Podivejme se na to ale trochu z prakticke stranky provozu tech firem.
E-mail existuje a kdekdo jej pouziva. Ovsem pro ne to casto znamena dalsi kanal, ktery musi radne osetrit.
Opravdu je az typicke, ze na strankach vyznamnesjich firem NENAJDETE E-MAIL kontakt, takze ani pri pokusu poslat pripominku webmastrovi nemate sanci (nejhorsi byla iomega, nejen ze nemaji dobre fungujici stranky, neni tam uveden e-mail, ale pri pokusu sdelit jim, ze stranky nefunguji jsem mohl vyplnit formular pro pripominky, ktery take spadl - uaaaaa)
E-mail je pro firmy nebezpecny ze dvou duvodu
a) prilis snadno se zasila a hrozi velke mnozstvi prace s vyrizovanim nepodstatnych reakci.
b) Je obtiznejsi zjistit, kdo je na druhe strane.
Uvedomte si, kolik firem vas zasadne neseznami s klapkou na sve lidi (nar. Microsoft v Irsku, ale i jine velke firmy). A ma to svou logiku, musi sve vykonne pracovniky chranit pred rusivym vlivem hald kontaktu, ktere jim zabrani delat skutecnou praci (ktera spociva v komunikaci s temi pravymi zakazniky).
Firmy se musi naucit i v oblasti e-mailu totez co v jinem styku, tedy
1) technicky je zvladnou u vsech svych zamestnancu
2) i pro e-mail sjednat pravidla delegovani
3) Zajistit, aby i zakaznici dodrzovali pravidla delegovani (pokud mi totiz reditel firmy jednou odpovedel osobne, asi nemam narok jej otravovat ve vsech dalsich problemech primo, ale musim i vedet, na koho se tedy obratit)