Koronavirus | Facebook | Reklama

Facebook zakáže zavádějící reklamy a příspěvky související s koronavirem

Není pochyb o tom, že koronavirus je v současnosti velkým tématem, které vyvolává značný zájem a často i paniku. Tohoto faktu jsou si vědomi i zadavatelé reklamy, kteří toho leckdy zneužívají k získání pozornosti. Facebook se proto rozhodl reklamy související s koronavirem omezit, jak informuje Business Insider.

Provozovatel největší sociální sítě zpřísňuje svá pravidla pro reklamy, které odkazují na témata spojená s koronavirem. Zejména zakazuje reklamy, které se v tomto směru pokoušejí „vyvolat pocit naléhavosti“, nebo slibují vyléčení. Kromě toho hodlá také mazat nepravdivé příspěvky týkající se tohoto onemocnění.

Žádné reklamy s koronavirem!

Mluvčí společnosti v prohlášení uvádí: „Nedávno jsme implementovali zásady zakazující reklamy, které odkazují na koronavirus a vytvářejí pocit naléhavosti, jako je naznačování omezené nabídky nebo zajištění léčby či prevence. Také máme zásady pro platformy jako je Marketplace, které podobné chování zakazují.“ V praxi to znamená zákaz reklam, které vytvářejí dojem, že je něco v omezeném množství nebo slibují prostředky účinné proti koronaviru.

Facebook se, stejně jako jiné komunikační platformy, potýká s nárůstem paniky a šíření dezinformací ohledně infekčního onemocnění COVID-19. Podle posledních čísel Světové zdravotnické organizace bylo zaznamenáno již více než 80 tisíc nakažených, z toho bezmála tři tisíce na následky onemocnění zemřely.

Cenzura s dobrým úmyslem

Modrá sociální síť již delší dobu kontroluje příspěvky a snaží se potlačovat pochybná tvrzení. Na konci ledna Facebook oznámil, že podnikl další krok k odstranění nepravdivých informací ohledně nákazy, „které byly označeny předními světovými zdravotnickými organizacemi a místními zdravotnickými úřady.“

Zpřísnění pravidel pro to, jaký obsah je na sociální síti přijatelný, má za cíl omezit rychle rostoucí množství publikovaných dezinformací. Navazuje tak na závazek z počátku roku, kdy Facebook deklaroval, že bude odstraňovat zprávy obsahující nepravdivá tvrzení či konspirační teorie.

Prudký nárůst nežádoucích aktivit zaznamenávají v poslední době i další technologické společnosti. Server Wired například v úterý upozornil, že se někteří prodejci na Amazonu pokoušejí prodávat roušky a masky za několikanásobek původní ceny. Amazon následně varoval, že těm, kteří porušují cenovou politiku, budou zablokovány účty.

Diskuze (21) Další článek: Omezení je pryč: Google Earth už funguje i v jiných prohlížečích, než v Chromu

Témata článku: Zdraví, Koronavirus, Amazon, Fake News, Facebook, Respirátor, Reklama, Onemocnění, Příspěvek, Sociální síť, Business insider


Určitě si přečtěte

Dost bylo moderních Windows 10. Pojďme je přebarvit zpět na Windows 95

Dost bylo moderních Windows 10. Pojďme je přebarvit zpět na Windows 95

** Stařičké Windows 2000 nedávno oslavily 20 let ** Někteří z vás si postěžovali, že to byly poslední hezké Windows ** Fajn, ukážeme vám, jak přebarvit Desítky o 25 let zpět

Jakub Čížek | 44

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

** Loni ajťáky vystrašilo přetečení GPS čítače týdnů ** Nemělo se stát vůbec nic, ale svět opět nebyl připravený ** Za 18 let nás ale čeká ještě něco mnohem většího

Jakub Čížek | 68



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test autokamer

Test ATX skříní

Jak surfovat pohodlně

Sportovní aplikace

Jak funguje procesor