Google byl ke kontrole obsahu v obchodech s aplikacemi pro své platformy většinou laxní a oproti Applu nekontroluje zveřejňované aplikace tak důkladně. Co je na jednu stranu výhoda pro vývojáře může být i nebezpečím pro uživatele. Jak ser totiž nyní ukázalo, v Chrome Web Store bylo několik falešných blokátorů reklam, které si nainstalovalo na 20 milionů uživatelů.
Falešné doplňky se umístily na předních příčkách žebříčků stahovanosti a obsahovaly kód, který získával data z navštívených webů. Vzdáleně pak komunikovaly se servery útočníků, kteří je mohli na dálku ovládat a měnit chování celého prohlížeče.
Falešné blokátory není těžké poznat, neznalé uživatele ale mohou zmást. (foto: AdGuard)
Google po zveřejnění analýzy dotčená rozšíření smazal, je ale možné, že se podobná situace bude do budoucna opakovat. Z pohledu uživatele je možné se bránit snad jen kontrolou názvu, popisku a autora pluginu.
Google má problém i s bezpečností Androidu, záplaty se šíří pomalu:
Zdroj: Engadget