst. Jenomže dodavatelé či odběratelé už dávno nic do mrtvé schránky neposílají. Takže si
v té firmě řeknou že e-mail je k ničemu když jim tam nikdo nic neposílá. A to se samozřejmě opakuje.
Správce sítě musí nastavit aby se pošta otevřela chtěj-nechtěj uživateli každý den. Jinak je to jasně marné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marta  |  20. 04. 2001 19:15

Mám podobné skúsenosti dokonca aj so správcami www stránok. Časť stránky, ktorá ma zaujímla nefungovala a tak som mu poslala e-mail. Doteraz mi neodpovedal. A to som si myslela, že u ľudí, ktorí pracujú s internetom sa to nemôže stať (. A nebola to jedna stránka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Šulc  |  20. 04. 2001 19:15

Jsem rad, ze nejsem sam kdo vsimnul, ze vetsina firem vubec neodpovida na maily. Pri hledani dodavatelu je to naprosta katastrofa. Podobny clanek jsem byl pripraven napsat co nejdriv, i kdyz si myslim, ze je to zbytecne, protoze si jen pobrecime mezi sebou a ti jichz se to tyka si ho stejne neprectou. Neodpovidaji ani reklamni oddeleni velkych serveru a stalo se mi dokonce, ze ze 4 firem uvedenych jako vyhradni dovozci na strankach vyrobcu elektroniky mi odpovedel pouze jeden a to az po 14 dnech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hudeček  |  20. 04. 2001 19:15

S timto clankem se da plne souhlasit, ale jednu vyjimku jsem nahodou vcera nasel. Na strankach kgb.cz mam umistenu jednu www stranecku a kdyz jsem vcera pomoci FTPcka chtel provest zmenu, tak mi to odmitlo heslo. Ihned jsem napsal na HELPDESK v domeni, ze odpovedi se budu dozadovat jako standartne u jinych spolecnosti dva nebo tri dny. Opak byl pravdou. E-mail jsem odeslal 21:50h a odpoved ve ketere se mi pracovnik omluvil za problemy a vse uvedl na pravou miru dosla 00:55h a to jsou pokud dobre pocitam 3 hodiny a 5 minut. Az bude takto rychle fungovat napr. XXXXXXX a nebo jine spolecnosti, tak bude internet opravdu mediu na pravem miste.

Je to pouze muj nazor, ale verim, ze mate docela podobne zkusenosti


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPR  |  20. 04. 2001 19:15

Ani ne tak opak, jako spise vyjimka potvrzuje pravidlo. Existuji weby, kde se o postu nikdo nestara, existuji weby kde nekdy nekdo postu vyridi ci preposle a nakonec ty ktere ji ihned vyridi. Ta posledni skupina je vsak celkem vzacna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  20. 04. 2001 19:15

Nezbývá mi, než souhlasit. Čím větší firma, tím více kašle na zákazníky d:o(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miguel  |  20. 04. 2001 19:15

A keby len to. Mne neprisla odpoved ani z Vltavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Silvestr Staniol  |  20. 04. 2001 19:15

Mám zcela shodné zkušenosti i u firem specializujicích se na webhosting a podnikajicích na Internetu. Je to fakt tragikomedie ...

Silvestr Staniol

Osobní Paže Silvestra Staniola

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Mastalka  |  20. 04. 2001 19:15

Ano je tomu bohuzel tak.Jiz nekolikrat jsem se pokousel jak u nas tak v zahranici ziskat nektere podrobnejsi informace o firme ci produktu,ale marne.Nikdo na Emila nereaguje a nektere firemni stranky se opravdu tvari ,ze jenom jsou - nejsou aktualizovane,ci trvale v rekonstrukci - nebo bez aktivnich odkazu.Skoda.Dokonce i kdyz jsem zadal o nejake informace u HP a u AUTODESKU ohledne nastaveni - bylo tomu uplne stejne - coz je docela legracni - nebo spise smutne ,kdyz obe firmy se plne zabyvaji prave vypocetni technikou ci programy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  20. 04. 2001 19:15

To mohu potvrdit. Komunikoval jsem se spolecností zabývající se výrobou her. Odpoved byla vzdy vcasna, avsak zalostna , co se technicke urovne tyce. Navic mi odpovidal pokazde nekdo jiny. Jen me zamrzelo, ze technicka uroven znalosti jejich zamestnancu byla horsi nez ma a to se zivim uplne necim jinym.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Otoupalik  |  20. 04. 2001 19:15

no, ja komunikuju z hodne firmama z IT a je pravda ze neodpovidaji. Ale u hernich spolecnosti je tomu presne naopak. tam ty odpovedi jsou, a gramaticky spravne. Spise ostatni firmy na to dlabou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor