Prohlížeče | Firefox | Mozilla

Firefox už nechce být jen prohlížečem. Mozilla představila nové logo bez lišky

Řadu let diskutují příznivci webového prohlížeče Firefox o tom, zda zvíře, vyobrazené v jeho logu, je, nebo není liška. Oficiálně se jednalo o pandu červenou, nicméně slůvko „fox“ v názvu (anglicky liška) a samotné vyobrazení evokovalo spíše lišku.

Od roku 2003 došlo během šestnácti let k několika evolučním změnám loga, které se od vcelku realistického vykreslení posunulo ke schematickému vyobrazení. V úterý 11. června oznámila Mozilla další změnu – tentokrát se jedná o rebranding celé značky Firefox.

Nové logo Firefoxu

Ještě, než začnete lamentovat, co to grafici provedli s nebohou liškou (nebo pandou, chcete-li), musíme upozornit, že logo v náhledovém obrázku tohoto článku je ve skutečnosti zastřešujícím logem celé rodiny produktů Mozilly.

Ta se v poslední době rozrostla například o službu pro sdílení souborů Firefox Send, bezpečnostní balík Firefox Monitor či správce hesel Firefox Lockwise. Každý z uvedených produktů, včetně webového prohlížeče, má ještě své vlastní logo.

Klepněte pro větší obrázek 
Každý z produktů má své vlastní logo

Jak můžete vidět na obrázku výše, z loga webového prohlížeče se oranžové zvíře nevytratilo, byť je proti předchozí verzi zase o něco méně konkrétní. Zeměkoule v něm ztrácí svůj namodralý nádech a ocitá se více v ohnivém ocasu. Na následujícím obrázku můžete vidět, jak se vyvíjelo logo Firefoxu v uplynulých letech.

Klepněte pro větší obrázek 
Vývoj loga Firefoxu

Logem to nekončí

Cílem rebrandingu je změnit vnímání značky Firefox, která už nechce být pouze prohlížečem webových stránek. Zahrnuje celou rodinu produktů a služeb, jako je aplikace pro posílání velkých souborů, bezpečnostní nástroj či prostor pro ukládání přihlašovacích údajů a časem mají přibýt další.

Design logem pouze začíná a Mozilla zašla ještě dál, když přinesla v podstatě vlastní designový jazyk. Ten obsahuje vše, co návrháři uživatelského prostředí potřebují k tomu, aby v budoucích produktech mohli uživatelům nabídnout jednotnou zkušenost. Všechny aplikace a služby tak budou používat stejnou barevnou paletu, minimalistické tvary a shodnou typografii.

Ze stávajících aktivit se zdá, že Mozilla našla Firefoxu jasnější poslání, ve kterém hraje hlavní roli ochrana soukromí. Nové logo značky má za úkol stát se mostem, spojujícím všechny aktivity do jednoho konzistentního celku.

Diskuze (23) Další článek: Microsoft přijde o exkluzivního klienta. CERN chce přejít na open-source

Témata článku: Software, Prohlížeče, Firefox, Mozilla, Prohlížeč, Log, Produkt, Firefox Monitor, Logo, Nové logo, Webový prohlížeč, Liška, Firefox Send


Určitě si přečtěte

Surface Laptop 2: cenově dostupný důkaz, že už to Microsoft umí jako Apple

Surface Laptop 2: cenově dostupný důkaz, že už to Microsoft umí jako Apple

** Nové barvy a rychlejší procesory, jinak je vše při starém ** Alcantara okolo klávesnice výrazně zlepšuje komfort používání ** Displej s poměrem stran 3:2 oceníte při práci na webu nebo aplikacích Office

Tomáš Holčík | 153

SpaceX má problém: kosmická loď Crew Dragon explodovala během testu motorů záchranného systému

SpaceX má problém: kosmická loď Crew Dragon explodovala během testu motorů záchranného systému

** SpaceX provedla na Mysu Canaveral testy motorů SuperDraco. ** Ke konci testů došlo k mohutné explozi. ** Nehoda zpozdí první pilotovaný let lodě Crew Dragon.

Petr Kubala | 55

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 25



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test fotolabů

Oklamali jsme rozpoznání obličeje

13 tipů pro rychlejší Wi-Fi

Test NVMe SSD 500 GB