12
Fotogalerie

Facebooku se daří stále růst. Téměř veškerý příjem získává z mobilní reklamy

Facebook zveřejnil finanční výsledky za první čtvrtletí tohoto roku a čísla opět ukazují, že se i přes mnohé problémy Facebooku stále daří růst, a to jak po stránce příjmu, tak i počtu uživatelů.

Za první tři měsíce roku 2019 Facebook utržil celkem 15 miliard dolarů, což je meziroční růst o poměrně vysokých 26 %. Konečný zisk byl pak za stejné období 2,4 miliardy dolarů, což je na druhou stranu obrovský propad ve srovnání s minulým rokem (5 miliard dolarů), kdy byl dvojnásobný i se zmíněným menším příjem. Ztráty by měly být do budoucna ještě vyšší, protože americká FTC chystá Facebooku udělit pokutu ve výši kolem 3 až 5 miliard dolarů.

Příjem Facebooku je takřka výhradně tvořen reklamou (14,9 miliardy dolarů), přičemž mnohem zajímavější hodnotou je, že mobilní reklama se už na celkových reklamních číslech podílí 93 %, zatímco před rokem to bylo 91 %. Dalo by se tak obecně říci, že Facebook a další jeho aplikace na desktopu téměř nikdo nepoužívá. Nelze se tomu ale divit, například Instagram, Messenger či WhatsApp jsou primárně mobilní aplikace.

Pokud jde o počty uživatelů, i tam se stále daří Facebooku růst, byť už jde o menší nárůsty, než tomu bylo v historii. Minimálně jednou denně aktivních uživatelů (DAU) Facebooku už je 1,56 miliardy a minimálně jednou měsíčně aktivních uživatelů už je 2,38 miliardy. V obou případech jde o meziroční růst o 8 %. Pokud jde o kombinaci aplikací Facebook, Instagram a Messenger, tak jednu z těchto služeb použije každý den 2,1 miliardy uživatelů a na měsíční bázi pak 2,7 miliardy uživatelů.

Celosvětový průměr příjmu na jednoho uživatele meziročně vzrostl z 5,5 dolaru za měsíc na 6,4 dolaru za měsíc. Facebook rovněž poměrně rychle navyšuje počet zaměstnanců, kterých už má 37 773, což představuje meziroční zvýšení o 36 %.

Určitě si přečtěte

Články odjinud